Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 3 timmar, 22 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
06/06/2018 kl. 11:07 #9573
pb_90
DeltagareHelt rätt väg att gå enligt mig. Framför allt om man som ÖHK inte har råd att ha alla kedjor spetsiga som typ HV. Jag tror inte att Wandell och Sallinen är svindyra heller egentligen.
Så nog lär det finnas plats i budgeten för en kanon till? Och sen en spännande typ?
Sen tror jag att många spelare kommer att höja sig med den ökade kvalitén på backsidan.
Jag är så galet taggad alltså! Finns redan så mycket spännande och intressant med laget! Kommer Jonathans utveckling fortsätta i samma kurva? Hur bra är egentligen Björk? Hur bra är Ebert med en full säsong? Hur ser det ut med ett PP som styrs av Näkyvä? Vilken utveckling kan Spinkarna och Mastomäki få? Hur bra är Hedman egentligen med den galna avslutningen han hade på säsongen? Kan Palushaj nå +40 och styra upp ett PP? Kan Wandell ta ytterligare kliv?
Det känns underbart att få följa när alla dessa frågor besvaras. Tack NJ för ett grymt bra jobb hittills!
06/06/2018 kl. 09:06 #9572Andreas
KeymasterEn tanke.
Våran botten sex måste vara riktigt, riktigt billig. Även om man jämför med övriga SHL-lag? Bröderna Spink kostar väl som ett Cmore-abonnemang ungefär och Hedman knyckte man från Luleå när dom ”dumpade” honom. Juniorerna kostar väl inte med än Spinkarna heller.
Visst måste detta öppna upp för en rätt rejäl förstakedja vad det kommer till pengar? Det är ju inget snack om att NJ har dunkat på bra mycket mer deg på backsidan men det ser verkligen lovande ut.
Fan så bra jobb han har gjort hittills.. Är lite småkär i vår backsida och på sättet han verkligen KNYCKTE Palushaj! Han ger fan i andra lag, det är på liv och död nu!
Skellefteåstilen. Dyr toppsexa, snorbillig bottensexa som ändå har potential.
06/06/2018 kl. 09:05 #9571Andreas
KeymasterNär Bengtzén började prata om Brynäsanda blev det ganska uppenbart att han försökte hitta ursäkter. Örebro trumfade dem troligen lönemässigt, men det där kändes bara bittert av honom.
De blev snuvade, så är det ibland.
05/06/2018 kl. 23:13 #9570pb_90
DeltagareJa på sättet som Brynäs dag har artat sig på twitter så ser jag det inte som otänkbart att Bengtzén faktiskt kan ha tabbat sig rejält och är rätt bitter…
Men självklart kostar han otroligt mycket pengar. Det är ju inget snack. Kanske la NJ de extra pengarna som Manninen drog in på honom?
Men vafan, karln gjorde 45p i SHL:s femte sämsta lag och snittade nästan en poäng i slutspelet. Han hade bra kedjekamrater såklart men jag tvivlar inte på att NJ kan lösa skapliga polarna till honom heller.
Spontant så låter ju inte ens Palushaj-Wandell-Sallinen som en tokig förstalina heller, även om NJ siktar in sig på mer spets!
05/06/2018 kl. 23:00 #9569JN27
DeltagareDet Bengtzén säger skrämmer mig inte ett dugg. Kan likagärna vara ett försvarstal för att höja sin egen aktie.
Alla i Örebro vet hur noga Micke Johansson är med att inte spela med klubbens ekonomi. Om det skulle vara orimliga belopp för Palushaj så hade inte värvningen gått igenom.
05/06/2018 kl. 22:29 #9568Yongma112
DeltagareJapp, ingen tvekan om att Palushaj får riktigt bra betalt här. Risken finns såklart att det blir ett väldigt dyrt kontrakt för Örebro. Tittar man åren 2014-2016 så gjorde han inte överdrivet med poäng direkt. Men svårt att säga utan att veta roll etc. Det som känns tryggt är att han gjorde så mycket 5vs5 poäng i Brynäs, det brukar tyda på klass.
