Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,326 till 7,350 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Brynäs och Linköping släpper ett gäng spelare:
    Jörgen Sundqvist – Gammal gubbe som inte får förlängt.
    Linus Fernström – Inte tillräckligt bra.
    Elias Fälth – Gammal gubbe som inte får förlängt.
    Lucas Carlsson – Drar utomlands.
    Linus Ölund – Drar utomlands.
    Juuso Ikonen – Drar utomlands.
    Christoffer Liljewall – Flopp, klubben avslutar redan efter 1 år

Jakob Lilja – Till DIF?
    Emil Sylvegård – Till MIF?
    Mathis Olimb – Lite intressant kanske?
    Ken Andre Olimb – Lite intressant kanske?
    Henrik Törnqvist – Till TIK

JN27
    Deltagare

Vi har 6 spelare i laget som ska spela VM-förberedande landskamper. Det är ändå ett ganska gott betyg.

JN27
    Deltagare

Joel Kellman klar för Brynäs. Känns som att han redan var klar innan kvalet.. annars är det jäkligt snabbt jobbat!

Tror det är fler som haft heta diskussioner med olika klubbar innan kvalet. Ska lämna det osagt då jag inget vet, men jag kan ju helt klart tänka mig att få såg en vettig framtid i KHK med de STORA ekonomiska problemen de har, samt att det mesta gått åt h**vete rent sportsligt.

pb_90
    Deltagare

Joel Kellman klar för Brynäs. Känns som att han redan var klar innan kvalet.. annars är det jäkligt snabbt jobbat!

pb_90
    Deltagare

Tisdag 17.30

Jag kommer inte att gå. Går på pappledighet några veckor och frugan hinner inte hem i vettig tid.

Okej tack! Känslan är väl att det skulle kunna presenteras en Björk där 😉 Längtar med spänning på att höra fler saftiga rykten!

Det lät väl lite på NJ som att dom har haft svårt att snacka med spelare när ÖHK inte ens var klara för fortsatt SHL-spel.

Andreas
    Keymaster

Tisdag 17.30

Jag kommer inte att gå. Går på pappledighet några veckor och frugan hinner inte hem i vettig tid.

pb_90
    Deltagare

Privatpartnerträff nästa vecka. Då måste det väl ändå hända något?

Vet du eller någon som vet vilken dag detta är? 🙂 Kan det till och med vara så att Björk är med och presenteras på plats tror vi?

Personal Jesus
    Deltagare

Arenakravet är bara ett av flera idiotiska krav. Nu när kravet på elitlicens kommer att höjas ordentligt under ett antal säsonger kommer det att bli väldigt svårt för en ny klubb att ta sig dit. Vilken HA-klubb kommer ha 10 miljoner på kontot om några säsonger?

Arena kraven är horribla.
    De kräver en massa och ingen klubb utom FBK har/har haft råd att bygga för egna pengar.
    SHL ställer kraven, kommunerna måste bygga för belånade pengar och kommunerna tar alla risker. Sedan skjuts det till skattepengar till klubbarna för att de skall ha råd att spela i hallarna.

Vad skulle hända om SKL beslutar att kommunerna stoppar ev nybyggen, sponsring med skattepengar och kräver marknadsmässiga hyror?
    I ett sådant scenario är det bara FBK och DIF som klarar sig.

Nej, det är lätt att diktera när man inte tar någon som helst ansvar.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av Personal Jesus.
    Henric
    Keymaster

Sätta upp en insamling för ett luftvärnsbatteri till det där irriterande ÖSK-planet. Alternativt för att betala en rote JAS inför varje ÖHK-match på hemmaplan?

Låter som jag flyttade från Öster precis i tid?

Den surrade mycket lågt över norr på förmiddagen idag. Nowehere is safe!

Personal Jesus
    Deltagare

Sätta upp en insamling för ett luftvärnsbatteri till det där irriterande ÖSK-planet. Alternativt för att betala en rote JAS inför varje ÖHK-match på hemmaplan?

Var sätter jag in pengarna?

Andreas
    Keymaster

Låter som jag flyttade från Öster precis i tid?

Henric
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

Skapliga guldkornet Rögle har fått i Olle Liss! Signar under säsong till (får man anta) en väldigt liten peng och gör sådan dundersucce både i SHL och nu i landslaget. Sjukt!

pb_90
    Deltagare

Om KHK skulle gå i sanken i och med detta, vilket i princip Charlotte Gustavsson har sagt, då borde väl hela hockeysverige få upp ögonen för vad ett ökat avstånd mellan SHL och HA har för konsekvenser. När det är så galet svårt att gå upp, ja då kommer bottenlagen minsann inte spara pengar och hoppas att det löser sig. Nej man kommer plöja ner varenda krona i hopp om att hålla sig kvar.

Sen måste man säga att Charlotte inte direkt har byggt ett gediget CV vad det gäller hockey nu även om det inte är hon som har tagit ut lag osv. Men först ut med Modo och sen KHK.. :/

JN27
    Deltagare

Tycker så galet synd om KHK alltså… Och Bobbo som går ut och tar den intervjun efter.. starkt! Bobbo har ju alltid verkat schysst och bra som person. Lider med honom.

