Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
05/02/2018 kl. 19:39 #7964
Henric
KeymasterJag fattar inte riktigt SHLs spelschema. Ikväll kommer Rögle ha två matcher mer spelade än oss. Varför är de så heta på haltande tabeller?
05/02/2018 kl. 15:29 #7963Andreas
KeymasterJag har missat ett par matcher på grund av sjukdom så jag kommer sitta på läktaren garanterat på torsdag och lördag, och resten av säsongen med oavsett hur det går.
Om man ska vara någon form av optimist så skulle ett kval innebära sköna pengar in i kassan faktiskt. Skulle vi hamna i kvalserie och överleva det kommer vi ha ett par miljoner till att leka med nästa säsong och det tror jag skulle innebära stor skillnad på värvningsfronten då dessa pengar är ren bonus.
Same. Jag har inget hopp kvar, men kommer sitta F tills den feta damen sjunger. Åker vi ur blir det nog ett ståplatsabb nästa år.
Åker vi ur blir det väl billigare sittplatsabb och ett antal personer lär väl inte heller förlänga så kanske man kan få ännu bättre platser 😀
05/02/2018 kl. 15:13 #7962Henric
KeymasterJag har missat ett par matcher på grund av sjukdom så jag kommer sitta på läktaren garanterat på torsdag och lördag, och resten av säsongen med oavsett hur det går.
Om man ska vara någon form av optimist så skulle ett kval innebära sköna pengar in i kassan faktiskt. Skulle vi hamna i kvalserie och överleva det kommer vi ha ett par miljoner till att leka med nästa säsong och det tror jag skulle innebära stor skillnad på värvningsfronten då dessa pengar är ren bonus.
Same. Jag har inget hopp kvar, men kommer sitta F tills den feta damen sjunger. Åker vi ur blir det nog ett ståplatsabb nästa år.
05/02/2018 kl. 14:26 #7961JN27
DeltagareHåller med dig JN27… jag valde att inte titta på matchen mot Rögle och kommer nog inte klara av att titta på någon mer match i år.
Skulle dom kunna hitta på någon bra lösning för att motivera spelarna till att klara kontraktet? Dvs någon typ av bonus eller något som betalas ut efter att dom nya pengarna trillat in? Man måste ju öka på motivationen på något sätt…
Att dela ut bonusar är fan det sista jag skulle acceptera att den här klubben sysslar med. Det har de gjort så det räcker och det har du ju sett hur det har gått, rent ekonomiskt.
Jag tror att den motivationen måste komma från spelarna och ledarna. Uppenbarligen så kan inte ledarna motivera spelarna och därav anledningen att jag vill få bort Sundblad och Co.Om inte annat så tycker jag att man borde visa lite för sin egen karriärs skull.
05/02/2018 kl. 14:22 #7960Andreas
05/02/2018 kl. 13:53 #7959pb_90
DeltagareHåller med dig JN27… jag valde att inte titta på matchen mot Rögle och kommer nog inte klara av att titta på någon mer match i år.
Skulle dom kunna hitta på någon bra lösning för att motivera spelarna till att klara kontraktet? Dvs någon typ av bonus eller något som betalas ut efter att dom nya pengarna trillat in? Man måste ju öka på motivationen på något sätt…
05/02/2018 kl. 13:46 #7958JN27
DeltagareEfter i helgen gav jag upp min tro på Örebro Hockey. Jag mår typ illa bara av att tänka på dem. Det jag hoppas är att man kniper poäng mot Karlskrona. Om vi inte gör det mot Luleå så är inte det konstigt. Men KHK måste vi ta poäng emot. Det är det absolut sista hoppet jag har på att vi ska slippa undan kval.
Det enda som snurrar i mitt huvud just nu är den där känslan av att vissa spelare inte vill spela i den här klubben eller ge allt för den, vilket känns så fruktansvärt irriterande.
