Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 6,726 till 6,750 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Det andra hörnet, är det tänkt att det ska bli läktare där när väl ekonomin finns för detta?

Jag vet om att det finns lite olika planer men inget är nog närmre än det andre än så länge. Har tyvärr inget mer specifikt svar än så i dagsläget 🙂

Då får väl jag komma med lite info.
    Det kommer att tillsättas en ”Arenautredning” där det kommer att gås igenom hur alla arenor skall användas, vad som skall göras mm.
    Denna utredning kommer att vara klar till sommaren -19.
    Det kommer inte att hända något stort i hallen på två säsonger.

Några saker som det pratas om är tex bygga hörnläktare, flytta på mediahyllan som är på arenans bästa platser.
    Det finns inga planer på fler isytor (kostar pengar).
    Istället skall ytorna och tiderna omdisponeras, min översättning är att flytta på all damidrott till obskyra tider.

JN27
    Deltagare

Riktigt synd med detta resultatet då det här var den enda matchen jag egentligen sätter något värde på. Bara att hoppas att det var den tidiga starten som fällde laget idag och inte något annat.

pb_90
    Deltagare

Skönt att man missar matchen då!… Herregud vilket fiasko!

Och Rögle har alltså: Brithén, Sjögren, Anderson, Youds och Jäger borta.

Örebro har: Ebert, Rissanen, Abols, Spink och Sallinen borta.

Dvs Rögle har rätt mycket vassare lirare borta än vad vi har ändå..

Sirap i benen efter hård träning? Bakfulla? Man kan ju hoppas iaf.

Örebro tog tydligen bussen till Arlanda kl 5 imorse, medan Rögle anlände till Köln igår kväll. Det lär spela in.

Sen drar folk som vanligt på toooook för stora slutsatser av första träningsmatcherna.

Äsch! Förra året såg det ju skitbra ut de första träningsmatcherna och då började säsongen kanonbra. Så en liiiiten växel kunde man ju dra där iaf. Sen gick det ju som det gick ändå med säsongen så det säger ju ingenting om hur säsongen kommer att gå på totalen ändå. Nu kan det självklart vara massa andra faktorer som spelar in som man inte har koll på som du säger. Att börja resan 05.00 låter som den mest värdelösa uppladdning man kan ha för en hockeymatch, så det är klart att det spelar in rätt ordentligt.

Hade varit roligare om de mött ett annat motstånd i den första matchen då Rögle kändes som den bästa värdemätaren på förhand.

Yongma112
    Deltagare

Örebro tog tydligen bussen till Arlanda kl 5 imorse, medan Rögle anlände till Köln igår kväll. Det lär spela in.

Sen drar folk som vanligt på toooook för stora slutsatser av första träningsmatcherna.

Andreas
    Keymaster

Bedrövlig första period.

JN27
    Deltagare

Anderson lirar. Men i övrigt så har Rögle ett bättre lag än oss. Var det ngn som trodde annat? Jag är övertygad om topp 6 för dem i år.

pb_90
    Deltagare

Yongma112
    Deltagare

Varför har Örebro någon praktikant som ”direktrapporterar” på twitter? Känns ganska oseriöst.

JN27
    Deltagare

Våra spelare är inte med Rögle för fem öre. Totalt bortsnurrade.

Yongma112
    Deltagare

Eftersom det är Rögle vi möter är allt under tvåsiffrigt godkänt!

Andreas
    Keymaster

Rögle verkar sakna Mattias Sjögren, Ted Brithen, Matt Anderson och Ben Youds. Klart svagare på deras annars starkaste del, centersidan.

Edit:
    Och Ken Jäger, men vet inte om det känns lika mycket.

JN27
    Deltagare

Inget snack om att vi har bättre backar, men vi saknar spets på forwardssidan och faktum är att vi gått från en SHL-mässigt inte alltför bra backlinje till en hel OK sådan. Det är inte så att den backlinje Örebro ställer upp med är initialt någon av de absolut bästa i SHL. Det finns frågetecken och osäkerheter som gör den svår att utvärdera, men potentialen är hög och det kan bli bra.

Nu gäller det dock att sätta pucken i nät också. Eftermiddagens match borde vara en bättre värdemätare och ge oss en hänvisning om vart vi är på väg.

Fullt lag reser ner och vi möter bra motstånd i tre matcher.

Om Boucher fortsätter som han visat hittills kan han bli den ersättare för Manninen som vi faktiskt behöver.