05/06/2018 kl. 22:23 #9567pb_90
DeltagareBrynäs snodde ju Lundgren på backen från oss också kan man säga. Såatte… 😀
05/06/2018 kl. 22:11 #9566pb_90
DeltagareOch jag förstår att NJ fick pynta upp en enorm summa för Palushaj. Troligtvis så blir han en av dom bättre betalda i SHL, men som signalvärde så är det så jäkla viktigt. Och det faktum att Palushaj har levererat i SHL så pass nyligen.. det är galet viktigt!
05/06/2018 kl. 22:07 #9565pb_90
DeltagareEn tanke.
Våran botten sex måste vara riktigt, riktigt billig. Även om man jämför med övriga SHL-lag? Bröderna Spink kostar väl som ett Cmore-abonnemang ungefär och Hedman knyckte man från Luleå när dom ”dumpade” honom. Juniorerna kostar väl inte med än Spinkarna heller.
Visst måste detta öppna upp för en rätt rejäl förstakedja vad det kommer till pengar? Det är ju inget snack om att NJ har dunkat på bra mycket mer deg på backsidan men det ser verkligen lovande ut.
Fan så bra jobb han har gjort hittills.. Är lite småkär i vår backsida och på sättet han verkligen KNYCKTE Palushaj! Han ger fan i andra lag, det är på liv och död nu!
05/06/2018 kl. 21:20 #9564Yongma112
DeltagareVilken jävla steal av NJ. Poängligasjuan!
Fyra i even strength poäng.
05/06/2018 kl. 21:18 #9563Andreas
KeymasterNJ for president. Helt stukat.
05/06/2018 kl. 21:10 #9560pb_90
DeltagareVilken jäkla bomb!! Snacka om att snuva Brynäs på konfekten!
Tack NJ för att du värvar redan bevisad spets!!
05/06/2018 kl. 20:20 #9558Andreas
KeymasterFinns många fördelar med att inte ha Facebook 🙂
05/06/2018 kl. 19:29 #9556JN27
DeltagareDiskussionsgruppen på Facebook har nog spårat ur totalt. Där florerar rykten utan förankring dag ut och dag in.
När ska folk sluta tro att de vet saker de inte vet. Dessutom verkar folk tro på ryktena. Jag kommer inte tro på något innan klubben gått ut med något.
05/06/2018 kl. 18:37 #9555Yongma112
DeltagareÄh, ska inte upprepa mig mer. Men tycker det är konstigt att man försöker fixa något som inte är sönder. Inte som att man hade stått och fallit på om Bartley gjort en bra säsong eller ej. Däremot hade man kunnat vinna mycket på en ”maxad” Bartley.
Men okej. Jag hoppas mest att han inte går till något annat SHL lag nu.
05/06/2018 kl. 16:44 #9554pb_90
DeltagareDet blir ju väldigt missvisande när Bartley åker ut samma dag som Rissanen kommer in för de är ju verkligen inte jämförbara. Bartley ersattes i mina ögon när Ebert kom in.
Bartley var väl tänkt att vara en tvåvägsback med fokus på det offensiva spelet? Han var bra i uppspelsfasen osv men höll inte riktigt måttet i anfallszon för att lägga beslag på en offensiv roll i tex PP. Ska man då argumentera för hans roll som tvåvägsback så måste han väl åtminstone spela BP? För att som tvåvägsback inte vara aktuell för varken BP eller PP.. det är ganska meningslöst eftersom man kommer att få gå hårt på dom andra backarna. Och Bartley lirade knappt BP alls under förra säsongen, han hamnade 9:a(!) i snittet för BP-istid/match bland backarna vilket är bisarrt lite. Bartley var en tvåvägsback men höll kanske inte direkt den nivå som man hade hoppats på under säsongen. Givetvis hade han kunnat ta kliv framåt med en säsong i baken, men varför chansa om man kan komma ur billigt med den optionen man hade?
Jag tycker att rollfördelningen är väldigt tydlig nu där egentligen alla backar kan användas i special teams på ett eller annat sätt.