Jag hoppas att Sundblad får gå efter säsongen och att man börjar om med en ny, etablerad tränare på SHL-nivå. Tycker att det borde vara ganska enkelt att locka tränare hit. Bra stad att bo i som ligger nära till allt.05/02/2018 kl. 13:45 #7957pb_90
DeltagareJag måste och säga att värvningen av Olle Liss från Rögle var briljant. Man får in någon som är asnöjd med att lira i SHL och tycker att det är det roligaste som finns. Lär absolut få med sig sin kedja till att arbeta stenhårt.
Hoppas vara att den nio år äldre Jeremy Williams kan göra något liknande. Känns väl rätt tveksamt..
05/02/2018 kl. 13:42 #7956pb_90
DeltagareKänner spontant att vi inte borde förvänta oss mål/spel av NHL-klass när vi igår åkte på pisk med 6-1 mot Rögle.
Nej, men det är en typ av anfall som ÖHK har haft svårt att försvara sig mot hela säsongen. Det är så sjukt ofta som man släpper en gubbe högt upp, typ en forward som glider upp för att sen störta mot mål. I ÖHk står man två spelare i ett hörn medans den tredje står i andra hörnet typ.. Det måste in mer kreativitet i anfallsspelet.
05/02/2018 kl. 11:56 #7955Karl
DeltagareGick in och kollade HA-tabellen för första gången. LIF ligger ju läskigt nära en plats som jag antar ger oss i kvalet? Jag har uppenbart inte 100 koll på hur den där kvalhistorien ser ut numera… Känns ju ödesmättat i så fall.
Och BIKK sist? Det var som huggarn…
1. Lag 1 o 2 i HA spelar en matchserie. 2 Segraren får möta sistalaget i SHL i en matchserie med sju matcher. Förloraren möter vinnaren i den serie HA-lagen fortsätter. 3 Segraren där möter förloraren i exempel 1 i en ny matchserie. 4 Vinnaren i exempel 3 möter det SHL-lag som kommer näst sist (Örebro?). Den matchserien är bäst av sju matcher där SHL-laget har en eventuellt sjundematch hemma.
Det är med andra ord omöjligt att veta vilket lag vi får möta, förhoppningsvis klarar vi av att hålla oss näst sist och får be en bön om att Pantern blir motståndare !!
Ps. Tror inte vi klarar Timrå, AIK och Leksand.
05/02/2018 kl. 09:27 #7954Henric
KeymasterGick in och kollade HA-tabellen för första gången. LIF ligger ju läskigt nära en plats som jag antar ger oss i kvalet? Jag har uppenbart inte 100 koll på hur den där kvalhistorien ser ut numera… Känns ju ödesmättat i så fall.
Och BIKK sist? Det var som huggarn…
04/02/2018 kl. 22:34 #7953Henric
KeymasterKolla Red Wings första mål.
https://www.nhl.com/redwings/video/red-wings-fall-to-panthers-3-2/t-277437404/c-57351503
Den här typen av andravågsspelare får vi ALDRIG till i våra anfall.
Nej, den gubben hade glidit mot avbytarbåset om det var här.
I NHL generellt sett är det full fart framåt när man får puck, även om det så ”bara” är en 3 mot 3a. Sjukt mycket roligare. Inte heller ser man speciellt mycket glidande i egen zon, utan det är 110% in i varje situation. Är man på isen så kör man helt enkelt.
Det är ju ofta där situationer uppstår i egen zon, när andra- och tredjegubbe tar höjd i vår zon och plötsligt får mycket utrymme.
04/02/2018 kl. 22:00 #7952JN27
DeltagareKänner spontant att vi inte borde förvänta oss mål/spel av NHL-klass när vi igår åkte på pisk med 6-1 mot Rögle.
04/02/2018 kl. 21:56 #7951Yongma112
DeltagareKolla Red Wings första mål.
https://www.nhl.com/redwings/video/red-wings-fall-to-panthers-3-2/t-277437404/c-57351503
Nej, den gubben hade glidit mot avbytarbåset om det var här.
