Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 6,626 till 6,650 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Abols är väl att stort sett lika vid ett nyförvärv i denna diskussion. Var inte riktigt med i laget ifjol

Precis han också. Så det är ju rätt trångt i truppen redan om det inte är en spetsspelare, dom rollerna går ju att hitta. Jag hade gärna sett en öppning för Boucher (om Spink inte hade kontrakt tex), men jag undrar om bytet Spink->Boucher kommer att göra en jätteskillnad i nivån på laget.

Men samtidigt är ju bredden viktig också, vi får helt enkelt se vad som händer. Inte många dagar kvar nu tills det ska vara bestämt.

Andreas
    Keymaster

Abols är väl att stort sett lika vid ett nyförvärv i denna diskussion. Var inte riktigt med i laget ifjol

JN27
    Deltagare

Osäkerheten kring Boucher är väl mestadels för att vi redan har spelare på kontrakt? Varför värva en till lirare för tredjekedjan om vi nu redan har Spinkarna tex. Sen tycker jag nog att Boucher är en något bättre spelare än motsvarande Spink. Han har ju också gjort en del poäng nu på försäsongen också. Så om NJ inte har tagit in honom för att testa honom för en topproll så har jag svårt att se att dom skulle vara missnöjda med honom. Frågan är väl om dom tycker att han har tillräckligt mycket uppsida mot någon av de andra tillgängliga för att motivera den extra lönekostnaden. Jag har ingen aning faktiskt.

Harper-Ny-Palushaj
    Weinstock-Wandell-Sallinen
    Boucher/Spink-Spink-Hedman (Boucher-Abols-Hedman när Abols är tillbaka?)
    Gustafsson-Mastomäki-Olsson

Extra: Spink/Boucher, Abols och juniorerna

Leker vi med tanken att Manninen är ersatt av Harper, så ska väl fortfarande någon spelare ersätta Viksten?
    Dessutom så ska ju Jocke Andersson ersättas av den nya tilltänkta Centern om det nu blir en Center vilket jag förutsätter.
    Jag ser Bouchér som en ersättare till Viksten i viss mån.

Viksten
    Manninen
    Andersson

Är väl dom märkbara tappen från truppen. Viksten och Manninens ersättare kan väl antas vara Palushaj och Harper samtidigt som man inte ersatt Andersson med en toppcenter än. Sen kom ju Hedman in sent på förra säsongen och får väl räknas lite som ett nyförvärv fortfarande och Williams var väl ingen höjdare direkt. Man kommer ju inte ifrån att någon hamnar utanför truppen om Boucher ska in, dvs man kommer att ha en lönepost utanför truppen. Är det rimligt att addera Bouchers lön för att höja nivån något på tredjekedjan? Ingen aning, vi får väl se vad NJ tycker.

Ja alltså sannolikheten är ju givetvis mycket större att det blir en avslutad sejour för Bouchér eftersom de varit tydliga med att man vill satsa på juniorerna. Dock tycker jag inte junisarna ska bära ett lass när det faktiskt gäller någonting och där väger jag in att Bouchér har viss rutin. Men jag tror inte heller att man behåller Bouchér men sportsligt så hade jag inte varit emot det. Det vill som sagt till att det händer något snart. Frågan är om NJ håller oss lite på halster?

pb_90
    Deltagare

Osäkerheten kring Boucher är väl mestadels för att vi redan har spelare på kontrakt? Varför värva en till lirare för tredjekedjan om vi nu redan har Spinkarna tex. Sen tycker jag nog att Boucher är en något bättre spelare än motsvarande Spink. Han har ju också gjort en del poäng nu på försäsongen också. Så om NJ inte har tagit in honom för att testa honom för en topproll så har jag svårt att se att dom skulle vara missnöjda med honom. Frågan är väl om dom tycker att han har tillräckligt mycket uppsida mot någon av de andra tillgängliga för att motivera den extra lönekostnaden. Jag har ingen aning faktiskt.

