Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 timmar, 28 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
07/06/2018 kl. 17:07 #9607
pb_90
DeltagareSkellefteå verkar heta på Brandon Kozun som vill bort från KHL. Sedan ska de också ha in en förstacenter.
Kozun känns riktigt spännande. Skulle vara kul att se honom i SHL. Helst i ÖHK 😉
Vad tror du om nästkommande två forwards Andreas? Visst känns det lite som att någon av dom måste vara lite budget eller?
07/06/2018 kl. 16:07 #9606Andreas
KeymasterSkellefteå verkar heta på Brandon Kozun som vill bort från KHL. Sedan ska de också ha in en förstacenter.
07/06/2018 kl. 15:20 #9605pb_90
DeltagareJag tror att NJ satte sig i en bra position när väntade ut marknaden lite. Många lag har ju satt sina spetsspelare redan och Bengtzéns ”chansning” att trycka in Palushaj som sista gubbe gick inte direkt hem.
Sen tycker jag mig se att det mest är på centersidan lagen letar spets? Växjö och SAIK lär tex lägga sitt största krut på sin centervärvning medans NJ letar spets overall. Och för tex Växjö så har dom tappat galet billig spets i Calof och Pettersson som dom måste ersätta. Så Evertsson är nog ute på fyndmarknaden och sonderar.
07/06/2018 kl. 13:31 #9604JN27
DeltagareDiskussionen gällande detta är tydligen extremt het just nu. Emil Lagnelius på Sportbladet tror att detta är första tecknet på det nya TV-avtalet. Jag är dock lite skeptisk till om det verkligen är det.
Klart vi har en helt annan trygghet att luta oss emot, men man ska absolut inte vara dumdristig för den sakens skull.
Det jag verkligen hoppas är att vi kan redovisa ett jäkligt bra resultat efter fjolårets bottennapp. Då kanske folk skulle lugna ned sig lite med sina vilda spekulationer.Lagnelius får ursäkta men det är verkligen ett efterblivet påstående… Palushaj kommer att vara bäst betald i ÖHK, och den bäst betalda i många lag har bra betalt.
Det hade varit bra mycket rimligare om han hade lagt fram samma argument för när FBK värvade Tomi Sallinen eftersom det kommer innebära att FBK kommer ha tre centrar som tjänar över 200k/mån… Vi har knappt tre spelare som tjänar det i dagsläget.
Jag tycker tyvärr (även om det är supergnälligt) att media och övriga läser in för mycket av detta för att han just hamnade hos oss. Dom tycker inte att ÖHK ska ha råd att ha en toppspelare medans typ HV, Växjö, FBK, SAIK osv. tydligen kan ha ett tjog utan att det säger någonting.
Det är precis det jag menade också. Denna diskussion hade aldrig kommit upp om det inte hade varit ÖHK som värvat Palushaj. Däremot så förstår jag ju dem som menar på att det är konstigt då vi gick med 12 mkr back förra året.
07/06/2018 kl. 13:21 #9602pb_90
DeltagareDiskussionen gällande detta är tydligen extremt het just nu. Emil Lagnelius på Sportbladet tror att detta är första tecknet på det nya TV-avtalet. Jag är dock lite skeptisk till om det verkligen är det.
Klart vi har en helt annan trygghet att luta oss emot, men man ska absolut inte vara dumdristig för den sakens skull.
Det jag verkligen hoppas är att vi kan redovisa ett jäkligt bra resultat efter fjolårets bottennapp. Då kanske folk skulle lugna ned sig lite med sina vilda spekulationer.Lagnelius får ursäkta men det är verkligen ett efterblivet påstående… Palushaj kommer att vara bäst betald i ÖHK, och den bäst betalda i många lag har bra betalt.
Det hade varit bra mycket rimligare om han hade lagt fram samma argument för när FBK värvade Tomi Sallinen eftersom det kommer innebära att FBK kommer ha tre centrar som tjänar över 200k/mån… Vi har knappt tre spelare som tjänar det i dagsläget.
Jag tycker tyvärr (även om det är supergnälligt) att media och övriga läser in för mycket av detta för att han just hamnade hos oss. Dom tycker inte att ÖHK ska ha råd att ha en toppspelare medans typ HV, Växjö, FBK, SAIK osv. tydligen kan ha ett tjog utan att det säger någonting.
