Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
25/01/2018 kl. 16:30 #7671
pb_90
DeltagareMora i praktiken nio poäng bakom med målskillnaden som dom ska ta in på 15-matcher.
KHK i praktiken tio poäng med målskillnaden som dom ska ta in på 14-matcher.
Det ska ju fan inte kunna gå.. men ändå så mår man så sjukt uselt över detta. Snälla ÖHK, förvåna oss och ta tre poäng mot Malmö samtidigt som dom andra torskar!
25/01/2018 kl. 11:15 #7670JN27
DeltagareJahapp. Ikväll lär vi ju gå för vinst om det ska kännas något sånär som okej. Matchen mot LHC var ju en av de två matcher vi har tillgodo mot Luleå. Den blev ju ett bottennapp. Det betyder alltså att vi måste vinna ikväll och Luleå ska förlora mot Färjestad för att vi fortfarande ska vara med.
24/01/2018 kl. 16:21 #7669pb_90
DeltagareFan, det ser ut att bli tungt imorgon. Spelare som inte har levererat lär få leverera rejält om vi ska vinna. Bartley och Andersson bekräftat borta. Även Jocke missar.
Ibland brukar man ju kunna säga att lagen går ihop extra som grupp när spelare är borta. Dock tycker jag att detta verkligen inte fungerar på årets ÖHK som visat sig vara allt annat än mentalt starka. DOCK! Sallinen tillbaka verkar det som, där har vi en spelare som kör!
24/01/2018 kl. 15:17 #7668JN27
DeltagareFan, det ser ut att bli tungt imorgon. Spelare som inte har levererat lär få leverera rejält om vi ska vinna. Bartley och Andersson bekräftat borta. Även Jocke missar.
24/01/2018 kl. 12:07 #7664Yongma112
DeltagareRiktigt bra med förlängningen av Eero! Lagets MVP än så länge, utan tvekan.
24/01/2018 kl. 09:38 #7663Andreas
KeymasterMärkligt att slagsmålet inte uppgraderades efter matchen till ett MP? Så har det väl alltid varit tidigare? Jag kan tycka att det är rimligt som dom gjort nu att båda får matchstraff men att det stannar där. Var dock helt säker på att Hellström skulle få mer eftersom han hoppade in osv.
Jag trodde också det skulle uppgraderas, men jag är glad att det inte blev det. Det ska inte jämställas med grövre tilltag. Det tillförde eller ändrade inte på något, men det hände ju inte speciellt mycket.
24/01/2018 kl. 09:19 #7662pb_90
DeltagareSkönt med kontinuitet på Eero. Man vet vad man får och behöver inte lägga tid och resurser för att scouta fram en ny toppmålvakt. Jag skulle dock kunna tänka mig en lite mer beprövad backup men vi får se.
Märkligt att slagsmålet inte uppgraderades efter matchen till ett MP? Så har det väl alltid varit tidigare? Jag kan tycka att det är rimligt som dom gjort nu att båda får matchstraff men att det stannar där. Var dock helt säker på att Hellström skulle få mer eftersom han hoppade in osv.
24/01/2018 kl. 09:15 #7661Andreas
KeymasterEero känns som en bra förlängning för övrigt. En stabil förstamålvakt som troligen inte kostar överdrivet mycket.
24/01/2018 kl. 08:36 #7653Andreas
KeymasterBartley anmäld.
Hellström automatiskt avstängd.Står fortfarande bara GM., inte MP på honomAndersson misstänkt hjärnskakning.
Ekbom hade ont.
Blir en spännande backuppsättning imorgon, eventuellt.
23/01/2018 kl. 23:28 #7650Karl
DeltagareIngen större anhängare av fist fights i hockey, but sometimes you gotta do what you gotta do. Bra Hellström.
Håller med, synd att han inte lyckades sänka grisen Sylvegård. Skönt att äntligen se Bartley ta för sig också. I övrigt endast Brage godkänd.
23/01/2018 kl. 21:49 #7648pb_90
DeltagareHellström slagsmål var bara jävligt kasst.. Skulle Jonathan Andersson vara skadad så är vi få backar även nästa match som är bra mycket viktigare då vi generellt sett har bättre chans på hemmaplan.. Sen kanske Bartley blir avstängd nu efter sin rejäla satsning på Olimb också. Snacka om katastrofal match som även kommer att slå över på nästa match.
Äh. Dagens enda höjdpunkt. Vi är rökta oavsett.
