Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,451 till 7,475 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Luleå värvar:

David Lindquist
    Fredrik Styrman
    Jesper Sellgren
    Niklas Rubin

Alla från Hockeyallsvenskan även om Styrman var uppe och vände i SHL under säsongen.

Rebound
    Deltagare

Lite påskgodis skulle sitta fint, det skulle räcka med ett litet namn innan helgen.

JN27
    Deltagare

Är det inte dags för lite spelarsläpp snart?!

pb_90
    Deltagare

Underskattar skulle det stå.

Lyssnade bland annat på den där podden som länkades på SF. Där tyckte de att man skulle förlänga med Bartley med motiveringen att han duger i ett tredje backpar…

Ja han är absolut duglig för ett tredje backpar. Produktionsmässigt är han ju uppe på en nivå som andra backpar. Dock så havererade väl hans försvarsspel något i mitten av säsongen, men det kan nog tillskrivas backpartnern Backström en hel hel också. Nästa år bör han väl dock ha tagit ett kliv i och med att han har en full säsong i benen. Kan han dessutom vara med på försäsongen en del också så kommer han få jobba upp rörligheten ordentligt!

Det var rätt mycket i den podden som jag inte höll med om när jag lyssnade x) Men kul att dom gör en podd iaf! Sen verkar dom väl ha en del insikt i NJ:s arbete? Eller dom nämner i vajre fall att ”dom vet att han ryckt i den spelaren” osv.

Yongma112
    Deltagare

Underskattar skulle det stå.

Lyssnade bland annat på den där podden som länkades på SF. Där tyckte de att man skulle förlänga med Bartley med motiveringen att han duger i ett tredje backpar…

pb_90
    Deltagare

Jävlar vad folk underskattad Bartley!

Hur menar du? 🙂

Yongma112
    Deltagare

Jävlar vad folk underskattad Bartley!

Andreas
    Keymaster

Är inne på samma spår med Lilja, borde passa in bra där. Känns som en bra spelare för dem.

pb_90
    Deltagare

Lilja till Djurgården och Bengtsson till LHC, två riktigt bra värvningar.

Filip Ahl däremot var en sjukt onödig värvning. Dom där 15 matcherna med lite speltid kunde man gett till Wassenius/Johansson/Bjurselius istället…

Lilja kommer att få en bra utväxling i DIF. Känns som att han passar in som handen i handsken där. Hos oss hade han nog inte passat speciellt bra dock.

Bengtsson känns ändå som ett rätt osäkert kort med tanke på hans sjukdom? Jag har dock ingen koll på hur bra han fått ordning på det där.

Ja att dom tog in Ahl på ett år var riktigt konstigt… Nog för att Sundblad och Co ville ha bred trupp, men håller med dig där. Bättre att plocka in någon junior då.

Yongma112
    Deltagare

Lilja till Djurgården och Bengtsson till LHC, två riktigt bra värvningar.

Filip Ahl däremot var en sjukt onödig värvning. Dom där 15 matcherna med lite speltid kunde man gett till Wassenius/Johansson/Bjurselius istället…

JN27
    Deltagare

Haha, jag hojtar till nästa gång jag behöver en kaffe. Aja det var väntat att dessa spelare skulle lämna, intressant ändå hur mycket som läcker ut och som faktiskt stämmer. Just nu inväntar jag lite spelarpresentationer. De behöver blanda lite i vad de levererar ut. Oavsett vart Viksten hamnar så har han ju själv sagt att han med all säkerhet flyttar tillbaka till Örebro så man får väl se, kanske blir det en omgång till här om några år. Gärna efter några år i NHL kanske hehe.

Andreas
    Keymaster

Jag arbetar mittemot Behrn Tower. Kan väl säga såhär att man av och till ser diverse hockeyspelare eftersom många av dem bor i Behrn Tower/Center. Just i detta nu är det en sådan som flyttar ut vad det verkar. Inte oväntat heller för den delen.

Jag jobbar i Behrn Tower (kom över på kaffe ngn dag vettja!) och springer titt som tätt på spelare i garaget och i trappen. Mötte en gång en vilsen lirare i entren som letade efter bostäderna. Han skulle väl till Viksten eller någon av de andra. 🙂

Viksten köpte fin lägenhet bredvid Behrn Arena nyligen, vet eftersom jag var granne med han. Den hade jag nog behållt om han bara ska flytta till Karlstad annars kommer det en duktig minusaffär för honom med dagens bostadsmarknad.

Henric
    Keymaster

Jag arbetar mittemot Behrn Tower. Kan väl säga såhär att man av och till ser diverse hockeyspelare eftersom många av dem bor i Behrn Tower/Center. Just i detta nu är det en sådan som flyttar ut vad det verkar. Inte oväntat heller för den delen.

Jag jobbar i Behrn Tower (kom över på kaffe ngn dag vettja!) och springer titt som tätt på spelare i garaget och i trappen. Mötte en gång en vilsen lirare i entren som letade efter bostäderna. Han skulle väl till Viksten eller någon av de andra. 🙂

Andreas
    Keymaster

Efter sista april kan man presentera KHL-värvningar. Då har sista lönen kommit. Presenterar man något innan dess kan de bli utan sista löneutbetalningen har jag fått berättat för mig.

