Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,026 till 7,050 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Jo det är klart. Man uppskattar verkligen hans ärlighet på så vis. Rakheten med Hellström var ju också ett tecken på hans ledarstil och den typen gillar jag. Raka och öppna rör.

Du får nog röra dig upp mot Slovenien för att komma i närheten av hyfsad hockey, men Serbien verkar i alla fall ha ett landslag. Montenegro verkar det sämre med tyvärr 🙂

JN27
    Deltagare

NJ måste såklart ha fog för sina uttalanden. Annars kommer jag vara den första att ställa mig i kören för ett utbyte av sportchef. Han har gjort det oerhört bra såhär långt och jag tvekar inte en sekund på att han kommer göra det bra inför denna säsongen också.

Förövrigt så hälsar jag från ett jäkligt trevligt Montenegro. Någon som har god kännedom om den Montenegrinska hockeyn och vilka guldkorn vi skulle kunna hitta här? 😉

pb_90
    Deltagare

Viktor Lööv till Jokerit. Kan det ha varit han som NJ inte trodde skulle ha en chans på KHL-spel? 😉

Andreas
    Keymaster

Bartley till Tyskland har jag som sagt fått lite småvibbar om, men vi får väl se.

Han borde uttala sig lite oftare så skulle folket vara mycket lugnare. Han säger verkligen rätt saker hela tiden, även om uttalandet om det där kontraktet med KHL kändes lite märkligt kanske.

pb_90
    Deltagare

Exakt!

Sammanfattning från Adde på svenskafans om NJ ute nu.

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/niklas-johansson-om-lagbygget-redan-har-i-helgen-kanske–587928.aspx

Jag tycker att han ger många bra svar och det känns något tryggare. Han verkar vänta på exakt rätt spelare istället för att gå allan-ballan på det hela och ta första bästa som PG gjorde med Petruzalek och Co. Och med Little som enda läckta namn så vet vi att han siktar högt.

Några saker: Man letar två backar samtidigt som man säger ”det finns chans att någon lämnar men inte till KHL eller NHL utan i ett gemensamt beslut.” Är det en indikation på att dom faktiskt försöker bli av med Bartley som det ryktas om?

Sen säger han något märkligt i slutet tycker jag. ” Jag kan säga att vi har spelare som har valt bort alla andra SHL-klubbar men som är lite på ett hopp att kunna få något från KHL. Men det kan jag säga att det inte kommer att hända. De kommer att hamna hos oss.” Är det inte konstigt att gå ut och säga att spelaren hoppas på KHL men inte kommer få det? Och sen samtidigt säga att spelaren kanske släpps i helgen redan? Lite konstigt hanterat men intressant.

Andreas
    Keymaster

Jag hoppas att man spelar säkrare och säkrare desto längre tid det går att man väger karaktär tyngre och tyngre mot säsongens start. Chansningar som floppar har vi fått nog av för längre sedan.

Hellre någon som presterar som förväntat på en lite lägre nivå och leder som exempel likt Sallinen än fler Hodgman.

pb_90
    Deltagare

Jo exakt. Menade bara att schemat hade gått över till den punkten utan att någon spelare hade släppts.

Känslan är väl situationen med 4-spetsvärvningar på forwardssidan + misslyckandet att knyta åt sig etablerade spelare (hittills) ökar risken för floppvärvningar.

Samtidigt så kanske det nya upplägget som dom har kommer att motverka att man värvar den typen av spelare som har störst risk att floppa? Dom kommer väl inte värva någon lirare som tror han är bäst i världen som sen tycker det är skitjobbigt när det går lite tungt här? Känns som att dom kommer att kontrollera att det hårda jobbet finns där innan dom värvar. Och sen kanske Spinkarna med sin ofelbara arbetsmoral faktiskt kan hjälpa en nordamerikan till att acklimatisera sig och ta det hårda jobbet?

Andreas
    Keymaster

De strök punkten helt med andra ord. Eftersnack och AW fanns väl med från början den med?