Sedan har vi en hel del riktigt billiga spelare i truppen, och vi måste ha det. Nästa säsong kanske vi kan öka på spelarbudgeten igen för nu har vi haft två säsonger med ordentligt åtstramad budget vad det verkar. Först nästa säsong kanske vi kan mönstra två riktiga topplinor också tillsammans med dessa intressanta backar.

Som det blir i år får vi kanske 1,5 linor med lite dyrare spelare och sedan en mix av veteraner som blöder rödvitt och unga killar som vill framåt.

Visst man måste se allt med lite perspektiv. Det jag känner mest är att vi i år kan konkurrera på backsidan på ett helt annat sätt. Och med backar av högre klass så har vi såklart helt andra förutsättningar att göra bra resultat.
    Det bästa i allt är ju som jag sagt tidigare, att det ska spelas hockey. Sen kan man filosofera hur mycket man vill.

Håller helt med dig gällande forwardsidan. Jag tror stenhårt på Bouchér som en ersättare till Manninen om han kan hålla i sitt spel från senast. Skulle det mot förmodan vara så så har NJ gjort ett riktigt fynd.
    Då kan man lägga en hel del resurser på Centersidan och jag misstänker att beslutet huruvida man ska behålla Bouchér eller inte fattas efter Köln. Ponera att det blir ett kontrakt, då tror jag inte det dröjer särskilt lång tid innan den nya Centern/Forwarden skriver på.

Andreas
    Keymaster

Inget snack om att vi har bättre backar, men vi saknar spets på forwardssidan och faktum är att vi gått från en SHL-mässigt inte alltför bra backlinje till en hel OK sådan. Det är inte så att den backlinje Örebro ställer upp med är initialt någon av de absolut bästa i SHL. Det finns frågetecken och osäkerheter som gör den svår att utvärdera, men potentialen är hög och det kan bli bra.

Nu gäller det dock att sätta pucken i nät också. Eftermiddagens match borde vara en bättre värdemätare och ge oss en hänvisning om vart vi är på väg.

Fullt lag reser ner och vi möter bra motstånd i tre matcher.

Om Boucher fortsätter som han visat hittills kan han bli den ersättare för Manninen som vi faktiskt behöver.

Sedan har vi en hel del riktigt billiga spelare i truppen, och vi måste ha det. Nästa säsong kanske vi kan öka på spelarbudgeten igen för nu har vi haft två säsonger med ordentligt åtstramad budget vad det verkar. Först nästa säsong kanske vi kan mönstra två riktiga topplinor också tillsammans med dessa intressanta backar.

Som det blir i år får vi kanske 1,5 linor med lite dyrare spelare och sedan en mix av veteraner som blöder rödvitt och unga killar som vill framåt.

Yongma112
    Deltagare

Oookej, nu kommer Örebro plötsligt att läcka bakåt eftersom vi råkat få in ett par spelskickliga backar.

MrMadhawk är rolig.

Tabellplaceringarna i sig säger jag inget om, men en del resonemang kring vissa lag är nästan skrattretande. Och då är han ändå en av de mer insatta journalisterna i hockeysverige.

Skrämmande låg nivå på våra s.k. experter i detta land.

TJ
    Deltagare

Det andra hörnet, är det tänkt att det ska bli läktare där när väl ekonomin finns för detta?

Jag vet om att det finns lite olika planer men inget är nog närmre än det andre än så länge. Har tyvärr inget mer specifikt svar än så i dagsläget 🙂

pb_90
    Deltagare

Jag delar din analys. Dock så tycker jag att andra lag har förstärkts ganska mycket också varpå Örebro inte har ökat sin chans till högre placering så hemskt mycket. Men att säga att laget inte ser bättre ut än föregående år är väldigt märkligt. Backsidan var väl det största problemet förra året, ingen PP-back och flertalet i princip 100% defensiva backar. För att snabbt få igång spel så måste skickligheten upp och för att kunna hålla längre anfall så måste skickligheten upp på blålinjen även den så att backarna kan användas i anfallsspelet. Det är ju som att vara fyra personer i anfallszon om en av backarna var Hellström liksom.

JN27
    Deltagare

Ebert hänger med till Köln! Ska bli intressant att se hur bra han kan bli när han är med en hel säsong.

Det är rätt många som målar upp årets trupp som ungefär lika bra som förra året. Tittar man på forwardssidan så är den väl på förhand någorlunda förstärkt och på backsidan är det ju milsvid skillnad.

