Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 4 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
20/05/2018 kl. 22:03 #9404
pb_90
DeltagareMed tanke på att Hellström precis rök så känns Ebert inte helt orimlig? Men det skulle sitta jäkligt fint att få någon forward in.
20/05/2018 kl. 20:12 #9403Andreas
KeymasterIntrycket är att det är någon helt ny, men Ebert är nog inte helt ute ur bilden.
20/05/2018 kl. 20:11 #9402D.O
DeltagareKan det Vara Ebert?
20/05/2018 kl. 20:10 #9401D.O
Deltagareden här kommentaren fick mig att le lite.
”– Jag såg en svensk flagga med ”Örebro” på före semifinalen, jag vinkade åt dem men de såg lite förvånade ut, haha.” -Derek Ryan
20/05/2018 kl. 19:14 #9400Yongma112
DeltagareMan vill ju ha rykten kring spelare in, men samtidigt är det mycket roligare när man inte vet vad som ska presenteras. Inte så kul när en trovärdig källa som t.ex Madhawk prickat in varenda spelare som ska in.
Nu vet man istället inte alls vad man ska förvänta sig. Vi har fortfarande halvdan ekonomi, å andra sidan har NJ uppenbarligen försökt få hit Little.
20/05/2018 kl. 17:14 #9399Andreas
KeymasterSpelare av högklass ska presenteras på sponsormötet.
Ska bli mycket intressant att se vem det är. Han har lyckats hålla det hemligt, men vad det sägs skrevs kontraktet under ganska nyligen. Vi får se om det kommer fram i förtid 🙂
20/05/2018 kl. 16:26 #9398carl
DeltagareSpelare av högklass ska presenteras på sponsormötet.
20/05/2018 kl. 12:05 #9394Personal Jesus
DeltagareGrymt kul att hockeyn växer.
Förövrigt vill jag ha Grönborg som tränare i framtiden.19/05/2018 kl. 21:35 #9393Andreas
KeymasterMen Schweiz alltså. Hur kul som helst 🙂
Först Tyskland i OS och nu Schweiz i VM. Det är fler lag som verkligen slåss om medaljerna numera.
19/05/2018 kl. 18:27 #9392Andreas
KeymasterMmm. USA började bra, men Sverige höll ihop och vände på det 🙂
19/05/2018 kl. 17:21 #9391pb_90
DeltagareAlltså Sverige… herrejävlar vilken maskin!!
18/05/2018 kl. 23:27 #9390pb_90
DeltagareJag tycker att det ska bli grymt spännande att se backsidan nästa år. Från att ha haft tunga orörliga defensiva backar länge till mer offensivt skickliga backar med bra spelförståelse. Gillar att det läggs mer krut där och Näkyvä är verkligen en spetsspelare! 🙂 Och Hellström ut ger antagligen lite utrymme för nytt in så även där kommer en uppgradering.
Så jäkla synd på Manninen dock.. känns som att han och Wandell fungerade jäkligt bra ihop.
18/05/2018 kl. 15:55 #9389Andreas
KeymasterJo jag vill också att klubben ska ta kliv, men under rådande omständigheter är det nog svårt att ta stora kliv utan att ha jättetur i värvningarna.
18/05/2018 kl. 15:42 #9388JN27
DeltagareJag känner mest att jag vill att klubben ska ta kliv, framförallt i sina rekryteringar. Förra året var ett lyckat år rent rekryteringsmässigt men när den tyngsta spetsen försvann då måste man, dels värva en ny motsvarande och åtminstone 1-2 lika bra till om inte bättre för att göra laget bättre. Där vet man ju inte riktigt vart vi står idag.
Känner dock ingen anledning till panik. Det är ju såhär varje år.
18/05/2018 kl. 15:39 #9387Andreas
KeymasterSkulle vi ”endast” råka få två andrafemmor som leder lager, det vill säga en lina till som kan prestera likt Wandell, Sallinen och någon mer, så kommer det vara väldigt svårt att möta Örebro ändå. Det kommer inte bli många mål bakåt i alla fall 🙂
18/05/2018 kl. 14:59 #9386Yongma112
DeltagareVisst är man lite orolig över det. Men spetsspelare kommer att finnas på marknaden när NHL/AHL börjar släppa lite spelare 1 juni. Problemet är väl som sagt att risken för en flopp ökar betydligt om man börjar plocka därifrån.
Jag hoppas verkligen att något/några namn är spelare med relativt liten chans till flopp. Tre SHL-klubbar verkar tex vara och rycka i Tomi Sallinen nu. Jag har varit inne lite tidigare på att jag inte är jättesugen på honom men just nu tar jag ett stabilt tvåvägsspel och givna +25p alla dagar i veckan när truppen är så tunn.. Får vi tre transatlanter som man har noll koll på så kan det bli en ny tripp, trapp, trull i Walter, DiBenedetto och Wallace.. känns livsfarligt..
