Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 20 timmar, 15 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
18/09/2018 kl. 11:30 #10154
JN27
DeltagareBackström lär ha valt mellan detta och att hoppa ned till HA typ. Han borde kunna ta kliv framåt ännu mer, hans passning till Palushaj var ju briljant!
För övrigt, var inte Rissanen oerhört stabil mot Mora? Känns som att han vet exakt vad han kan och inte kan göra. Näkyvä blandar ju och ger lite mer, kanske perfekt då att ha en kollega som snackar samma språk som kan backa upp där.
Jag är faktiskt lite småkär i vår backsida! Samtliga backar är ju intressanta på olika sätt.
Jag håller med. Rissanen gjorde ett väldigt gediget arbete och backade upp Näkyvä som helt klart har sin styrka offensivt.
Näkyvä påminner en del om Backström i sitt rörelsemönster på isen och att då ha en pjäs bakom sig gör det ju mycket lättare. Rissanen är ju som Gröndal i hela sitt sätt att spela vilket är jäkligt snyggt att man lyckades pricka in när Gröndal valde att flytta hem igen.
Det är fingertoppkänsla av NJ. Björk är min personliga favorit och jag hoppas verkligen att han kan etablera sig på riktigt. Ursäkta språket men Fy fan vilket skott den killen har.18/09/2018 kl. 11:26 #10153pb_90
DeltagareBackström lär ha valt mellan detta och att hoppa ned till HA typ. Han borde kunna ta kliv framåt ännu mer, hans passning till Palushaj var ju briljant!
För övrigt, var inte Rissanen oerhört stabil mot Mora? Känns som att han vet exakt vad han kan och inte kan göra. Näkyvä blandar ju och ger lite mer, kanske perfekt då att ha en kollega som snackar samma språk som kan backa upp där.
Jag är faktiskt lite småkär i vår backsida! Samtliga backar är ju intressanta på olika sätt.
18/09/2018 kl. 11:22 #10152JN27
DeltagareAnledningen till att det var try-out-spelarna jag kikade på är väl för att det i övrigt handlar om spelare som har faktiska kontrakt. Visst, kontrakt går att bryta, men det hör väl inte till vanligheterna att det är så?
Vad det gäller Ebert så kan jag inte tänka mig något annat än att han petar Backström ner till en sjundeback. Sen kanske Backström får strax över 10min speltid och kanske är förstagubben i BP.
Dvs.
Arnesson-Ebert
Björk-Andersson
Rissanen-Näkyvä
BackströmPP: Ebert, Björk, Näkyvä och kanske Andersson då och då
BP: Arnesson, Andersson, Rissanen, Backström och kanske Björk då och dåSnyggt, så blir det säkert. Hoppas att Backström är medveten om detta men det antar jag eftersom han valt att krita på nytt kontrakt.
18/09/2018 kl. 11:19 #10151pb_90
DeltagareAnledningen till att det var try-out-spelarna jag kikade på är väl för att det i övrigt handlar om spelare som har faktiska kontrakt. Visst, kontrakt går att bryta, men det hör väl inte till vanligheterna att det är så?
Vad det gäller Ebert så kan jag inte tänka mig något annat än att han petar Backström ner till en sjundeback. Sen kanske Backström får strax över 10min speltid och kanske är förstagubben i BP.
Dvs.
Arnesson-Ebert
Björk-Andersson
Rissanen-Näkyvä
BackströmPP: Ebert, Björk, Näkyvä och kanske Andersson då och då
BP: Arnesson, Andersson, Rissanen, Backström och kanske Björk då och då18/09/2018 kl. 11:09 #10150JN27
DeltagareJag har funderat på en till sak. Vem kommer Ebert att peta?
Jag tycker att Örebros backar spelade sjukt bra. Är det Backström som åker upp och blir extraback tro eller vad är känslan där?18/09/2018 kl. 11:05 #10149JN27
DeltagareJag är just inte säker på någonting. Däremot känns det som den lirare av hög kvalité som finns kvar på marknaden och som dessutom passar in positionsmässigt och spelstilsmässigt med det vi söker i laget.
Verkar ju som att det också är ett rykte som kommer från olika fronter vilket i sig gör det lite mer aktuellt.18/09/2018 kl. 10:57 #10147Andreas
KeymasterMen är vi säkra på att det är någon som är på try-out och inte någon AHL-lirare då?
-
Det här svaret redigerades för 8 år sedan av
Andreas.
18/09/2018 kl. 10:51 #10146Rebound
DeltagareUndrar vilken roll Calgary har tänkt sig Brule. De har redan nu många centrar och centerkandidater (10st inkl 2st try out).
