Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,026 till 8,050 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Men frågan är ju vad man annars ska göra? Så dåligt som laget är nu har de ju aldrig varit. Sundblad har ju också en enorm oförmåga att göra taktiska ändringar. Jag tror spelarna gör uppror men i vanlig ordning vågat de inte säga som det är..

Andreas
    Keymaster

Jag har någonstans svårt att inte gilla Sundblad ändå.. Känns som att han hade varit borta redan om det varit spelarnas vilja. Sjukt jobbig situation..

Jag har lite samma känsla. Det går så mycket rykten om osämja och dålig sammanhållning och samtidigt står spelarna upp för honom offentligt, men å andra sidan … kan de göra något annat?

Jag gillar Sundblad på många vis, men när han envist säger att han gör ett bra jobb och att de är väl förberedda varje match … och de förlorar stort ändå. Det går inte ihop för mig.

Tränarbyten har dock sällan någon effekt. Givetvis skulle man kunna hoppas på att Örebro skulle kunna vara ett undantag i statistiken, men man måste ändå gå på det säkra på något vis och där skulle ett tränarbyte troligen bara kosta en massa pengar.

Status
    Deltagare

Jag har någonstans svårt att inte gilla Sundblad ändå.. Känns som att han hade varit borta redan om det varit spelarnas vilja. Sjukt jobbig situation..

Henric
    Keymaster

Känslan säger att det är mer relevant att ställa sig frågan om vi lyckas hålla oss borta från sistaplatsen snarare än att fråga sig om vi lyckas undvika kval. Psykologi är jobbigt.

Personal Jesus
    Deltagare

Vi ligger numera under kvalstrecket.

Stabilt som fan.

Personal Jesus
    Deltagare

Nu är det 5 dagar till nästa match, hoppas de använder tiden väl och funderar på vad fan de håller på med.

JN27
    Deltagare

Vi ligger numera under kvalstrecket.

Henric
    Keymaster

Och där kliver de förbi oss. Nu på kvalplats.

Personal Jesus
    Deltagare

Ställ upp laget nakna på blå och låt j-20 träna slagskott mot kulorna.

Personal Jesus
    Deltagare

Imponerande hur lätt FBK tar sig ur knipa i egen zon.

Henric
    Keymaster

Och där är Mora ifatt poängmässigt.

Henric
    Keymaster

Helt sjukt vilken usel form vi är i ny. KHK leker bort oss och följer sedan upp med minst 0-7 i nästa match? Fascinerande.

Personal Jesus
    Deltagare

Djurgården och Frölunda gör sitt jobb i alla fall.

Personal Jesus
    Deltagare

Personal Jesus:

”Jag är realist, ser du inte vad som håller på att hända, varför blunda? Det värsta är att jag normalt är en optimistisk person, så när jag nästan gett upp om SHL, då är det illa. Vi behöver förstärka för att hålla oss kvar, två snipers och en backklippa inför kvalet, annars är risken mycket stor att det är slut med SHL-ishockey i Örebro. Vi måste kraftsamla ekonomiskt även i Örebro.

Ps. Våra målisar är i alla fall inte sämre än Leksands och Timrås.”

Förstår du nu vad som är på väg att hända? Du var inte så snäll för 2-3 månader sedan när jag såg vart det barkade 😉

Eftersom Leksand verkar ha hittat rätt i sina nya tyskar och att vi är chanslösa mot Timrå i kval står vårt sista hopp till att Timrå slår ut Leksand och att de mot förmodan inte vinner återkvalet, då under förutsättning att vi inte kommer sist så har vi 50% chans att klara oss kvar.

Har sett att det skrivits om Mozarts hjärtbesvär, han är en en mina bästa vänner, minsta bekymret just nu är inte hans hjärta. Det som nu borde hända är att hela tränartrion sparkas. Sätt in Mozart som Headcoatch, ta hem Håkan Åhlund (inga bekymmer). De båda kan rädda oss i ett kval. Genuina Örebroare, Sundblad måste bort direkt, Malmöfinnen står bara i båset för pengarnas skull och Leksingen har sitt hjärta på annat håll. Sedan Västeråsaren NJ, han kan inte göra mer skada nu, men det är ju inte konstigt hur det blivit med de fyra nämnda.

