Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,276 till 8,300 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Elbowing
    Deltagare

Tack!
    Nu blev jag lite gladare🙂 sedan lite poäng och jag blir ännu gladare😀

Personal Jesus
    Deltagare

Snälla!
    Kan jag få höra någon positiv nyhet snart, mitt psyke klarar snart inte mer.(6 poäng i Skåne skulle kunna rycka upp mig)🤢

Räcker det med att klubben jobbar hårt med nya spelare?

Elbowing
    Deltagare

Snälla!
    Kan jag få höra någon positiv nyhet snart, mitt psyke klarar snart inte mer.(6 poäng i Skåne skulle kunna rycka upp mig)🤢

pb_90
    Deltagare

Jag håller med alla er. Och jag är nog troligtvis för ung PJ! 😉

Bara att hålla tummarna för att något händer snart. Man börjar bli väldigt otålig..

Status
    Deltagare

Alltså en swishkampanj.. Hur mycket kan en sån inbringa egentligen? 100k på sin höjd? Och vad är det, en halv månadslön för den sorts spelare alla vill ha hit..

JN27
    Deltagare

Är det bara jag eller spekuleras det inte lite väl livligt nu? Bara för att KHK gått ut med en tiggarkampanj så behöver ju inte Örebro göra det.
    Örebro har större sponsorer än KHK framförallt.

Däremot krävs det ett jävla hästjobb för att få in sponsorpengar till eventuella förvärv. Pengar löser de nog på annat sätt än att fansen ska swisha. Rent spelmässigt har vi heller inte varit uträknade i speciellt många matcher förutom nu på slutet. Vad det beror på är oklart men det känns som det är på ledarsidan det tryter..

Personal Jesus
    Deltagare

… Det skulle väl vara den första tiggerikampanjen startad av klubben självt i så fall också??

Nu är du troligtvis för ung.
    Ett år på 90 talet gick laget runt på stan med bössor.
    Det skramlades med bössor på läktaren.

Och nej, jag gillar inte tanken på Swish.

pb_90
    Deltagare

På svenskafans-forumet så är några inne på att ÖHK själva ska sätta upp ett tiggerikonto med swish.. Kapten Rödskägg ”räknar” med att det är gjort inom 24h och får hejarrop.

Alltså… tror ni att klubben vill gå ut och tigga pengar på eget initiativ? Jag skulle nog skämmas om dom gjorde det i varje fall.. Men ännu värre att åka ut. Dock dubbelt illa om dom tigger pengar och trillar ur ändå. Det skulle väl vara den första tiggerikampanjen startad av klubben självt i så fall också?

En smart grej som man skulle kunna ha gjort från ÖHK:s sida (vet inte hur det fungerar med skatter osv) är om dom hade satt upp ett swishkonto för värvningar redan innan säsongsstart. Ett konto som egentligen inte var till för att användas utan som bara fanns där liksom. Då hade en potentiell skitstorm från media och andra lag troligtvis inte kommit eftersom man inte aktivt gått ut och tiggt. Sen nu när behovet väl finns hade fans kunnat swisha pengar hej vilt utan att en tiggerikampanj hade behövt dra igång.

Har ni några tankar kring detta?

Henric
    Keymaster

Vi har en livlina i det att ”Allsvenskt” motstånd skulle teoretiskt sett kunna öka vår skotteffektivitet i ett kval. Men det är som sagt bara teoretiskt. Möter vi ett lag med vind i seglen som krigar för varje millimeter kommer det att bli en mardröm.

Som jag ser det nu kommer vi att droppa 6 pinnar mot Rögle och KHK. 3 pinnar mot MIF är därför extremt nödvändigt, och sedan är vi utlämnade till våra jumbokonkurrenter och hur de sköter sig.

Jag anser fortfarande att vi är odds on att få kvala och i bästa fall kan klara oss undan med blotta förskräckelsen via målskillnad som bäst. Alltid svårt att sia om framtiden. Vi kanske kommer in i ett stim medan de under oss fortsätter trampa vatten. Då ser det ju så klart ljusare ut. Det måste dock ske nu.

pb_90
    Deltagare

Och sen angående corsin och den övriga statistiken. Lag som har haft bättre statistik än den vi har nu har åkt ur tidigare. Dock inte i det nya kvalsystemet. Men den statistiken som ÖHK har haft de senaste matcherna har jag inte kikat på.. men tvivlar att den är speciellt skoj att titta på…

pb_90
    Deltagare

Det är väl just mentalt det känns så himla skört i truppen just nu. Vi får hoppas att det är sviterna från sjukdomen som fortfarande sitter i lite. Och Jonathans första match efter hjärnskakningen får man väl också ha lite överseende för.