Japp, tänkte direkt att Örebro måste vara en av klubbarna när jag läste om Sallinen.
Wallace var ju bra första året! Lite sämre andra, men då fick han inte samma förtroende heller. Men visst är AHL-värvningar jäkligt luriga, scouting blir otroligt viktigt eftersom de måste passa in här. En bra skridskoåkning är kanske det allra viktigaste. En del poänggörare i AHL är just i AHL och inte NHL av den anledningen.
Som exempel kan man ta Sweatt och Scott som inte hade jätteimponerande stats i AHL innan Brynäs hämtade hit dem. Medan vissa som nästan snittat 1 ppg har floppat ganska hårt.
18/05/2018 kl. 13:38 #9385pb_90
DeltagareKänns som att behovet av att bli av med Bartley sjönk i och med att man blev av med Hellström? Visst, hittar NJ något bättre och löser Bartley billigt så visst. Men det är ju inte direkt en katastrof om Bartley är med i nästa års trupp. Han kan ju ta steg mot förra året med tanke på hans uppladdning.
Längtar verkligen tills det börjar droppa in lite spelare! Men börjar dock bli lite orolig när det är så mycket spets som ska komma in… Det är ju givet att det blir någon felvärvning känns det som..
Är mer orolig över att det inte kommer in överhuvudtaget. Alltså att det blir svårt för NJ att locka hit spelarna man vill ha bland all konkurrens. Och att vi då får nöja oss med spelare som Alvarez till toppkedjorna.
Visst är man lite orolig över det. Men spetsspelare kommer att finnas på marknaden när NHL/AHL börjar släppa lite spelare 1 juni. Problemet är väl som sagt att risken för en flopp ökar betydligt om man börjar plocka därifrån.
Jag hoppas verkligen att något/några namn är spelare med relativt liten chans till flopp. Tre SHL-klubbar verkar tex vara och rycka i Tomi Sallinen nu. Jag har varit inne lite tidigare på att jag inte är jättesugen på honom men just nu tar jag ett stabilt tvåvägsspel och givna +25p alla dagar i veckan när truppen är så tunn.. Får vi tre transatlanter som man har noll koll på så kan det bli en ny tripp, trapp, trull i Walter, DiBenedetto och Wallace.. känns livsfarligt..
18/05/2018 kl. 10:58 #9384Personal Jesus
DeltagareSverige arrangerar JVM 2022.
Hoppas Örebro får matcher.18/05/2018 kl. 06:23 #9383Andreas
KeymasterAbols var riktigt vass. Hoppas det håller i sig. Då kommer han verkligt vara med och slåss om en plats i laget.
18/05/2018 kl. 00:04 #9382Yongma112
DeltagareKänns som att behovet av att bli av med Bartley sjönk i och med att man blev av med Hellström? Visst, hittar NJ något bättre och löser Bartley billigt så visst. Men det är ju inte direkt en katastrof om Bartley är med i nästa års trupp. Han kan ju ta steg mot förra året med tanke på hans uppladdning.
Längtar verkligen tills det börjar droppa in lite spelare! Men börjar dock bli lite orolig när det är så mycket spets som ska komma in… Det är ju givet att det blir någon felvärvning känns det som..
Är mer orolig över att det inte kommer in överhuvudtaget. Alltså att det blir svårt för NJ att locka hit spelarna man vill ha bland all konkurrens. Och att vi då får nöja oss med spelare som Alvarez till toppkedjorna.
17/05/2018 kl. 21:58 #9381pb_90
17/05/2018 kl. 21:13 #9380JN27
DeltagareKänns inte som att det är läge att skeppa iväg fler spelare nu. Lär väl försöka komma in något emellan?
17/05/2018 kl. 21:10 #9379Andreas
KeymasterTror ni Bartley blir kvar eller lyckas NJ skeppa iväg honom till Tyskland och får in en ersättare som är lite mer hållbar i egen zon?
17/05/2018 kl. 16:50 #9377Andreas
KeymasterDe har inte släppt något datum än.
Det brukar vara i mitten/slutet på juni typ
-
Detta svar redigerades för 8 år, 4 månader sedan av
Andreas. Anledning: Glömde en rad
17/05/2018 kl. 16:38 #9376carl
DeltagareMed tanke på ekonomin. Någon som vet när årsmötet är?
-
Detta svar redigerades för 8 år, 4 månader sedan av
-
FörfattareInlägg