Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,726 till 7,750 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Det minsta man kan göra är väl att följa KPI. Det skulle innebära en höjning på 130kr för mig i år. Det har jag inga problem med.

Rebound
    Deltagare

Jag håller helt med om att biljettpriserna borde gå att höja. Många av de abonnemang som säljs är ju dessutom företagsfinansierade och där finns ju inte samma priskänslighet. Ståplatsabonnemanget har ju legat still i flera år nu. Med tanke på indexhöjningar över åren så har det i praktiken blivit billigare och billigare.

Andreas
    Keymaster

Tomas Roos säger att MrMadhawk har fel, Lundgren kommer inte till Örebro.

Andreas
    Keymaster

11-1 på de tre senaste matcherna. Snacka om att laget stärkt sina aktier till nästa säsong. Det var precis det här vi behövde för att återväcka publiktillströmningen till nästa säsong. Årskortsförsäljningen lär få en skjuts av det här.

Nu vill vi se Weinis signera kontraktet på isen på Lördag.

Med det stora ishockeyintresse som finns i Örebro har jag länge tyckt att biljettpriserna är alldeles för låga. De kostar betydligt mer i jämförbara städer. Gissar att det säljs minst 2.500 kort, öka det med 200:- (minst) så ger det 500.000:-. Öka samtidigt lösbiljetterna motsvarande så blir den totala vinsten ca 1,1 miljon bara i grundserien. Är säker på att det inte blir mindre folk för det. På sponsorsidan finns det inte mer att hämta just nu, där är bristningsgränsen nådd. Den stora extratillskottet från nya TV-avtalet och SHL är ju detsamma för alla klubbar. Så det övertag Örebro kan få ekonomiskt mot några konkurrenter ligger i att höja våra låga biljettpriser.

Jag tror det är mer. Det var runt 3300 tror jag för två säsonger sedan. Det kanske är runt 3000 eller däromkring i alla fall.

Karl
    Deltagare

11-1 på de tre senaste matcherna. Snacka om att laget stärkt sina aktier till nästa säsong. Det var precis det här vi behövde för att återväcka publiktillströmningen till nästa säsong. Årskortsförsäljningen lär få en skjuts av det här.

Med det stora ishockeyintresse som finns i Örebro har jag länge tyckt att biljettpriserna är alldeles för låga. De kostar betydligt mer i jämförbara städer. Gissar att det säljs minst 2.500 kort, öka det med 200:- (minst) så ger det 500.000:-. Öka samtidigt lösbiljetterna motsvarande så blir den totala vinsten ca 1,1 miljon bara i grundserien. Är säker på att det inte blir mindre folk för det. På sponsorsidan finns det inte mer att hämta just nu, där är bristningsgränsen nådd. Den stora extratillskottet från nya TV-avtalet och SHL är ju detsamma för alla klubbar. Så det övertag Örebro kan få ekonomiskt mot några konkurrenter ligger i att höja våra låga biljettpriser.

pb_90
    Deltagare

Fan Jocke var riktigt bra i den här matchen alltså! Han såg ut att ha bestämt sig bara.

Rebound
    Deltagare

Karl
    Deltagare

Värken i min mage bara försvann, men snälla ÖHK utsätt oss aldrig mer för en sådan här säsong !!

Henric
    Keymaster

Henric…har du kvar några naglar?:)

Jag har aldrig varit så nervös av att inte följa en match direkt. Fick uppdateringar på sms via min far och gick bara in på SHL.se precis på slutet. Jösses djävlar vilken pärs.

Men tänk vad skönt! Nu kan vi börja spåna och klura för nästa sässe. Vilka ska förlängas, vilka ska tas in etc, etc.

Underbar känsla!

pb_90
    Deltagare

Alltså så dåligt man har mått på slutet alltså… kommer fan i mig vakna upp som en ny människa imorgon!

Andreas
    Keymaster

Helt underbart. Verkligen.

Vilken lättnad man känner 🙂

Personal Jesus
    Deltagare

Henric…har du kvar några naglar?:)

pb_90
    Deltagare

Bara jag med en liten tår i ögat? Fyfan vad glad jag är nu!

Nej fan.. sitter typ och bölar här hemma :´D Att ta tre raka vinster mot FBK, KHK och Mora med kniven mot strupen.. Det är så in i helvete starkt!

Och vad hände med Kilpeläinen efter att han fick vila egentligen?! Han måste ha varit helt ur balans då och hittade tillbaka.. för jävlar att han har varit bra efter OS alltså. Två raka nollor?!!!??!

Personal Jesus
    Deltagare

Så djävla skönt!!!

Henric
    Keymaster

NEJ!

Yongma112
    Deltagare

Starkt!

JN27
    Deltagare

Henric
    Keymaster

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Henric
    Keymaster

Jesus Perkele nu kollar jag direktrapporteringen.

JN27
    Deltagare

Usch fyfan för den sista perioden som väntar.. måtte vi gå för 3an och inte backa hem.

Andreas
    Keymaster

Det ser väldigt bra ut i alla fall.

Henric
    Keymaster

Nej, det står bara 0-1.

😮

0-2:)

Precis som mot Brynäs… Nu är jag ännu mer nervös…

Personal Jesus
    Deltagare

Nej, det står bara 0-1.

😮

0-2:)

Henric
    Keymaster

Nej, det står bara 0-1.

😮

Personal Jesus
    Deltagare

Nej, det står bara 0-1.

Visar 25 inlägg - 7,726 till 7,750 (av 13,266 totalt)