Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,126 till 8,150 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Enig med dig där Karl. Jag ser gärna att man gör en rokad på hela tränarstaben. Klart vettigt att göra det efter säsong eftersom ett tränarbyte nu kan själpa mer än det hjälper. Men till nästa säsong så hoppas jag att man gör klart med nya rutinerade namn så att man får inleda säsongen med dessa.

Karl
    Deltagare

Där kom backen också. Det var väl sista namnet då.

Känns som en bra back. Ogillar att det bara är för resten av säsongen, men han kanske är aktuellt för nästa också om han gör bra ifrån sig.

En inlånad målvakt behövs också om vi ska klara kvalet, bara 8 dgr kvar innan fönstret stänger.

Minns inte namnet på vår unga målvaktstränare, men han lär inte ha någon framtid i denna bransch.

Är ju iofs inte säkert att vi hamnar i kval eftersom vi inte ligger på kvalplats ens men jag förstår vad du menar och håller med.
    Hästen kallas han iallafall. Och jag tror det är övermatchning som gjort att Eero blivit dålig inte att han tränats dåligt.

Han hästen har ju inte fått någon målvakt bättre under säsong sedan han kom in, dessutom måste en riktig målvaktstränare ha kurage och säga till tränaren när en målis behöver vila. Han lyckades ju även få Hudda sämre. Tror inte hästen har något att bidra med, tvärtom.

Yongma112
    Deltagare

Tankarna är väl att det definitivt inte borde bli sämre iaf. Hedman borde få folk att sträcka på sig lite mer med den fysiska respekten som han ändå har. En spelare som Libor tror jag tex mår bra av att ha en tuffare kollega. Å andra sidan kanske Libor petas helt nu,

Williams har jag absolut ingen koll på.. Jag hade väl hoppats på en centervärvning på forwardssidan för att bredda där. Tveksam till skridskoåkningen där kanske..

Om Libor inte är på väg bort och om han nu är helt frisk så tycker jag faktiskt att man måste jobba stenhårt med att få igång honom. Eller ja, nu börjar det nästan bli för sent, detta skulle påbörjats långt tidigare. Jag anser att man inte haft råd att strunta i hans skicklighet bara för att han inte backcheckat stenhårt i något byte. Visst har han sett loj ut ibland, men även det snacket tycker jag har varit överdrivet om jag ska vara ärlig.

Vår bild av Libor är att han varit helt värdelös denna säsongen, men han har ändå fjärde bäst poängsnitt i laget.. säger en del om vår forwardssida också kanske.

En tanke som dök upp i huvudet var att slänga in Weinstock och Libor på varsin kant av Wandell, för att få igång fler kedjor. Alla tre har hockey IQ:n, tror det bara skulle vara en tidsfråga innan poängen trillade in här, samtidigt som man får in nytt blod i en andrakedja.

Williams-värvningen förstår man ju på så sätt att vi haft problem med både målskyttet och pp. Problemet jag har här är att vi redan haft Viksten i truppen. Vad har man gjort för att han ska få sina skottlägen i pp t.ex. och varför skulle det bli bättre med Williams som på sin höjd får ses som en likvärdig spelare.

pb_90
    Deltagare

Ska bli spännande att se vem av backarna som petas. Jag tycker väl egentligen att typ alla har underpresterat där på slutet…

Jo lite så är det, i stort sett hela laget har ju fallit ihop så.

Hade jag vart tränare hade jag satsat på dom med högst kapacitet och verkligen jobbat med att få igång dom.

Vad har ni för tankar kring forwardssidan nu med +Hedman, +Williams, -Manninen?

Tankarna är väl att det definitivt inte borde bli sämre iaf. Hedman borde få folk att sträcka på sig lite mer med den fysiska respekten som han ändå har. En spelare som Libor tror jag tex mår bra av att ha en tuffare kollega. Å andra sidan kanske Libor petas helt nu,

Williams har jag absolut ingen koll på.. Jag hade väl hoppats på en centervärvning på forwardssidan för att bredda där. Tveksam till skridskoåkningen där kanske..

Yongma112
    Deltagare

Ska bli spännande att se vem av backarna som petas. Jag tycker väl egentligen att typ alla har underpresterat där på slutet…

Jo lite så är det, i stort sett hela laget har ju fallit ihop så.

Hade jag vart tränare hade jag satsat på dom med högst kapacitet och verkligen jobbat med att få igång dom.

Vad har ni för tankar kring forwardssidan nu med +Hedman, +Williams, -Manninen?

JN27
    Deltagare

Känns som en bra back. Ogillar att det bara är för resten av säsongen, men han kanske är aktuellt för nästa också om han gör bra ifrån sig.

En inlånad målvakt behövs också om vi ska klara kvalet, bara 8 dgr kvar innan fönstret stänger.

Minns inte namnet på vår unga målvaktstränare, men han lär inte ha någon framtid i denna bransch.

