Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 2 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
14/03/2018 kl. 15:58 #8630
Personal Jesus
DeltagareNJ har i varje fall tagit fram ”Örebro-modellen” och nu kan dom ha en röd tråd i rekryteringsarbetet och i juniorled. Utöver Hellström så är det inte mycket som lever kvar efter PG vad det kommer till sporten.
Det var PG och klubben som tog beslutet om Örebro modellen.
Inte NJ.-
Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av
Personal Jesus.
14/03/2018 kl. 15:56 #8629Andreas
KeymasterHittar ingen källa att länka, men under senaste matchen mot Karlskrona var det folk i publiken som ”hånade” Mattias Karlsson lite lätt med fraser om att han visade upp sig för sin nya arbetsgivare.
Har inte hittat någon mer substans i det, men Kolan hade ju inte varit helt fel han heller.
14/03/2018 kl. 15:49 #8628Yongma112
DeltagareAtt Viksten lämnar var väntat, sen att det blir Färjestad är ju lite äckligt förstås. Men ärligt talat gör det mig inte speciellt mycket.
Surare däremot att ”bomma” Lundgren. Han hade stabiliserat vår backsida, känns som vi behöver få in någon sådan.
14/03/2018 kl. 15:38 #8627pb_90
DeltagareTror ni är inne på rätt spår, men som med mycket PG gjorde så gick det kanske lite för snabbt och det blev lite för mycket prestige istället för att det blev som han hade hoppats.
PG värvade ju bara spelare som kändes lite roliga att ha typ.. Ingen koll på vilket spelsystem ÖHK skulle ha och heller ingen aning om vilka spelare som skulle passa i det spelsystem han inte fattade någonting om..
NJ har i varje fall tagit fram ”Örebro-modellen” och nu kan dom ha en röd tråd i rekryteringsarbetet och i juniorled. Utöver Hellström så är det inte mycket som lever kvar efter PG vad det kommer till sporten.
14/03/2018 kl. 14:41 #8626Andreas
KeymasterTror ni är inne på rätt spår, men som med mycket PG gjorde så gick det kanske lite för snabbt och det blev lite för mycket prestige istället för att det blev som han hade hoppats.
14/03/2018 kl. 14:08 #8625JN27
DeltagareOtroligt trist om Viksten går till Färjestad. Men samtidigt förståeligt om han vill testa lyckan i något annat lag efter att fått en undanskymd roll i Örebro med kedjekamrater som inte passar han spelstil alls.
Det som ligger oss i fatet är att vi är en ny klubb i sammanhanget. Många etablerade svenska spelare väljer helt enkelt att gå till traditionella klubbar där de tror sig kunna vara med och slåss om SM-guld. I Nicklas Lundgrens fall så väljer han Brynäs pga att de är ett etablerat lag med tradition osv. Trots att de sportsligt inte är så mycket bättre än oss, och trots att de spelar för trötta supportrar och halvtomma läktare med ”davis-cup atmosfär” i Gavlerinken.
Vi befinner oss lite i den situation som Växjö gjorde för några år sedan. Deras recept på det var att värva en stjärnspelare som Tommi Kallio, och vips så var det helt ok för andra bra spelare att haka på dit. Det gäller att vi lyckas sälja in tron på ett SM-guld och visa den uppenbara vägen dit. Att vila på tradition och historik kan vi inte göra.
Det var nog exakt det som PG försökte med när han värvade Jocke Andersson. Hade den värvningen slagit väl ut från början och att PG inte hade varit ett klantarsel så hade det kanske burit frukt för oss. Gammal storspelare i Frölunda och inför den säsongen var han en av säsongens bästa värvningar om inte den bästa. Hade det på riktigt varit en bra värvning hade vi nog varit ett slutspelslag i år, då vi troligen hade haft bättre spelare överlag i och med den säkerligen så mycket bättre säsongen vi hade gjort.