En seger på de två bortamatcherna nu känns som ett måste.. Mora möter Karlskrona snart här så då kommer onekligen något av de lagen ta poäng.

Rögle-matchen kommer jag inte att palla se alltså… funderar på att inte uppdatera mig om hockeyn på hela dagen för att jag troligtvis kommer säcka ihop totalt av en 6-1 torsk där igen…

Karl
    Deltagare

”Personal Jesus wrote:

Karl…du kan inte ha det lätt när du vaknat med den inställningen.

Nej, men tyvärr ser det mer illa ut just nu än förra säsongen. Skulle ÖHK säkra SHL-spel blir jag dock lika glad som om det vore ett SM-guld.”

Personal Jesus:

Är nog fler nu än 27/12-17 som har fått samma inställning som jag hade då och jag är nu om möjligt ännu mer uppgiven ;( Märkligt att inte många fler såg detta moras vara på väg sedan länge.

Hur orkar du vara då negativ och bitter?
    Om du tittar på corsin PB tagit fram ser du att vi är bättre än lagen bakom oss.

Jag är realist, ser du inte vad som håller på att hända, varför blunda? Det värsta är att jag normalt är en optimistisk person, så när jag nästan gett upp om SHL, då är det illa. Vi behöver förstärka för att hålla oss kvar, två snipers och en backklippa inför kvalet, annars är risken mycket stor att det är slut med SHL-ishockey i Örebro. Vi måste kraftsamla ekonomiskt även i Örebro.

Ps. Våra målisar är i alla fall inte sämre än Leksands och Timrås.

Karl
    Deltagare

Fyfan vad klappruttna Örebro är.. börjar likna Karlskrona.. Kommer bli kval. Jag är helt säker.

Ja det känns som att mycket tyder på det tyvärr.. Det är ju inte så att HV är överlägsna, men det är uddlöst framåt och Kilpeläinen verkar tycka det är roligare att släppa in mål än att rädda dom. Han ser inte friskt ut…

pb_90: Dax att du kontaktar övriga bottenlag och påminner dem om att vi har mycket bättre statistik inkl corsi 😉

Problemet är väl att vi har tappat mycket.. igår ger ju tredjeperioden ett positivt resultat på matchen totalt. Men det är ju endast för att HV slår av totalt och kör sarg-ut.

Visserligen har fortfarande alla andra lag sämre statistik. Men dom verkar i varje fall kämpa, något som Örebro inte verkar göra vilket oroar mig..

Helt rätt, de kämpar och har förmågan att kunna grisspela, det är därför jag inte kan luta mig mot statistik i framförallt lagsporter. Ta t.ex skott på mål, hur hårt och i vilka lägen avlossas våra, finns det skymning framför mål o s v? Dessutom är målvakten snuskigt viktig i Ishockey, Hudda vann matcher åt oss ganska ofta, en sämre målvakt fungerar även som ett sänke för lagmoralen, övriga spelare tröttnar när en målvakt är som ett såll. I år har vi mediokra målvakter för SHL.

Henric
    Keymaster

Alltså… Statistik och positiva tankar i all ära, men vi har ett allvarligt problem just nu som gör att mycket pekar på att det kommer att bli ett kval för oss i år; målskyttet. Det lossnar inte. Som kollektiv har vi så fruktansvärt svårt att göra mål. Vi kommer inte in på kassen. Vi blir avväpnade av klubbor, skjuter rakt i blockande spelare, drar pucken över, fipplar för länge med pucken innan skott går.

Nu när jag ”nyktrat till” lite emotionellt efter ännu en mkt tveksam insats känner jag att det enda realistiska hopp som återstår är att vi fortfarande lider av sviterna av sjukdomen som härjat.

Jag menar, har Eero haft magsjuka OCH influensa tex är jag helt med på att det går trögt för honom att komma igång. Alldeles för mycket av vårt öde ligger i motståndarnas händer nu när vi inte kan vinna matcher. Det är inte ett framgångsrecept.

Jag vill inte framstå som överdrivet negativt, och trenden är möjligen positiv i det att vi inte blödde igenom bandaget på samma sätt som vi gjort i de tidigare matcherna och släpper 5, 6 eller 7 mål bakåt. Med det är ju en klen tröst när vi inte gör ett enda framåt.