Harper-Ny-Palushaj

Leker vi med tanken att Manninen är ersatt av Harper, så ska väl fortfarande någon spelare ersätta Viksten?
    Dessutom så ska ju Jocke Andersson ersättas av den nya tilltänkta Centern om det nu blir en Center vilket jag förutsätter.

Viksten
    Manninen
    Andersson

Är väl dom märkbara tappen från truppen. Viksten och Manninens ersättare kan väl antas vara Palushaj och Harper samtidigt som man inte ersatt Andersson med en toppcenter än. Sen kom ju Hedman in sent på förra säsongen och får väl räknas lite som ett nyförvärv fortfarande och Williams var väl ingen höjdare direkt. Man kommer ju inte ifrån att någon hamnar utanför truppen om Boucher ska in, dvs man kommer att ha en lönepost utanför truppen. Är det rimligt att addera Bouchers lön för att höja nivån något på tredjekedjan? Ingen aning, vi får väl se vad NJ tycker.

JN27
    Deltagare

Harper-Ny-Palushaj

pb_90
    Deltagare

Harper-Ny-Palushaj

Rebound
    Deltagare

Jag förstår inte riktigt den här osäkerheten som folk har kring Bouchér. Framförallt så förstår jag inte heller varför en Try Out-spelare ska vara given för toppkedjorna.
    Hittills så tycker inte jag att han gjort bort sig överhuvudtaget, han har bidragit offensivt och gjort ett helt OK jobb. Man måste ju ha lite överseende med att han aldrig spelat på exempelvis stor rink innan.

Vi har ett underskott på forwardssidan så jag tror verkligen att han har en möjlighet till förlängning.
    Dock är jag ju givetvis lite frågande till varför ingen centervärvning har kommit in än. Det börjar bli dags nu.

Han behöver nödvändigtvis vara ämnad för någon av topplinorna. Dock så resonerar nog många, inkl. jag själv, att vi har tillräckligt med duktiga juniorer som det är bättre att satsa på. Om t ex Carl Wassenius hade fått chansen i A-laget så kanske han hade stannat kvar i organisationen.

JN27
    Deltagare

Jag förstår inte riktigt den här osäkerheten som folk har kring Bouchér. Framförallt så förstår jag inte heller varför en Try Out-spelare ska vara given för toppkedjorna.
    Hittills så tycker inte jag att han gjort bort sig överhuvudtaget, han har bidragit offensivt och gjort ett helt OK jobb. Man måste ju ha lite överseende med att han aldrig spelat på exempelvis stor rink innan.

Vi har ett underskott på forwardssidan så jag tror verkligen att han har en möjlighet till förlängning.
    Dock är jag ju givetvis lite frågande till varför ingen centervärvning har kommit in än. Det börjar bli dags nu.

Rebound
    Deltagare

Ja, kul att de släpper fram några juniorer. Jag såg inte matchen igår men fick intrycket av referatet på NA att de tog för sig.

Frågan är om inte Jordan Boucher får stå tillbaks för ynglingarna. Jag känner mig lite kluven gällande honom. Snabb som få, men platsar inte i någon av våra förstafemmor. Samtidigt en spännande spelare som känns surt att släppa. Ett billigt tvårskontrakt med utlåning till AS kanske kan vara en idé?

Andreas
    Keymaster

Smedberg ska bli väldigt kul att följa framöver. Den killen känns väldigt mogen redan nu.

Andreas
    Keymaster

Småtrevlig försäsongsmatch, men kanske inget man skriver hem om. Kul att vinna.

Såg lite jobbigt ut mot slutet av andra när de närmade sig fem perioder utan ett mål, men det verkar de inte tänkt på utan vände och vann 🙂

Gramos G
    Deltagare

Hej!

Vi på Corren sänder matchen mellan LHC och Örebro i kväll. För att du ska kunna se den krävs det att du signar upp dig som prenumerant för 99 kronor i månaden. Abonnemanget är utan bindningstid och går att säga upp redan i morgon genom att mejla till prenumeration@corren.se

Här sänds matchen: http://www.corren.se/sport/lhc/i-kvall-vi-sander-lhcs-match-pa-sajten-om5445018.aspx

GladeOlle
    Deltagare

Yes! Tack Andreas!

