Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,076 till 8,100 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Skit

• Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av Personal Jesus.
    Personal Jesus
    Deltagare

Så djävla nöjd att inte vara i hallen.

Fy fan!

Henric
    Keymaster

Frågan är om det här laget ens skulle kunnat klara sig kvar i Allsvenskan i år. Så mentalt fragila.

JN27
    Deltagare

Nu ska han bort den jävla idioten. Tycker så jävla synd om Eero som säkerligen bara vill vila men ändå tvingas spela.

Henric
    Keymaster

Jag vill fan bara grina nu.

JN27
    Deltagare

Allt ser ut precis som vanligt. Blir förlust idag med 🙂

Henric
    Keymaster

Nej nu får det fan vara nog. Vad i hela h-e håller ni på med era överbetalda d-a primadonnor?! Nu satan får ni fan trycka pannbenet mot isen och släpa er till säkerhet med ögonlocken! Så här djävla nonchalanta får man inte vara i det här läget. Hur en så erfaren spelare som Jocke Andersson kan tillåta sin kille få göra det målet är fan helt sjukt. Sämsta skit jag sett i år.

Henric
    Keymaster

Hedman kommer såklart näta. Det är sedan gammalt.

Andreas
    Keymaster

Allt för Olsson idag. Verkligen ge allt!

Henric
    Keymaster

Hmmm… Jag har en märkligt positiv känsla i magen idag. Jag tror vi tar 3 pinnar.

JN27
    Deltagare

Vore ju iofs märkligt om kaptenen påverkar hela lagets spel som nån jäkla diktator. Däremot så känns ju Ekbom som en av dom som satt och sa att han inte vill representera den här klubben. Han känns bara trött och har aldrig något vettigt att säga, samt att hans spel är urkasst för tillfället.
    Finns andra i laget som säkerligen skulle bära upp C på ett betydligt bättre sätt även om jag inte ser vilka ledarfigurer vi har för tillfället.

Förövrigt var det rätt intressant igår. I alla pausintervjuer så säger spelarna att ”vi spelar rätt bra, vi behöver kanske steppa upp lite, jadijadijadi”. Igår kom Hedman till mikrofonen och verkligen sågade insatsen under perioden. Kändes så jäkla upplyftande på något sätt, men också skrämmande att det känns som att ingen annan är ärlig.

Jag hade ju önskat att någon i laget klev ut och förklarade vad fan som egentligen händer.

pb_90
    Deltagare

Förövrigt tycker jag snacket om ledare på isen kan överdrivas en del, men i vårt lag tror jag det kan ligga en del i det. Vi har inga kaptener känns det som.

Det är så jäkla sant.. Som kapten vill man ha någon som antingen leder genom att alltid göra sitt bästa på banan. Dock så bör kaptenen också vara en av dom bättre för att kunna ställa krav på dom andra. Där tycker jag att utnämningen av Ekbom som kapten brast rätt ordentligt.. han har i princip aldrig varit en av dom bästa på banan och om kaptenen missar i försvarsspelet och slår dåliga passar varför ska dom andra göra det?

carl
    Deltagare

Det är väl såhär ”management by fear” brukar sluta. Undersåtarna tappar allt självförtroende och istället blir man rädd för att göra fel och osäker i sina beslut.

Självklart måste man ha krav på sig för att prestera, men det känns som att det är mer straff än morot idag. Det funkar inte.

Känns som så. Jag kommer ihåg turerna kring Andreas Johansson när han tränade HV. Där var det också ”management by fear” och spelarna verkade hata det.. Nej Sundblad är kanske inte den tränartypen som behövs ändå tyvärr… Det behövs en mer taktiskt slipad huvudtränade med ett varmt hjärta och ändå kravställning.

Peter Andersson är typ den tränare jag ser som en av de mest kompletta tränarna just inom det kriteriet du nämner. Dessutom var han en tränare som spelarna i Örebro älskade och som var oerhört respekterad. Och det räcker ju att kolla på hur bra Malmö har blivit. Det värsta är väl att Peter inte är en tränare vi kommer få i Örebro. Därför känns det som att en tränare som typ Hans Wallson, med sin rutin, som en bra rekrytering istället.

Peter Andersson gapade och skrek också. Han var mycket hårdare mot laget än vad man kan tro baserat på hans personlighet.

Yongma112
    Deltagare

Förövrigt tycker jag snacket om ledare på isen kan överdrivas en del, men i vårt lag tror jag det kan ligga en del i det. Vi har inga kaptener känns det som.

Yongma112
    Deltagare

Det är väl såhär ”management by fear” brukar sluta. Undersåtarna tappar allt självförtroende och istället blir man rädd för att göra fel och osäker i sina beslut.

Självklart måste man ha krav på sig för att prestera, men det känns som att det är mer straff än morot idag. Det funkar inte.

