Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,476 till 7,500 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Andreas, vilkas sambos är det som har sagt upp sig?

Vill inte säga rakt ut, men en av dem är struken på truppsidan. Den har jag det på bra grund att han får leta nytt. De andra vågar jag inte säga säkert än, men det är de kanske mest uppenbara att lämna.

Du har ju enbart strukit Libor och Filip Ahl så det var väl inga större skrällar 😉

Jag börjar bli tveksam på om det blir någon förlängning för någon? Det skulle ju vara en brutal spelaromsättning då…

pb_90
    Deltagare

Jag arbetar mittemot Behrn Tower. Kan väl säga såhär att man av och till ser diverse hockeyspelare eftersom många av dem bor i Behrn Tower/Center. Just i detta nu är det en sådan som flyttar ut vad det verkar. Inte oväntat heller för den delen.

Har en polare som bor där och då känner jag mig manad att tro att det är Viksten som lämnar! Vilket dock redan har läckt ut så.

Det duggade ju rätt tätt med ÖHK-spelare i det huset förut.. Tror att Anttila, Viitalouma, MJ, Viksten och Lehtonen bodde där samtidigt iaf.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Jag arbetar mittemot Behrn Tower. Kan väl säga såhär att man av och till ser diverse hockeyspelare eftersom många av dem bor i Behrn Tower/Center. Just i detta nu är det en sådan som flyttar ut vad det verkar. Inte oväntat heller för den delen.

Andreas
    Keymaster

Vill inte säga rakt ut, men en av dem är struken på truppsidan. Den har jag det på bra grund att han får leta nytt. De andra vågar jag inte säga säkert än, men det är de kanske mest uppenbara att lämna.

JN27
    Deltagare

Vart har du hört det PB?

pb_90
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av pb_90.
    pb_90
    Deltagare

Mycket möjligt! Men Näkyvä lär väl få lite tid på sig att ”fira” att säsongen är över med sina lagkamrater innan nyheten släpps osv. Men dom kontrakten som är utgående borde man verkligen kunna säga något om…. Vissa är ju givna att dom släpps?

JN27
    Deltagare

Jahapp! Ny vecka, antar att det lär hända lite med de utgående kontrakten nu? Och Björk presenteras kanske?

Hoppas att dom kan presentera lite spelare pö om pö istället för att köra sina PG-enmansshower där alla spelare ska presenteras på ett bräde.

Vinner Djurgården ikväll kanske Näkyvä kan presenteras i samma veva 😉

pb_90
    Deltagare

Jahapp! Ny vecka, antar att det lär hända lite med de utgående kontrakten nu? Och Björk presenteras kanske?

Hoppas att dom kan presentera lite spelare pö om pö istället för att köra sina PG-enmansshower där alla spelare ska presenteras på ett bräde.

Andreas
    Keymaster

Skit också, men man får väl se det positiva i att publiksnittet kan eventuellt gå upp lite.

JN27
    Deltagare

Misstänker att Björk presenteras vilken dag som helst nu?

carl
    Deltagare

En videointervju med Liimatainen hade inte vart fel, knappt sett/hört han prata på ett helt år liksom.

Tycker jag ändå är bra av Sundblad att ta alla intervjuer, han är ändå ytterst ansvarig av tränarna. Är han missnöjd med sin tränarstab så tror jag han skulle säga det rakt ut.

Andreas
    Keymaster

OSKARSHAMN!!!

pb_90
    Deltagare

Jonathan landslagsaktuell! Grattis som satan och kul att spelare från ÖHK är landslagsaktuella, bra PR! 🙂

https://www.aftonbladet.se/a/gPBaOk

pb_90
    Deltagare

Har ni läst intervjun med Arnesson på hockeysverige?

Rätt så intressant, speciellt avslutande delen. Lär ju vara en ganska bra morot.

Om man ska titta med (väldigt:D) optimistiska ögon på nästa säsong så kan vår backsida bestå av:

– En bättre Bartley
    – En bättre Arnesson
    – En jämnare Andersson
    – En poängkung i Näkyvä
    – En grymt hårdskjutande Björk
    – En (ny) defensiv klippa
    – En genombrottsman i Pilö

Aja, hoppas kan man ju!

Jag tycker att det ser riktigt spännande ut.

Bartley måste ju bli bättre med en säsong under bältet. Han kanske hade enklare att motivera sig just denna säsong med OS-chans osv. Men borde definitivt ha förbättrat sin kondition osv under säsongen med Sundblads hårda träning.

Arnesson började bra och avslutade bra. Han måste bara slippa få ta ansvar för någon annans dåliga spel för att ta kliv framåt. När man har sett matcher med Oskarshamn så undrar jag om inte han och Björk kan passa bra ihop? Björk som den mer skickliga men ändå lugna och stabila och sen Arnesson med kanske det lite mer defensiva spelet?

