Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 4 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
29/04/2018 kl. 18:17 #9280
Yongma112
DeltagareIntressant att Sallinen fick spela C i dagens landskamp mot Sverige.
På tal om centrar så undrar jag hur det blir med Abols. Några tycker han ska ta ett år till i HA, men gör man 1 ppg i hans ålder tycker jag nog att man förtjänar en chans högre upp. ”Problemet” är att vi redan har Spink och Mastomäki…
28/04/2018 kl. 17:25 #9279Andreas
Keymasterhttps://statistatikern.blogspot.se/2018/04/summering-av-sasongen-1718-del-2-i-min.html
Har gjort en liknande genomgång på forwardssidan som jag gjorde på backsidan. Längst ner ser ni en sammanslagen tabell på alla forwards vi haft i SHL!
Alltid intressant 🙂
28/04/2018 kl. 17:25 #9278Andreas
KeymasterNåja, beroende på vad Rögle får in på resterande platser kan de bli vassa. I nuläget har de en stark centersida, inte så mycket mer än så.
Tycker Pogge och Kolppanen känns som ett väldigt kompetent par, men visst finns det en del luckor i övrigt.
28/04/2018 kl. 17:17 #9277Yongma112
DeltagareNåja, beroende på vad Rögle får in på resterande platser kan de bli vassa. I nuläget har de en stark centersida, inte så mycket mer än så.
28/04/2018 kl. 15:09 #9276pb_90
Deltagarehttps://statistatikern.blogspot.se/2018/04/summering-av-sasongen-1718-del-2-i-min.html
Har gjort en liknande genomgång på forwardssidan som jag gjorde på backsidan. Längst ner ser ni en sammanslagen tabell på alla forwards vi haft i SHL! 🙂
28/04/2018 kl. 13:15 #9275pb_90
DeltagareSjögren klar för Rögle för 4(!) säsonger. Dom ser onekligen giftiga ut till nästa säsong och lär INTE bli någon räddningsplanka direkt. Måtte NJ presentera giftiga forwards snart och övriga spelare ta kliv framåt.
28/04/2018 kl. 09:34 #9274JN27
DeltagareLäste på eliteprospects.com att Broc Little var klar för Örebro
Det var inte Rumour’n du läste?
28/04/2018 kl. 09:33 #9273svhul23
DeltagareLäste på eliteprospects.com att Broc Little var klar för Örebro
28/04/2018 kl. 06:56 #9271Andreas
Keymaster350 000 finns på bara artistkontrakt och inte utan hjälp från en sponsor. Vi har bränt budgeten för vår tänkta förstalina på en spelare typ.
Roy och Gordon tjänar inte så mycket, det har jag mycket svårt att tro. Om inte någon extern pumpat in feta bonusar förstås.
350 papp för en hel första lina menar du? Det är en budget-första-lina. ICA basic….typ. Eldorado? En förstalina som verkligen skall vara det i konkurrensen med andra lär kosta det dubbla…Minst. Jag skulle säga en mille i månaden om du vill se leverans oavsett motstånd
350 000 för hela förstalinan vore rätt ”budget-artat”, det håller jag med om, men lägger man 350 000 på en enda spelare när man som i Örebros fall har lite halvtaskigt med pengar blir det svårt att få in de andra två spelarna som ska utgöra den linan. Inser att jag kunde uttryckt mig bättre där.
En förstalina i SHL kan nog kosta uppemot en miljon i lag som HV, Färjestad och Skellefteå, men mig veterligen kan inte Örebro lasta upp sådana pengar idag.
-
Detta svar redigerades för 8 år, 4 månader sedan av
Andreas. Anledning: korrigerade ett ord
27/04/2018 kl. 22:11 #9269Personal Jesus
Deltagare350 000 finns på bara artistkontrakt och inte utan hjälp från en sponsor. Vi har bränt budgeten för vår tänkta förstalina på en spelare typ.
Roy och Gordon tjänar inte så mycket, det har jag mycket svårt att tro. Om inte någon extern pumpat in feta bonusar förstås.
350 papp för en hel första lina menar du? Det är en budget-första-lina. ICA basic….typ. Eldorado? En förstalina som verkligen skall vara det i konkurrensen med andra lär kosta det dubbla…Minst. Jag skulle säga en mille i månaden om du vill se leverans oavsett motstånd
Felpost
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av
Personal Jesus.
27/04/2018 kl. 21:41 #9268JN27
DeltagareDet är väl det som vi har sponsorer till? Stjärnspelaren betalas av sponsorer och klubben betalar resten av linan eller tvärtom. Har svårt att se att varenda spelare ska värvas med enbart klubbens pengar.
27/04/2018 kl. 21:37 #9267Orebro Center
Deltagare350 000 finns på bara artistkontrakt och inte utan hjälp från en sponsor. Vi har bränt budgeten för vår tänkta förstalina på en spelare typ.