07/06/2018 kl. 12:23 #9598Andreas
KeymasterMest rimliga inlägget jag sett hittills:
Att toppsp. I SHL har lön 250’-300’ är fullt normalt. Vid 300’ blir kostnaden inkl. AG avgifter och skatter på 24mån ca 9,5milj. Inga konstigheter för en spelare som är topp 10 i poängligan!
— Jens Gustafsson (@Bojengus) June 7, 2018
*Jens inlägg syftar jag så klart på.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 3 månader sedan av
Andreas.
07/06/2018 kl. 11:23 #9597Andreas
KeymasterJag får ändå lite på NJ när han säger att det inte var dyrt för den typen av spelare. Att han är välbetald köper jag, men … kom igen.
Jocke A var garanterat mycket dyrare.
07/06/2018 kl. 10:15 #9596JN27
Det jag verkligen hoppas är att vi kan redovisa ett jäkligt bra resultat efter fjolårets bottennapp. Då kanske folk skulle lugna ned sig lite med sina vilda spekulationer.07/06/2018 kl. 10:09 #9595pb_90
DeltagareDet verkar heller inte vara någon brist på superkällor där ute då många tydligen vet exakt hur Palushajs kontrakt ser ut.
Värsta jag sett var någon som sa att han måste fått minst 500k i månaden för att spela i Örebro..
Då vinner du. Det värsta jag hörde var 10 miljoner för 2 år, det blir väl strax över 400 000/mån.
Såg den siffran jag också.
Men hur orimligt är det egentligen?
Löner runt 300-350k har väl länge varit rimliga på toppspelare i SHL? Antagligen finns det ett gäng spelare som tidigare tjänat mer än så också. Så summan i sig är nog inte speciellt märkvärdig om man tittar på SHL som helhet.
Örebro hade en ambition att signa tre spetsforwards. Signingen av Palushaj kan betyda att man tar pengar från en annan tänkt spetsforward och går på ett något billigare kort? Många verkar ju förvänta sig två spelare av hans kaliber till… men det här måste vara den spetsigaste av alla forwards som kommer in väl? Annars har NJ lyckats med något mirakel. På forwardssidan så har vi en löjligt billig trupp egentligen. Det är väl Sallinen och Wandell som tjänar en slant, en oerhört oinsatt gissning, 200k/mån kanske? Sen efter det Weinstock och sen är det nog ett hyggligt glapp till de nästa.
07/06/2018 kl. 09:02 #9594Andreas
KeymasterDet verkar heller inte vara någon brist på superkällor där ute då många tydligen vet exakt hur Palushajs kontrakt ser ut.
Värsta jag sett var någon som sa att han måste fått minst 500k i månaden för att spela i Örebro..
Då vinner du. Det värsta jag hörde var 10 miljoner för 2 år, det blir väl strax över 400 000/mån.
07/06/2018 kl. 08:52 #9593carl
DeltagareDet verkar heller inte vara någon brist på superkällor där ute då många tydligen vet exakt hur Palushajs kontrakt ser ut.
07/06/2018 kl. 07:03 #9592pb_90
DeltagareEn centersida med Olimb och Wandell som de två första namnen känns väl helt okej. Olimb är väl inte det hetaste namnet kanske men det känns väl ändå som garanterade +30 poäng? Sen gillar jag hans playmakerkunskaper, dom skulle nog lira bra tillsammans med Palushaj.
Jag trodde verkligen att någon AHL-lirare skulle komma in dock. Men visst, än är det inte försent.
07/06/2018 kl. 06:44 #9591Andreas
KeymasterÅrsredovisningen kommer nästa vecka. Då får alla se vilken ”ickekris” klubben har med ekonomin 🙂
06/06/2018 kl. 23:25 #9589JN27
DeltagareDet jag tycker är mest intressant är att ingen vet att Örebro praktiskt taget löste sin kris redan förra året med medel från finansiärer som tror på Örebros nysatsning.
Dessutom har ju inte folk någon som helst koll på hur bra våra säljare jobbat på att få in nya sponsorer eller hur många säsongskort som sålts. De har heller inte koll på hur mycket sponsorintäkter som redan kommit in i klubben. Jag har viss del i ett familjeföretag och har varit med på en del event som ordnas av klubben just för partners och för er som kanske aldrig varit med på något sådant så är det topp varje gång i min mening.
Vi har en sportchef med brett kontaktnät, en ny klubbchef som har långa armar i näringslivet med tanke på de höga positioner han haft genom åren och känns med all säkerhet som en pålitlig person när det kommer till att knyta relationer och min känsla är att han varit väldigt noga med att vi inte ska sprida pengar i onödan. Och framförallt inte pengar som vi inte på ett eller annat sätt har.
