Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
03/02/2018 kl. 14:29 #7908
Yongma112
DeltagareJeremy Williams.. mjaeeh… är det nån som leverar poäng även i SHL? Jag vet inte… enbart spelat i (ganska mycket) sämre ligor sen 2011.
03/02/2018 kl. 13:03 #7904Andreas
KeymasterJeremy Williams verkar vara ett hett rykte till Örebro, men troligen bara för avslutningen.
I huvudsak inplockad för sina offensiva egenskaper givetvis. Rätt tänkt med tanke på våra problem med målskyttet. Har lyckats tjuva till sig ett baljor i alla lag han spelat i inklusive Maple Leafs.
Ersättare till Manninen i stort sett kan jag tänka mig.
03/02/2018 kl. 12:52 #7903Henric
KeymasterJeremy Williams verkar vara ett hett rykte till Örebro, men troligen bara för avslutningen.
I huvudsak inplockad för sina offensiva egenskaper givetvis. Rätt tänkt med tanke på våra problem med målskyttet. Har lyckats tjuva till sig ett baljor i alla lag han spelat i inklusive Maple Leafs.
03/02/2018 kl. 12:48 #7902Andreas
03/02/2018 kl. 11:38 #7901Karl
DeltagareLugna er med att spekulera värvningar och vad som ska plockas upp och viseversa. Det är faktiskt så att vi kanske är laget SHL-lag plockar upp spelare ifrån.. finns absolut inga garantier för att vi spelar i SHL nästa säsong.
Helt rätt, bedömer chansen/risken till 50%. Möter helst Leksand i kvalet, Timrå är för snabba och AIK blir giftiga med sin publik i ryggen. Leksands fans däremot kan fungera som ett sänke för dem. Bara att läsa Masugnen just nu som ett exempel.
03/02/2018 kl. 10:19 #7900Andreas
KeymasterEn back och en forward till väntar jag mig,
03/02/2018 kl. 08:40 #7899JN27
DeltagareSka man tolka något av Mozarts twitter så är det 1-2 spelare påväg in nu resten av säsongen. En av dessa kommer troligen ersätta Manninen under OS.
03/02/2018 kl. 08:38 #7898pb_90
DeltagareManninens sista match innan han drar iväg mot OS tydligen. Hade verkligen hoppats att han skulle vara med mot Karlskrona också.. Kommer sjukt olägligt alltså.
02/02/2018 kl. 23:12 #7897JN27
DeltagareLugna er med att spekulera värvningar och vad som ska plockas upp och viseversa. Det är faktiskt så att vi kanske är laget SHL-lag plockar upp spelare ifrån.. finns absolut inga garantier för att vi spelar i SHL nästa säsong.
02/02/2018 kl. 23:10 #7896pb_90
Deltagarepb_90:
Den centeruppsättningen du skrev är precis den jag vill ha till nästa säsong.
Dvs Wandell – Ny poängcenter – Jocke – Masto. Bland annat detta jag var inne på igår i mina inlägg om Spinks, att jag inte får in dem nånstans.Just nu känns det väl troligast att Jocke försvinner. Går han ner (kraftigt) i lön och kan tänka sig centra en tredjelina ser jag dock gärna en förlängning med honom. Om inte så behövs en ny tredje/fjärde center också, helst en stabil bra balanserad center med rutin från ligan. Typ en Fogström som FBK tog in detta år.
Mastomäki tror jag annars på som framtida tredjecenter. Tycker han växt nu när den kedjan fått lite kontinuitet.
Går väl att flytta ut Spinkarna på kanten och ha en mer defensivt rejäl center där precis som Jocke har varit när han varit där. Dock så blir det ju en stor lucka i andrakedjan om man gör så i dagsläget. Möjligtvis om Hudacek kan gå in mellan Seinstock och Hedman sen men känns väl inte helt troligt väl?
Vad det gäller Jockes kontrakt så skulle det ju vara sjukt trist om han gick och blev galet bra i något annat lag. Det beror väl mycket på honom tänker jag mig.. kan han gå mer till en lön som är rimlig för en tredjecenter så visst, annars tycker jag att Mastomäki förtjänar en chans där kanske och så plockar man in en spännande center från HA typ. Nu borde ju Jocke kunna kötta på med försäsongsträningen mycket bättre än förra året också för att jobba upp speeden. Lite oroväckande skadehistorik dock vilket borde dra ner hans prislapp ytterligare..
02/02/2018 kl. 21:55 #7895Yongma112
Deltagarepb_90:
Den centeruppsättningen du skrev är precis den jag vill ha till nästa säsong.
Dvs Wandell – Ny poängcenter – Jocke – Masto. Bland annat detta jag var inne på igår i mina inlägg om Spinks, att jag inte får in dem nånstans.Just nu känns det väl troligast att Jocke försvinner. Går han ner (kraftigt) i lön och kan tänka sig centra en tredjelina ser jag dock gärna en förlängning med honom. Om inte så behövs en ny tredje/fjärde center också, helst en stabil bra balanserad center med rutin från ligan. Typ en Fogström som FBK tog in detta år.