Är ju iofs inte säkert att vi hamnar i kval eftersom vi inte ligger på kvalplats ens men jag förstår vad du menar och håller med.
    Hästen kallas han iallafall. Och jag tror det är övermatchning som gjort att Eero blivit dålig inte att han tränats dåligt.

Karl
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Ekbom och Hellström hänger mest löst imo. Om Ekbom räddas av att han är kapten så är väl det förståeligt men isåfall är det Hellström och Backström som jag tror sitter mest löst.

pb_90
    Deltagare

Yongma112
    Deltagare

Spännande med Ebert. Känns verkligen som en back att bygga vidare på om det blir möjligt.

Blir intressant att se vilken riktning man väljer på backsidan nu. Ska man klara detta genom att slita som djur och täcka skott eller tror man mer på skicklighet och skridskoåkning?

Jonte har inte varit bra på slutet. Dags att släppa honom fri från Hellström?

Bartley/Arnesson – Ebert
    Arnesson/Bartley – Jonte
    Backström – Todd

pb_90
    Deltagare

Spännande namn måste jag ändå säga. Ung och stor, producerat fina poäng i KHL. Det enda som ger lite dåliga vibbar är väl att det nu har kommit in tre nya på kort tid, hur reagerar gruppen på det? Å andra sidan så behövde alla skakas om lite med tanke på hur det har sett ut på slutet..

Jag skulle nog vilja se honom i ett backpar med Bartley tror jag. Hoppas att dom klickar järnet!

Vilken grupp är ju frågan. Hoppas någon ställs åt sidan och får känna på riktigt att utan leverans blir det inget spel.

Lite så är det ju tyvärr.. det känns som att den gruppdynamiken som fanns i början helt har försvunnit. Det är ju svårt att försämra 7 raka torsk kan jag tycka..

JN27
    Deltagare

Spännande namn måste jag ändå säga. Ung och stor, producerat fina poäng i KHL. Det enda som ger lite dåliga vibbar är väl att det nu har kommit in tre nya på kort tid, hur reagerar gruppen på det? Å andra sidan så behövde alla skakas om lite med tanke på hur det har sett ut på slutet..

Jag skulle nog vilja se honom i ett backpar med Bartley tror jag. Hoppas att dom klickar järnet!

Vilken grupp är ju frågan. Hoppas någon ställs åt sidan och får känna på riktigt att utan leverans blir det inget spel.

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

JN27
    Deltagare

Nick Ebert klar för Örebro Hockey!

Andreas
    Keymaster

Åker vi ur blir alla kontrakt ogiltiga. De gäller bara I SHL. Det är eventuella sign-off vi åker på. Jocke kan jag tänka mig har det.

Jag tror inte ett tränarbyte kommer att hjälpa nu, men till nästa säsong tror jag det är aktuellt med ny huvudtränare.

JN27
    Deltagare

Trillar vi ur så tror jag att vi KK’ar. Tyvärr. Kommer finnas en drös med spelare som inte vill spela för oss längre och som vi isåfall måste lösa ut kontraktet ifrån. Det kommer vi inte klara av och man kommer därför be andra klubbar att köpa upp rådande kontrakt.
    En degradering tror jag är rent förödande för klubben.

Däremot så tror jag att laget är så pass mycket bättre än ett allsvenskt lag att vi rimligtvis borde klara ett kval i bäst av 7.
    Nu är det ju faktiskt så att vi inte ligger på kvalplats än så att börja spekulera i detta nu är lite dumt egentligen. En seger mot KHK och en förlust för Mora förändrar ju situationen ganska rejält. Däremot har jag svårt att se att vi vinner mot KHK med tanke på formen och de legoknektar vi har i laget som inte är beredda att offra allt för ÖHK.

Henric
    Keymaster

Va ju en grej som Tellan var inne på i podden. De tycker ju att Eero är en fantastisk målvakt som är av toppkvalitet. Men på senare tid har han haft problem med långskott och höstlöv. Antingen ser han dåligt eller så är det ett trötthetstecken. Klart att ansvaret ligger hos Eero också att förklara läget, men tycker att en huvudtränare borde se detta.

Jag skulle vilja påstå att han alltid haft det sedan han kom. Han är helt outstanding på närstrid när han är i form dock. Ett problem är att man inte direkt tycks ändra spelsätt alls när Eero står just för att minimera skott från halvdistans. Det är ofta de får glida in som andra eller tredjegubbe och sätta dit den.

Normalt sett är det oerhört svårt för en målvakt när en skytt av SHL-kaliber får tid på sig att ”välja hörn”. Då är det oftast mål. Eero har dock släppt på tok för många rent dåliga eller mediokra avslut från halvdistans eller värre.

Det skull också kunna vara så att det högre tempot skakat om hans spelstil lite och att han fortfarande har problem att anpassa sig. Det kan ta tid innan grejerna är på plats, en hel säsong i värsta fall skulle jag gissa. Om det är det det handlar om tror jag vi får se en helt annan Eero nästa år.

