Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,001 till 7,025 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Fasen va fint med två(!) år på Ebert! Bara 24 år gammal också!

NJ har verkligen byggt en otroligt spännande backsida till nästa säsong. Hatten av för det.

JN27
    Deltagare

Presentation av Ebert att vänta ikväll månne?

Andreas
    Keymaster

Han är väl för gammal för att få en chans i NHL, men det vore ju fantastiskt om han kom hit. Inget jag vet något om dock.

pb_90
    Deltagare

Ett namn som har kommit upp på Svenskafans precis. Jag har absolut noll koll då avsändaren inte ens varit med på 100-meddelanden.

Men ändå!

Chris Terry, AHL:s poängligavinnare. Det låter lite väl otroligt att en sådan person skulle komma och lite SHL. Men nu när man är utsvulten på rykten så.

Gurra
    Deltagare

Gott folk.
    Jag behöver råd och tips.
    Det är så att jag har en granne med grava psykologiska problem.
    Året om går han runt med Leksands tröjor/halsduk mm, klotter på armarna med Lif.
    Bilens regplåt har Lif märken, inne i bilen en massa annan dynga med Lif på.

En plan jag har för att hjälpa honom på fötter igen är att klistra ÖHK märke på regplåten, men vad mer kan jag göra?

Ja du, men rent humant är väl bara att ta honom till veterinären och ge honom en spruta…

D.O
    Deltagare

Enligt mig är Ebert på tok för bra för SHL och skulle vara en sjukt stark värvning !! NJ!<3

pb_90
    Deltagare

Ebert var väl rätt bra i egen zon också väl? Känns som en bra tvåvägsback!

Rebound
    Deltagare

Om ryktena stämmer om Ebert så kommer det smälla rejält från blå i vinter. Björk, Ebert och Näkyvä har ju alla tre grymma skott. Vårt PP kommer nog att få sig en rejäl skjuts av detta.

Andreas
    Keymaster

Om Ebert stannar så måste väl vi ha en av de mest spännande backsidorna i hela SHL? Andersson, Näkyvä och Ebert är alla potentiella vinnare av backarnas poängliga enl. mig. Ebert dessutom bra i bägge ändar.

Det är utan tvekan en väldigt spännande backlinje. Gissningsvis kommer det in* en stabil defensiv pjäs till detta också.

• Detta svar redigerades för 8 år, 3 månader sedan av Andreas. Anledning: In, inte inte
    pb_90
    Deltagare

Om Ebert stannar så måste väl vi ha en av de mest spännande backsidorna i hela SHL? Andersson, Näkyvä och Ebert är alla potentiella vinnare av backarnas poängliga enl. mig. Ebert dessutom bra i bägge ändar.

Rebound
    Deltagare

Gott folk.
    Året om går han runt med Leksands tröjor/halsduk mm, klotter på armarna med Lif.

En plan jag har för att hjälpa honom på fötter igen är att klistra ÖHK märke på regplåten, men vad mer kan jag göra?

Oj, det där kan bli en utmaning!

Jag skulle rekommendera honom starka tabletter och tung terapi för att komma tillbaks till verkligheten igen. Om inte det hjälper så kan du skicka riktad reklam till honom med diverse husobjekt i dalarna där han förmodligen kommer att smälta in bättre i sin omgivning 🙂

pb_90
    Deltagare

Gott folk.

Ring sjukvården eller polisen. Någon måste givetvis hjälpa den här mannen tillbaka på rätt köl.

carl
    Deltagare

Dåså. Där bekräftar Madhawks att Ebert förmodligen stannar 🙂

• Det här svaret redigerades för 8 år, 3 månader sedan av carl.
    Personal Jesus
    Deltagare

Gott folk.

Andreas
    Keymaster

Jo Malmös lag är väl likt Örebros likt mer åt det budgetartade hållet, men de har ju tre år på rad gjort ganska svaga resultat ekonomiskt.

Nu tror jag mer på Örebros modell med bra backar och yngre forwards, än Malmös variant, men vi får väl se vad det blir av det hela. Örebro har ju ganska många luckor kvar att fylla.

pb_90
    Deltagare

För övrigt. Malmös spikade lag ser verkligen inte skräckinjagande ut. Bra målvakter men en riktigt svag backsida väl? Forwardssidan känns jobbig att möta med inte särskilt spetsig.

