Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 2 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
23/03/2018 kl. 13:30 #8775
Rebound
DeltagareJag såg att NA sänder från J20-slutspelet i Nyköping nästa helg! Det blir något att se fram emot. I synnerhet om Örebro tar sig dit. Det krävs dock att man är pluskund eller har annat abonnemang.
http://www.na.se/ishockey/j18/kolla-in-orebros-framtidsstjarnor-vi-sander-juniorhockey-slutspelet
23/03/2018 kl. 12:16 #8774Andreas
KeymasterJa man är ju skapligt törstande efter hockeynyheter alltså x).. hur fan ska det gå att ställa om till sommar och tystnad osv..
Jag har lyxen att ha högsäsong på jobbet över sommaren 🙂
23/03/2018 kl. 11:27 #8773pb_90
DeltagareJa man är ju skapligt törstande efter hockeynyheter alltså x).. hur fan ska det gå att ställa om till sommar och tystnad osv..
23/03/2018 kl. 09:26 #8772Andreas
KeymasterSista arbetsdagen denna vecka. Antar det kommer lite avslöjanden/PM idag.
22/03/2018 kl. 22:52 #8771pb_90
DeltagareVerkar som att NJ var tidigt ute och högg där?
Sportbladet: ”Flera SHL-klubbar jagar nu Oskarshamns-backen, men enligt flera källor till Sportbladet är han redan muntligt överens med Örebro.”
Kvällsposten: ”Nu rustar man för nästa säsong. Sportbladet var först med att publicera uppgifter om parterna var muntligt överens, och nu säger källor till Kvällsposten att kontraktet skrevs på redan under hösten.”
22/03/2018 kl. 22:50 #8770pb_90
Deltagare”Oskarshamns succéback Marcus Björk är klar för SHL-klubben Örebro.
Enligt uppgifter till Kvällsposten är kontraktet påskrivet och klart, och sträcker sig över två år.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockeyallsvenskan/hockeyallsvenska-succebacken-till-shl/
Hoppas det stämmer, då behöver man inte oroa sig för att den ”muntliga överenskommelsen” ställer till det. Då är det klappat och klart! 🙂 Om dom inte går upp då. Men att Mora ska få stryk i bäst av sju känns oerhört osannolikt.
22/03/2018 kl. 21:12 #8769JN27
DeltagareKan inte sluta imponeras av Marcus Björks skott. Får vi honom kommer vi va fruktansvärda i PP. Förutom hästsparken har han en hyperfarlig passningskänsla.
22/03/2018 kl. 18:43 #8768Andreas
KeymasterWassenius är väl redan draftad. Tror det finns en risk han drar till Nordamerika.
22/03/2018 kl. 15:21 #8767Rebound
DeltagareCarl Wassenius! Han kan nog aspirera om en A-lagsplats om inte alltför lång tid.
Killen har gjort 40p på 34 matcher som 18-åring i J20. Förra säsongen gjorde han 106p på 46 matcher i olika lag i AIK (J18, J20).
En spelare som det skrivs väldigt lite om, men kan utan tvekan vara årets värvning av ÖHK om han blir kvar i klubben. Han är dessutom med som enda Örebrospelare i prospectlistan för NHL-draften 2018.
22/03/2018 kl. 14:44 #8766Rebound
DeltagareUndrar hur man resonerar kring Hamilton?
Det känns som att han borde vara med och stötta och göra punktinsatser under säsongen. Kanske inte för regelbundet, då finns risk att det blir slentrian av det och att den nya rösten försvinner.
22/03/2018 kl. 11:14 #8765Henric
KeymasterMycket bra skrivet Henric.
Avskyr autocorrect.
Du satte text på mina tankar och känslor.
Haha, tack! Auto-”correct” som jag kallar det. 😀
22/03/2018 kl. 10:51 #8761Personal Jesus
DeltagareFel
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av
Personal Jesus.
22/03/2018 kl. 10:26 #8760Henric
KeymasterRiktigt bra krigat av J20 igår. Jag såg att BIF var tunna på backar igår, endast 5 ordinarie och sedan blev det av med en pga matchstraff. De hade med en del juniorer i A-lagsmatchen mot Växjö i tisdags, de kanske stod över gårdagens J20-match.
Om Örebro tar sig vidare – Någon som vet om det blir någon mer hemmamatch? Jag tyckte det pratades om Nyköping.
Kollade schemat nu. Från semi och frammåt så kommer de resterande slutspelmatcherna spelas i Nyköping i Stora Hallen. Så inga mer hemmamatcher tyvärr. 🙁
22/03/2018 kl. 10:13 #8759Rebound
DeltagareRiktigt bra krigat av J20 igår. Jag såg att BIF var tunna på backar igår, endast 5 ordinarie och sedan blev det av med en pga matchstraff. De hade med en del juniorer i A-lagsmatchen mot Växjö i tisdags, de kanske stod över gårdagens J20-match.
Om Örebro tar sig vidare – Någon som vet om det blir någon mer hemmamatch? Jag tyckte det pratades om Nyköping.