Avslutningsvis, trillar vi ur hoppas jag han stannar och hjälper oss upp igen. Iaf ett år. Funkar inte det förstår jag om han drar.

JN27
    Deltagare

Va ju en grej som Tellan var inne på i podden. De tycker ju att Eero är en fantastisk målvakt som är av toppkvalitet. Men på senare tid har han haft problem med långskott och höstlöv. Antingen ser han dåligt eller så är det ett trötthetstecken. Klart att ansvaret ligger hos Eero också att förklara läget, men tycker att en huvudtränare borde se detta.

JN27
    Deltagare

Är inte det en anledning att kicka honom omgående då? Det är ju uppenbart att den här typen av ledarskap inte funkar i Sverige. Det kanske funkar i Tyskland men inte här.

Andreas
    Keymaster

Håller helt med Henric. Förstår inte hur Sundblad inte kan se det. Nä Eero är hans ”starter”.. Om han är hans starter kanske han ska se efter honom lite också..

Instämmer, men intrycket av Sundblad är att han tar inte mycket hänsyn till människan bakom spelaren. Är man värvad som en toppspelare av något slag ska man också kunna prestera som det hela tiden, oavsett.

JN27
    Deltagare

Håller helt med Henric. Förstår inte hur Sundblad inte kan se det. Nä Eero är hans ”starter”.. Om han är hans starter kanske han ska se efter honom lite också..

Henric
    Keymaster

Rekommenderar alla som inte lyssnat på podden Hockeystudion som sportbladet kör. Jag menar framförallt på gårdagens avsnitt där man diskuterar målvaktskrisen i SHL.
    Mikael Tellqvist är ju med i podden som sidekick och har ju förhoppningsvis ett gott målvaktsöga med tanke på hans karriär.

De lyfter Örebro som ett av de lagen med störst målvaktskris, vilket jag är benägen att hålla med om.
    De lyfter fram Eero som en väldigt bra målvakt men som är alldeles för ojämn. Man ifrågasätter även varför Örebro inte värvade in en ny back up-målvakt istället för Williams och Hedman. Detta är också något jag börjar fundera på. Nu förstår jag att klubben tänker att man har Brage som back up. Men han får ju aldrig lira.

Anledningen till att Eero blivit så kass på slutet, tror de beror på att han drar ett för stort lass. Vilket man mer och mer börjat tycka på slutet. Frågan är ju när Sundblad ska låta Brage lira och låta Eero sitta på sidan. När kan Sundblad släppa sin ”Starter”. Jag kräks av bara tanken och vill ha bort Sundblad så fort det bara går, för ju längre han får styra desto längre ner känns det som att vi kommer hamna.

Sunda slutsatser från Tellan. Eero har nog fått slita för tungt, och han verkar inte kunna hitta någon väg ut ur det dåliga självförtroendet. Han tänker för mycket nu och skulle behöva en längre period på bänken för att känslorna ska lägga sig lite och att han får en chans att slippa undan rampljuset lite, för hans verkar mentalt vara helt färdig.

JN27
    Deltagare

Rekommenderar alla som inte lyssnat på podden Hockeystudion som sportbladet kör. Jag menar framförallt på gårdagens avsnitt där man diskuterar målvaktskrisen i SHL.
    Mikael Tellqvist är ju med i podden som sidekick och har ju förhoppningsvis ett gott målvaktsöga med tanke på hans karriär.

De lyfter Örebro som ett av de lagen med störst målvaktskris, vilket jag är benägen att hålla med om.
    De lyfter fram Eero som en väldigt bra målvakt men som är alldeles för ojämn. Man ifrågasätter även varför Örebro inte värvade in en ny back up-målvakt istället för Williams och Hedman. Detta är också något jag börjar fundera på. Nu förstår jag att klubben tänker att man har Brage som back up. Men han får ju aldrig lira.

Anledningen till att Eero blivit så kass på slutet, tror de beror på att han drar ett för stort lass. Vilket man mer och mer börjat tycka på slutet. Frågan är ju när Sundblad ska låta Brage lira och låta Eero sitta på sidan. När kan Sundblad släppa sin ”Starter”. Jag kräks av bara tanken och vill ha bort Sundblad så fort det bara går, för ju längre han får styra desto längre ner känns det som att vi kommer hamna.

Andreas
    Keymaster

Jag fattar inte riktigt SHLs spelschema. Ikväll kommer Rögle ha två matcher mer spelade än oss. Varför är de så heta på haltande tabeller?

Örebros match mot Brynäs är väl från typ 2-3:e omgången dessutom, men de lyckades inte ett nytt matchdatum förrän senare detta år. Löjligt…

Visar 25 inlägg - 8,126 till 8,150 (av 13,266 totalt)