27/04/2018 kl. 16:59 #9266Rebound
DeltagareDet skulle vara intressant att veta hur mycket löneutrymme som frigjorts genom de som lämnat. Tyngst löneposter borde Jocke Andersson, Libor och Ekbom haft (om man bortser från de som kom in på slutet). De nya spelarna som kommit in hittills borde vara relativt billiga, förutom Näkyvä förstås….Det borde rimligtvis finna en hel del kvar i budgeten för att värva kvalitet.
27/04/2018 kl. 16:45 #9265Andreas
KeymasterLHC signar precis Bäckman på tre år.
De har i och för sig tunt på forwardssidan, men Bäckman är inte billig direkt.
27/04/2018 kl. 14:58 #9264Andreas
KeymasterVet inte riktigt vad jag ska tro, men jag tror inte han skulle gå ut med det om det inte vore från en säker källa. Han brukar kunna ha en hel del avslöjanden, men oftast på lägre nivå i seriesystemet.
27/04/2018 kl. 14:21 #9263Yongma112
DeltagareInte en chans i helvetet att jag tror på Dragskotts uppgifter.
Säkert nån som mailat den infon i ren förhoppning och han har nappat.
27/04/2018 kl. 13:55 #9262pb_90
DeltagareCorren skriver att Broc inte alls är klar för ÖHK.. Så man kanske ska lugna ner sig helt…
27/04/2018 kl. 13:16 #9261pb_90
DeltagareSen tänker jag mig att han kanske kan använda Little som ett argument när han ska värva andra spelare tro det eller ej..
”Jag har tänkt mig på förhand att du skulle passa bra att centra ihop tillsammans med Broc om du kommer. Ni borde fungera bra tillsammans och i PP”
Det skulle ju faktiskt kunna innebära ett uppsving rent karriärmässigt för den som hakar på. Och bara det kanske kan ge en liten rabatt. Spekulation till hundra givetvis, men varför inte? Och hur skulle en spelare som Weinstock eller Hedman fungera tillsammans med Little? Känns som att han är på en nivå vad det kommer till att lyfta andra spelare som vi inte sett sen Ryan.
27/04/2018 kl. 13:12 #9260pb_90
DeltagareJa 350k är väldigt mycket pengar. Men samtidigt… han vann skytteligan före MJ den säsongen och kom tvåa efter Jocke Lindström säsongen 16/17 i poängligan och gjorde mest poäng av alla i PP. Hur ofta får du ens chansen att värva en sådan spelare?
Sen det jag gillar med Broc är att han skapar jävligt mycket på egen hand. Dvs du kan nog komplettera honom rätt enkelt med lite billigare spelare och han kommer att göra dom bättre. Något fynd från Liiga kanske?
27/04/2018 kl. 11:40 #9256Andreas
KeymasterMed det sagt hoppas jag detta stämmer för han är en absolut topplirare i SHL och värd att betala en fet lön för, men 350 000 på ett vanligt kontrakt … yikes.
27/04/2018 kl. 11:39 #9255Andreas
Keymaster350 000 finns på bara artistkontrakt och inte utan hjälp från en sponsor. Vi har bränt budgeten för vår tänkta förstalina på en spelare typ.
27/04/2018 kl. 10:53 #9251pb_90
DeltagareMånga inlägg i rad nu..
Men någon LHC-tjomme skriver på twitter att han hört om en summa för Little som han hoppats på att LHC inte skulle matcha. Och att den summan skulle ha varit 350k/mån.
Men på riktigt, han har kapaciteten att vinna poängligan och målligan i SHL och det är nästan en garanti att han gör +40 poäng. Är inte han om någon värd dom pengarna?
Det är precis den här typen av spelare jag har hållit tummarna för. En spelare som nyligen visat sig hålla extremt hög nivå i SHL. Produktionsgaranti.
Edit: Dom verkar tycka att summan är rimlig men ”..med Roy och Gordon redan på bra löner lämnar väl inte mycket utrymme gissar jag.”
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 4 månader sedan av
pb_90.
27/04/2018 kl. 10:51 #9250Andreas
KeymasterÄr det här sista året för honom i klubben bör det bli en seriös diskussion kring huruvida han ska hissas eller ”bara” bli en legendar.
Nio säsonger och har varit framträdande på många sätt. Tagit på sig alla uppgifter han fått och gjort sitt bästa hela tiden.
27/04/2018 kl. 10:44 #9246Andreas
KeymasterRiktigt kul ändå att han får visa upp sig ett år till. 🙂
27/04/2018 kl. 10:38 #9244pb_90
DeltagareFullt fokus på nyförvärv nu då med andra ord? 😉
Bra av NJ ändå att ta sig en rejäl funderare och inte bara kasta kontrakt på spelarna. Den här budgetåtstramningen var nog en bra läxa på något sätt. Det lär scoutas hårdare och bättre efter det.
-
Detta svar redigerades för 8 år, 4 månader sedan av
-
FörfattareInlägg