Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,351 till 8,375 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Henric
    Keymaster

Jomen det är väl självklart att vi i en sällsynt match där vi mäktar med 4 framåt måste släppa minst 5 bakåt…

Personal Jesus
    Deltagare

Yes!!
    Tack Mastomäki.

Personal Jesus
    Deltagare

Tack Tyler!!!!

pb_90
    Deltagare

Jag är inte övertygad om att Arnesson är en back för topp fyra faktiskt. Tycker han har mycket att bevisa. Krångligt spel i egen zon ofta och inte mycket till offensivt spel. Men han är ju ung så borde kunna ta steg framåt!

Nej, håller med. Han känns väldigt på gränsen just nu, ungefär likvärdig som Backström. Dock tror jag ju Arnesson har mer i sig än vad han visat.

Men visst skulle jag inte klaga om man kunde få in två nya top4 backar och Arnesson ner istället för Hellström.

Skulle vara ett stort steg mot att bli ett puckskickligare lag iaf.

Japp! Arnesson har ju rätt bra passningar men har mycket konstigt för sig. När han blir stressad så låser han bara pucken vid sargen typ? Har sett det flera gånger.. dom andra börjar ju en omställning när han har pucken så men passningen kommer aldrig. Kåberg kanske ska lära honom sina ”superlobbar”!

Arnesson såg väl rätt mycket bättre ut i början av säsongen dock men har inte alls kommit upp på samma nivå sen han kom tillbaka efter skadan, vilket är rimligt kanske.

Man har ju lite problem med dom förlängningarna man ska göra. Ekbom, Hellström, Backström och Arnesson känns rätt lika med sin all-in defensiva stil. Man kan ju inte ha hur många ”all-in defensiva” backar som helst utan måste få in mer offensiva skills (lite pinsam poängleverans från vår backsida hittills). Och då Hellström och Arnesson redan har kontrakt så måste man ju släppa minst en av Backström och Ekbom om inte båda två utöver Todd.

Problemet med framför allt Hellström är ju att han MÅSTE spela med någon som är riktigt bra med puck för att det inte ska bli katastrof och enbart sarg ut.

Personal Jesus
    Deltagare

Har vi gjort två pp mål?!
    Missa sista 5 i andra.

Yongma112
    Deltagare

Jag är inte övertygad om att Arnesson är en back för topp fyra faktiskt. Tycker han har mycket att bevisa. Krångligt spel i egen zon ofta och inte mycket till offensivt spel. Men han är ju ung så borde kunna ta steg framåt!

Nej, håller med. Han känns väldigt på gränsen just nu, ungefär likvärdig som Backström. Dock tror jag ju Arnesson har mer i sig än vad han visat.

Men visst skulle jag inte klaga om man kunde få in två nya top4 backar och Arnesson ner istället för Hellström.

Skulle vara ett stort steg mot att bli ett puckskickligare lag iaf.

Henric
    Keymaster

Vaffan…

Yongma112
    Deltagare

Usel andraperiod. Vi orkar inte.

pb_90
    Deltagare

Kunde inte låta bli att fundera på nästa säsongs backuppsättning:

Slåss om top 4:
    Jonte
    Bartley
    Arnesson
    Ny

Slåss om sista 2:
    Backström
    Pilö
    Ny
    (Hellström)

pb_90
    Deltagare

Fan jävla skitmål… den ska Eero ha. Inte bra att släppa stolpen där :/

Personal Jesus
    Deltagare

Japp, det var kalles mål.

pb_90
    Deltagare

De försvarar sig bra.

Ja men klantiga utvisningar.. Olssons skitdåliga puck-out kostade på…

Personal Jesus
    Deltagare

De försvarar sig bra.

Yongma112
    Deltagare

Kunde inte låta bli att fundera på nästa säsongs backuppsättning:

Slåss om top 4:
    Jonte
    Bartley
    Arnesson
    Ny

Slåss om sista 2:
    Backström
    Pilö
    Ny
    (Hellström)

Yongma112
    Deltagare

Pilo är intressant till nästa års bygge. Överraskat positivt dom få matcherna han fått vara med. Skulle han spela mer kontinuerligt skulle säkert något misstag komma då och då, men det är ju sånt man får ta.

Tror Bartley kan bli riktigt ruggig nästa säsong om han själv bara går in för det 100%. Börjat bli riktigt rejäl i defensiven och fått in ett par vältajmade tacklingar bland annat. Med en bättre offensiv kan poängen börja komma också, han fyller ofta på i anfallen när han ska.

Personal Jesus
    Deltagare

Karlskrona vann med 2-1 efter straffar.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av Personal Jesus.
    pb_90
    Deltagare

Pilö är bra alltså!

Personal Jesus
    Deltagare

0-0 efter 6 min, imponerande!

Personal Jesus
    Deltagare

Alltså är dom dumma i huvudet eller? Nu sjuknade Tylor Spink in också enl Hellsing. Men han verkar spela ändå?! Ingen extraforward har dom med heller, sjukt smart!

Fy fan…

pb_90
    Deltagare

Alltså är dom dumma i huvudet eller? Nu sjuknade Tylor Spink in också enl Hellsing. Men han verkar spela ändå?! Ingen extraforward har dom med heller, sjukt smart!

pb_90
    Deltagare

Pilö – Aronsson kan bli jobbigt att ha på isen mot någon av Färjestads top lines…

Det måste väl vara så att dom kommer turas om att dubbla backarna? Och sen får juniorbackarna avlasta? Dock märkligt att man sätter ihop dom i samma par från början..

Defensiven lär inte vara vacker idag iaf.. det är ju ändå Hellström och Ekboms grej.. Jag fattar att dom sätter in Andersson med Spinkarna just idag.

I övrigt… röv att Mora plockade två pinnar nere i Malmö.. Känns riktigt tungt.

Yongma112
    Deltagare

Pilö – Aronsson kan bli jobbigt att ha på isen mot någon av Färjestads top lines…

Elbowing
    Deltagare

Jag är fortfarande orolig över plats 13-14 eftersom vi ska möta alla tre bottenlagen under oss fyra matcher till. Det ger mig dåliga vibbar, eftersom vi inte har spelat så bra mot någon av dessa.
    Puckarna studsar verkligen inte våran väg denna säsong, så jävla tråkigt att bara hoppas att dom under oss ska förlora hela tiden i stället för att vi tar tag i matcherna och börjar vinna.
    Men hoppas fortfarande på förändring och att vi börjar ta poäng så att man slipper denna jävla ångest.

Personal Jesus
    Deltagare

JN…håller med om Rögle.
    Så länge vi har de andra kvar där nere.

Personal Jesus
    Deltagare

Citatknas

• Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av Personal Jesus.
Visar 25 inlägg - 8,351 till 8,375 (av 13,266 totalt)