Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
01/02/2018 kl. 19:11 #7853
Andreas
KeymasterJag mjuknar vid tanken på Hedman lite ändå, eller i alla fall tanken om att kunna plocka spelare som hamnat snett i andra klubbar och söker en ny chans till vettiga priser…
Fast när du skriver sådär så väcker du återigen min rädsla för att ÖHK kommer bli ett jäkla bottengäng för all framtid.
Jag vill att spelare ska komma hit för att de vill spela här. Inte för att de hamnar snett i andra klubbar och inte har något val.
Man vill ju ha de etablerade namnen liksom. Sen är det klart att man har en del att bevisa innan de kommer.Min stora dröm är ju att Örebro gör en Växjö. Sen de vann SM-guld är de alltid favoriter och det är verkligen befogat eftersom de är ett sjukt bra lag.
Jag tänkte enbart inför den kommande. Vår budget kommer vara densamma typ. Det gäller att fynda.
01/02/2018 kl. 17:38 #7852pb_90
Deltagare”Luleåvärvningen Anton Hedman kan inte debutera för Örebro i kväll mot Malmö. Flygstrul, meddelar Örebro.”
01/02/2018 kl. 17:25 #7851pb_90
DeltagareJag mjuknar vid tanken på Hedman lite ändå, eller i alla fall tanken om att kunna plocka spelare som hamnat snett i andra klubbar och söker en ny chans till vettiga priser…
Fast när du skriver sådär så väcker du återigen min rädsla för att ÖHK kommer bli ett jäkla bottengäng för all framtid.
Jag vill att spelare ska komma hit för att de vill spela här. Inte för att de hamnar snett i andra klubbar och inte har något val.
Man vill ju ha de etablerade namnen liksom. Sen är det klart att man har en del att bevisa innan de kommer.Min stora dröm är ju att Örebro gör en Växjö. Sen de vann SM-guld är de alltid favoriter och det är verkligen befogat eftersom de är ett sjukt bra lag.
Mjo det är ju inte optimalt att ständigt värva spelare som misslyckats i andra klubbar så klart. Men det lär försvinna med tiden när resultaten blir bättre. Sundblad får gärna börja utveckla spelare på löpande band så att andra spelare vill komma och spela för honom. Tänk så många nyförvärv Roger Rönnberg och Sam Hallam drar. I någon mån känns det som att spelare kommer att vilja spela för bröderna Abbott också tyvärr..
01/02/2018 kl. 16:47 #7850JN27
DeltagareJag mjuknar vid tanken på Hedman lite ändå, eller i alla fall tanken om att kunna plocka spelare som hamnat snett i andra klubbar och söker en ny chans till vettiga priser…
01/02/2018 kl. 16:45 #7849Andreas
KeymasterJag mjuknar vid tanken på Hedman lite ändå, eller i alla fall tanken om att kunna plocka spelare som hamnat snett i andra klubbar och söker en ny chans till vettiga priser…
01/02/2018 kl. 11:58 #7845Status
DeltagareÄr väl en spelartyp som Sundblad gillar antar jag. Ingen personlig favorit direkt, men det kan ju bero på vilken sida av isen han stått på tidigare. Säger varken bu eller bää.
01/02/2018 kl. 11:38 #7844pb_90
DeltagareDet kändes som att förra matchen lite var droppen som fick bägaren att rinna över? Någonting behövde ske efter den och detta är resultatet. Förhoppningsvis så var det en riktigt billig värvning med tanke på att Luleå ändå sa upp kontraktet först.
Och hoppas att han inte åker ut eller något direkt som leder till mål.. då känns det som att allt momentum bara rasar av direkt som med Eeros två ingripanden mot HV.
01/02/2018 kl. 11:35 #7843Yongma112
DeltagareAlla som skrikit efter värvningar lär ju vara nöjda nu iaf.
Jag ser framför mig en övertänd Hedman som åker på matchstraff första bytet…
Nej, men han kan väl tillföra något nu när varje match är så pass viktig.01/02/2018 kl. 11:29 #7842JN27
DeltagareJag kan förstå om man värvar för karaktären eftersom vi har spelare i laget som kan producera poäng. Så visst. Kan han skrämma upp några så att de börjar producera så är det en bra värvning. Han har ju rutinen med sig.
