Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 2 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
27/02/2018 kl. 20:56 #8324
Henric
KeymasterDär kratsade Eero våra kastanjer ur elden lite grand.
27/02/2018 kl. 20:54 #8323Henric
KeymasterI särklass Sveriges sämsta musik i SAIK-borgen måste jag säga. Horribel spellista utifrån vad som går att höra via CMORE.
Och vad säger det om matchen om spellistan är det du tar upp
?
Märklig match. Väldigt på-av. Känns som två lag som spelar för oavgjort fast SAIK leder. 😀
27/02/2018 kl. 20:45 #8322Personal Jesus
DeltagareI särklass Sveriges sämsta musik i SAIK-borgen måste jag säga. Horribel spellista utifrån vad som går att höra via CMORE.
Och vad säger det om matchen om spellistan är det du tar upp☺?
27/02/2018 kl. 20:39 #8321Henric
KeymasterI särklass Sveriges sämsta musik i SAIK-borgen måste jag säga. Horribel spellista utifrån vad som går att höra via CMORE.
27/02/2018 kl. 20:02 #8320Yongma112
DeltagareÄr det en träningsmatch i augusti jag kollar på?
27/02/2018 kl. 19:23 #8318Personal Jesus
DeltagareTuff utv spinken.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av
Personal Jesus.
27/02/2018 kl. 17:56 #8317Andreas
KeymasterJo Kalle hade jag tagit före. Hans skridskoåkning är ju på en annan nivå. Ingen av dem är väl så väldans målfarliga, men Kalle hinner med i tempot bättre.
Sedan tror jag precis som du att han är en positiv kraft i omklädningsrummet. Han brukar stråla positiv energi verkligen.
27/02/2018 kl. 17:35 #8316pb_90
DeltagareManninen flyttar man inte på hur som helst och med tanke på hur de andra kedjorna ser ut kanske blir bäst så ändå.
Det enda jag inte fatta är varför vi lirar JW istället för Abols.
Ja men lite så. JW vet jag inte heller varför man kör så hårt på men han kanske faktiskt gör mer nytta i omklädningsrum osv än vad vi vet. För rent spelmässigt så finns det ändå andra spelare att föredra, Kalle Olsson borde väl gå före? Tex.
27/02/2018 kl. 12:32 #8313Andreas
KeymasterManninen flyttar man inte på hur som helst och med tanke på hur de andra kedjorna ser ut kanske blir bäst så ändå.
Det enda jag inte fatta är varför vi lirar JW istället för Abols.
27/02/2018 kl. 09:20 #8312pb_90
DeltagareInte så säker på att Manninen, Wandell och Williams är en bra kombination. Känns som det saknas en del tyngd där, men vi får väl se.
Absolut. Men Manninen tycker jag har visat att han klarar sig bra ändå mot större backar. Sen har väl känslan varit att han och Wandell är dom två som har haft bäst kemi? Sallinen går ju att stoppa in i alla kedjor och han kommer att göra ett grymt jobb oavsett.
27/02/2018 kl. 09:09 #8311Andreas
KeymasterInte så säker på att Manninen, Wandell och Williams är en bra kombination. Känns som det saknas en del tyngd där, men vi får väl se.
27/02/2018 kl. 09:06 #8310pb_90
DeltagareBra att sätta Backström åt sidan. Han har helt tappat det spel och självförtroende han visade upp under hösten.
Lite förvånad att inte Ekbom också får sitta. Tycker rent av att Hellström spelat bättre. Han är mer endimensionell, men på det hela ändå bättre än Ekbom de senaste matcherna.
Såsom Ebert såg ut senast så vore det en våt dröm att få behålla honom. Gröndahl var lite svårare att utvärdera, men det var ett snyggt mål i alla fall.
Träffsäkerheten på NJs sena nyförvärv känns nästan orimlig hittills? Känns jäkligt skönt att backsidan har fått en rejäl uppgradering. Jag är lite inne på samma spår som dig! Jag är lite orolig för att det kommer att börja rullas likt det gjorts tidigare på backsidan också… Det skulle vara najs om Sundblad och Co nu bestämmer sig för vilka backar man går på för att sedan försöka spela dessa så mycket det bara går de sista sex matcherna. Det är krig nu.
26/02/2018 kl. 16:23 #8309Andreas
KeymasterBra att sätta Backström åt sidan. Han har helt tappat det spel och självförtroende han visade upp under hösten.
Lite förvånad att inte Ekbom också får sitta. Tycker rent av att Hellström spelat bättre. Han är mer endimensionell, men på det hela ändå bättre än Ekbom de senaste matcherna.
Såsom Ebert såg ut senast så vore det en våt dröm att få behålla honom. Gröndahl var lite svårare att utvärdera, men det var ett snyggt mål i alla fall.
26/02/2018 kl. 13:38 #8308pb_90
DeltagareTill matchen imorgon vill jag att Backström lämnas hemma och Todd tar hans plats omgående. Hellström och Ekbom kan de ju lämna kvar också och ta in en extraforward istället för en extraback.
Så många missar som Sundblad gjorde i senaste matchen det är fan inte SHL-mässigt överhuvudtaget. Kan han göra något rätt så är det åtminstone att lämna Backström hemma.
Your wish is granted! 😉
Manninen-Wandell-Williams
Hedman-Andersson-Spink
Sallinen-Spink-Viksten
JW-Mastomäki-GlennExtra: ?