Alle man på däck i truppen nu. Jag gillar generellt Sundblad och känner väl ändå att på totalen så är det till stor del spelarna som försatt oss i denna situation då vi ändå haft en bra arbetsnivå totalt sett, men helt saknat det skarpa skytte som krävs för att göra mål. Jag är inte helt säker på att den skulden hör hemma hos tränarna. Möjligen isf för att man förlitat sig på att de designerade spetslirarna skulle levererat, vilket de inte gjort mål och poängmässigt.

Vi måste vinna ett par nu, annars kommer detta bli mycket, mycket svårt.

Personal Jesus
    Deltagare

”Personal Jesus wrote:

Nej, men tyvärr ser det mer illa ut just nu än förra säsongen. Skulle ÖHK säkra SHL-spel blir jag dock lika glad som om det vore ett SM-guld.”

Personal Jesus:

Är nog fler nu än 27/12-17 som har fått samma inställning som jag hade då och jag är nu om möjligt ännu mer uppgiven ;( Märkligt att inte många fler såg detta moras vara på väg sedan länge.

Hur orkar du vara då negativ och bitter?
    Om du tittar på corsin PB tagit fram ser du att vi är bättre än lagen bakom oss.

Personal Jesus
    Deltagare

Det som räddade oss förra året var att vi vann mot Leksand både hemma och borta. Vi har ju inte direkt bra statistik mot lagen bakom oss i år… äh jag vet inte vad jag ska tro om detta laget. De tre senaste matcherna har varit ett haveri och det beror garanterat på något internt.

Visst är något fel, men vi har haft en rejäl sjukstuga senaste matcherna. Tycker man såg det igår att vissa inte hade trycket i åkningen.

JN27
    Deltagare

Det som räddade oss förra året var att vi vann mot Leksand både hemma och borta. Vi har ju inte direkt bra statistik mot lagen bakom oss i år… äh jag vet inte vad jag ska tro om detta laget. De tre senaste matcherna har varit ett haveri och det beror garanterat på något internt.

pb_90
    Deltagare

Fyfan vad klappruttna Örebro är.. börjar likna Karlskrona.. Kommer bli kval. Jag är helt säker.

Ja det känns som att mycket tyder på det tyvärr.. Det är ju inte så att HV är överlägsna, men det är uddlöst framåt och Kilpeläinen verkar tycka det är roligare att släppa in mål än att rädda dom. Han ser inte friskt ut…

pb_90: Dax att du kontaktar övriga bottenlag och påminner dem om att vi har mycket bättre statistik inkl corsi 😉

Problemet är väl att vi har tappat mycket.. igår ger ju tredjeperioden ett positivt resultat på matchen totalt. Men det är ju endast för att HV slår av totalt och kör sarg-ut.

Visserligen har fortfarande alla andra lag sämre statistik. Men dom verkar i varje fall kämpa, något som Örebro inte verkar göra vilket oroar mig..

Karl
    Deltagare

”Personal Jesus wrote:

Personal Jesus:

• Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av Karl.
    Karl
    Deltagare

Personal Jesus
    Deltagare

Ärligt. Ge tränarna sparken nu. Det är ju uppenbart att någonting är fel i spelartruppen.

Betalar du?

Nä jag tänkte att du skulle göra det… Herregud. Jag är inte för sådant egentligen men när laget aldrig gör som han säger så måste ju något vara jävligt fel eller?

Instämmer.
    Begriper inte varför han inte bänkar, går ner till tre femmor.
    Hur många var fortfarande sjuka men spelade ändå?

JN27
    Deltagare

Ärligt. Ge tränarna sparken nu. Det är ju uppenbart att någonting är fel i spelartruppen.

Betalar du?

Nä jag tänkte att du skulle göra det… Herregud. Jag är inte för sådant egentligen men när laget aldrig gör som han säger så måste ju något vara jävligt fel eller?

Personal Jesus
    Deltagare

Betalar du?

pb_90
    Deltagare

Ja någonting har gått galet… Gruppen känns inte alls i synk med varandra och det är ingen fart alls…

Det behöver nog komma in nytt blod med energi och vilja.

Står Eero nästa match så skickar jag avföring på posten till Sundblad….

JN27
    Deltagare

Visar 25 inlägg - 8,276 till 8,300 (av 13,266 totalt)