Andersson är så jävla grym med puck alltså, får han bara liiiite tid på sig så kommer han att få ut pucken ur egen zon med bibehållet innehav. Sen borde han kunna hamna över 20-poäng… lätt. Lägg till ett gäng andraassist på en nykomponerad förstakedja bara.

Näkyvä borde ha bra chans att bli den PP-backen som har saknats lite. Lugn på blålinjen och smart i anfallspelet osv. Komplettera med en mera defensiv kollega så borde det lösa sig. Jag vill också tro att Sallinen och Manninen kan ha en positiv inverkan där. Älskar verkligen Sallinens driv alltså… snälla skriv ytterligare någon säsong med honom direkt!

Björk känns given i PP! Han borde lira där med typ Näkyvä eller Andersson. Det kan eventuellt bli lite trångt på blålinjen i PP? Inte jättevanligt att man ställer upp med två backar där va? Jag har sett lite för lite kanske, men jag tycker att han verkar bra i egen zon också. Känns lugn och trygg trots att det är kvalmatcher.

Pilö känns grymt kul! Jag kommer ihåg när vi haussade honom redan på försäsongen. Han och Aronsson fick ju lira en del men jag har för mig att flera av oss var mer höga på Pilö än honom?

Det finns verkligen fog för framtidstro. PG och Co har ju verkligen skitit i backsidan enbart för att det inte är lika coolt som poängstarka forwards från gamla sovjetländer. Nu kommer vi att ha en gedigen backsida som bygger på att dom ska ha mycket puck och styra spelet. Just nu känns det eventuellt lite skakigt på försvarssidan men jag förutsätter att NJ tittar på alternativ där när Lundgren sprack.

Andreas
    Keymaster

Med tanke på att vi inför denna säsong faktiskt hade den bästa backlinje vi någonsin haft så känns det ändå som att vi kommer att ha en ännu bättre nästa säsong. Framförallt kommer vi ha en bättre bredd.

Yongma112
    Deltagare

Har ni läst intervjun med Arnesson på hockeysverige?

Rätt så intressant, speciellt avslutande delen. Lär ju vara en ganska bra morot.

Om man ska titta med (väldigt:D) optimistiska ögon på nästa säsong så kan vår backsida bestå av:

– En bättre Bartley
    – En bättre Arnesson
    – En jämnare Andersson
    – En poängkung i Näkyvä
    – En grymt hårdskjutande Björk
    – En (ny) defensiv klippa
    – En genombrottsman i Pilö

Aja, hoppas kan man ju!

Yongma112
    Deltagare

J20!!

14-5 över två matcher!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av Yongma112.
    pb_90
    Deltagare

Jo det har jag sett, men då får nog jag anta att NA också antar att det är klart helt enkelt.

NA är ju inte direkt kända med att komma med förstahandsinformation tyvärr.. Vet inte riktigt hur dom INTE lyckas vara först med ett enda rykte när dom ändå bevakar laget mest av alla liksom.

Yongma112
    Deltagare

En videointervju med Liimatainen hade inte vart fel, knappt sett/hört han prata på ett helt år liksom.

Andreas
    Keymaster

Jo det har jag sett, men då får nog jag anta att NA också antar att det är klart helt enkelt.

pb_90
    Deltagare

NA skriver: ”De har också säkrat Kristian Näkyvä som nyligen skrev på.”

Har jag missat något? Är detta officiellt eller är det bara något vi tar som självklart?

Näkyvä klantade sig i en intervju och typ konfirmerade det. Kan vara en språkmiss också men.

Nu när tränarna är spikade lär det väl också vara lättare att jobba vidare med övriga truppen också. Tränarna lär väl ändå ha varit någon slags prio?

Andreas
    Keymaster

NA skriver: ”De har också säkrat Kristian Näkyvä som nyligen skrev på.”

Har jag missat något? Är detta officiellt eller är det bara något vi tar som självklart?

JN27
    Deltagare

Tränartrion intakt. Kanske var likabra ändå? Känns okej nu när det är bestämt. Och som någon tidigare sa, detta beslut har ju fattats i samråd med spelartruppen vilket direkt betyder att de har förtroende för Sundblad och co

Andreas
    Keymaster

Jag såg att NA sänder från J20-slutspelet i Nyköping nästa helg! Det blir något att se fram emot. I synnerhet om Örebro tar sig dit. Det krävs dock att man är pluskund eller har annat abonnemang.

http://www.na.se/ishockey/j18/kolla-in-orebros-framtidsstjarnor-vi-sander-juniorhockey-slutspelet

Kostar väl 1 kr första månaden och ingen uppsägningstid? Mycket underhållning för 1kr 🙂

Visar 25 inlägg - 7,476 till 7,500 (av 13,266 totalt)