Gröndahl-Andersson
Bartley-Ebert
Arnesson-ToddExtra: Ekbom
Enl mig är det här det närmsta en optimal uppställning med det lag vi har på pappret. Hoppas nu Eero gör en stark säsongsavslutning bara!
26/02/2018 kl. 12:00 #8307TJ
DeltagareJag är medlem i Örebro Hockey men har hittills inte fått ett enda mail. Kan någon informera mig om vem jag ska kontakta för att säkerställa att de lagt in rätt mailadress till mig?
Maila mig på tony.jortso@orebrohockey.se så fixar jag till det! 🙂
26/02/2018 kl. 09:15 #8306JN27
DeltagareTill matchen imorgon vill jag att Backström lämnas hemma och Todd tar hans plats omgående. Hellström och Ekbom kan de ju lämna kvar också och ta in en extraforward istället för en extraback.
Så många missar som Sundblad gjorde i senaste matchen det är fan inte SHL-mässigt överhuvudtaget. Kan han göra något rätt så är det åtminstone att lämna Backström hemma.
26/02/2018 kl. 09:13 #8305pb_90
DeltagareNu har alltså Nick Ebert och Jeremy Williams passerat Arnesson i poängligan! Vi lär inte behöva vänta länge på att Gröndahl också gör det..
25/02/2018 kl. 11:39 #8304Andreas
KeymasterTyskland förlorade, men Nilsson avstängd. Lite karma finns det i alla fall i världen.
25/02/2018 kl. 11:04 #8303pb_90
DeltagareJacob Nilsson, trea i Moras interna poängliga fälls för knätackling. Tre (!) matchers avstängning. Bra för oss..
25/02/2018 kl. 10:47 #8302JN27
DeltagareKommer bli en jobbig vår för oss nu. Riktigt tuffa matcher som väntar. Kommande vecka ska det till något alldeles extra om vi ska ta en enda poäng. Skönt någonstans att Rögle gjorde jobbet igår. Den matchen kändes lite avgörande även för Moras del.
25/02/2018 kl. 07:33 #8301Andreas
KeymasterFy fan Tyskland alltså. Jag hoppas verkligen de tar det här.
25/02/2018 kl. 05:51 #8300Andreas
KeymasterHade vi bänkat Backström och Ekbom
och haft en bra målvakt i laget hade vi kanske vunnit idag. Positiv över alla 4 förstärkningarna idag. Visar verkligen vägen samt att Hedman var fenomenal.Håller med, ofattbart att Backström och Ekbom inte blev bänkade tidigt. Sedan vore det kul att ha en målvakt som tar rätt ofarliga skott eller bjuder på superräddningar ala Hudda. Såg Honken i KSK, vilket lugn han utstrålar.
Är rädd för att vi åker ut p g a dålig målvakt (som vanligt i Örebro). Under de ca 50 år jag följt/spelat hockeyn i stan har vi bara vid två tillfällen haft duktiga målvakter, de är Hardy Åström och Hudda. Övriga har varit mellanmjölk eller lättmjölk. Finns väl bara två lagsporter där målisen är direkt avgörande, ishockey och handboll. Hörde ikväll att de ligger på ca 45% av framgång. Tyvärr lägger inte ÖHK i närheten av den lönesumman på matchavgörande målvakter. Djävligt dåligt att de inte fattar bättre ;(
Problemet inför den här säsongen var väl att man var tvungen att fynda. Håller helt med dig om att vi behöver en klassmålvakt och inledningsvis kändes Eero verkligen som en sådan. Tyvärr har han fallit tillbaka.
24/02/2018 kl. 23:40 #8299Karl
DeltagareHade vi bänkat Backström och Ekbom
och haft en bra målvakt i laget hade vi kanske vunnit idag. Positiv över alla 4 förstärkningarna idag. Visar verkligen vägen samt att Hedman var fenomenal.Håller med, ofattbart att Backström och Ekbom inte blev bänkade tidigt. Sedan vore det kul att ha en målvakt som tar rätt ofarliga skott eller bjuder på superräddningar ala Hudda. Såg Honken i KSK, vilket lugn han utstrålar.
Är rädd för att vi åker ut p g a dålig målvakt (som vanligt i Örebro). Under de ca 50 år jag följt/spelat hockeyn i stan har vi bara vid två tillfällen haft duktiga målvakter, de är Hardy Åström och Hudda. Övriga har varit mellanmjölk eller lättmjölk. Finns väl bara två lagsporter där målisen är direkt avgörande, ishockey och handboll. Hörde ikväll att de ligger på ca 45% av framgång. Tyvärr lägger inte ÖHK i närheten av den lönesumman på matchavgörande målvakter. Djävligt dåligt att de inte fattar bättre ;(
24/02/2018 kl. 21:13 #8298JN27
DeltagareHade vi bänkat Backström och Ekbom
och haft en bra målvakt i laget hade vi kanske vunnit idag. Positiv över alla 4 förstärkningarna idag. Visar verkligen vägen samt att Hedman var fenomenal.24/02/2018 kl. 20:50 #8296Henric
KeymasterTvå bra perioder och en riktigt dålig. Samtidigt som vi har en målvakt som inte räddar mycket alls.
Dags för Eero att kliva fram nu.
Instämmer. Vore så skönt om Eero (eller Brage för den delen) kunde hitta någon inre Pekka Lindmark och stå på huvudet sista delen av sässen. Vi behöver ett par rån nu.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 6 månader sedan av
-
FörfattareInlägg