Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,751 till 7,775 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Henric
    Keymaster

Går det bra eller?

Henric
    Keymaster

Jag vågar inte ens ha radio eller direktrapportering på. Hänger här bara och håller på att dö

Yongma112
    Deltagare

Hade verkligen föredragit Kalle istället för JW i fjärde. Är han sjuk eller något?

Personal Jesus
    Deltagare

Säga vad man vill om SHL:s matchprogram med över 40 omgångar som släpar, men sista veckan har de verkligen lyckats pricka in ifråga om sadism och känslor.

Kan skiva mycket om hur SHL dödar hockeyn…
    Men matcher som dagens är varför jag gilla hockey.
    Nervös som fan:)
    Tur att jag är själv hemma.
    Stackars grannar om vi vinner….

Andreas
    Keymaster

Ngn som spanat in Björk i Oskarshamns matcher på slutet? Tänkte kolla lite i kvalet som kommer.

Kommer försöka kolla på IKOs matcher i slutspelsserien så snart Örebro blivit klara för SHL. Björk är högintressant verkligen 🙂

pb_90
    Deltagare

Säga vad man vill om SHL:s matchprogram med över 40 omgångar som släpar, men sista veckan har de verkligen lyckats pricka in ifråga om sadism och känslor.

Verkligen… usch fy fan

Andreas
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

Nja känns dumt att ändra på något så här på slutet. Vi har laget som ska göra det för oss klart. Bara att hålla tummarna!

Rebound
    Deltagare

Det vore nog inte så dumt, han har ju avgjort ett antal matcher hos BIK den här säsongen. Så han kan nog vara lite av en dark horse.

JN27
    Deltagare

Kan Abols vara aktuell som extraforward ikväll möjligen? Tänker att han kan bidra med ännu mer energi möjligen?

Rebound
    Deltagare

Ok,
    Ja, Ahl lär nog ryka. Han kanske blir kvar i BIK, vem vet.
    Abols däremot kan kanske vara med och slåss om en plats hos oss nästa år nu när han fått mycket speltid och förhoppningsvis bra självförtroende iom utlåningen.

Andreas
    Keymaster

Ahls kontrakt går ut. Tveksam förlängning tyvärr.

JN27
    Deltagare

Jag är lite kluven ang Jocke. Det känns som att han kommit igång på slutet och är ändå ganska rejäl och skyddar puck bra. Men som du är inne på Andreas så är han förmodligen väldigt dyr, kanske den dyraste spelaren. Om han kan tänka sig att gå ner i lön så kan det vara värt att ha honom kvar, annars så ser jag hellre att de frigör det kapitalet för en annan, bättre spelare.

Av de fyra nyförvärven så ser jag gärna att både Gröndahl och Ebert blir kvar, och självklart Hedman som redan är kontrakterad 18/19.

Ska bli otroligt spännande att följa silly season (förutsatt att vi är kvar i SHL). Av de som är kontrakterade nästa säsong så är i mina ögon Spinks och Hellström de svagaste korten. Spinks har ifs en uppsida och kanske de kan växa till nästa säsong om de får vara med i förberedelsefaserna.

Weinstock och Viksten hoppas jag på att de erbjuds nya kontrakt, en signering på på isen efter vi besegrat DIF på lördag skulle sitta fint som en avslutning på säsongen :).

Vi ska ju inte glömma att vi har Ahl och Abols i BIK. Dessa kmr säkerligen befinna sig i ngn kedja nästa säsong. De bör ju ändå klassas som unga spelare.

Yongma112
    Deltagare

Ngn som spanat in Björk i Oskarshamns matcher på slutet? Tänkte kolla lite i kvalet som kommer.

Andreas
    Keymaster

Senaste matcherna tycker jag bröderna kommit mycket mer till sin rätt. Har inte så mycket negativt att säga om dem där annat än att de verkar ha lite svårt med den fysiska biten. Lite mer muskler och lite mer fart och de kan nog stå sig klart bättre.

pb_90
    Deltagare

Spinkarna har ju fungerat bättre i mindre roller och när dom inte spelat tillsammans. Jag antar att dom ses som fjärde/tredjeline-spelare till nästa säsong och att man bygger laget från den teorin.

Rebound
    Deltagare

Jag är lite kluven ang Jocke. Det känns som att han kommit igång på slutet och är ändå ganska rejäl och skyddar puck bra. Men som du är inne på Andreas så är han förmodligen väldigt dyr, kanske den dyraste spelaren. Om han kan tänka sig att gå ner i lön så kan det vara värt att ha honom kvar, annars så ser jag hellre att de frigör det kapitalet för en annan, bättre spelare.

Av de fyra nyförvärven så ser jag gärna att både Gröndahl och Ebert blir kvar, och självklart Hedman som redan är kontrakterad 18/19.

