Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,351 till 7,375 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Visst spelar de tråkig hockey.
    Men de spelar för att hålla sig kvar, en målsättning de haft hela förra säsongen och i princip hela denna. Dessutom har de inte spelar material för annat spel.

Om inte jag minns fel liknar deras spel det spel vi hade under några säsonger.

JN27
    Deltagare

KHK har enormt mycket att förlora. Timrå kan bara köra sitt race. Mentalt två väldigt olika läger. Kommer bli en grymt häftig match!

Roligt för Karlskrona att ha en nyrenoverad arena med överdrivet antal sittplatser i Hockeyallsvenskan…

Är det hemskt att man hoppas att KHK förlorar?

Andreas
    Keymaster

KHK har enormt mycket att förlora. Timrå kan bara köra sitt race. Mentalt två väldigt olika läger. Kommer bli en grymt häftig match!

Roligt för Karlskrona att ha en nyrenoverad arena med överdrivet antal sittplatser i Hockeyallsvenskan…

JN27
    Deltagare

Tuff match för JJ ikväll.
    Hoppas Karlskrona vinner.
    Det vore en blytung spark djupt in i röven på Jörgen Lindgren.

Den mentala kampen leder ju Timrå deluxe. Men så tråkigt som laget KHK är så är det fan knappt anledning nog att det är illa för SHL om de klarar sig kvar.

Personal Jesus
    Deltagare

Tuff match för JJ ikväll.
    Hoppas Karlskrona vinner.
    Det vore en blytung spark djupt in i röven på Jörgen Lindgren.

JN27
    Deltagare

Grattis Anton till A-lagskontraktet! Känns kul att Sundblads tänk med bred trupp nu snarare innefattar en breddning med de egna juniorerna istället för unga utifrån. Bra där!

Om inte annat så sparas det en hel del pengar till spetsförvärv om vi vågar satsa på juniorer i egna ledet. Tolkar jag NJ rätt så är det så bra spelare som går att hitta som ska in och utöver det ska vi bredda med yngre.

pb_90
    Deltagare

Grattis Anton till A-lagskontraktet! Känns kul att Sundblads tänk med bred trupp nu snarare innefattar en breddning med de egna juniorerna istället för unga utifrån. Bra där!

pb_90
    Deltagare

7 spelare lämnar Frölunda. Carl Grundström och Victor Olofsson är två av dessa, där den sistnämna är en jag absolut skulle kunna tänka mig i Örebro. Även Carl Grundström har visat en hel del positivt. Båda är unga också, födda 95 och 97.

Båda kommer med ca 100% sannolikhet lämna för spel i AHL/NHL. Men hade båda varit på marknaden så hade Grundström varit en perfekt Sundblad-lirare 😉

Mursak och Almqvist till NLA och sen i övrigt var det väl inte mycket att hämta där.

JN27
    Deltagare

7 spelare lämnar Frölunda. Carl Grundström och Victor Olofsson är två av dessa, där den sistnämna är en jag absolut skulle kunna tänka mig i Örebro. Även Carl Grundström har visat en hel del positivt. Båda är unga också, födda 95 och 97.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Björk och sedan besked om Backström, Hellström och Bartley 🙂

Och Ebert skulle vara trevligt 😉

Andreas
    Keymaster

Björk och sedan besked om Backström, Hellström och Bartley 🙂

JN27
    Deltagare

Presentera Björk nudå så känner jag mig riktigt tillfreds med backuppsättningen.

pb_90
    Deltagare

Näkyvä klar!

”Det ska dessutom bli väldigt kul att få spela tillsammans med min gode vän Jere Sallinen”

Man ska inte underskatta hur viktigt detta är. Finns det ett par finskspråkiga lirare så kommer transaktionen för en spelare från Finland givetvis vara mycket enklare! 🙂

Henric
    Keymaster

Fan jag gillar Tre Kronors tänk med dessa landslagsmatcher alltså. Dom väljer ut spelare som dom ser positivt på inför framtiden och låter dom få några landslagsmatcher under bältet för att sporra dom ordentligt. Självklart kommer inte Arnesson och Andersson ha en chans när NHL-lirarna trillar in. Men snacka om sporre för att ge allt i framtiden! Riktigt kul 🙂

Speaking of which. Var ett mycket intressant tränarakedemimöte i ÖHU:s regi igår med Team Swedens Team 16 Head coach. Pratade om uttagningar och progress från junior hela vägen upp till Tre Kronor. Fantastiskt intressant.

pb_90
    Deltagare

Fan jag gillar Tre Kronors tänk med dessa landslagsmatcher alltså. Dom väljer ut spelare som dom ser positivt på inför framtiden och låter dom få några landslagsmatcher under bältet för att sporra dom ordentligt. Självklart kommer inte Arnesson och Andersson ha en chans när NHL-lirarna trillar in. Men snacka om sporre för att ge allt i framtiden! Riktigt kul 🙂

pb_90
    Deltagare

Tror de kör ett litet mindgame med oss.. 6 kryss på tröjan NÄKYVÄ även om dessa såklart också bara kan betyda att det är hemligt.

Det känns väldigt troligt. Kul!

JN27
    Deltagare

Tror de kör ett litet mindgame med oss.. 6 kryss på tröjan NÄKYVÄ även om dessa såklart också bara kan betyda att det är hemligt.

Yongma112
    Deltagare

Kul att det äntligen börjar röra på sig. Det är nog stor chans att det är ett namn det talats om?

JN27
    Deltagare

I morgon släpps första nyförvärvet.

pb_90
    Deltagare

Ja alltså kommer SHL ha egna Corsi-siffror vi kan jobba med då blir det väldigt enkelt att göra många intressanta skrivningar och uppföljningar 🙂

Ja verkligen! Då kan man göra ordentliga jämförelser spelmässigt osv. Corsi för lagen går ju att få ut redan nu i princip, men för ALLA spelare. Det skulle vara lilla julafton 😉

Henric
    Keymaster

Najs! Lysande nyheter.

Andreas
    Keymaster

Ja alltså kommer SHL ha egna Corsi-siffror vi kan jobba med då blir det väldigt enkelt att göra många intressanta skrivningar och uppföljningar 🙂

Andreas
    Keymaster

Fasen Andreas! Det verkar ju verkligen som att dom är på G med Corsi osv! 😀 Skulle vara galet najs ju!!

Jupp 🙂

pb_90
    Deltagare

Fasen Andreas! Det verkar ju verkligen som att dom är på G med Corsi osv! 😀 Skulle vara galet najs ju!!

pb_90
    Deltagare

Nja enklare vet jag inte. Det är ju svinenkelt att hämta tabelldata i excel, och har man väl lagt upp infrastrukturen är det ju bara att uppdatera. Och nu har jag pillat ihop några dokument så att det bara är att göra det! 😉 Dock så skulle en corsikolumn vara galet uppskattat! Kan Liiga så borde SHL kunna!

Visar 25 inlägg - 7,351 till 7,375 (av 13,266 totalt)