14/03/2018 kl. 14:00 #8623Rebound
DeltagareOtroligt trist om Viksten går till Färjestad. Men samtidigt förståeligt om han vill testa lyckan i något annat lag efter att fått en undanskymd roll i Örebro med kedjekamrater som inte passar han spelstil alls.
Det som ligger oss i fatet är att vi är en ny klubb i sammanhanget. Många etablerade svenska spelare väljer helt enkelt att gå till traditionella klubbar där de tror sig kunna vara med och slåss om SM-guld. I Nicklas Lundgrens fall så väljer han Brynäs pga att de är ett etablerat lag med tradition osv. Trots att de sportsligt inte är så mycket bättre än oss, och trots att de spelar för trötta supportrar och halvtomma läktare med ”davis-cup atmosfär” i Gavlerinken.
Vi befinner oss lite i den situation som Växjö gjorde för några år sedan. Deras recept på det var att värva en stjärnspelare som Tommi Kallio, och vips så var det helt ok för andra bra spelare att haka på dit. Det gäller att vi lyckas sälja in tron på ett SM-guld och visa den uppenbara vägen dit. Att vila på tradition och historik kan vi inte göra.
-
Rebound.
14/03/2018 kl. 14:00 #8622pb_90
DeltagareSå Viksten till Färjestad och Lundgren går till Brynäs istället?
Viksten behöver väl en nystart och hamnar han med MJ igen och de hittar lite kemi, igen, då har Färjestad en bra kedja där.
Lundgren vore ju synd att tappa.
Så jävla tråkigt att se MJ och Viksten tillsammans i värsta rivalen… Vidrigt…
Och synd på Lundgren.. känns som att det behövs någon riktigt stabil försvarsgeneral.
14/03/2018 kl. 13:34 #8621Andreas
KeymasterSå Viksten till Färjestad och Lundgren går till Brynäs istället?
Viksten behöver väl en nystart och hamnar han med MJ igen och de hittar lite kemi, igen, då har Färjestad en bra kedja där.
Lundgren vore ju synd att tappa.
14/03/2018 kl. 11:30 #8616pb_90
DeltagareJag tror att ett antal spelare kommer att släppas även om de vill vara kvar. Exakt vilka får vi väl se, det borde inte dröja så länge innan man kan släppa det.
Tidigare har man i alla fall varit snabb med att göra det, men NJ är ju å andra sidan klart smidigare än vad PG var så han kanske ger dem en liten ”sorgeperiod” eller liknande.
Jo självklart är det så. Franzén klargjorde ju i NA att han vill vara kvar men där ser jag knappast att det skulle vara aktuellt. Min poäng var bara att det kan dra ut på tiden om det är ett par man ska förlänga med och det ska fixas med lite papper osv eftersom NJ uppenbarligen inte har snackat med dom under säsongen. Visst, man skulle kunna berätta vilka man släpper direkt men då blir det kanske lite onödig press på de namn som man INTE nämner. Tidigare säsonger har dom ju klargjort vilka som får lämna och vilka som har förlängt på en och samma gång, men då har nog de flesta som ska förlänga fått ett kontraktsförslag alternativt fått ett hum om vad som kan tänkas hända, eller? Därmed borde det kanske kunna dra ut en del på tiden… :/ Men förhoppningsvis kan dom hinna med allt under veckan?
-
pb_90.
14/03/2018 kl. 07:08 #8615Andreas
KeymasterJag tror att ett antal spelare kommer att släppas även om de vill vara kvar. Exakt vilka får vi väl se, det borde inte dröja så länge innan man kan släppa det.
Tidigare har man i alla fall varit snabb med att göra det, men NJ är ju å andra sidan klart smidigare än vad PG var så han kanske ger dem en liten ”sorgeperiod” eller liknande.
13/03/2018 kl. 22:03 #8614pb_90
DeltagareKan vi hoppas på besked under morgondagen? Idag har NJ haft samtal med samtliga spelare.
