Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,426 till 7,450 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Kom igen nu J-20! 😀

Orebro Center
    Deltagare

Hoppas också jäkligt mycket på Johansson och Wassenius!

För övrigt, Karlskrona har det riktigt tungt. Dom hänger inte med i skridskoåkningen alls.

Ja fram till Haukeland kastade in 2 puckar

pb_90
    Deltagare

Hoppas också jäkligt mycket på Johansson och Wassenius!

För övrigt, Karlskrona har det riktigt tungt. Dom hänger inte med i skridskoåkningen alls.

JN27
    Deltagare

Gillar att Hellsing och NA går lite all in på J-20 nu! Grym läsning om Wassenius och Hägg och deras syn på Örebro kontra Stockholm.

Känns som att Hägg var en riktigt bra värvning faktiskt med sina kontakter osv i Stockholm! För om det är någonstans vi måste konkurrera om ”externa” juniorer så är det ju i Stockholm där förutsättningarna är begränsade och det finns mycket spelare.

Haha komiskt, satt PRECIS och läste den artikeln. Jag tycker Örebro ska klappa sig på axeln över hur snabbt och hur bra vi etablerat juniorverksamheten i Örebro. Kommer bära frukt i framtiden och säkert redan i år i form av exempelvis Johansson och Wassenius.

pb_90
    Deltagare

Gillar att Hellsing och NA går lite all in på J-20 nu! Grym läsning om Wassenius och Hägg och deras syn på Örebro kontra Stockholm.

Känns som att Hägg var en riktigt bra värvning faktiskt med sina kontakter osv i Stockholm! För om det är någonstans vi måste konkurrera om ”externa” juniorer så är det ju i Stockholm där förutsättningarna är begränsade och det finns mycket spelare.

pb_90
    Deltagare

Jag hoppas att dom inte fortsätter med tramset att vänta med att presentera alla på samma gång… Bättre att portionera ut nyförvärven och sprida ut silly-säsongen lite för mer medietid.

Vi kommer inte att köra alla på en och samma gång 😉

😀 😀 😀

Glad påsk på eder!

Andreas
    Keymaster

Wiklander verkar inte bli kvar i klubben. Han vill fortsätta spela. Sveriges fulaste stad ligger nära till hands.

TJ
    Deltagare

Jag hoppas att dom inte fortsätter med tramset att vänta med att presentera alla på samma gång… Bättre att portionera ut nyförvärven och sprida ut silly-säsongen lite för mer medietid.

Vi kommer inte att köra alla på en och samma gång 😉

Andreas
    Keymaster

Glad Påsk på er!

pb_90
    Deltagare

Okej så NJ har alltså fortfarande inte bestämt sig för hur han ska göra med.

Weinstock
    Wiklander
    Franzén
    Backström
    Ebert
    Andersson

Jag kan väl tycka att ett par av dessa borde vara självklara vad det kommer till avslutad ÖHK-sejour. Tror ni att han har andra spelare på gång och vill gardera sig lite genom att dra ut på det hela? Jag hoppas att dom inte fortsätter med tramset att vänta med att presentera alla på samma gång… Bättre att portionera ut nyförvärven och sprida ut silly-säsongen lite för mer medietid.

Andreas
    Keymaster

Nu har Brynäs presenterat Lundgren också.. nu borde fan Näkyvä och Björk presenteras.

Ja, jag vet inte vad som hindrar dem?

JN27
    Deltagare

Nu har Brynäs presenterat Lundgren också.. nu borde fan Näkyvä och Björk presenteras.

pb_90
    Deltagare

HV presenterar Fehervary från Oskarshamn. Borde ju verkligen kunna gå att släppa Björk nu? Förstår inte riktigt vad planen är om det nu redan finns ett påskrivet kontrakt som det ryktas om.

Andreas
    Keymaster

Jo en påsknyhet vore inte fel. Det har ju ändå gått en normal arbetsvecka för de flesta av oss sedan senaste nyheten.

pb_90
    Deltagare

Känns väl som att Björk och Näkyvä kan presenteras när som hels ändå eller? Så ett påskägg känns ju inte helt avlägset! 🙂

Sen är det ett par kontrakt som inte NJ presenterat vad som händer med. Någon förlängning kanske kan presenteras!

Tid tar det i varje fall. Men det är väl bra så det blir rätt.

JN27
    Deltagare

Vågar man hoppas på ett påskägg idag? Sannolikheten är säkert minimal men tycker det har varit lite för lugnt…

Henric
    Keymaster

Högberg och Eero som fajtas om en förstaspade vore ju mumma. 🙂

Yongma112
    Deltagare

Mycket möjligt. Men det var ju också endast en säsong som han var riktigt bra och kan man verkligen kräva så mycket betalt då? Sen just det att Ottawa trejdade till sig Gustavsson. Då känns det som att Högberg ännu tydligare blir tredjekeeper i AHL liksom och kommer få fortsätta lira i ECHL där han faktiskt har lirat fler matcher än i AHL i år.

Men jag vill väl motvilligt medge att det är något av ett långskott!

Det tror jag. När han ändå varit relativt stabil innan och sen liksom tagit steget till riktigt bra. Fortfarande bara 23. Tror inte en mindre bra säsong i NA spelar så stor roll då faktiskt. Skillnad om det hade varit en HA-målvakt som kommit upp och gjort det bra i 20 matcher.