Andreas
    Keymaster
    Andreas
    Keymaster

Hej! Tänkte bara flika in med att det är Linköping som är arrangör för morgondagens match. Det är alltså de som avgör om matchen sänds och var.

Vet ej om NA varit i kontakt med LHC 🙂

C More sänder på torsdag.

Jag tror det är Cmore man är mest irriterad på. De har sålt in försäsongsmatcherna och sedan uppstår en lucka. Det är nog ingen som direkt förväntar sig att ÖHK ska arrangera det hela.

pb_90
    Deltagare

Hej! Tänkte bara flika in med att det är Linköping som är arrangör för morgondagens match. Det är alltså de som avgör om matchen sänds och var.

Poängen var att vål lokalblaska kan sända ända från hall nr 2 i Köln och Cmore klarade av att sända från Lindesberg. Borde gå för någon att sända från var nu matchen går imr också 🙂 Men jag är medveten om att ÖHK inte har något att säga till om där.

• Det här svaret redigerades för 8 år sedan av pb_90.
    TJ
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Ja katastrof att inte kunna se matchen! :/ NA kunde sända från Köln och Cmore från Lindesberg. Borde ju gå att lösa… Menmen.. vi får vänta till torsdag då. Ska Cmore sända den?

Andreas
    Keymaster

Det namn som kommer in lär ju ta plats i en av de två främsta kedjorna. Att bibehålla strukturen i de andra känns ändå lite logiskt. Det är ju trots allt mest fråga om försäsong och att få spelet att klicka.

Svårt att riktigt elda upp sig inför morgondagen när man inte kommer att kunna se matchen på något vis. Det var en rejäl besvikelse tyvärr.

pb_90
    Deltagare

Anledningen till att man inte sätter Johansson som center är väl för att man inte vill att Spink eller Mastomäki ska vara den tillfälliga centern i en offensiv kedja? Utan att man snarare låter dom nedre kedjorna vara så intakta som möjligt. Är antagandet att Sallinen kommer hoppa in i förstakedjan då eller? Nu är ju Palushaj borta imorgon också så det spelar väl ingen större roll då men.. Men vem hoppar upp i ytterhierarkin då? Hedman kanske känns mest rimlig? Och om en vecka vet vi om Boucher blir kvar (vilket väl inte känns jättetroligt?). Många frågetecken kvar tills säsongen drar igång.

JN27
    Deltagare

Jo visst, det behöver inte vara helt fel. Men jag tycker man kan prova runt lite första veckorna på försäsongen isf. Nu när det börjar närma sig vill man ändå se laget så som det är tänkt i premiären.

Känslan säger att ingen ny spelare kommer komma in innan premiären men av någon anledning vill jag tro det iallafall. Dock när jag läser artikeln så förstår jag inte varför man sätter Johansson som forward och inte Center.

Yongma112
    Deltagare

Jo visst, det behöver inte vara helt fel. Men jag tycker man kan prova runt lite första veckorna på försäsongen isf. Nu när det börjar närma sig vill man ändå se laget så som det är tänkt i premiären.

JN27
    Deltagare

Har vi inte Wandell-Spink-Masto-Johansson/Lodin? Fattar inte varför man rör om på detta vis.

Om det inte är så att detta blir en långtidslösning…

Misstänker att man provar ifall det skulle bli skador etc, man passar väl på när det ändå bara är träningsmatch.

Yongma112
    Deltagare

Har vi inte Wandell-Spink-Masto-Johansson/Lodin? Fattar inte varför man rör om på detta vis.

Om det inte är så att detta blir en långtidslösning…

GladeOlle
    Deltagare

Jag har för mig att man ska kunna se matchen imorgon med plus. Men nu kan jag inte hitta det på NA.se

Har jag fel? Kommer den inte sändas?

Visar 25 inlägg - 6,626 till 6,650 (av 13,267 totalt)