Bör väl ta ett par dagar ifall någon ska fundera över ett kontrakt i och med att han inte verkar ha snackat med dom alls under säsong? Men man kan ju hoppas att det kommer under veckan iaf!
13/03/2018 kl. 21:49 #8613JN27
DeltagareKan vi hoppas på besked under morgondagen? Idag har NJ haft samtal med samtliga spelare.
13/03/2018 kl. 20:25 #8611pb_90
DeltagareI senaste sportbladet-podden om hockey så snackar dom om att Timrås sportchef innan säsongen gick in med inställningen att han lätt kan hitta spelare för under 25k/mån som är bra på rören och att han enbart ville lägga pengar på det sättet och vips, nu åker dom åttor runt Leksand som ser riktigt tröga ut. Klyschan om att ”åka mycket skridskor” stämmer nog mer än vad man tror..
Visserligen allsvenskan men ändå, de ser ruggigt heta ut, dock finns det en hel del rutin i Timrå.
Kollar vi på vår säsong är den ganska lik den Djurgården hade förra året. Du ser ju vad det ledde till i år. Har Sundblad spelarnas förtroende och ett spelsystem de litar på så why not. Han är ju verkligen den som drar klyschan ”åka mycket skridskor” och kan ÖHK-spelarna åka mycket skridskor nästa säsong så kanske det kan bli nåt.Ja man har ju funderat på vad som hade hänt om bara ett antal av dom där uddamålsförlusterna hade varit uddamålsvinster istället. Det visade sig ju vara oerhört mycket mentalt som spökade i den här truppen i år och om det hade tippat över lite i rätt läge så kanske det hade kunnat komma in en hel del extrapoäng. Det känns verkligen som att dom har något på gång med den spelidén som dom har lagt upp nu. PG och Kentas dödgrävarhockey är borta och det känns som att det finns en röd tråd i värvningar osv. Ska bli oerhört spännande att se vad som komma skall!
-
pb_90.
13/03/2018 kl. 20:06 #8610JN27
DeltagareI senaste sportbladet-podden om hockey så snackar dom om att Timrås sportchef innan säsongen gick in med inställningen att han lätt kan hitta spelare för under 25k/mån som är bra på rören och att han enbart ville lägga pengar på det sättet och vips, nu åker dom åttor runt Leksand som ser riktigt tröga ut. Klyschan om att ”åka mycket skridskor” stämmer nog mer än vad man tror..
Visserligen allsvenskan men ändå, de ser ruggigt heta ut, dock finns det en hel del rutin i Timrå.
Kollar vi på vår säsong är den ganska lik den Djurgården hade förra året. Du ser ju vad det ledde till i år. Har Sundblad spelarnas förtroende och ett spelsystem de litar på så why not. Han är ju verkligen den som drar klyschan ”åka mycket skridskor” och kan ÖHK-spelarna åka mycket skridskor nästa säsong så kanske det kan bli nåt.13/03/2018 kl. 20:01 #8609pb_90
13/03/2018 kl. 18:22 #8607Andreas
KeymasterLite uppdaterad med fotnoter 🙂
13/03/2018 kl. 17:56 #8605Andreas
KeymasterPB_90: Källa till Backström-ryktet är Sportpodden.
Jag behöver hitta något bra sätt att hänvisa till varifrån alla rykten kommer…
Fotnoter
Jag tror det blir enklast faktiskt. Tänkte först försöka länka direkt vid varje spelare, men det blir för grötigt.
13/03/2018 kl. 17:56 #8604Andreas
KeymasterPB_90: Källa till Backström-ryktet är Sportpodden.
Fotnoter
Jag tror det blir enklast faktiskt. Tänkte först försöka länka direkt vid varje spelare, men det blir för grötigt.
13/03/2018 kl. 17:50 #8603carl
DeltagarePB_90: Källa till Backström-ryktet är Sportpodden.
