Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,651 till 7,675 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Varken Franzén eller Backström ska ha nya kontrakt. Den förstnämnda verkar ju vilja vara kvar dock.. Det enda som kan få mig att gå med på att Backström signas om är att han lånas ut och eventuellt blir kvar som en back-up.

Jag tar det som givet att Backström är tänkt som en 7:e/8:e back. Anledningen till att man fick gå så hårt på honom nu var ju pga alla skador osv. Han började ju ändå säsongen lovande och har ganska bra statistik men tappade allt eftersom det började dra ihop sig.

Är Backström tänkt som ordinarie så är jag tveksam, men som sagt, som 7:e/8:e med en eventuell uppsida så är det lugnt för mig.

JN27
    Deltagare

Varken Franzén eller Backström ska ha nya kontrakt. Den förstnämnda verkar ju vilja vara kvar dock.. Det enda som kan få mig att gå med på att Backström signas om är att han lånas ut och eventuellt blir kvar som en back-up.

Andreas
    Keymaster

PB_90: Källa till Backström-ryktet är Sportpodden.

Jag behöver hitta något bra sätt att hänvisa till varifrån alla rykten kommer…

pb_90
    Deltagare

Svårt att värva en tränare som är komplett från början liksom.

pb_90
    Deltagare

Jag håller med er båda. Inledningen på säsongen måste ha kommit av att man var matchredo på ett helt annat sätt en motståndarna när det väl var dags. Sen blev man nog lite oödmjuka när det gick lite för bra och då fick Sundblad svårt att motivera och ställa om spelarna.

Sen vad det gäller hans brister osv så måste man hitta rätt asstränare där som kompletterar och stöttar på de delar där han inte riktigt håller. Och så måste ju även Sundblad få stöttning och hjälp att utveckla de delar som är hans svagheter också. Jag vet dock inte riktigt hur klubbarna jobbar med tränarutvecklingen? Känns som att det kan finnas mycket övrigt att önska där.

Personal Jesus
    Deltagare

Carl…De är vältränade, men tyvärr har skador, sjukdomar, coachmissar ställt till det.
    Du känner Mozart, be han plocka fram spelarnas fys stats åt dig.

Visst barkade det åt allsvenskan.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av Personal Jesus.
    Andreas
    Keymaster

Känns lite halvmärkligt att NJ tillsammans med Sundblad, Eriksson och Liimatainen planerar sommarträningen utan att NJ gett klartecken för att två av dem får fortsätta.

Det känns väl som att vi kan anta att de får det?

Känns väl lite så va? Men lyfter dom fortfarande lön så ska dom ju självklart jobba för den.

Det är väl skitbra att de gör det? Laget har ju faktiskt aldrig varit bättre tränade, det har synts under hela säsongen. Laget har aldrig sett slutkört eller trötta ut.

Sundblad har definitivt sina uppsidor, men har också visat på en del kortkommanden. Nu kan ju även han växa. Han är ju inte så gammal att han inte kan lära sig något nytt även han.

Hans matchcoachning har lämnat en del att önska framförallt där han visade på ganska dålig känsla ibland tyvärr.

carl
    Deltagare

Känns lite halvmärkligt att NJ tillsammans med Sundblad, Eriksson och Liimatainen planerar sommarträningen utan att NJ gett klartecken för att två av dem får fortsätta.

Känns väl lite så va? Men lyfter dom fortfarande lön så ska dom ju självklart jobba för den.

Det är väl skitbra att de gör det? Laget har ju faktiskt aldrig varit bättre tränade, det har synts under hela säsongen. Laget har aldrig sett slutkört eller trötta ut.

Personal Jesus
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Jag tror 200kr är lågt räknat, men nog har de tappat pengar där. Jag tror dock inte detta är en stor post i inkomstkolumnen. Antingen har de överskridit utgifterna med spelarbudgeten eller så har de inte lyckats sälja in till sponsorer tillräckligt bra tyvärr.

Jag har något i bakhuvudet om biljettförsäljningen från årsmötet där man inte skulle räkna på detta alltför högt samtidigt som man absolut inte skulle budgetera för slutspel i Örebro.
    Det hoppas jag man fortsätter med. Jag gillar när man håller fötterna på jorden och sedan blir överraskad positivt. En välmående förening kommer att gå längre och längre. Det gäller att inte ha för bråttom till det där stundande SM-guldet.

pb_90
    Deltagare

Malmö flaggar för storförlust, men ska ha garderat för det.

Minskad spelartrupp till nästa år.

Halvtom arena hjälper nog inte.

Apropå det, var är Luleåborna? Det är slutspel och arenan gapar verkligen tom.

