Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 6,651 till 6,675 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Jere Sallinen som center alltså. Känns som han gör sig bäst på kanten, men gör väl inte bort sig där heller. Hoppas det är en ny center på väg in snart.

pb_90
    Deltagare

Ja han har ju sagt ett par gånger nu att det är nära. Men sen läser man någon annanstans att han tidigare kunnat tänkt sig en ny ytter istället då centermarknaden inte var speciellt vass? Det blir intressant att se hur som helst. Vår centersida i dagsläget skrämmer inte direkt slag på motståndarna.. Hur ska dom ens formera laget?

JN27
    Deltagare

Känns ju som att det kommer hända något innan seriepremiären iallafall eller vad tror ni?
    Blir alltid lite lugnare efter ett uttalande från NJ. Han är ju ganska öppen nu så något ligger garanterat nära.

Andreas
    Keymaster

Kunde inte utläsa något direkt, men visst borde det röra sig om en center av någorlunda kvalitet.

Vår centersida är just nu Wandell, Mastomäki, Spink och Johansson/Lodin.

Den är ganska ung i alla fall.

Rebound
    Deltagare

Visst kunde man läsa mellan raderna att det är en center som är på g? Men man vet aldrig, han verkar vara lurig den där NJ.

Andreas
    Keymaster
    pb_90
    Deltagare

Siffran 3000 säsongskort verkar rimlig, men för tre år sedan låg vi på 3300 vill jag minnas. Det är fortfarande ett steg tillbaka i rätt riktning, men det visar ändå att det har fallit bort en hel del säsongskortsköpare under de två år det gått klart sämre.

Det är ju tyvärr rimligt också :/ Hockeypubliken finns ju, men den misshandel dom har fått utstå i ett par år sätter så klart sina spår. Men det känns som att NJ och co har något bra på gång. Hoppas att dom kan lösa en kvartsfinal till våren bara!

Andreas
    Keymaster

Siffran 3000 säsongskort verkar rimlig, men för tre år sedan låg vi på 3300 vill jag minnas. Det är fortfarande ett steg tillbaka i rätt riktning, men det visar ändå att det har fallit bort en hel del säsongskortsköpare under de två år det gått klart sämre.

Andreas
    Keymaster

Jag tror inte han kommer. Det var bara en anständig KHL-center utan kontrakt 🙂

pb_90
    Deltagare

Flopprisken känns ju rätt hög alltså.. KHL-spelare har ofta haft problem med tempot när dom har kommit hit. St. Pierre är 35år och lär knappast bli snabbare, men har ett gediget facit i övrigt.

Hoppas verkligen att NJ har ett ess i rockärmen.. för nu är goda råd rätt dyra alltså.

Wandell, Mastomäki, Spink, Johansson är kanske den sämsta centersidan i SHL i dagsläget :/…

Andreas
    Keymaster

Martin St. Pierre ser väl inte helt dum ut…

Yongma112
    Deltagare

Det är bara för Löwdahl att dra på sig grillorna igen. Och det fort!

Andreas
    Keymaster

Nu har NJ pressen på sig att plocka in den där spetscentern som vi hoppas på.

Mja, nu får han gärna kasta den där pilen för den nya killen måste också få en chans att komma in i Örebros spel och gruppen.

pb_90
    Deltagare

Jävla röv…. snacka om oflyt.. stackars Abols, nu hade han guldläge på att visa framfötterna och sen pannkaka av alltihop. Nu sätts hans psyke verkligen på prov.

JN27
    Deltagare

Nu har NJ pressen på sig att plocka in den där spetscentern som vi hoppas på.

Andreas
    Keymaster

Fraktur, 2 månader. Skiiiiiiiit.

pb_90
    Deltagare

Hoppas att det var ur led bara.. Så jävla tråkigt ifall han skulle behöva vara borta ett gäng veckor direkt när dom faktiskt ger honom chansen :/

Andreas
    Keymaster

Abols skickad på röntgen. Fingret pekade snett.

Yongma112
    Deltagare

Även om inte saker som tajming och puckkontroll stämmer klockrent såhär på försäsongen för Palushaj så sticker han ut mycket på isen. Han har inte visat sitt skott särskilt mycket, men satan i gatan vad han sätter upp folk till höger och vänster.

Jag hoppas man kommer jobba stenhårt för att Palushaj ska få ut sitt max här.

JN27
    Deltagare

Vill berömma försvarsinsatsen idag. Enormt starkt att hela laget verkligen går ihop och gör ett hästjobb. Att man dessutom vågar transportera puck och inte bara dumpa tyder på vilka spelskickliga backar vi har. Riktigt kul att se. Hoppas även att Abols skada är snäll och att han är tillbaka snart.

pb_90
    Deltagare

Ryno har ju en hög högstanivå och en enormt låg lägstanivå. Och snabb är han inte, så när det går kasst för honom så ser han fan värdelös ut x)

D.O
    Deltagare

Är Det Rynos storlek som gör att jag tycker han ser seg och kass ut eller är han överskattad?

pb_90
    Deltagare

Björk kommer att bli en klockren värvning tror jag. Tycker att han har utvecklats redan under dom här få träningsmatcherna. Ser stabil ut 🙂

pb_90
    Deltagare

Boucher lär väl inte bli kvar eller?

JN27
    Deltagare

Tycker Örebro gör det riktigt bra och matchen känns helt jämn. Att sitta en fjärdedel av en period utvisade och ändå göra en så bra period tycker jag bara är ett styrkebesked.

Visar 25 inlägg - 6,651 till 6,675 (av 13,267 totalt)