Aja, inget direkt intressant verkar ju kommit upp i spelarväg. Trist, men man får väl invänta månadsskiftet, 15/6, 1/7 och sen 15/7. Vet inte om det finns några fler brytdatum av värde, men runt någon av dessa borde det väl kunna hända något.

pb_90
    Deltagare

Nu har alltså ”läget i laget” övergått till ”eftersnack och AW” istället..

Någon måste ju ha klantat sig och skrivit ”Spelarsläpp” fast så inte alls var fallet? Miss i kommunikationen?

Andreas
    Keymaster

Han var på rätt plats ganska ofta i alla fall, men han dominerade kanske inte.

Björk kan nog bli hur bra som helst om han tar chansen 🙂

pb_90
    Deltagare

Abols kan absolut ta kliv. Det känns som att han har en kapacitet på en bra mycket högre nivå än vad han visade förra säsongen kanske framför allt i spelet med puck. Det kändes väl dock inte som att han dominerade i BIK utan snarare dök upp som gubben i lådan ganska ofta va?

Lite bättre tempo och lite mer styrka skulle nog göra susen för honom och självförtroendet.

För övrigt, Marcus Björk ser rätt grov ut? Kanske kan han ha kapaciteten till att bli en grym tvåvägsback för oss om han får upp tempot lite?

Andreas
    Keymaster

Det öppnar ju utan tvekan upp för Abols. Skulle han kunna ta en topp-6 eller skulle Mastomäki kunna ta ett kliv framåt? Wandell spelade ju rollen som 1C förra året och jag skulle inte bli helt besviken om han får göra det igen, men om Abols, Mastomäki och Spink utgör resterande centrar känns det bra tunt om inte någon tar stora kliv framåt.

Får vi in två stycken producerande vingar kanske det ju vara en poäng att spela dessa med Abols eller Mastomäki. Båda kan nog ta en lite mer ansvarsfull centerroll och låta de andra herrarna härja.

pb_90
    Deltagare

Äsch! Låt oss vara deppiga så att vi istället kan bli positivt överraskade! 😉

Det är klart att det kommer att komma in bra spelare. Men att fyra st ”topp sex”-platser är vakanta är självklart en knivig sits. Speciellt om man ”tvingas” chansa lite mer i och med att etablerade namn väljer andra klubbar.

Andreas
    Keymaster

Nu tycker jag folk får komma ner på jorden lite. Två (!!) spelare som helt väntat väljer konkurrenter och folk får tokångest? En sportchef lär ju prata/höra sig för med massvis av spelare varje silly, vad skulle hända om folk fick reda på alla namn som nobbat oss…? Sen visst kan det vara namn som NJ verkligen ville få hit, tro fan det när det bl.a. gäller fjolårets poängligatvåa.

Vi vet väl inte ens med säkerhet att Örebro var en av klubbarna som var på Sallinen. Och inte heller hur hårt NJ i så fall gick på.

Rätt säker på att både Little och Sallinen fick kontraktsförslag, men att Örebro blev brädade på olika sätt. LHC gav han ett långt kontrakt med helt OK lön i en stad han har dessutom har starka sociala band till och Färjestad öppnade upp stora plånboken för Sallinen. I båda fallen var Örebro rätt chanslösa känns det som.

Yongma112
    Deltagare

Nu tycker jag folk får komma ner på jorden lite. Två (!!) spelare som helt väntat väljer konkurrenter och folk får tokångest? En sportchef lär ju prata/höra sig för med massvis av spelare varje silly, vad skulle hända om folk fick reda på alla namn som nobbat oss…? Sen visst kan det vara namn som NJ verkligen ville få hit, tro fan det när det bl.a. gäller fjolårets poängligatvåa.

Vi vet väl inte ens med säkerhet att Örebro var en av klubbarna som var på Sallinen. Och inte heller hur hårt NJ i så fall gick på.

pb_90
    Deltagare

Jag tycker det är jobbigt att NJ gång på gång verkar gå bet på spelare som uppenbarligen är högt upp på hans lista. Spelare som det ändå fanns någon slags koppling till i både Little och Sallinen. Och när dom sen går ut med att det ska släppas en värvning på torsdag för att sen ta tillbaka det. Ja då är det ju ytterligare någonting som har gått snett.. I bästa fall är det bara en kommunikationsmiss.