22/03/2018 kl. 10:06 #8758Henric
KeymasterAnton Johansson med hattrick också, Pilö 1+1 också. Riktigt kul!
Surt, kunde inte ta mig ner igår pga ”egen” träning. Bara att hoppas att de plockar en seger till så man får fler chanser. För visst är det två borta i Gävle nu?
22/03/2018 kl. 09:38 #8757Personal Jesus
DeltagareMycket bra skrivet Henric.
Avskyr autocorrect.
Du satte text på mina tankar och känslor.
-
Personal Jesus.
-
Personal Jesus.
21/03/2018 kl. 20:18 #8756Andreas
KeymasterJ20 har vänt 0-1 till 3-1!
Tyckte det var klart orättvist att Brynäs ledde efter första, men hockeygudarna insåg det. Vilken match av Anton Johansson! Wassenius fortsätter att visa klassen även han.
21/03/2018 kl. 20:17 #8755pb_90
DeltagareAnton Johansson med hattrick också, Pilö 1+1 också. Riktigt kul!
21/03/2018 kl. 20:16 #8754Andreas
KeymasterGlömde bort Todd och Hudacek. Klara besvikelser båda.
Olsson var ju skadad inledningsvis och kom in helt snett. Tycker aldrig han fick chansen så han känns svår att utvärdera.
21/03/2018 kl. 20:16 #8753pb_90
DeltagareJ-20 krossar ju fasen Brynäs! B-) Grymt!
Överpresterat: Wandell, Spinkarna, Jonte, Mastomäki och Hedman tycker jag.
Wandells förra säsong gjorde ju att man sänkte förväntningarna rätt mycket, men samtidigt kanske det är lite generöst att ha honom som en överprestering? Spinkarnas 18-poäng är ändå imponerande med den bakgrunden som dom har, men klart att försvarsspelet inte var topp. Men dom var ju offensiva chansvärvningar liksom, så vad kunde man förvänta sig. Backström trodde man ju aldrig skulle göra tio pinnar och ha plusstatistik när säsongen summeras. Han är en liten outsider ändå tycker jag. Jonte var grym i början och grym i slutet, dock så hade han en dipp i samband med hans skada där och frågan är väl om han fick komma tillbaka lite för tidigt med tanke på vår backbrist? Mastomäki vad mycket stabilare och bättre än vad jag trodde innan. Hedman behöver man väl inte säga så mycket om.. eller, han hade mycket bättre handleder än vad jag trott tidigare.
Underpresterat: Viksten, Hudacek, Ekbom, Todd, Bartley, Jocke, Arnesson
Viksten, Bartley och Jocke hade ju en spolierad säsong bakom sig så dom får väl vara ursäktade. Jocke dessutom värvad för en roll han inte haft på flera år. Ekbom började lovande men kollapsade rejält när han överarbetade varenda situation, blev bättre när han slapp C:t och Hamilton kom in. Todds nio pinnar som offensiv back är inte tillräckligt och Arnessons två poäng är för dåligt även för en defensiv back.. Till och med Hellström har ju tre gånger så mycket. Sen hade Arnesson det svårt efter operationen vilket inte är jättekonstigt. Hudacek behöver väl ingen närmre förklaring, han verkar vara en mupp helt enkelt.
21/03/2018 kl. 19:28 #8752Yongma112
DeltagareJ20 har vänt 0-1 till 3-1!
21/03/2018 kl. 18:46 #8751Yongma112
DeltagareÖver:
Jonte A, Mastomäki, Hedman.Jonte lite ojämn efter en grym inledning. Som helhet en bra säsong med oväntat höga toppar, bådar gott inför nästa säsong. Masto kan man väl argumentera för att han gjorde det han ska, men lägger han här då jag ändå tycker han stod för en otroligt jämn och stabil säsong.
Under:
Hudacek, Viksten, Ekbom, Todd, Olsson, Franzén, Arnesson.Lättare att hitta namn till över än under om man säger så. Men det blir också lite av en coachningsfråga. Olsson t.ex. tycker jag inte var dålig, men jag anser ju absolut att han kunde/hade bidragit mer med mer istid osv.
Både Jocke och Bartley hade ju en hel säsong bakom sig utan spel, så jag hade nog inte förväntat mig såå mycket mer faktiskt.
21/03/2018 kl. 17:41 #8750Andreas
KeymasterÖver förväntan:
Spinks
Pilö
Jonte
Sallinen
Hedman
MastomäkiUnder förväntan:
Viksten
Arnesson
Bartley
Kilpeläinen
Ekbom
JockeVar lite in på att upp Glenn också, men det är nog väl hårt.
21/03/2018 kl. 17:33 #8749pb_90
DeltagareJag håller också med! Känns bra att inte längre byta tränare varje säsong.
Vilka spelare tycker ni har:
Överpresterat:
Underpresterat:
Övr spelare får antas att ha presterat i linje med förväntningarna.
21/03/2018 kl. 16:59 #8748Elbowing
DeltagareJävligt bra skrivet Henric!
Håller med till 100% -
-
FörfattareInlägg