Rögles lag ser spännande ut men något osäkert? Backsidan där ser tex rätt skakig ut men kanske kommer in något mer namn där.

Timrå kommer nog att vara rätt jobbiga att möta med högt tempo, men de lär väl inte ha riktigt tillräckligt skickligt lag?

Moras lag ser svagt ut, det är nog i dagsläget ingen annan än Jacob Nilsson jag skulle vara sugen på och det har ryktats lite om NHL-intresse där.

Just nu så känns det som att dessa fyra lag tillsammans med ÖHK kommer ligga i botten. Örebro skulle med ett gäng spetsvärvningar se snäppet vassare ut än dessa med två riktigt bra kedjor och riktigt bra backsida, detta under förutsättningen att inte övriga också värvar på mer dvs vilket några av dom antagligen kommer att göra.

Andreas
    Keymaster

Rädd för det. Tror vi gärna vill ha yngre spelare också, som kan bli bättre under tiden de är här, men Thuresson är ju på inga visa dålig. Känns inte riktigt prisvärd dock.

pb_90
    Deltagare

Kanske är så. Det kanske är en dyr peng per poäng där också?

Andreas
    Keymaster

Tror inte Thuresson har några 30 poäng i sig längre. Inte minst eftersom han lär vara skadad ett antal matcher, tyvärr.

pb_90
    Deltagare

Blev inget spelarsläpp i helgen.

Det är så sjukt lite som har läckt ut? Jag är så sjukt nyfiken på vad NJ håller på och hugger på. Luleå håller på och hugger på Thuresson, kan NJ vara med där också tror ni? Inte sexigaste namnet men rimliga +30p eller?

• Det här svaret redigerades för 8 år, 3 månader sedan av pb_90.
    carl
    Deltagare

JN är du där för att scouta eller?;)

Känns lite som att jag är den ”enda” som känner mig sjukt nöjd med både sportchef & tränarstabb

Känns verkligen som det äntligen har kommit in rätt personer på rätt plats (även om jag kan tycka att Sundblad fortfarande har lite att bevisa). Har sjukt stora förhoppningar för nästa säsong och gillar att dom tror stenhårt på sin idé att verkligen vänta in rätt spelare istället för att stressa sig.

Jag tror att Sundblad är helt rätt tränare för klubben i det här läget. Äntligen ett nytt spelsystem som sportchefen, spelarna och tränarna tror på. Sundblad och NJ får sätta sin prägel på truppen, om det håller vet vi inte men det känns bättre nu än tidigare.

Tittar man på spelarna som klubben har på kontrakt och vad man nu söker känns det som att pengarna har lagts på rätt spelare så att säga. Att man letar en i princip första kedja och redan har Wandell, Andersson, Nakyvä osv på kontrakt känns bra.

JN27
    Deltagare

Haha, nä scoutar mest den lokala ölen och solsäkerheten. Men skulle det dyka upp en Montenegirisk NHL-meriterad back/forward med högt poängflöde och stark +/- så tvekar jag inte att rekommendera Örebro.

Andreas
    Keymaster

Lööv hade tydligen för dåliga stats för Örebro, men tillräckligt bra för ett bra KHL-lag. Säger en del om folks skeva förväntningar.

Fniss. Lööv är väl en Arnesson i stort sett. Kanske inte typen som Örebro söker, men jag hade inte blivit helt ledsen om han hade kommit hit heller. Inte spets, men stabil så det rinner över.

Yongma112
    Deltagare

Lööv hade för dåliga stats för Örebro, men tydligen tillräckligt bra för ett bra KHL-lag. Säger en del om folks skeva förväntningar.

D.O
    Deltagare

JN är du där för att scouta eller?;)

Känns lite som att jag är den ”enda” som känner mig sjukt nöjd med både sportchef & tränarstabb

Känns verkligen som det äntligen har kommit in rätt personer på rätt plats (även om jag kan tycka att Sundblad fortfarande har lite att bevisa). Har sjukt stora förhoppningar för nästa säsong och gillar att dom tror stenhårt på sin idé att verkligen vänta in rätt spelare istället för att stressa sig.

Visar 25 inlägg - 7,001 till 7,025 (av 13,267 totalt)