Fotnoter 😉
13/03/2018 kl. 17:05 #8602pb_90
DeltagareHar dragit genom ett par poddar nu med Sportpodden.
Dom är ju inne på att en utlåning till BIK kan vara rimlig direkt för Backström. Det låter väl alldeles utmärkt om det funkar?
Man låter honom vara med hela försäsongen och kriga om en plats, tar han den så är han väl värd den och annars får han bli bänkad eller testa på spel i BIK. Jag var inne på att det skulle kunna vara en roll snarare för Pilö eller Aronsson och att man skulle släppa Backström, men det är ju absolut ingen katastrof.
Vi var väl ett gäng som gillade det vi såg av Backström där efter kanske 15 omgångar? Det kändes verkligen som att han hade något på gång där men sen började det komma väldigt enkla misstag och lägstanivån är fortfarande för låg för SHL.
På forwardssidan är det väl lite samma sak egentligen? Ska bli intressant att se hur dom väljer att växla upp.
13/03/2018 kl. 16:27 #8601Andreas
KeymasterVarken Franzén eller Backström ska ha nya kontrakt. Den förstnämnda verkar ju vilja vara kvar dock.. Det enda som kan få mig att gå med på att Backström signas om är att han lånas ut och eventuellt blir kvar som en back-up.
Vill ha kvar Backlund, låt killen utvecklas.
Vi såg vad han kan, ge han lite tid.
Nu vet han hur det är att spela i SHL och jag är övertygad om att han tar ytterligare några steg framåt nästa år.Vi kommer aldrig ta kliv om vi ska signa om spelare av massa olika anledningar i annat fall för att de faktiskt är bra.
Jag kan köpa att man signar Backström som en 7.e 8.e som PB säger men inget mer. Han är inte av SHL-mått en duglig back.
Han visste från förra säsongen också hur det var att spela i SHL men det har iallafall inte blivit bättre. Han har ju varit utanför laget de matcher vi vunnit.Jag instämmer i att han inte ska ta plats, men att ge honom en undanskymd roll och låta honom växa har jag inga problem med. Killen har ju ändå lite potential. Han kan göra bra matcher och han har visat sig ha en positiv effekt på isen. Han var i topp i plus/minus under hösten. Någonting rätt gör han ändå, men jag är helt med på att han ska inte vara den man bygger laget kring på något sätt. Det är han inte mogen för.
13/03/2018 kl. 16:21 #8600JN27
DeltagareVarken Franzén eller Backström ska ha nya kontrakt. Den förstnämnda verkar ju vilja vara kvar dock.. Det enda som kan få mig att gå med på att Backström signas om är att han lånas ut och eventuellt blir kvar som en back-up.
Nu vet han hur det är att spela i SHL och jag är övertygad om att han tar ytterligare några steg framåt nästa år.Vi kommer aldrig ta kliv om vi ska signa om spelare av massa olika anledningar i annat fall för att de faktiskt är bra.
Jag kan köpa att man signar Backström som en 7.e 8.e som PB säger men inget mer. Han är inte av SHL-mått en duglig back.
Han visste från förra säsongen också hur det var att spela i SHL men det har iallafall inte blivit bättre. Han har ju varit utanför laget de matcher vi vunnit.13/03/2018 kl. 16:17 #8599Personal Jesus
DeltagareVarken Franzén eller Backström ska ha nya kontrakt. Den förstnämnda verkar ju vilja vara kvar dock.. Det enda som kan få mig att gå med på att Backström signas om är att han lånas ut och eventuellt blir kvar som en back-up.
Nu vet han hur det är att spela i SHL och jag är övertygad om att han tar ytterligare några steg framåt nästa år.13/03/2018 kl. 16:11 #8598pb_90
DeltagarePB_90: Källa till Backström-ryktet är Sportpodden.
Kul! Jag har missat den podden helt! Vill ju knarka alla poddar om ÖHK! B-)
-
-
FörfattareInlägg