Gjorde en liten snabb uträkning på det där. Malmö har tappat ca 380st åskådare i snitt sen förra året. Låt säga att Malmös biljettpriser är ca 200kr/st. Då har dom tappat en inkomst på nästan 2mkr. Sen om genomsnittspersonen spenderar ca 20kr i kiosken så är det ytterligare 200k. Det är ju inga -12mkr, men då dom ser ut att ha steppat upp lönebudgeten rejält inför året så förstår man att dom där -2mkr snabbt kan tredubblas vid ett kort slutspel (semi i fjol, hur många slutspelsmatcher har dom budgeterat för?).

För ÖHK:s del så är det ett tapp på 174st åskådare per match. Slår man ut det tappet på en hel säsong med ett biljettpris på 150kr så är det nästan 700k. Inte heller speciellt kul och jag hoppas att dom har budgeterat för runt 5000pers per hemmamatch.

Andreas
    Keymaster

Malmö flaggar för storförlust, men ska ha garderat för det.

Minskad spelartrupp till nästa år.

Halvtom arena hjälper nog inte.

Apropå det, var är Luleåborna? Det är slutspel och arenan gapar verkligen tom.

JN27
    Deltagare

En ny Gröndahl, signa Ebert samt att Lundgren och Björk kommer in. Då behöver man kanske inte stöka till så mycket mer på backsidan? Antar att Backström och Ekbom ändå lämnar.

Kilpeläinen-Rautio lät väl som den bästa konstellationen på MV-sidan. Jönsson vill jag inte ha tillbaka. Jag vill inte ha en renodlad förstekeeper utan två matchvinnare på en jämn nivå. Brage och Kilpeläinen var fööör långt ifrån varandra kvalitetsmässigt.

Andreas
    Keymaster

Sweatt känns som han kostar alldeles för mycket för vad man får. I alla fall för Örebro.

Lööv är intressant, utan tvekan, men det beror lite på vilka andra backar som ska in. Om Ebert blir kvar så kanske det är rätt, annars behöver man nog hitta en ny Ebert.

pb_90
    Deltagare

Kom igen nu! Nu snackar vi silly!! B-)

Vilka namn var det nu som var aktuella förra säsongen? Det var väl ett par namn som det ryktades om? Kanske någon av dom kan vara aktuella för nästa säsong?

Bill Sweatt – har väl presterat helt okej med tanke på omständigheterna i HV? Men skadebenägna spelare har en tendens att fortsätta vara det även om dom byter klubb…
    Viktor Lööv – Verkar ha haft en riktigt tung säsong i Devils rätt dåliga AHL-lag.

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Men skriver spelare på utan att veta vilken tränare man kommer ha?

Det tror jag. Spelsystemet ska ju styras utefter Örebromodellen och ambitionen sätter ju klubben.

Yongma112
    Deltagare

Men skriver spelare på utan att veta vilken tränare man kommer ha?

Andreas
    Keymaster

Jag tror mycket redan är klart. Ett par platser finns kvar att fylla. NJ har nog haft laget i det stora klart ett tag nu.

pb_90
    Deltagare

Jag får lite intrycket att målvakt #2 är redan klar. Det har hintats lite lätt om det i alla fall. Vem det är däremot…

Jo men den känslan har jag väl också. Men vad är din känsla på hur dom har gjort?

Jag har fan redan abstinens……..

Andreas
    Keymaster

Jag får lite intrycket att målvakt #2 är redan klar. Det har hintats lite lätt om det i alla fall. Vem det är däremot…

pb_90
    Deltagare

Fasen vad jag vill att det ska börja läcka ut lite mer rykten… nu måste man vänta till slutet av April typ.. :/

Förutom att få reda på vilka som ska få förlängt så ska det bli sjukt intressant att få höra hur dom gjort med målvaktssidan.

Jag skulle verkligen vilja att dom ger Eero en väl beprövad målvaktkollega. Hur smaskigt låter inte ett målvaktspar som:

Kilpeläinen-Rautio
    Kilpeläinen-Eriksson
    Kilpeläinen-Jönsson

Skulle kännas riktigt stabilt. Dom måste ju ha förstått vikten av att få vila i år? Kilpeläinen fick ju aldrig tid till att hitta tillbaka till sitt eget spel. Med så pass beprövade backuper så skulle Eero kunna hoppa över typ två matcher någon gång ibland bara för att hitta tillbaka.

Hur tror ni dom gör? Även om det är detta jag hoppas på så tror jag att vi får se en klassisk HA-målvaktsvärvning.

Henric
    Keymaster

Har kollat om highlights för de första gängen vinstmatcher. Jävlar vilka guldlägen Spinkarna har bränt alltså… x) Dom måste öva skott i sommar!

Ja, det var ju vår stora akilleshäl hela säsongen. Målskyttet.

pb_90
    Deltagare

Har kollat om highlights för de första gängen vinstmatcher. Jävlar vilka guldlägen Spinkarna har bränt alltså… x) Dom måste öva skott i sommar!

Visar 25 inlägg - 7,651 till 7,675 (av 13,266 totalt)