Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,001 till 8,025 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    carl
    Deltagare

”Hyrs ut” lär innebära att man har lite pengar att spendera nu.

Förmodligen redan spenderade på de nyförvärv som kommer in.

Status
    Deltagare

”Hyrs ut” lär innebära att man har lite pengar att spendera nu.

Andreas
    Keymaster

Det svänger fort. Nu är han klar för Färjestad.

JN27
    Deltagare

Det som alla skriver om här inne helatiden är saker som en bra coach hade fått ordning på, annars sitter ju problemet hos sportchefen som isåfall värvat individer utan att kolla hur de fungerar i en grupp eller med ett visst spelsystem. Ändå tycker vissa att det är fel att sparka tränaren?

Det jag ser som ett jätteproblem med Sundblad, och detta kanske inte är verklighet, men min känsla är att Sundblad har jäkligt svårt för de sympatiska bitarna. Dvs att prata med och förstå individerna. Strategiskt har han ju också haft enormt svårt att forma laget. Till matchen mot Luleå skulle han hålla laget hemligt för att inte bjuda motståndarna på något. Vad gör det för skillnad? Spelsystemet såg ju iallafall exakt likadant ut, förutom att de hade tränat försvarsspel och parkerar framför mål, vilket är rent idiotiskt i en serie där det finns så individuellt skickliga spelare.

Sundblad är för mig kvar i Tyskland. Tysk hockey har ju fått kritik genom åren och nivån på spelet där är ju vad det är. Därför känns han som fel man för uppdraget i min bok. Peter Andersson, som vi pratat om tidigare, är också en tuff och hård tränare men han känns ändå som en tränare som verkligen bryr sig om varje enskild gubbe och kan lätt ställa om när det verkligen behövs.

pb_90
    Deltagare

Man kallar alltså hem Abols från Karlskoga nu. Varför?

Status
    Deltagare

Misslyckats att motivera ja. Svårt med spelare som visar noll vilja.

Andreas
    Keymaster

Har man inte försökt få igång Libor typ hela säsongen?

Jo, och misslyckats. Så det kanske är rätt ändå, men det är ju ett misslyckande för tränarkåren.

pb_90
    Deltagare

Jag tycker att argumentationen om att man ska försöka få igång honom snarare än att sparka honom bygger på felaktiga premisser. För det förutsätter att dom då INTE gjort vad dom kunnat för att få igång honom hittills. Jag tror att dom har försökt en hel del, tex genom att ge honom mycket tid i PP osv där han fått rollen att styra. Men han har ”när han har fått chansen” ständigt visat sig från en sämre sida tyvärr.

Sen får jag för mig att Hudaceks förra säsong berodde mycket på att brorsan alltid fanns där och att han och Squires verkade fungera bra ihop även utanför isen.

Hudacek har visat upp en losermentalitet under andra halvan av säsongen.. Inte alls den typen av spelare som laget behöver nu.

Personal Jesus
    Deltagare

..
    Hade dock sett att Sundblad fick foten före Hudacek men det lär vi väl inte få se är jag rädd..

Helt fel enl mig att kicka tränaren nu.
    I så fall skulle han bytas ut i början av säsongen.
    Att han fick nödlösningar till trupp skall han inte belastas för.
    Nej, rör om i truppen. Gå ner till tre femmor.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av Personal Jesus.
    Status
    Deltagare

Har man inte försökt få igång Libor typ hela säsongen?

JN27
    Deltagare

Jo fast jag tycker nog man ska försöka få igång honom snarare än sparka honom i så fall, men men.

Lite inne på ditt spår där. Tittar man på Hudaceks totalpoäng så har han imponerande siffror i Örebro. Han kommer garanterat att få ett bra kontrakt någonstans, säkert i annan Svensk klubb som är beredda att satsa på honom.

Däremot tror jag att det handlar om mer än att han inte levererat. Jag tror inte han gått bra i gruppen. Hade dock sett att Sundblad fick foten före Hudacek men det lär vi väl inte få se är jag rädd..

Andreas
    Keymaster

Jo fast jag tycker nog man ska försöka få igång honom snarare än sparka honom i så fall, men men.

pb_90
    Deltagare

Nog för att man skulle kunna förvänta sig mycket mer av Libor, men han var ändå en av lagets bästa poängspelare. Den offensiva förmågan är ju inte stärkt av detta.

Hudacek andra halva av säsongen har varit oerhört svag. Han förstör mer än han tillför i PP och magkänslan säger att han absolut inte är rätt när det blåser i ett lag.. Sen har väl han och Sundblad inte direkt kommit överens om man säger så.

