Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 4 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
27/04/2018 kl. 10:34 #9242
pb_90
DeltagareSkönt att han blir kvar! Känns inte som att man ska underskatta innebörden av kontinuitet. Han hade ju ingen dålig säsong direkt så varför inte köra ett ytterligare år liksom! 🙂
27/04/2018 kl. 10:05 #9241JN27
DeltagareWeinis är klar!
27/04/2018 kl. 09:38 #9240pb_90
DeltagareNu har man ju lyckats bygga upp ENORMA förväntningar innan kl 10 igen.. xD Nu blir det ju antiklimax vad som än händer om det inte är Broc typ..
27/04/2018 kl. 09:19 #9239Personal Jesus
DeltagareImponerande att de lyckats landa Broc.
27/04/2018 kl. 09:17 #9238pb_90
DeltagareAlltså lyckas NJ plocka Broc Little…. Snacka om statement! Då ska jag lyfta till och med på andras hattar för NJ alltså. Nu blir det sjukt spännande kl 10!
27/04/2018 kl. 09:05 #923727/04/2018 kl. 09:04 #9236Andreas
KeymasterWow…Broc Little.
27/04/2018 kl. 08:54 #9235JN27
DeltagareRykten gör gällande att Broc Little är klar för oss. Om det är sant så lyfter jag på hatten för NJ.
27/04/2018 kl. 06:16 #9234Andreas
KeymasterFinska ligan spelade klart igår. Kanske är någon spelare därifrån som ska presenteras? Om det inte ör Weinstock förstås i och med att det är ”en nyhet som vi tror att ni kommer gilla!”.
26/04/2018 kl. 20:16 #9233Yongma112
DeltagareSom jag skrev nedan. Han lär inte vara aktuell för PP eller för den delen BP. Han kanske kan bli den där defensiva BP-backen, men det känns kanske inte så aktuellt eller? Andersson, Näkyvä och Björk lär som sagt ha gått om Bartley i PP-hierarkin redan.
Det är svårt att se vart han ska ta vägen helt enkelt. Och då kanske NJ vill göra det enkelt för sig och ersätta honom med någon annan i en tydligare roll. Sen kanske det är fel och Bartley tar ett rejält kliv framåt till nästa säsong, men löser man det i princip gratis så varför inte?
PP-tid blir svårt, men jag tycker det är öppet bakom Näkyvä som är den naturliga pp backen som bör/kommer få mycket förtroende. Björk ska få sina chanser också, men det är ett tufft steg att ta. Andersson har potentialen men måste få det att stämma bättre, hade 0+3 i spelformen i år. Kan knappast skada att ha Bartley som ett alternativ här om det inte funkar för någon/några andra (beroende på om man spelar en eller två backar i pp).
Varför skulle han inte kunna spela boxplay? Stor och rejäl, och hans lite tröga sida blir inte lika viktig.
Tycker det är ganska lätt att placera honom i nuvarande backuppsättning och det är i en roll likt Arnessons. Dvs bredvid en offensivare back som ska våga följa med upp i anfallen.
Varför man inte ska släppa honom, även om man kan göra det gratis, är för att han har en högstanivå som är riktigt hög i SHL?
26/04/2018 kl. 16:46 #9232pb_90
DeltagareFörsvinner både Hellström och Bartley finns det inte mycket till muskler kvar på backsidan. Säger inte att jag vill ha ett helt lag med Grossmans, men jag förstår fortfarande inte vad problemet med Bartley är.
Som jag skrev nedan. Han lär inte vara aktuell för PP eller för den delen BP. Han kanske kan bli den där defensiva BP-backen, men det känns kanske inte så aktuellt eller? Andersson, Näkyvä och Björk lär som sagt ha gått om Bartley i PP-hierarkin redan.
Det är svårt att se vart han ska ta vägen helt enkelt. Och då kanske NJ vill göra det enkelt för sig och ersätta honom med någon annan i en tydligare roll. Sen kanske det är fel och Bartley tar ett rejält kliv framåt till nästa säsong, men löser man det i princip gratis så varför inte?
26/04/2018 kl. 14:24 #9231Yongma112
DeltagareFörsvinner både Hellström och Bartley finns det inte mycket till muskler kvar på backsidan. Säger inte att jag vill ha ett helt lag med Grossmans, men jag förstår fortfarande inte vad problemet med Bartley är.