Kan lätt se typ Brynäs eller Rögle satsa på Högberg.

pb_90
    Deltagare

Högberg skulle man gärna se, men tror absolut han skulle vara förstakeeper i en del SHL-klubbar. Han var ju riktigt bra säsongen innan han stack över. Tveksamt om han ens skulle vara billigare än Kilpeläinen?

Mycket möjligt. Men det var ju också endast en säsong som han var riktigt bra och kan man verkligen kräva så mycket betalt då? Sen just det att Ottawa trejdade till sig Gustavsson. Då känns det som att Högberg ännu tydligare blir tredjekeeper i AHL liksom och kommer få fortsätta lira i ECHL där han faktiskt har lirat fler matcher än i AHL i år.

Men jag vill väl motvilligt medge att det är något av ett långskott! 😉

Rebound
    Deltagare

Jag såg några spelare idag på lunchen, bla Motin som är i stan. Drar inga växlar på det, han ryktas väl bli kvar i Finland vad det verkar.

Yongma112
    Deltagare

Högberg skulle man gärna se, men tror absolut han skulle vara förstakeeper i en del SHL-klubbar. Han var ju riktigt bra säsongen innan han stack över. Tveksamt om han ens skulle vara billigare än Kilpeläinen?

pb_90
    Deltagare

Låter inte Marcus Högberg extremt passande?

Har kopplingar enbart till Örebro och Linköping i SHL och Linköping har redan två signade målvakter.

Har inte på allvar etablerat sig ens i Ottawas AHL-lag. Ett Ottawa som dessutom har trejdat till sig Filip Gustavssons rättigheter och redan plockat över honom.

Högbergs kontrakt går ut 18/19, men nog fasen lär inte han vara sugen alls på att åka och lira ECHL hela nästa år? Och någon trejd till ett annat AHL-lag känns väl inte heller aktuellt?

Allt detta borde väl indikera på att han inte är ett framtidsnamn i Ottawa och dom kanske kan släppa honom redan nu till SHL. Känslan är väl också att han inte är på förstamålis-nivå heller och därför borde vara lite billigare?

Skulle vara grymt om det kunde vara honom… drömmer mig bort lite.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Nya målvakten kommer inte vara överdrivet dyr. Det har jag fått ganska klart för mig, men ska fortfarande vara konkurrenskraftig. Hur det går ihop vet jag inte.

Pengarna kommer att spenderas på förstalinan först och främst.

JN27
    Deltagare

Underskattar skulle det stå.

Lyssnade bland annat på den där podden som länkades på SF. Där tyckte de att man skulle förlänga med Bartley med motiveringen att han duger i ett tredje backpar…

Ja han är absolut duglig för ett tredje backpar. Produktionsmässigt är han ju uppe på en nivå som andra backpar. Dock så havererade väl hans försvarsspel något i mitten av säsongen, men det kan nog tillskrivas backpartnern Backström en hel hel också. Nästa år bör han väl dock ha tagit ett kliv i och med att han har en full säsong i benen. Kan han dessutom vara med på försäsongen en del också så kommer han få jobba upp rörligheten ordentligt!

Det var rätt mycket i den podden som jag inte höll med om när jag lyssnade x) Men kul att dom gör en podd iaf! Sen verkar dom väl ha en del insikt i NJ:s arbete? Eller dom nämner i vajre fall att ”dom vet att han ryckt i den spelaren” osv.

Håller med om att jag inte heller håller med i en hel del. Bland annat så tycker jag absolut att man ska satsa pengar på en bra andremålvakt. Tanken är ju att andremålvakten ska få rikligt med speltid och inte vara någon som öppnar dörren i 95 % av serien. Jag förstår att man som Örebro-supporter resonerar på det sättet då det är så det alltid har sett ut hos oss. Men det är inte så det ser ut i vinnande lag. Titta bara på Malmö som exempel som har två klassmålvakter.

Tar vi exempelvis in Wassenius och Johansson och sparar pengar därigenom genom att placera dem i en 4:e-line så har vi ju massor att spendera på de andra linorna samt en bra målvakt.

Yongma112
    Deltagare

Ja han är absolut duglig för ett tredje backpar. Produktionsmässigt är han ju uppe på en nivå som andra backpar. Dock så havererade väl hans försvarsspel något i mitten av säsongen, men det kan nog tillskrivas backpartnern Backström en hel hel också. Nästa år bör han väl dock ha tagit ett kliv i och med att han har en full säsong i benen. Kan han dessutom vara med på försäsongen en del också så kommer han få jobba upp rörligheten ordentligt!

Det var rätt mycket i den podden som jag inte höll med om när jag lyssnade x) Men kul att dom gör en podd iaf! Sen verkar dom väl ha en del insikt i NJ:s arbete? Eller dom nämner i vajre fall att ”dom vet att han ryckt i den spelaren” osv.

Förhoppningsvis skjuter han också bättre än 2% nästa säsong.
    Jag tror personligen att Bartley har potential att vara vår bäste back. Dvs han har det högsta taket, och då räknar jag även in dom som ryktas vara klara. Sen är det en helt annan sak att få ut någons max.

Jo, det fanns en del man inte höll med om. Inget fel i det, men det hade känts seriösare om de t.ex. hade koll på att Olsson har kontrakt. Sen var det inte många namn av potentiella nyförvärven de ville se som jag tror Örebro verkligen har någon chans på att få hit.

Visar 25 inlägg - 7,426 till 7,450 (av 13,266 totalt)