01/02/2018 kl. 11:17 #7841pb_90
DeltagareHan har onekligen dragit på sig mycket utvisningar i år också.. förra året klarade han sig ju rätt bra med endast 22-min. Sen är han väl inte direkt en skridskovirtuos heller? Hur passar det med vårt spel?
Aja. Det kommer definitivt inte att göra laget sämre. Bara att hålla tummarna för att utrymme finns för en spetsigare värvning längre fram när marknaden öppnar upp sig mer.
01/02/2018 kl. 10:58 #7840JN27
DeltagareSålänge han åker mycket skridskor och jobbar ned motståndarna så får han väl göra vad f*n han vill i guess..
01/02/2018 kl. 10:56 #7839Andreas
KeymasterJac kan inte Hedman alls. Är han månne en spelare som kan tänkas luckra upp försvar med sin närvaro? Skapa ytor för andra genom närvaro snarare än en massa poäng och mål? Det finns ju alltid detaljer i spelet utan puck som behövs för att andra ska få utrymme att göra bra grejer på banan. Kan det vara så man tänker?
Han kan nog skapa lite ytor för sina medspelare, det tror jag. Det som skrämmer mig är att han kan dra på sig mycket utvisningar när han gör det.
01/02/2018 kl. 10:47 #7837Henric
KeymasterJac kan inte Hedman alls. Är han månne en spelare som kan tänkas luckra upp försvar med sin närvaro? Skapa ytor för andra genom närvaro snarare än en massa poäng och mål? Det finns ju alltid detaljer i spelet utan puck som behövs för att andra ska få utrymme att göra bra grejer på banan. Kan det vara så man tänker?
01/02/2018 kl. 10:34 #7835JN27
DeltagareAnton Hedman till oss från Luleå… wtf
Spontana känslor kring den värvningen?
Min spontana känsla var just ”WTF”… Känns som att det som behövs mest nu är mål och att det är dumt att lägga pengar på annat än just detta.
Men eftersom man är så otroligt jävig i sitt tankesätt så börjar man omformulera tankarna till att det ”kommer ge gruppen den karaktären som har saknats” osv.. Han har nyligen två 20-poängssäsonger i varje fall. Skulle vara lite kul att se honom och Sallinen på en varsin kant faktiskt, den kedjan skulle jag absolut inte vilja möta.
Det lär i varje fall inte göra laget sämre även om man såklart hade hoppats på något mycket vassare.. Men det kanske kommer också, vem vet. Kul att han ansluter redan idag också.
Sjdå?
Nej någon poängspruta är det ju inte men samtidigt så kanske han har som du säger karaktären som kan få igång laget och ställa lite krav. Jag är redan beredd på kval så allt nytt som kommer in och som kan göra skillnad ser jag bara som positivt.
01/02/2018 kl. 10:26 #7833pb_90
Min spontana känsla var just ”WTF”… Känns som att det som behövs mest nu är mål och att det är dumt att lägga pengar på annat än just detta.
Men eftersom man är så otroligt jävig i sitt tankesätt så börjar man omformulera tankarna till att det ”kommer ge gruppen den karaktären som har saknats” osv.. Han har nyligen två 20-poängssäsonger i varje fall. Skulle vara lite kul att se honom och Sallinen på en varsin kant faktiskt, den kedjan skulle jag absolut inte vilja möta.
Det lär i varje fall inte göra laget sämre även om man såklart hade hoppats på något mycket vassare.. Men det kanske kommer också, vem vet. Kul att han ansluter redan idag också.
Sjdå?
01/02/2018 kl. 10:24 #7832Andreas
KeymasterAnton Hedman till oss från Luleå… wtf
WTF beskriver det hela rätt bra hos mig.
Vi behöver göra mål.
01/02/2018 kl. 10:17 #7831JN27
01/02/2018 kl. 10:05 #7830pb_90
31/01/2018 kl. 22:35 #7829Henric
KeymasterJag är kluven. Eero är startern, det är helt sant. Jag köper att de hellre lirar honom sässen ut, för det är inte målvaktspelet som gjort att vår säsong sett ut som den gör även om våre gode finne var helt under isen de senaste omgångarna. Det är fortfarande målskyttet. Brage kan absolut komma in och göra en hel serie bra matcher, men man sa komma ihåg att det också är en stor chansning. Han har samma mönster av hot/cold streaks som Eero men med djupare dalar och lägre berg. Jag kan acceptera att man ger honom chansen. Jag kan också acceptera att man fortsätter satsa på Eero.