PP: Björk, Ebert, Näkyvä och Andersson kan alla lira BP.
BP: Arnesson, Backström och Rissanen rena BP-backar. Björk, Ebert och Andersson kan komplettera.
Med tanke på den indelningen på backarna också så känns det som att man kan stoppa ihop intressanta par också. Varför inte landslagskollegorna Andersson och Arnesson? Ebert som mentor för Björk? Landsmännen Näkyvä och Rissanen? Det känns riktigt spännande på förhand alltså!
05/06/2018 kl. 16:12 #9553Andreas
KeymasterDet jag kollat på av Rissonen är en klar uppgradering mot Hellström. Han är kanske lite fulare i sitt spel och inte lika mycket tacklingar, men han är långt mycket bättre med pucken.
Han är inte alls lika offensiv som Bartley, men han kan sätta en puck på bladet på någon annan som vill åka framåt i banan.
05/06/2018 kl. 15:42 #9552JN27
DeltagareSom sagt vill jag inte ”klaga” för mycket. Tycker fortfarande att backuppsättningen ser riktigt bra ut.
Dessutom kunde vi varit Brynäs
haha där har vi en fruktansvärd antiklimax om något. Jeeeeeesus. Alla var helt hundra på Palushaj. Vore kul om vi nöp honom framför Bengtzén 🙂
05/06/2018 kl. 15:41 #9551Yongma112
DeltagareSom sagt vill jag inte ”klaga” för mycket. Tycker fortfarande att backuppsättningen ser riktigt bra ut.
Dessutom kunde vi varit Brynäs 🙂
05/06/2018 kl. 14:48 #9550Yongma112
DeltagareJo, förstår att man hoppas på att han är en uppgradering gentemot de namnen. Grejen är bara den att uppgraderar man t.ex. Hellström så får man just Bartley.
Frågan är väl vilken väg man vill gå. En bra defensiv back idag kan lika gärna vara någon med bra förstapass/pucktransport.
Numerärtövertag är ju ofta vettig och han verkar oförstående till beslutet.
https://twitter.com/numerartovertag/status/100396358003794329705/06/2018 kl. 14:42 #9549Andreas
KeymasterRissanen var skadad en längre period förra säsongen tydligen. Han missade ett antal matcher mitt på säsongen.
05/06/2018 kl. 14:25 #9548JN27
DeltagareRissanen… ja, jag vet inte. Lite spännande nyförvärv ändå. Spelat för Finland på många olika nivåer och fått göra NHL-debut, så han måste ju absolut ha lite hockey i sig. Men samtidigt så vet jag inte om det faktiskt var nödvändigt att ta in en sån spelartyp. Vi släppte Ekbom/Hellström av en anledning.
Han är egentligen den enda defensiva back vi har. Ialla fall renodlat. Tror dock han sitter på lite andra spetsegenskaper än Ekbom och Hellström trots att han är samma spelartyp. Alla lag måste ju åtminstone ha en spelare av den typen.
05/06/2018 kl. 14:21 #9547Yongma112
DeltagareRissanen… ja, jag vet inte. Lite spännande nyförvärv ändå. Spelat för Finland på många olika nivåer och fått göra NHL-debut, så han måste ju absolut ha lite hockey i sig. Men samtidigt så vet jag inte om det faktiskt var nödvändigt att ta in en sån spelartyp. Vi släppte Ekbom/Hellström av en anledning.
05/06/2018 kl. 14:15 #9546Yongma112
DeltagareStort misstag att kicka Bartley tror jag 🙁 gillar fortfarande backsidan som nu bör vara spikad.
Men fan, förvånad över att så få ser hans kvalitéer.
05/06/2018 kl. 13:35 #9545Andreas
KeymasterBartley har intressenter från Tyskland bl.a. Han kommer hitta nytt gig snart.
Det här är väl det som det pratats om: Bartley ut, defensiv klippa in. Rätt av NJ, igen.
Men givetvis sitter vi väl alla och väntar på de där tre som ska göra alla poäng.
-
FörfattareInlägg