Andreas
    Keymaster

Nog för att man skulle kunna förvänta sig mycket mer av Libor, men han var ändå en av lagets bästa poängspelare. Den offensiva förmågan är ju inte stärkt av detta.

JN27
    Deltagare

Libor lämnar Örebro.

Andreas
    Keymaster

Fredrik Lindgren lämnar Leksand. Rutinerad och lugn. Bra på skridskorna. Känns inte helt dumt att ta in ändå.

Han kom på kant med Leif Carlsson verkar det som.

Andreas
    Keymaster

Mycket intressant läsning. Målskyttet har varit ett problem hela säsongen ju. Och nu i avgrundsdjupet har allt kollapsat för att våra målvakter tagit semester.

http://hockeynews.se/articles/1940/

Liiite orättvist att säga målvaktER. Brage har ju knappt spelat.

JN27
    Deltagare

Blir extremt besviken på styrelse och ledning om inget rejält sker den här veckan. Nu ska alla stenar vridas och vändas på för att få ordning på detta.

Henric
    Keymaster

Mycket intressant läsning. Målskyttet har varit ett problem hela säsongen ju. Och nu i avgrundsdjupet har allt kollapsat för att våra målvakter tagit semester.

http://hockeynews.se/articles/1940/

Andreas
    Keymaster

Andreas…du får titta på vad det är för folk som sitter och gapar.
    De får Bagdad Bob att framstå som ödmjuk och insatt.

Jojo, drar inte alla över den kammen, men det låter lite så på twitter med. Förstår att folk är irriterade och vill se att det händer något, men vad fan…

Personal Jesus
    Deltagare

Andreas…du får titta på vad det är för folk som sitter och gapar.
    De får Bagdad Bob att framstå som ödmjuk och insatt.

Andreas
    Keymaster

Jag gissar att folket på SF-forumet aldrig träffat NJ. Dessutom glömt bort totalt att Västerås var en toppklubb i Hockeyallsvenskan under sina år där. Under det sista året när han fick gå hade klubben problem inte alls olika de som Örebro hade förra säsongen.

Siffrorna gick inte ihop helt plötsligt för någon tog inte till sig varningar som skickades uppåt i organisationen så först sparkade de den som skickade varningarna och sedan fick NJ gå. Han hade ju handlat för pengar som inte fanns, men när folket som ger han siffrorna ger han fel siffror är det svårt att skylla helt på honom.

Det är min uppfattning av situationen i alla fall och den bild av NJ jag har är en väldigt sympatisk person som verkligen lever hockey. Att skrika efter hans avgång känns långsökt. Jag ser snarare verkligen fram emot den trupp som ska presenteras inför nästa säsong. Då kan han äntligen bygga någorlunda ett eget lag. Efter det är jag beredd att döma honom.

Andreas
    Keymaster

De två spelare som kommer in lär inte göra mycket för defensiven, mer än att backen kanske petar en annan back. Deras främsta egenskaper är på andra sidan isen.

Henric
    Keymaster

Jag har någonstans svårt att inte gilla Sundblad ändå.. Känns som att han hade varit borta redan om det varit spelarnas vilja. Sjukt jobbig situation..

Jag har lite samma känsla. Det går så mycket rykten om osämja och dålig sammanhållning och samtidigt står spelarna upp för honom offentligt, men å andra sidan … kan de göra något annat?

Jag gillar Sundblad på många vis, men när han envist säger att han gör ett bra jobb och att de är väl förberedda varje match … och de förlorar stort ändå. Det går inte ihop för mig.

Tränarbyten har dock sällan någon effekt. Givetvis skulle man kunna hoppas på att Örebro skulle kunna vara ett undantag i statistiken, men man måste ändå gå på det säkra på något vis och där skulle ett tränarbyte troligen bara kosta en massa pengar.

Strängt taget kan han ju inte säga så mycket annat heller. Visst, han skulle kunna gå ut och påtala att Ekbom spelar som U11-spelare som har oslipade skridskor och att Eero inte kunde vara sämre ens om han bestämde sig för att släppa in vartannat skott. Med eller utan Sundblad så måste man hitta ett sätt komma tillbaka till desperationen och börja spela varje ögonblick för vad det är, inte vad det i värsta fall kan leda till. Jag tror personligen det är för sent att avsätta Sundblad. Det betyder dock inte att jag inte tycker det också skulle vara en lämplig lösning. Hur konstigt det än kan låta. 🙂

Status
    Deltagare

Det enda jag kan tänka mig är att spelartruppen är splittrad kring hur man ser på Sundblad som tränare.

Det som jag tror skulle ge störst effekt i detta läge är att värva ett par spelare till, utöver dem som redan presenterats. Det kommer kosta att klara det här..

Visar 25 inlägg - 8,001 till 8,025 (av 13,266 totalt)