Av de Try outer som de har på forwardsidan så har alla spelat RW eller C, så jag gissar att det är RW positionen de söker. Dock har de redan många även där.
Det som talar lite till vår fördel är att Brule är 31 år och har inte lirat i Nordamerika på många år. De övriga try outarna i Calgary är båda yngre och framförallt större/tyngre.
-
Rebound.
18/09/2018 kl. 10:33 #10145pb_90
DeltagareHoppas du har rätt där och att NJ verkligen har andra på kroken ifall det skulle skita sig med Brule. För vi lär knappast vara ensamma på marknaden när det väl drar igång.
18/09/2018 kl. 10:21 #10144JN27
DeltagareExakt, men han har ju också nämnt att han ”kan kasta pil”. Och skiter det sig med Brule så kan det bli jobbigt.
Brule var för övrigt inte ens med i den B-uppställning som Calgary mönstrade i natt. Dock så spelar dom imorgon igen så då kanske han är med. Sen så lirade ju Brule med Squires och Lessio förra säsongen (i den mån Squires fick speltid) så han lär väl ha snackat lite med dom antagligen.
Brule känns galet spännande om det skulle bli honom. Gammal 6:e val och hygglig produktion. Men känner mig liiiite tveksam till att en 31-årig kanadick ska underkasta sig det hårda jobbet som ÖHK kräver.
Jo men om man tolkar NJ rätt så har han ju sålt in den modell Örebro vill köra på. Dvs att det aldrig skulle vara aktuellt att värva in en spelare som inte är beredd att göra det hårda jobbet. Tittar man på beskrivningen av Brulé:
”Brule is an energetic and gritty forward. He is a fast skater and likes to play a physical game. Also has some playmaking skills and scoring ability. His lack of size in combination with the style he plays has brought along some injury woes for the former top prospect.”
Visst han har haft lite skadeproblematik men det är väl den risken som finns hos alla spelare, se exempelvis Jacob Josefson. I övrigt tycker jag att han ser ut som en spelare som passar i det spelsystem Örebro vill spela.
18/09/2018 kl. 10:16 #10143pb_90
DeltagareExakt, men han har ju också nämnt att han ”kan kasta pil”. Och skiter det sig med Brule så kan det bli jobbigt.
Brule var för övrigt inte ens med i den B-uppställning som Calgary mönstrade i natt. Dock så spelar dom imorgon igen så då kanske han är med. Sen så lirade ju Brule med Squires och Lessio förra säsongen (i den mån Squires fick speltid) så han lär väl ha snackat lite med dom antagligen.
Brule känns galet spännande om det skulle bli honom. Gammal 6:e val och hygglig produktion. Men känner mig liiiite tveksam till att en 31-årig kanadick ska underkasta sig det hårda jobbet som ÖHK kräver.
18/09/2018 kl. 10:03 #10142JN27
DeltagareKänns så jäkla omotiverat att diskutera inne på SF-forumet. Vi får bli mer aktiva här nu tycker jag.
Yes! Det är ju inte direkt någon diskussion, utan mer en ekokammare där samma visa upprepas gång på gång.
Här är en sida med samtliga try-out-kontrakt i NHL just nu.
https://www.capfriendly.com/professional-tryouts
Gilbert Brule och Mark Letestu hetaste centrarna där den förstnämnda kanske är den enda som känns rimlig. Annars är det en ganska skral lista där kan jag tycka. Svårt att värva en gammal NHL-spelare som inte gjort poäng på evigheter för att sedan få igång honom hos oss.
Jag är nästan säker på att Brulé är NJ’s gubbe. Dock så förstår man ju att Kanadensare och Amerikaner alltid försöker få ett kontrakt på hemmaplan om det finns en chans. Däremot så har han ju i Sverige den möjligheten att få en stjärnroll och bli högaktad istället för att konkurrera om få platser i NHL.
Det tror jag lockar ganska mycket.18/09/2018 kl. 09:59 #10140pb_90
DeltagareKänns så jäkla omotiverat att diskutera inne på SF-forumet. Vi får bli mer aktiva här nu tycker jag.
Yes! Det är ju inte direkt någon diskussion, utan mer en ekokammare där samma visa upprepas gång på gång.
Här är en sida med samtliga try-out-kontrakt i NHL just nu.
https://www.capfriendly.com/professional-tryouts
Gilbert Brule och Mark Letestu hetaste centrarna där den förstnämnda kanske är den enda som känns rimlig. Annars är det en ganska skral lista där kan jag tycka. Svårt att värva en gammal NHL-spelare som inte gjort poäng på evigheter för att sedan få igång honom hos oss.
-
pb_90.