26/04/2018 kl. 13:40 #9229pb_90
DeltagareJo det kanske är Anton som ville det. Bra för ÖHK iofs med korta kontrakt på juniorerna om HA ska fortsätta med sitt utlåningstrams! 😉
Det skulle iofs vara kul att se vad Bartley går för nästa säsong men om de lyckas lösa ut honom så antar jag att dom har något bättre på gång. Jag har lite svårt att se vad man ska ha honom till faktiskt.. Näkyvä, Andersson och Björk lär väl gå före i PP i dagsläget och i boxplay vet jag inte om han är mycket att ha?
26/04/2018 kl. 12:50 #9228Andreas
KeymasterFrågan är varför man signade Anton Johansson på ett år men Lodin på två?
Jag har också reagerat på det, men jag har inte lyckats hitta något bra svar där. Kan ju vara så att AJ inte ville skriva mer än ett år och VL två.
Ser att det skrivs på SF också att både Bartley och Hellström hänger löst. Det är väl vad vi diskuterat också. Hellström är nog svårare att göra sig av med än Bartley, men jag hoppas de hittar en annan klubb till honom. Inte minst för hans egen skull om han vill spela mycket kommande säsong.
26/04/2018 kl. 10:01 #9227pb_90
DeltagareÄsch, alla talanger kan inte lyftas upp heller. Lodin, Johansson och Wassenius hade ju lekstuga i slutspelet så känns inte helt fel att det är dom man satsar på. Sen är hela den kedjan juniorer även nästa säsong medans Bjerselius och tex Glenn är ett år äldre och således inte är juniorer nästa säsong. Och med de nya utlåningsreglerna som HA har satt upp så är det bra att Örebro inte bara binder upp en massa spelare som man sen inte kan ge speltid någonstans. Johansson, Lodin och Pilö kan ju ”lånas ut” till J20 och spela matcher där. Glenn måste lira i A-laget eller lånas ut som en av två (över en hel säsong?) för att få speltid nu.
Grymt bra för spelarna själva och för Örebro att HA-lagen plockar spelare som inte längre är juniorer. Utvecklas dom rejält så ligger säkert ÖHK bra till på värvningsfronten.
Frågan är varför man signade Anton Johansson på ett år men Lodin på två?
25/04/2018 kl. 20:06 #9226Andreas
KeymasterBjurselius till Västervik.
Wassenius lär väl också vara på väg någonstans, eller vad tror ni? Känns som han haft lyfts upp före Lodin annars.
Kul att se att klubben producerar fina talanger, men givetvis också synd att de drar iväg.
Wassenius är ett år yngre. Jag misstänker att han blir kvar eller drar till Nordamerika.
25/04/2018 kl. 18:24 #9223Yongma112
DeltagareBjurselius till Västervik.
Wassenius lär väl också vara på väg någonstans, eller vad tror ni? Känns som han haft lyfts upp före Lodin annars.
25/04/2018 kl. 17:02 #9222Andreas
KeymasterKänns skönt att ha förlängt nu när lönen kommit. Bara fem månader kvar att vänta innan man får gå på seriös match igen.
24/04/2018 kl. 13:40 #9221pb_90
DeltagareÄlskar att räkna skott!! 😉
Jag kan väl tycka att man kan lira i varje fall någon match i Behrn Arena? Men det är lite kul att dom visar upp sig i kringliggande kommuner också. Lindesberg, Kumla och Arboga är ju ändå Div 1 klubbar.
24/04/2018 kl. 11:55 #9220Andreas
KeymasterNu kan du planera in vilka kvällar du vill sitta och räkna skott 😏
De fortsätter att köra hemmamatch er borta, men det är väl OK. Åker hellre till Kumla än Arboga, men man får väl ta det.
23/04/2018 kl. 14:05 #9216Andreas
KeymasterLeksand har verkligen inte gett upp. De värvar friskt med spelare som har toppkompetens för Hockeyallsvenskan.
Brage presterade ju grymt i Vita Hästen. De har plockat många toppspelare från andra lag i HA.
22/04/2018 kl. 22:37 #9213pb_90
DeltagareAlltid lite scary med AHL-värvningar! Bara att hoppas att de scoutat järnet. NJ kanske har fått en massa kontakter av Lidas under sin tid i Västerås. 😉
22/04/2018 kl. 19:03 #9212Personal Jesus
DeltagareJag skulle bli nöjd med Elias Pettersson.
22/04/2018 kl. 18:36 #9211Andreas
KeymasterDet vore något, men nästa spelare kommer troligen från Nordamerika 🙂
22/04/2018 kl. 17:42 #9210pb_90
DeltagareDå är det bara för NJ att släppa Calof, Rasmussen och Martinsson nu då! 😉
-
FörfattareInlägg