Vi har fortfarande allt i egna händer.
    Och nej, jag förstår inte varför man skall vara så negativ så tidigt på säsongen.
    Jag är just nu tveksam till att sparka tränaren (även om att jag börjar fundera i dessa banor) detta pga han inte fick det lag som han ville ha.
    Många spelare är nödlösningar pga PG.

Henric
    Keymaster

Tämligen säker på Moravinst nu efter två perioder. De ser ut att ha glöden och viljan. Steen osäker i målet.

Färjestad vinner alltså☺

Tror FBK trampar på ordentligt i sista som de brukar göra.

Hahaha, skulle inte förvåna mig alls…

Karl
    Deltagare

Personal Jesus:

”Jag är realist, ser du inte vad som håller på att hända, varför blunda? Det värsta är att jag normalt är en optimistisk person, så när jag nästan gett upp om SHL, då är det illa. Vi behöver förstärka för att hålla oss kvar, två snipers och en backklippa inför kvalet, annars är risken mycket stor att det är slut med SHL-ishockey i Örebro. Vi måste kraftsamla ekonomiskt även i Örebro.

Ps. Våra målisar är i alla fall inte sämre än Leksands och Timrås.”

Förstår du nu vad som är på väg att hända? Du var inte så snäll för 2-3 månader sedan när jag såg vart det barkade 😉

Eftersom Leksand verkar ha hittat rätt i sina nya tyskar och att vi är chanslösa mot Timrå i kval står vårt sista hopp till att Timrå slår ut Leksand och att de mot förmodan inte vinner återkvalet, då under förutsättning att vi inte kommer sist så har vi 50% chans att klara oss kvar.

Har sett att det skrivits om Mozarts hjärtbesvär, han är en en mina bästa vänner, minsta bekymret just nu är inte hans hjärta. Det som nu borde hända är att hela tränartrion sparkas. Sätt in Mozart som Headcoatch, ta hem Håkan Åhlund (inga bekymmer). De båda kan rädda oss i ett kval. Genuina Örebroare, Sundblad måste bort direkt, Malmöfinnen står bara i båset för pengarnas skull och Leksingen har sitt hjärta på annat håll. Sedan Västeråsaren NJ, han kan inte göra mer skada nu, men det är ju inte konstigt hur det blivit med de fyra nämnda.

Personal Jesus
    Deltagare

Tämligen säker på Moravinst nu efter två perioder. De ser ut att ha glöden och viljan. Steen osäker i målet.

Färjestad vinner alltså☺

Tror FBK trampar på ordentligt i sista som de brukar göra.

Henric
    Keymaster

Henric
    Keymaster

Alltså seriöst, det här med Olle Liss. Jag gissar på att han räddar Rögle från kval med sjuka mängder mål. Och gör typ 5 poäng nästa år… Vad händer? Två strutar idag. Allt går in. Räcker med att han kastar puckar mot mål så nätar han.

Henric
    Keymaster

Jösses. Mora ser vassa ut. Eller så är det FBK som är bleka idag.

Henric
    Keymaster

Kvitterat nu, men Mora kan ju iaf spela hockey. Det fixar inte vi just nu.

carl
    Deltagare

Wiklander frispelad och helt omarkerad men lyckas inte ens komma nära att träffa pucken…

Förstår faktiskt inte varför han får spela, lika bra låta någon annan ta den platsen som har ambitioner på en ordinarie plats.

Personal Jesus
    Deltagare

Och Mora och Rögle leder.

Henric
    Keymaster

Tack PJ.

Personal Jesus
    Deltagare

Bra skrivet Henrik.

Visar 25 inlägg - 8,026 till 8,050 (av 13,266 totalt)