18/09/2018 kl. 09:04 #10139JN27
18/09/2018 kl. 06:52 #10138Andreas
KeymasterEbert in på lördag också ju! Tror vi att han får hoppa in direkt? Kanske börjar som extraback?
Jag tror de bara kastar in honom. Han är så pass bra 🙂
17/09/2018 kl. 22:22 #10137pb_90
DeltagareEbert in på lördag också ju! Tror vi att han får hoppa in direkt? Kanske börjar som extraback? 🙂
17/09/2018 kl. 13:34 #10136pb_90
DeltagareDetta var alltså tydligen fortfarande ett aktuellt projekt till nyligen:
http://www.idrottensaffarer.se/arena/2018/08/nu-stoppas-planerna-pa-en-multiarena-i-haparanda
Herregud…
Alla som besitter någon form av hjärnkapacitet borde ha förstått att det projektet var dödfött redan innan det hade börjat.. Kommunpolitiker som vill bygga monument av sig själva plus en excentrisk figur i Fahlander. Dålig combo…
17/09/2018 kl. 12:07 #10135Andreas
KeymasterDetta var alltså tydligen fortfarande ett aktuellt projekt till nyligen:
http://www.idrottensaffarer.se/arena/2018/08/nu-stoppas-planerna-pa-en-multiarena-i-haparanda
Herregud…
17/09/2018 kl. 10:16 #10134JN27
DeltagareJag anser att laget enbart behöver centrar så en ytterligare forward hade inte gjort sig lika bra kan jag tycka. Släpp nyheten om Brulé nu istället.
17/09/2018 kl. 10:09 #10133D.O
DeltagareOj vilken press NJ fick på sig helt plötsligt när både
Växjö – Juntilla
Mora – abbot
Värvar bra spelare
Nu riktas fler blickar mot NJ17/09/2018 kl. 10:07 #10132pb_90
DeltagareJunttila till Växjö. Då behöver vi inte ”oroa” oss! 😉 Då går han säkert in och gör typ 20mål och tot 43p.
17/09/2018 kl. 10:06 #10131pb_90
DeltagareJa alltså tanken var väl inte att Hedman skulle ha en topproll i en offensiv kedja innan säsongen drog igång. Harper är man väl också lite frågande till om han verkligen kommer att kunna producera en massa poäng. Så NJ kanske bedömer att det finns en öppning där, men den öppningen lär väl ha blivit mindre efter matchen mot Mora nu när Harper, Hedman och Sallinen såg ut att funka jäkligt bra tillsammans. Dom ser ut att tänka hockey jäkligt lika och måste vara dryga som satan att möta.
Jag tror iaf att NJ inte lär riskera att missa centervärvningen på att plocka in en dyr ytter. Det ska nog vara jäkligt ”prisvärt” för att han ska slå till. Framför allt om Junttila nu bedöms ha lite större flopprisk också.
17/09/2018 kl. 10:05 #10129JN27
DeltagareMadHawk skriver dock på twitter att Junttila är klar för Växjö.
-
JN27.
17/09/2018 kl. 09:50 #10128JN27
DeltagareJa dom första två kedjorna såg ju faktiskt bra ut redan så jag vet inte riktigt hur dom skulle formera om för att trycka in Junttila. Det skulle väl vara om dom tänker så långt fram att dom har värvat en ny center också? Men det är en jäkla massa forwards på kontrakt då alltså.. Men fjärdekedjan hade ordentliga problem mot Mora med lite tid i anfallszon.
Weinstock-Wandell-Palushaj
Junttila-Brulé-Sallinen
Harper-Abols/Mastomäki-Hedman
Spink-Spink-BoucherExtra: Olsson, Gustafsson
Juniorerna får köra J20.Ja jag känner mest att det inte ska vara något jäkla missnöje i truppen pga lite speltid etc. Dock är vi ju inte så slagkraftiga när det kommer till sjukdomar och skador så det kanske är bra om det är hård konkurrens så att alla gör sitt yttersta.
17/09/2018 kl. 09:46 #10127pb_90
DeltagareJa dom första två kedjorna såg ju faktiskt bra ut redan så jag vet inte riktigt hur dom skulle formera om för att trycka in Junttila. Det skulle väl vara om dom tänker så långt fram att dom har värvat en ny center också? Men det är en jäkla massa forwards på kontrakt då alltså.. Men fjärdekedjan hade ordentliga problem mot Mora med lite tid i anfallszon.
Weinstock-Wandell-Palushaj
Junttila-Brulé-Sallinen
Harper-Abols/Mastomäki-Hedman
Spink-Spink-BoucherExtra: Olsson, Gustafsson
Juniorerna får köra J20. -
-
FörfattareInlägg