Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,851 till 7,875 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Jävla stark han är ändå NJ. Däremot tror jag att det finns klausul på den sistnämnda. Åker vi ur lär han inte ansluta.

Andreas
    Keymaster

Niclas Lundgren också. Jag gillar. Han blir Ekboms ersättare, men klassen böttre.

Andreas
    Keymaster

Fördelen med att vara ett sämre lag är väl att man kan erbjuda speltid till nya spelare.

pb_90
    Deltagare

Han vill väl till ÖHK för att han ser att chansen att slå sig in direkt är bättre än i många andra klubbar. Man ser säkert honom som en framtida PP-back.

Gillar också denna värvning starkt. Han borde ha varit backen på allas läppar med sina mycket goda poängskörd och låga ålder!

Andreas
    Keymaster

Gillar värvningen av Björk. Han var ett hett villebråd. Enorm potential i den killen.

Det enda jag kanske undrar över är om det kanske går för snabbt för honom. Han har gjort sin första ordentliga säsong i Hockeyallsvenskan och steget till SHL är ganska stort ändå.

Oavsett, bättre han är med oss och blir utlånad än hos någon annan.

Henric
    Keymaster

Målskyttet generellt och PP specifikt är under all kritik. Horribelt.

JN27
    Deltagare

Defensivt bra insats. Fortfarande horribelt framåt. Känns inte som att man ens gjorde en ansats att kvittera i tredje perioden.. Sundblads svammel om att saker och ting börjar se bättre ut känns så jäkla onödigt nu. Det är försent. Jag är tveksam på att Örebro vinner en match till den här säsongen. Mora och KHK är riktiga mardrömsmatcher.. bara att hoppas att man kan bryta trenden mot åtminstone ett av lagen.

Yongma112
    Deltagare

Att vi inte kan lyckas knipa en ynka poäng idag… en sådan skulle kunna visa sig bli otroligt viktig.

Riktigt less på utvisningarna man tar. PP orkar jag knappt kommentera. Gröndahl är definitivt ingen pp-back iaf… men Sundblad kör på med sina två backar på blå.

Andreas
    Keymaster

Skulle gärna se Bartley bänkad nästa match. Han känns inte alls synkad med resten av laget.

Sluta spela Gröndahl i powerplay också. Det blir så himla uppenbart vart avsluten ska komma ifrån.

Andreas
    Keymaster

Grym match av Eero idag. Riktigt självsäker och distinkt.

Instämmer. Gjorde allt det självklara och ett par idioträddningar också. Det är så man vill se honom.

Henric
    Keymaster

Grym match av Eero idag. Riktigt självsäker och distinkt.

Andreas
    Keymaster

Inga bonuspoäng för att vara nära, men nog ser det bättre och bättre ut. Alla utvisningar kostar denna match.

Den här förbättringen i spelet hade vi behövt för två månader sedan. Det kommer aningen sent.

Personal Jesus
    Deltagare

Tur att Pite Norra vann ikväll.

Personal Jesus
    Deltagare

Satsa stenhårt på 0-0, 6 man i mål.
    Vinn på straffar, två enkla poäng!!!

Henric
    Keymaster

Huäh… det här bli ingen rolig match. Växjö såg urstarka ut senast (såg iofs bara delar av matchen) så nu gäller det att Eero (om han stå, har inte sett ngn line-up) står på huvudet. En 1-0 seger kanske? 😀

JN27
    Deltagare

Skönt. Linköping ordnade en livlina till åt oss. Ta för i helvete chansen imorgon…

Andreas
    Keymaster

Inget snack om att LHC för spelet, men bara 1-0 efter första.

Andreas
    Keymaster

Jag tyckte det roligaste var att han tyckte vi rörde pucken bra i fem mot tre.

Min uppfattning var att vi stod helt still och väntade på att kunna passa till Gröndahl som sköt i blocket.

JN27
    Deltagare

Alltså jag fattar inte vad Sundblad ser som steg i rätt riktning helatiden. Ja laget läckte inte totalt bakåt men gjorde heller inga mål. Är karln så dålig att han inte kan se att han inte får ihop en helhet?

Jag kan inte minnas den gång det såg riktigt bra ut i bägge lagdelarna senast. Nu hoppas jag bara att vi överlever och tar någon mer poäng och slipper undan kval. Sen hoppas jag att Sundblad och Co har packar väskan och drar. Det behövs någon annan bakom spakarna nästa säsong. Hamnar vi i kval så får man bara hoppas att laget kan gå samman för staden och göra det bra där och då.

Andreas
    Keymaster

Bara att hoppas att Linköping gör jobbet ikväll mot Mora… ärligt talat känns det som att det är det som kommer avgöra för oss, hur bottenkonkurrenternas matcher slutar. Vi har ett för tufft schema.

Linköpings senaste seger kom mot Karlskrona för nästan exakt en månad sedan. Jag hoppas de kan få till ett trendbrott ikväll.

JN27
    Deltagare

Bara att hoppas att Linköping gör jobbet ikväll mot Mora… ärligt talat känns det som att det är det som kommer avgöra för oss, hur bottenkonkurrenternas matcher slutar. Vi har ett för tufft schema.

Andreas
    Keymaster

Lite upprättelse ändå för Kilpeläinen, men gör man bara ett mål då kommer man inte vinna många matcher. Örebro kändes uddlöst och powerplay var verkligen rent ut sagt horribelt.

Ebert tyckte jag var OK igen, men Gröndahl var jag inte lika imponerad av. Han nästan saboterade powerplay med dåliga avslut.

Personal Jesus
    Deltagare

Suck

Henric
    Keymaster

Det där var mål.

Henric
    Keymaster

I samma ögonblick som jag skrev det…

Visar 25 inlägg - 7,851 till 7,875 (av 13,266 totalt)