Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,076 till 7,100 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Hade hört att ekonomin inte var helt ok, men det var väntat iom klubben var öppna med att det skulle bli så.
    Tyvärr är det bortglömt av de allra flesta.
    Bara att titta in på den andra sidan.

Andreas
    Keymaster

Med tanke på VM också, jag ser verkligen fram emot att se Abols i höst. Jag tyckte han avslutade bra och han har varit bra under VM. Han borde definitivt vara en spelare som slåss om en plats i truppen. Samtidigt ska det bli mycket intressant att se om bröderna Spink kan kliva upp en nivå. De behöver bli mer ansvarsfulla i sitt spel.

pb_90
    Deltagare

Nu ska jag inte måla fan alltför mycket på väggen här, men årets resultat verkar inte bli alltför upplyftande. Det var det å andra sidan inte planerat att vara, och jag hoppas folk också är medvetna om att det var inte heller budgeterat för något direkt kioskvältande resultat heller när siffrorna kommer fram.

Okej.. jag har iaf inte väntat mig något speciellt. Det är ju fortfarande en viss krishantering egentligen. Hoppas att folk inte har glömt det bara.

Andreas
    Keymaster

Nu ska jag inte måla fan alltför mycket på väggen här, men årets resultat verkar inte bli alltför upplyftande. Det var det å andra sidan inte planerat att vara, och jag hoppas folk också är medvetna om att det var inte heller budgeterat för något direkt kioskvältande resultat heller när siffrorna kommer fram.

GladeOlle
    Deltagare

Squires har ett år kvar på kontraktet med Kunlun och har skaffat kinesiskt medborgarskap enligt ep. Blir nog kvar där ett tag.

JN27
    Deltagare

Nu borde ju NJ släppa lös plånboken lite och kanske bränna en stor summa på en riktig toppspelare och kanske locka hem Squires som ersättare till Manninen? 🙄

Andreas
    Keymaster

Jo detta är ju knappast något man kan lasta honom för. Ska bli intressant att se hur han löser det bara 🙂

pb_90
    Deltagare

Jag har i varje fall just nu fullt förtroende för NJ.

Han har gjort det mesta rätt sen han kom in och värvningarna hittills ser spännande ut.

Andreas
    Keymaster

Alvarez känns som en spelare som passar in i spelmodellen, men att han inte tillför så jättemycket över de som redan finns här. Han är ju lite av en målskytt dock.

pb_90
    Deltagare

Alvarez är absolut inte den spelaren som behövs i dagsläget. Men beroende på vilka de andra är så skulle han kunna funka som komplement. Frågan är väl som sagt vad man får betala för det, men NJ verkar hålla i plånboken rätt bra ändå.

Yongma112
    Deltagare

Alvarez hoppas jag inte på. Min uppfattning är att han behöver bra spelare omkring sig för att vara produktiv. Då har vi redan typ Weinstock eller Hedman att stoppa in i en sådan roll. Dessutom lär han inte bli billig om det är så många klubbar intresserade.

Andreas
    Keymaster

Jag tror att han var nästan oförskämt billig med tanke på att han kanske hade kunnat göra 35-40 poäng i år. Hellström kan ha kostat mer. Har faktiskt ingen direkt siffra, men ser kommentarer överallt om vilket fynd han är/var.

Yongma112
    Deltagare

Tråkigt besked att få. Poängen som Manninen gjorde ska inte vara något jätteproblem att ersätta, men hade han tagit ett kliv till i år, känns verkligen som han hade det i sig, så blir det svårare. Men det är denna verklighet som andra klubbar levt i länge, vi har ju faktiskt varit förskonade från att tappa nyckelspelare på kontrakt känns det som.

Med PG som GM hade man varit livrädd nu, med tanke på att det är viktiga forwardsvärvningar som ska in. Med NJ känns det betydligt lugnare, jag tycker han gjort det mesta rätt sen han kom hit. Men det är samtidigt inga lätta värvningar han ska lyckas med nu.

Någon som vet vad Manninen tjänade? Lite jobbigt om han satt på ett billigt kontrakt för då måste man hitta en ersättare fast till ett dyrare pris och det är en utgift som man kanske inte hade räknat med.

pb_90
    Deltagare

Åfan?! Jag trodde att klausuler innebar att han går gratis. Ett litet tillskott blir det givetvis.

Ja NJ har nog haft detta lite i åtanke, men jag skulle nog inte vilja satsa pengar på att han förberett sig för detta. Eller, deras lista med namn lär inte direkt förändras för att Manninen försvinner.

Andreas
    Keymaster

Borde röra sig om ett sexsiffrigt belopp. Han hade ju bara ett år kvar på kontraktet och var relativt lågavlönad sett till sin prestation. Kanske i linje med vad Hellström fick.

D.O
    Deltagare

Hur mycket pengar tror ni (vet ni) vi fick för Manninen?

Verkar ju som att NJ har varit väl förberedd på detta också

• Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av D.O.
    Andreas
    Keymaster

Ohh, fast han köps loss. Med andra ord pengar in till Örebro. Lite guldkant på det hela ändå.

Andreas
    Keymaster

Nu är det officiellt också. 🙁

Andreas
    Keymaster

Det är väl första riktiga bakslaget. Bara bita ihop antar jag. Skiiiiiit.

pb_90
    Deltagare

Satan…. Manninen drar till Jokeri.. en klausul i kontraktet lär väl inte direkt inbringa några pengar till ÖHK heller.

Forwardssidans enda rimliga förstakedjespelare rök med andra ord…

Andreas
    Keymaster

Han hade 120.000/månad. Utköpet kostade 700.000 exkl sociala utgifter.

Enligt Örebro-Hjärta på SF. Låter rimligt.

JN27
    Deltagare

Herregud vad bra zibanejad är, hade ingen aning om att han var såhär bra

Som Rangers-supporter så förstod man att han skulle leverera otroligt bra i ett VM. Han har varit den enda ljusglimten i Rangers den gånga säsongen, men jag håller med. Såhär bra trodde inte jag heller att han skulle vara. Tur i oturen att Rangers inte tog sig till Stanley Cup även om jag anser att Zibanejad var värd så mycket mer.

D.O
    Deltagare

Herregud vad bra zibanejad är, hade ingen aning om att han var såhär bra

JN27
    Deltagare

Tror Björklöven och ÖHK dealade lite för att få en smidig affär för båda parter. Örebro kanske tog en liten del av återstående lön?

Personal Jesus
    Deltagare

Tror ni att han släppte lönen utan vidare?
    Eller att klubben köpte ut honom för en bra slant?

• Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av Personal Jesus.
Visar 25 inlägg - 7,076 till 7,100 (av 13,266 totalt)