Kortfattat; Brage är egentligen svaret på en fråga ingen ens har ställt. Dåligt målskytte har försatt oss i den här situationen. Det enda riktiga verktyget som garanterat skulle fungera är ökad målproduktion. 4-6 mål per match kommer varken Brage eller Eero fortsätta släppa in om inte utespelarna också klappar igenom helt.
31/01/2018 kl. 22:27 #7828Henric
Keymaster… Det skulle väl vara den första tiggerikampanjen startad av klubben självt i så fall också??
Nu är du troligtvis för ung.
Ett år på 90 talet gick laget runt på stan med bössor.
Det skramlades med bössor på läktaren.Och nej, jag gillar inte tanken på Swish.
Även vi juniorer värvades för den verksamheten vill jag minnas…
31/01/2018 kl. 21:36 #7827pb_90
DeltagarePå frågan om vilken målvakt som ska stå imr.
”Eero Kilpeläinen. Han är min starter, och han står.”
Inte undra på att spelarna ger fan i att köra på.. Man får ju hur många chanser som helst..
Samma resonemang som när han slängde in Hudacek och Weinstock i förlängningen efter de varit iskalla i matchen. Han resonerar som att de ska kunna göra jobbet och tar väldigt lite hänsyn till hur de sett ut tidigare.
”Det handlar om att vinna hockeymatcher! Om det nu inte kräver att vi ska byta målvakt eller så.” Jäkligt konstigt… Visst kanske Kilpeläinen har haft en skitkass uppladdning med magsjuka osv men det sänder jäkligt märkliga signaler att låta honom stå direkt efter han gjort massa tveksamma ingripanden..
31/01/2018 kl. 21:33 #7826pb_90
DeltagareOm man kollar på de poängsnitt de fyra sista lagen haft över hela säsongen, men även snittet de senaste matcherna så kommer Örebro ändå klara sig undan kval. Jag vet det ser skit ut, men faktum är att lagen under tar inte speciellt många poäng de heller.
Det som gör mest ont i magen är så klart de matcher vi möter nedanstående. Rögle, Mora och Karlskrona x2 kan ju tyvärr bli ganska avgörande.
Sedan får vi se om det kommer loss några spelare till klubben. Många ligor slår av på takten nu. Slutspelet och OS närmar sig. Många lag har i stort sett spelat klart.
Det beror väl på vilka siffror man tittar på.
Senaste fem hemma/borta med samma poängsnitt hemma/borta på resten av säsongen.
Rögle 60p
Örebro 56p
Mora 51p
Karlskrona 42pSenaste fem matchernas snitt resten av säsongen.
Rögle 60p
Mora 58p
Örebro 53p
Karlskrona 48pSenaste tio matchernas snitt resten av säsongen.
Rögle 68p
Örebro 62p
Mora 55p
Karlskrona 45pSenaste femton matchernas snitt resten av säsongen.
Rögle 62p
Örebro 60p
Mora 53p
Karlskrona 49pSen får man argumentera för vad man tycker är rimligt.. men det var bra mycket roligare att summera allt detta senaste gången jag gjorde det..
31/01/2018 kl. 21:02 #7825Andreas
KeymasterPå frågan om vilken målvakt som ska stå imr.
Inte undra på att spelarna ger fan i att köra på.. Man får ju hur många chanser som helst..
Samma resonemang som när han slängde in Hudacek och Weinstock i förlängningen efter de varit iskalla i matchen. Han resonerar som att de ska kunna göra jobbet och tar väldigt lite hänsyn till hur de sett ut tidigare.
31/01/2018 kl. 20:55 #7824pb_90
DeltagarePå frågan om vilken målvakt som ska stå imr.
31/01/2018 kl. 20:51 #7823Andreas
KeymasterOm man kollar på de poängsnitt de fyra sista lagen haft över hela säsongen, men även snittet de senaste matcherna så kommer Örebro ändå klara sig undan kval. Jag vet det ser skit ut, men faktum är att lagen under tar inte speciellt många poäng de heller.
Det som gör mest ont i magen är så klart de matcher vi möter nedanstående. Rögle, Mora och Karlskrona x2 kan ju tyvärr bli ganska avgörande.
Sedan får vi se om det kommer loss några spelare till klubben. Många ligor slår av på takten nu. Slutspelet och OS närmar sig. Många lag har i stort sett spelat klart.
-
FörfattareInlägg