Med andra ord, folk saknar förankring för sina påståenden. Det stod i aftonblaskan att vi hade ekonomisk kris och med det sagt så är det den stämpeln vi får. Sen kan jag förstå om folk tror och tycker.
-
JN27.
06/06/2018 kl. 23:21 #9588Yongma112
DeltagareVad gäller Olimb så är jag osäker på om han känns rätt. Jag personligen vill ha en förstacenter som går rakare mot mål och med mer speed. Å andra sidan skulle hans playmakerskills inte alls vara dumt att få in, speciellt i pp. Känns viktigt att få in spelare som kan glänsa lite mot bottenkollegorna som vi haft sådana problem med.
I vilket fall så verkar det inte jättenära något med Olimb. Ken-Andre signade väl för någon tysk klubb också.
06/06/2018 kl. 23:10 #9587Yongma112
DeltagareLäst runt lite och det är helt sjukt vad folk snackar om Örebros ekonomi. Man undrar hur vi kunnat landa Palushaj framför andra klubbar som ska ha in spets men tar ingen hänsyn alls till nuvarande status bland kontrakt i respektive klubbar, vilka kontrakt man blivit av med osv. Lite frustrerande hur oinsatta folk är generellt sett.
Det verkar heller inte vara någon brist på superkällor där ute då många tydligen vet exakt hur Palushajs kontrakt ser ut.
06/06/2018 kl. 22:46 #9586pb_90
DeltagareNämnde inte NJ lite kryptiskt tidigare att de har en spelare på radarn som avvaktar anbud från NLA eller KHL, men att det kommer aldrig hända? Med tanke på Olimbs agents uttalanden så stämmer det ganska väl med just detta uttalande av NJ. Det borde vara Olimb som han syftade på då.
Exakt. Stämmer också in på Palushaj som hade lite kontakt med son gamla KHL-klubb också.
Ska bli spännande att se om det händer något i veckan!
06/06/2018 kl. 22:26 #9585Rebound
DeltagareNämnde inte NJ lite kryptiskt tidigare att de har en spelare på radarn som avvaktar anbud från NLA eller KHL, men att det kommer aldrig hända? Med tanke på Olimbs agents uttalanden så stämmer det ganska väl med just detta uttalande av NJ. Det borde vara Olimb som han syftade på då.
06/06/2018 kl. 20:39 #9584JN27
DeltagareLite av vad vi förhoppningsvis har att vänta nästa säsong 🙂
06/06/2018 kl. 17:38 #9583pb_90
DeltagareEn lek som jag brukar spela på Twitter är ”spot his team” att den som skriver något så ska jag försöka komma på vilket lag den personen hejar på.. Leken blev lite förstörd igår.. Väldigt väldigt lätt att hitta brynäsare. haha
T.ex.
”Blir xtra spännande när en klubb som gått 19millar back de 2 senaste säsongerna tokshoppar. All-in.”
Haha jag har också sett det! Filade på ett svar ett tag men la ner x)
06/06/2018 kl. 14:42 #9582Andreas
KeymasterOm man plockar Mathis Olimb lär man väl försöka sig på Ken André också?
Kanske, men av de två vill jag helst ha Mathis.
06/06/2018 kl. 14:27 #9579JN27
DeltagareOm man plockar Mathis Olimb lär man väl försöka sig på Ken André också?
06/06/2018 kl. 12:40 #9576D.O
DeltagareEn lek som jag brukar spela på Twitter är ”spot his team” att den som skriver något så ska jag försöka komma på vilket lag den personen hejar på.. Leken blev lite förstörd igår.. Väldigt väldigt lätt att hitta brynäsare. haha
T.ex.
”Blir xtra spännande när en klubb som gått 19millar back de 2 senaste säsongerna tokshoppar. All-in. 🤔”06/06/2018 kl. 12:39 #957506/06/2018 kl. 12:28 #9574Personal Jesus
DeltagareAaron verkar ha varit grundlig när han kollade upp klubben, tycker det känns seriöst.
Får en känsla av att klubben tog in Rasmus för att få en större chans på Aaron då deras respektive är goda vänner.
Med andra ord, otroligt bra planerat och genomfört.En annan sak som är minst lika viktig, om inte viktigare är livet utanför hockeyn för spelare n/familjen och här har hockeyn i Örebro alltid varit starka.
-
-
FörfattareInlägg