Om det verkligen är så, så håller jag definitivt med. Om en majoritet tycker så är det ett stort problem. Är det enstaka spelare som viker ner sig när det blir lite hårt är det kanske inte det.

Inställningen till träning känns dock inte helt sund.

En tränare som Wallson siktar nog högre än ett krisande Örebro.

JN27
    Deltagare

Känns som så. Jag kommer ihåg turerna kring Andreas Johansson när han tränade HV. Där var det också ”management by fear” och spelarna verkade hata det.. Nej Sundblad är kanske inte den tränartypen som behövs ändå tyvärr… Det behövs en mer taktiskt slipad huvudtränade med ett varmt hjärta och ändå kravställning.

Peter Andersson är typ den tränare jag ser som en av de mest kompletta tränarna just inom det kriteriet du nämner. Dessutom var han en tränare som spelarna i Örebro älskade och som var oerhört respekterad. Och det räcker ju att kolla på hur bra Malmö har blivit. Det värsta är väl att Peter inte är en tränare vi kommer få i Örebro. Därför känns det som att en tränare som typ Hans Wallson, med sin rutin, som en bra rekrytering istället.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

När Williams kommer in åker Hudacek ut. Rätt säker på det.

Sen angående Manninen. Man ska verkligen inte förringa hans defensiva arbete i egen zon alltså. Han är ofta nere och hjälper till och överbelastar, sjukt aktiv i försvarszon. Med Libor får man in en spelare som tycker det är gott med te liksom.. för stora kontraster!

Tror inte Sundblad kommer att peta den backen som borde petas… Ekbom och Arnesson är väl dom två backar som kanske har tappat absolut mest efter nyår. Dåliga i egen zon och obefintliga framåt. Ekbom borde väl dock vara en av dom som brinner mest för att hålla kvar laget. Bartley har väl också börjat se mindre och mindre engagerad ut. Kan han lyftas av en annan nordamerikan eller kan han vara en av dom som bänkas?

Arnesson verkar ju ha tappat det efter sin skada. Han är dock inte hälften så dålig som Ekbom. Det enda Ekbom gör är att han täcker skott. Backström, Hellström och Ekbom är dom jag anser hänger löst och borde petas. Däremot så tror jag ju som jag skrivit tidigare att Ekbom räddas av att han är Kapten. Men den rollen kan Jocke eller Arnesson ta istället.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av JN27.
    Andreas
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

När Williams kommer in åker Hudacek ut. Rätt säker på det.

Sen angående Manninen. Man ska verkligen inte förringa hans defensiva arbete i egen zon alltså. Han är ofta nere och hjälper till och överbelastar, sjukt aktiv i försvarszon. Med Libor får man in en spelare som tycker det är gott med te liksom.. för stora kontraster!

Tror inte Sundblad kommer att peta den backen som borde petas… Ekbom och Arnesson är väl dom två backar som kanske har tappat absolut mest efter nyår. Dåliga i egen zon och obefintliga framåt. Ekbom borde väl dock vara en av dom som brinner mest för att hålla kvar laget. Bartley har väl också börjat se mindre och mindre engagerad ut. Kan han lyftas av en annan nordamerikan eller kan han vara en av dom som bänkas?

JN27
    Deltagare

Sluta skyll på Sundblad helt och hållet. Han kan inte ta ansvar för att våra backar klantar till det och/eller går bort sig HELA tiden.

Jag skulle givetvis inte skylla på Sundblad om det inte vore för att spelarna ser så otroligt omotiverade ut. Gång efter annan så ser det ut som att man bara längtar till båset när man blivit inbytt. Jag tror på en ny röst i båset, så är det.

Yongma112
    Deltagare

Hudacek blev i princip bänkad, spelade otroligt få minuter.

Vilket jag inte förstår, då kan man lika gärna strunta att ha honom ombytt.

Karl
    Deltagare

Fattar inte hur Hudacek får spela vidare i matchen, han var ju helt likgiltig och borde ha bänkats senast 30 minuter in i matchen. Ekbom är sorglig att se numera, vad han har gått ner sig snabbt. Dessa två måste vara de första att bänka när de nya kommer in. Märktes också hur mycket vi saknade Manninen.

I kvalet lär vi åka ut om vi stöter på Timrå, övriga lag är det väl 50/50 mot om nyförvärven lyckas.

Ps. Vi har ju inte direkt domarna med oss i våra matcher. Var skillnad när de visste att Peter Andersson gick i taket, håller inte att vara så flat mot domarna från lagkapten till ledarna i båset.

Yongma112
    Deltagare

Sluta skyll på Sundblad helt och hållet. Han kan inte ta ansvar för att våra backar klantar till det och/eller går bort sig HELA tiden.

Status
    Deltagare

Nu är det ju iof minst 2 nya spelare som ska in. Återstår dock att se vad det gör för skillnad.

Visar 25 inlägg - 8,076 till 8,100 (av 13,266 totalt)