Så jag börjar bli lite deppig.. :/ Backsidan och målvaktssidan kommer ju att vara bra, så det känns självklart bra.

Med allt det sagt, jag tvivlar verkligen inte på att NJ gör ett bra jobb.

JN27
    Deltagare

Presentation av spelare av ”toppklass” har alltså ersatts med läget i laget?

Får man inte till det med någon tilltänkt värvning eller vad är det frågan om?

Jag sitter också lugnt i båten men när det är tal om nyförvärv som skiter sig, förvärv som jag dessutom anser att vi bör kunna knyta till oss. Då blir man faktiskt lite fundersam.

D.O
    Deltagare

Jäklar vad folk jag får känslan att folk överreagerar..

hellre ser jag sena förvärv än en bunt Hodgman (hette han så) varför ska man stressa & pressa NJ till dumma beslut bara för att truppen ska vara spikad till just då.

Jag själv avvaktar och börjar känna panik om vi ligger i botten efter 10omgångar hehe

Andreas
    Keymaster

Jag noterade att schemat för nätverksträffen på torsdag har blivit ändrat.

Innan stod det med en punkt liknande ”Presentation av nyförvärv”. Den är nu ändrad till ”Läget i laget”. Jag tolkar det som att det inte finns någon att presentera?

PROGRAM
    12:00 LUNCH i Ricoh Lounge
    (59 kr/person)
    13:00 FÖRSNACK med Örebro Hockey
    14:00 NEDSLÄPP för B2B
    16:30 LÄGET I LAGET med Niklas Johansson
    17:00-19.00 EFTERSNACK med AW

Bra fångat, men också lite deprimerande …

pb_90
    Deltagare

Fan va mörkt…

Färjestad har nu alltså:
    Johan Ryno, Tomi Sallinen och Linus Johansson som sina tre första centrar.. Orka ha så jäkla mycket pengar att kasta på allt och alla.

Rebound
    Deltagare

Jag noterade att schemat för nätverksträffen på torsdag har blivit ändrat.

Innan stod det med en punkt liknande ”Presentation av nyförvärv”. Den är nu ändrad till ”Läget i laget”. Jag tolkar det som att det inte finns någon att presentera?

PROGRAM
    12:00 LUNCH i Ricoh Lounge
    (59 kr/person)
    13:00 FÖRSNACK med Örebro Hockey
    14:00 NEDSLÄPP för B2B
    16:30 LÄGET I LAGET med Niklas Johansson
    17:00-19.00 EFTERSNACK med AW

Andreas
    Keymaster

Fy fan, Färjestad öppnar upp stora plånboken och snuvar alla på Sallinen. De bara ska göra bättre ifrån sig i år.

carl
    Deltagare

Med tanke på att Hellström precis rök så känns Ebert inte helt orimlig? Men det skulle sitta jäkligt fint att få någon forward in.

Vad jag har hört har man diskuterat länge med Ebert, inte alls omöjligt att han är ett namn, man letar 2st topbackar som ska spela första backpar.

Hoppla! Jag trodde inte att det var den digniteten på backar man sökte. I min bok är Andersson och Näkyvä klart godkända för ett första backpar. Men det låter ju awesome i så fall!

Ja hoppas de kan hitta backarna man söker och inte behöver chansa med AHL värvningar.

pb_90
    Deltagare

Med tanke på att Hellström precis rök så känns Ebert inte helt orimlig? Men det skulle sitta jäkligt fint att få någon forward in.

Vad jag har hört har man diskuterat länge med Ebert, inte alls omöjligt att han är ett namn, man letar 2st topbackar som ska spela första backpar.

Hoppla! Jag trodde inte att det var den digniteten på backar man sökte. I min bok är Andersson och Näkyvä klart godkända för ett första backpar. Men det låter ju awesome i så fall!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av pb_90.
    carl
    Deltagare

Visar 25 inlägg - 7,026 till 7,050 (av 13,266 totalt)