Men grattis Timrå! Det stabila spel och nya fräscha spelsättet har burit frukt.

Håller med. Har haft svårt för Bobbo med tanke på att hans spel inte håller för SHL, vilket han visade i Örebro. Måste ändå säga att han växte nåt oerhört i kvalet och framförallt i den sista intervjun. Oavsett vad man tycker om KHK så är det hans moderklubb och det lär ha slagit extremt hårt för honom. Jag tror exempelvis Mora hade klarat fallet ned i Allsvenskan. I KHK’s fall tror jag inte ens att fallskärmen kommer rädda dem.

pb_90
    Deltagare

Tycker så galet synd om KHK alltså… Och Bobbo som går ut och tar den intervjun efter.. starkt! Bobbo har ju alltid verkat schysst och bra som person. Lider med honom.

Men grattis Timrå! Det stabila spel och nya fräscha spelsättet har burit frukt.

Andreas
    Keymaster

Wow, Timrå gjorde det. En riktigt stabil laginsats som gjorde det.

pb_90
    Deltagare

Ja systemet är verkligen helt sjukt… men det är helt omöjligt att konstruera ett system som täcker alla situationer.

Ska man vara krass så är ju hela åshöjden-syndromet en dröm som oftast är helt omöjlig. Många använder det som ett argument för varför upp och nedflyttning är det bästa som finns. Men i praktiken så KAN inte Bofors eller Kumla gå upp eftersom dom inte möjligheten till att konkurrera med Färjestad och Örebro om publik, sponsorer osv. Skulle dom gå upp så skulle dom antagligen hamna toksist, satsa jättemycket pengar på att hålla sig kvar och sedan konka typ.

Jag landar nog lite i att det bör finnas en automatiskt upp och nedflyttning. Då är inte paniken lika brutal om man trillar ur eftersom det är enklare att ta sig tillbaka. Skulle ett Åshöjden-lag gå upp då så skulle dom kunna köra en liten satsning i varje fall och kanske spara mycket av pengarna för att fortsätta bygga upp något som håller över tid istället för att bränna allt på truppen. Dom behöver inte känna ”this is it, now or never!”. Men då måste SHL slopa sina märkliga krav på arenakapacitet.

JN27
    Deltagare

Varför inte bara återinföra den gamla hederliga kvalserien? Skulle ju med råge generera mer tv-pengar bara av ren spänning och många fler tittare.

Andreas
    Keymaster

Jag tror de är ikapp med pensionerna, men inkomstbortfallet av att falla ner kommer bli ganska ödesdigert. Konkurs är nog inte helt ute ur bilden.

På sätt och vis kan det vara något positivt för svensk hockey för det skulle verkligen påvisa vilket sjukt system vi har.

Henric
    Keymaster

KHK har enormt mycket att förlora. Timrå kan bara köra sitt race. Mentalt två väldigt olika läger. Kommer bli en grymt häftig match!

Roligt för Karlskrona att ha en nyrenoverad arena med överdrivet antal sittplatser i Hockeyallsvenskan…

Frågan är, stoppas fallet i Allsvenskan om de åker ur eller kommer deras ekonomi att skjutsa ner de i konkurs? Jag har ingen koll på om de rett ut sina problem.

Elbowing
    Deltagare

Håller med dig pb, tycker också att det vore intressant med Kellman, känns som ett bra alternativ till Viksten poängmässigt.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av Elbowing.
    • Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av Elbowing.
    pb_90
    Deltagare

Mr. Madhawk skriver att Joel Kellman har funnits ute på marknaden ett tag trots att det inte är färdiglirat för KHK.

Är jag helt fel ute om jag tycker att ÖHK mycket väl kan få satsa rätt bra på att få hit Kellman som en topp sex-forward? Kanske till och med en roll i förstakedjan? Åtta i poängligan 5mot5 i seriens solklart sämsta lag, på samma poäng har vi tex Dick Axelsson. Endast 23 år också.

Vad tycker ni? Känns som att man vet vad man får och samtidigt antagligen inte behöver betala allt man äger och har för det?

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Jag försöker hålla linjen att de bästa lagen ska spela i SHL. Om Timrå vinner har de förtjänat den platsen, men jag måste ändå hålla med PJ. Karlskronas vistelse i SHL är en rejäl nagel i ögat på alla storklubbar och SHL som försökt stänga liga och göra det omöjligt för små lag att ta sig dit.

Arenakravet är bara ett av flera idiotiska krav. Nu när kravet på elitlicens kommer att höjas ordentligt under ett antal säsonger kommer det att bli väldigt svårt för en ny klubb att ta sig dit. Vilken HA-klubb kommer ha 10 miljoner på kontot om några säsonger?

Personal Jesus
    Deltagare

JN…missförstå mig inte.
    Jag gillar inte KHK, men jag avskyr SHL för att de har i princip stängt ligan.
    Att då KHK blir kvar vore en spark i röven på Lindgren.

Visar 25 inlägg - 7,326 till 7,350 (av 13,266 totalt)