Ska bli otroligt spännande att följa silly season (förutsatt att vi är kvar i SHL). Av de som är kontrakterade nästa säsong så är i mina ögon Spinks och Hellström de svagaste korten. Spinks har ifs en uppsida och kanske de kan växa till nästa säsong om de får vara med i förberedelsefaserna.

Weinstock och Viksten hoppas jag på att de erbjuds nya kontrakt, en signering på på isen efter vi besegrat DIF på lördag skulle sitta fint som en avslutning på säsongen :).

• Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av Rebound.
    Andreas
    Keymaster

Problemet är väl som ni säger att det behövs spets. Jocke är nog tyvärr den spelare som hänger mest löst. Mest på grund av den monstruösa lön han fick av PG.

Wandell, Sallinen och Manninen är en förstakedja, men laget är för beroende av dem. De borde producera mer, men pressen är för stor.

Weinstock, Viksten och Mastomäki/Spink skulle vara en fullt duglig tredjekedja.

Hedman och två nya i en andrakedja är de som ska avlasta Wandell o co. Fjärde fyller vi med unga och heta spelare och ev. Kalle Olsson.

Backsidan måste också spetsas till. Får vi behålla Ebert så är han, Lundgren och Björk mycket intressanta inför nästa säsong.

Det jag undrar nästan mest är om Hellström blir kvar trots sitt kontrakt. Han är utanför laget och jag tror inte han egentligen är intressant för nästa säsong.

pb_90
    Deltagare

Jag har redan ångest inför imorrn. Är rädd att mattan rycks igen med ett riktigt bottennapp till match så man får ha ågren hela vägen in i kaklet på lördag och beyond. Jag tror fan inte jag överlever ett kval om vi får en dålig start i matchserien.

Samma här… sover fan dåligt och håller på att få stroke på matchdagar..

Henric
    Keymaster

Jag har redan ångest inför imorrn. Är rädd att mattan rycks igen med ett riktigt bottennapp till match så man får ha ågren hela vägen in i kaklet på lördag och beyond. Jag tror fan inte jag överlever ett kval om vi får en dålig start i matchserien.

pb_90
    Deltagare

Fan.. alltså jag gillar ju kedjan med Andersson, Hedman och Williams. Kan väl tycka att Williams är den svaga länken där eftersom han kanske inte är den liraren som riktigt är med i tempot. Däremot så är kedjan som helhet jäkligt vass. Kan det vara en anledning att förlänga med Andersson?

Kan han tänka sig att gå ner i lön tro?

Ja Jocke och Hedman kompletterar ju varann rätt bra faktiskt. Williams gör väl varken från eller till om man ska vara ärlig. Problemet är väl att vi måste uppgradera till nästa säsong? Och nu börjar det bli väldigt många som man är sugen på att behålla. Låt säga att Weinstock och Andersson behålls. Det blir ju inga jätteöppningar för att spetsa till det. Är inte Jocke och Mastomäki lite lika till spelstilen? Kanske skulle funka att köra Hedman-Mastomäki-Weinstock nästa år som en tredjelina typ? Och bygga en helt ny andra- eller förstakedja. Ska bli spännande att se hur dom väljer att göra.. men först två ynka matcher kvar… usch

JN27
    Deltagare

Fan.. alltså jag gillar ju kedjan med Andersson, Hedman och Williams. Kan väl tycka att Williams är den svaga länken där eftersom han kanske inte är den liraren som riktigt är med i tempot. Däremot så är kedjan som helhet jäkligt vass. Kan det vara en anledning att förlänga med Andersson?

Kan han tänka sig att gå ner i lön tro?

JN27
    Deltagare

Jo, men som jag skrev tidigare så fick jag för mig att vi hade 4 poäng tillgodo på Mora. Well nu blir det ju upp till bevis om vi kan fixa detta.

Karl
    Deltagare

Sånt jävla guldläge att bara spela ut på torsdag eftersom vi absolut inte MÅSTE vinna. Mora har ju pressen på sig som jagar. Om vi bara kan vara lika resoluta som idag så borde vi åtminstone ta det till förläggning. Och inte ens där behöver vi vinna. Det räcker med 1 ynka pinne..

Nu får du nog räkna om tyvärr 😉

Karl
    Deltagare

Ja Djurgården har en något sviktande form så hoppas att dom inte är på hugget på lördag. Malmö har väl inte heller varit klockrena på slutet men dom vann idag och har en gammal Örebroare i båset. Lär piskas på rätt bra mot Mora där!

Men självklart skulle det vara oerhört skönt att vinna redan på torsdag… i förlängning eller ordinarie spelar verkligen ingen roll.. bara vinn snälla…

Har dock en dålig magkänsla på förhand… men det har jag haft länge nu..

Trots statestiken ??

F-låt 😉

Visar 25 inlägg - 7,751 till 7,775 (av 13,266 totalt)