Ser sjukt dåligt ut att hoppa in från båset och hoppa på honom direkt. Känns troligt att det blir ett par extra matcher för Hellström då det är ett beteende man absolut inte vill ha. Jag tycker det är jäkligt bonnigt och pinsamt iaf… ingenting blev ju direkt bättre heller.
Spontant så känns det inte som att någon av våra spelare blir direkt bättre av att någon ska stå upp heller? Våra ledande spelare känns alla som förlorare på att det fysiska spelet ökar..
23/01/2018 kl. 21:39 #7646Status
DeltagareBartleys och Sylvegårds tacklingar borde bedömts lika kan jag tycka.
23/01/2018 kl. 21:25 #7644Andreas
KeymasterHur fan kan laget bete sig så illa på isen? Riktigt förbannad nu. Urkorkat beteende många gånger om och det ser dessutom ut som att Sundblad skickar ut Hellström för att hämnas på Sylvegård. Om det var så kan han dra åt helvete. Vi tappar en back och då ska vi göra oss av med en till?! Hur fan tänker dem?
23/01/2018 kl. 21:25 #7643Henric
KeymasterMeeeen…. Brage ska ha stor eloge. Spelade lugnt och fint i kassen. Kändes extremt ostyrigt i egen zon. Varför har vi typ jämt Sjökvist btw?
23/01/2018 kl. 21:21 #7642Henric
KeymasterHellström slagsmål var bara jävligt kasst.. Skulle Jonathan Andersson vara skadad så är vi få backar även nästa match som är bra mycket viktigare då vi generellt sett har bättre chans på hemmaplan.. Sen kanske Bartley blir avstängd nu efter sin rejäla satsning på Olimb också. Snacka om katastrofal match som även kommer att slå över på nästa match.
Äh. Dagens enda höjdpunkt. Vi är rökta oavsett.
23/01/2018 kl. 21:18 #7640pb_90
DeltagareHellström slagsmål var bara jävligt korkat.. Skulle Jonathan Andersson vara skadad så är vi få backar även nästa match som är bra mycket viktigare då vi generellt sett har bättre chans på hemmaplan. Sen kanske Bartley blir avstängd nu efter sin rejäla satsning på Olimb också. Snacka om katastrofal match som även kommer att slå över på nästa match.
Nej åter igen så är vi inte där mentalt på bortaplan och man ser mest ut att vilja åka hem… usch.. önskar att jag inte hade sett skiten.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av
pb_90.
23/01/2018 kl. 21:15 #7639JN27
DeltagareSundblad har fan större oförmåga till Time Out än vad Kenta hade… borde tagit 3-4 st idag.
23/01/2018 kl. 21:12 #7638Henric
KeymasterÄrligt talat är jag mest bara förbannad just nu. På det mesta, rent generellt.
23/01/2018 kl. 21:11 #7637Henric
KeymasterTycker ärligt talat Brage visat på mycket bättre spel än Eero i mångt och mycket. Han känns rejälare på något sätt.
Bitvis, ja. Men nu ser vi en Brage i sit esse. En Eero i sitt esse är betydligt bättre.
23/01/2018 kl. 21:02 #7636JN27
DeltagareTycker ärligt talat Brage visat på mycket bättre spel än Eero i mångt och mycket. Han känns rejälare på något sätt.
23/01/2018 kl. 20:58 #7635Henric
KeymasterIngen större anhängare av fist fights i hockey, but sometimes you gotta do what you gotta do. Bra Hellström.
23/01/2018 kl. 20:52 #7634JN27
DeltagareHelvete vad hela laget ska ha en sån rejäl bassning efter den här matchen? Det är Division 1-fasoner på allt just nu. Att inte Sylvegård fick utvisning är dock helt horribelt när det uppenbarligen tog i huvudet. Såg inte ut som att Jonte kröp ihop.
23/01/2018 kl. 20:52 #7633Yongma112
DeltagareFan då vad onödig slash av Vic. Grym tackling först ju.
23/01/2018 kl. 20:22 #7632pb_90
DeltagareI en sådan här match ska Glenn och Hellström smälla på utav bara helvete för att få igång laget mer. Ingen fart idag och tvåa på varenda puck! :/
Edit: Nej det ska dom uppenbarligen inte..
-
pb_90.
23/01/2018 kl. 20:06 #7631JN27
DeltagareFyfan vad dåliga dom är idag. 9-10 skott nu på 2 perioder… Att ge bort matchen till LHC är ju positivt också.
-
-
FörfattareInlägg