Mastomäki tror jag annars på som framtida tredjecenter. Tycker han växt nu när den kedjan fått lite kontinuitet.
02/02/2018 kl. 18:47 #7894Andreas
KeymasterHar Sundblad något emot Brage?
Utöver att han ville sparka honom inför säsongen? Njae, det tror jag väl inte 😉
02/02/2018 kl. 18:06 #7893JN27
DeltagareHar Sundblad något emot Brage?
02/02/2018 kl. 11:06 #7892JN27
DeltagareIlskan vaknar ju dock igen när man inser att det är en förlust tills vi är under kvalstrecket. De måste vinna imorgon. Inget snack.
02/02/2018 kl. 11:03 #7891Status
Deltagare1p borta mot malmö, trots ett bortdömt mål får man säga är helt okej ändå nu när ilskan har lagt sig lite.
01/02/2018 kl. 22:10 #7890pb_90
DeltagareKilpeläinen är inte direkt svinhet nu men eftersom han i grunden har en otroligt mycket högre kapacitet än Brage så kan jag inte klaga på om han återigen skulle få starta på lördag. Däremot hade jag velat sett ett målvaktsbyte _i matchen_ efter tredje insläppta idag och mot HV också för den delen.
Tror definitivt att Brage också hade släppt 4 idag.
Mycket möjligt… så sjukt frustrerande nu bara… Men jag antar att spelarna får samma känsla som oss när Kilpeläinen står i mål nu, ”Nejnejnej skjut inte! Han kommer tappa in den!”.. Det måste bli så sjukt osäkert i försvaret då? Sen kanske samma känsla skulle finnas med Brage.. och då kanske det är bättre att Kilpeläinen får stå och hitta formen ändå…
01/02/2018 kl. 21:53 #7889Yongma112
DeltagareKilpeläinen är inte direkt svinhet nu men eftersom han i grunden har en otroligt mycket högre kapacitet än Brage så kan jag inte klaga på om han återigen skulle få starta på lördag. Däremot hade jag velat sett ett målvaktsbyte _i matchen_ efter tredje insläppta idag och mot HV också för den delen.
Tror definitivt att Brage också hade släppt 4 idag.
01/02/2018 kl. 21:52 #7888JN27
DeltagareTrodde ärligt talat aldrig att de skulle komma tillbaka efter 4-3 och ett bortdömt. Det gjorde dom. Jag tycker att det absolut är något att ta med sig. På lördag får verkligen inte Rögle vinna. Då blir det kval. Hoppet lever lite fortfarande eftersom jag tyckte spelet idag var suveränt bra. Man vågade ta skott och många mål var av hög kvalité och kom bara för att man vågade skjuta.
Vi tog fan en poäng, det trodde jag inte inför kvällen.01/02/2018 kl. 21:49 #7887pb_90
DeltagareJonathan Andersson har varit en antiinjektion sen han kom tillbaka… -6 på två matcher.
Med 15 respektive 10min speltid… Kanske skulle ha väntat lite med comebacken där?!
01/02/2018 kl. 21:48 #7886pb_90
DeltagareJonathan Andersson har varit en antiinjektion sen han kom tillbaka… -6 på två matcher.
01/02/2018 kl. 21:41 #7885pb_90
DeltagareSka vi chansa på att Kilpeläinen står nästa match också? Han är ju vår starter enl Sundblad. Sen att han släpper in minst fyra mål per match varav några riktigt dåliga samt ger en given torsk vid straffar är sekundärt.
01/02/2018 kl. 21:36 #7883Henric
KeymasterNu är iaf det sista hoppet helt borta hos mig. Det blir kval.
Jag förstår fortfarnde heller inte varför 4-4 bli bortdömt, men hej hå, så kan det gå. Eero värdelös idag och slarvar bort några av de fina räddningar han gör i avgörande lägen med att bete sig som en juniorkeeper av och till.
Jag orkar inte ens kolla HA-tabellen. Vilka lag riskerar vi att stöta på? Vet att LIF var uppe och sniffade i toppen ett tag.
01/02/2018 kl. 21:32 #7880pb_90
DeltagareStraffar är ett lotteri. Det känns bra att vi kom tillbaka och tog 1 poäng iallafall. Spelet idag var riktigt bra så det är ändå en positiv känsla även om vi inte ska tappa 3-1..
Straffar är ett lotteri? Nej det är det verkligen inte. Kilpeläinen har en räddningsprocent på 20% på straffläggning. Det är helt enkelt värdelöst och det är i vart fall inte ett lotteri jag skulle vilja satsa några större summor på.
01/02/2018 kl. 21:32 #7881Andreas
KeymasterAlltså.. 4-4 är väl ett solklart mål? Är det bara jag?
Det är så jävla självklart. Hade inte sonen sovit i famnen hade jag skrikit saker i ren ilska. Domarjävel rent ut sagt.
01/02/2018 kl. 21:28 #7879JN27
DeltagareStraffar är ett lotteri. Det känns bra att vi kom tillbaka och tog 1 poäng iallafall. Spelet idag var riktigt bra så det är ändå en positiv känsla även om vi inte ska tappa 3-1..
-
FörfattareInlägg