I NHL generellt sett är det full fart framåt när man får puck, även om det så ”bara” är en 3 mot 3a. Sjukt mycket roligare. Inte heller ser man speciellt mycket glidande i egen zon, utan det är 110% in i varje situation. Är man på isen så kör man helt enkelt.
04/02/2018 kl. 20:46 #7950Henric
KeymasterKolla Red Wings första mål.
04/02/2018 kl. 12:50 #7947svhul23
DeltagareGävleklubben och sportchefen Stefan Bengtzén har under en period diskuterat med ikonen Johan Holmqvist om att han ska ta över jobbet som målvaktstränare.
Men enligt vad Sportbladet erfar är Holmqvist fortfarande högaktuell för spel i någon SHL-klubb. Både Örebro och Karlskrona finns med i bilden.
04/02/2018 kl. 10:49 #7946Karl
DeltagareNu ryktas Honken hit, men vet inte det. När det går som tyngst surras det som mest.
Spelar Honken i någon mindre klubb just nu?
04/02/2018 kl. 10:02 #7945Personal Jesus
DeltagareTycker det är fantastiskt när det skriks på att Sundblad skall sparkas.
Han fick inte spelarna han ville ha, han får dras med spelare som sitter på långa kontrakt, han har en massa nödlösningar och framtidsspelare som åker runt på isen.Det är lätt att glömma.
04/02/2018 kl. 07:36 #7944Andreas
KeymasterNu ryktas Honken hit, men vet inte det. När det går som tyngst surras det som mest.
04/02/2018 kl. 00:49 #7943pb_90
DeltagareDom borde byta målvaktstränare till nästa säsong också. Det år dags att målvakter blir bättre hos oss och inte tvärt om…
03/02/2018 kl. 21:53 #7942Henric
KeymasterOm detta är sant är frågan om laget ens orkar mobilisera för ett kval.
Vred sig i magen när jag läste det där. Varför har man inte sagt något tidigare? Varför har inte styrelsen gjort något? Alla fattar ju att det är Sundblads jävla överdosering av träningarna som ligger bakom detta..
Tror inte ett skit på det där, varför har då t.ex Wandell och Jonathan Andersson förlängt, båda skulle säkert få bra kontrakt i samtliga SHL-lag. Vi har helt enkelt en för dålig trupp p g a Pontus ekonomiska äventyr. I början vann vi matcher på att vi var bättre tränade än övriga, sedan har de tränat ifatt oss och är bättre lag.
Bör tas med en stor nypa salt. Det är inte helt ovanligt att några spelare inte ”faller in i ledet”. I en så stor grupp kan inte alla vara överens. Tobbe kan ha dragit lite för stora växlar på någons dåliga dag eller en konflikt som legat och bubblat mellan vissa spelare och tränarna.
03/02/2018 kl. 21:43 #7941Personal Jesus
DeltagareOm detta är sant är frågan om laget ens orkar mobilisera för ett kval.
Vred sig i magen när jag läste det där. Varför har man inte sagt något tidigare? Varför har inte styrelsen gjort något? Alla fattar ju att det är Sundblads jävla överdosering av träningarna som ligger bakom detta..
Är inte han känd för att avsky Örebro?
03/02/2018 kl. 21:33 #7940Karl
Tror inte ett skit på det där, varför har då t.ex Wandell och Jonathan Andersson förlängt, båda skulle säkert få bra kontrakt i samtliga SHL-lag. Vi har helt enkelt en för dålig trupp p g a Pontus ekonomiska äventyr. I början vann vi matcher på att vi var bättre tränade än övriga, sedan har de tränat ifatt oss och är bättre lag.
03/02/2018 kl. 21:22 #7939JN27
03/02/2018 kl. 20:32 #7938Henric
KeymasterOm detta är sant är frågan om laget ens orkar mobilisera för ett kval.
-
FörfattareInlägg