Det ska bli väldigt spännande att se vad ÖHK kan göra med en så pass kompetent backsida som denna. Det är den solklart mest solida backsida som dom ställt upp med någonsin.

Tittar man på såkallade experter som gör utlägg på löpande band just nu så märker man direkt att de helt går på fjolårssäsongen när de sätter betyg på trupper, eller förutspår tabeller osv.
    Jag kollar såklart enbart på vad de skriver om Örebro och det är för att Örebro är mitt lag, jag bryr mig inte vad de skriver om något annat lag.
    Och det jag märker direkt är ointresset av fakta. Ingen har hittills stuckit ut hakan överhuvdtaget. Dessutom så är jag förvånad över att ingen har någon direkt koll på lagbygget och det tyder ju enbart på ointresse.

Som det ser ut idag så tycker jag Örebro är ett bättre lag än förra året, vi hade knappt några spelande backar förra året och tittar man på fjolårets forwards fast med årets backuppsättning istället så hade vi med säkerhet tagit oss till åtminstone Play In.
    Jag anser inte att vi har det sämre ställt på forwardssidan i år jämfört med förra året, även om det självklart måste in en forward till.

Jag kanske är ensam om denna syn.

pb_90
    Deltagare

Ebert hänger med till Köln! Ska bli intressant att se hur bra han kan bli när han är med en hel säsong.

Det är rätt många som målar upp årets trupp som ungefär lika bra som förra året. Tittar man på forwardssidan så är den väl på förhand någorlunda förstärkt och på backsidan är det ju milsvid skillnad.

Det ska bli väldigt spännande att se vad ÖHK kan göra med en så pass kompetent backsida som denna. Det är den solklart mest solida backsida som dom ställt upp med någonsin.

Personal Jesus
    Deltagare

Säsongskortsförsäljningen har gått bra jämfört med förra året vad jag förstått så vi kanske kan vända trenden i år.

Oohh, tack=)
    Det hade jag inte en aning om.

pb_90
    Deltagare

Jag tänkte ju försöka hyra en loge lite som festgrej tidigare. Sinnessjukt dyrt alltså! Så man förstår att dom tjänar fina pengar där! Bra att bygga fler!

Andreas
    Keymaster

Ja alltså jag ser inte behovet i att utöka även om det skulle se så otroligt mycket bättre ut.
    Har du någon koll på vad det är man bygger där Makeriets Hylla låg, i det sydöstra hörnet?

Två nya loger.

Fint, det om något finns det efterfrågan på 🙂

JN27
    Deltagare

Ja alltså jag ser inte behovet i att utöka även om det skulle se så otroligt mycket bättre ut.
    Har du någon koll på vad det är man bygger där Makeriets Hylla låg, i det sydöstra hörnet?

Två nya loger.

TJ
    Deltagare

Två nya loger.

Andreas
    Keymaster

Hur var det tänkt egentligen? Vill man bygga ihop hörnen på södra delen? För när jag var på ispremiären så höll de på och bygga något där Makeriets Hylla låg.

Ja, de vill bygga ihop hörnen.
    Det finns färdiga ritningar sedan några år tillbaka.
    Problemet är att alla större förändringar måste finansieras först, innan något görs.
    Kostnaden läggs på en redan hög hyra i en arena som är en mer eller mindre en nödlösning.
    Ett annat problem är att publiksnittet är på väg neråt och då blir det än svårare att motivera investeringen, men arenan är ful som den är nu…
    En tom stol är en mycket dyr stol.

Säsongskortsförsäljningen har gått bra jämfört med förra året vad jag förstått så vi kanske kan vända trenden i år.

JN27
    Deltagare

Hur var det tänkt egentligen? Vill man bygga ihop hörnen på södra delen? För när jag var på ispremiären så höll de på och bygga något där Makeriets Hylla låg.

Ja, de vill bygga ihop hörnen.
    Det finns färdiga ritningar sedan några år tillbaka.
    Problemet är att alla större förändringar måste finansieras först, innan något görs.
    Kostnaden läggs på en redan hög hyra i en arena som är en mer eller mindre en nödlösning.
    Ett annat problem är att publiksnittet är på väg neråt och då blir det än svårare att motivera investeringen, men arenan är ful som den är nu…
    En tom stol är en mycket dyr stol.

Visar 25 inlägg - 6,726 till 6,750 (av 13,267 totalt)