Andreas
    Keymaster

Okej, läste intervjun med Ekbom. Läser man mellan raderna så är han ju ett asshole och vill lämna för att han är rädd att han ska få harva i botten i framtiden och tar sin chans att fly nu. Dock har han inte levererat så det får väl vara vad det är, jag tror det var ett ömsesidigt beslut att han lämnar. Däremot hoppas jag verkligen att Örebro reser sig till nästa säsong.

Han låter lite trött och nästan uppgiven i intervjun. Jag tror det är rätt att gå skilda vägar. Om han han kan hitta tillbaka till formen 14/15 vet jag inte, men han kan bättre än de två senaste i alla fall. Sedan har han haft lite skadeproblem också. Får han vara frisk ska han nog kunna höja sig lite.

JN27
    Deltagare

Okej, läste intervjun med Ekbom. Läser man mellan raderna så är han ju ett asshole och vill lämna för att han är rädd att han ska få harva i botten i framtiden och tar sin chans att fly nu. Dock har han inte levererat så det får väl vara vad det är, jag tror det var ett ömsesidigt beslut att han lämnar. Däremot hoppas jag verkligen att Örebro reser sig till nästa säsong.

Andreas
    Keymaster

Dessa pratar man alltså med mer eller mindre nu:

Ebert
    Backström

Jocke
    Franzen
    Weinstock
    Wiklander
    Jellvert (räknas han?)

JN27
    Deltagare

Jag misstänker att Wiklander och Hellström också ryker. Alternativt så behåller man Hellström eller försöker få bort åtminstone en del av kontraktet.

Andreas
    Keymaster

Då var det uppenbara undanstökat i alla fall. Då kan vi lägga det till handlingarna 🙂

pb_90
    Deltagare

”Axel Brage, Viktor Ekbom, Ari Gröndahl, Daine Todd, Daniel Viksten, Filip Ahl och Jeremy Williams som alla lämnar Örebro Hockey.”

Var väl dom mest väntade namnen kanske.

Men ingenting om:
    Nick Ebert
    Johan Wiklander
    Marcus Weinstock
    Gustaf Franzén
    Joakim Andersson
    Gustav Backström

JN27
    Deltagare

Ahl vill inte stanna kvar.
    Han meddelade det tidigt för klubben.

Tycker han är duglig som allsvensk spelare men tror inte han är mogen för SHL iallafall så det var väl likabra.

Personal Jesus
    Deltagare

Ahl vill inte stanna kvar.
    Han meddelade det tidigt för klubben.

JN27
    Deltagare

Tveksam på att han kommer lira förstakedja. Han gör ju mycket poäng och är helt och hållet för en förlängning där. Dock måste ju han själv acceptera att det kanske blir 2:a eller 3:e-line för hans del eftersom det troligtvis ska byggas en ny förstakedja. Dock tror jag ju att kedjan med Sallinen – Wandell – Manninen är den tänkta förstakedjan sen blir det kamp om 2:a och 3:e. Där någonstans tror jag Weinstock ändå ska vara och med tanke på den poängskörd han levererat trots allt så känns det rimligt att förlänga. Ge honom lite bra kedjekamrater som också levererar så blir det nog bra.

pb_90
    Deltagare

Ja absolut!

Det var ju ganska uppenbart länge att Libor var den svaga länken där då han inte ville jobba lika hårt som dom andra. Men även Weinstocks arbete skulle jag kunna ifrågasätta ibland. Jocke och Hedman tillsammans blev ju magiskt och tredjegubben i den linan skulle kunna vara lite vem som helst känns det som. En tacksam situation för en sportchef att sätta sig i eller?

Tänk Jocke, Hedman och Sallinen i samma kedja… tårta på tårta kanske men dom skulle vara så äckligt jobbiga att möta samtidigt som dom alla har skills nog att sätta dit pucken.

Hur skulle ni känna om Weinstock ryker? Jag börjar bli lite inne på att det faktiskt kommer att bli så och har nog börjat förlika mig med det. Jag kan inte riktigt placera honom med någon i den aktuella laguppställningen och vara riktigt nöjd med det. Och då ska man i så fall bygga en ny kedja lite kring honom. Och är han verkligen en spelare man vill bygga en ny förstakedja kring? Möööööjligtvis skulle han kunna funka med Jocke och Hedman, men han och Jocke kändes inte alls som att dom funkade ihop.. Vad tycker/tror ni?

JN27
    Deltagare

Tror det gäller att hitta de svaga länkarna. Kollar man på individnivå tror jag de vill behålla rätt många men de behöver ju också spelare omkring sig som gör det bra. Bara titta på vilken utveckling Jocke fick enbart av Hedman. Det har liksom gått från att jag såg det som solklart att Jocke skulle lämna till att jag gärna ser honom kvar med Hedman, till rätt pris såklart.

Visar 25 inlägg - 7,451 till 7,475 (av 13,266 totalt)