Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,651 till 8,675 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Karl
    Deltagare

Jösses vad fel det blev.

Karl…du kan inte ha det lätt när du vaknat med den inställningen.

Nej, men tyvärr ser det mer illa ut just nu än förra säsongen. Skulle ÖHK säkra SHL-spel blir jag dock lika glad som om det vore ett SM-guld.

pb_90
    Deltagare

Amnér klar för ett lån på två(!) matcher. Då känns det helt plötsligt riktigt bra och min tidigare analys av honom känns rätt meningslös..

Jag vet dock inte vad du tycker är bra med det? Hur stort avtryck kan han sätta på två matcher, troligtvis ingenting. Vore ju en dröm isåfall. Du förespråkar ju ofta att saker och ting ska vara billigt men jag står fast vid att klubben måste våga satsa om kapital finns. Åker vi ur så spelar det ingen roll, då KK:ar föreningen ändå.

Det som är bra är att vi inte behöver ha två juniorbackar och spela en forward på backen under dom nästkommande två matcherna? Man löser ett kortsiktigt problem riktigt billigt på detta sätt. Självklart hade man velat ha in något större namn, men jag vill i så fall få in det på forwardssidan och inte på backen där vi har det hyfsat gott ställt när alla är tillbaka. Och jag brukar förespråka att man ska få så mycket för pengarna som möjligt, inte bara strö pengarna på första bästa namn.

Det är nog jävligt svårt att locka spelare till dagens ÖHK. Det enda argumentet man har för att locka spelare är pengar.. det är ju inte direkt så att spelarna har chansen att vinna något. Och pengar är ju heller inget som finns i överflöd direkt.

JN27
    Deltagare

Amnér klar för ett lån på två(!) matcher. Då känns det helt plötsligt riktigt bra och min tidigare analys av honom känns rätt meningslös..

Jag vet dock inte vad du tycker är bra med det? Hur stort avtryck kan han sätta på två matcher, troligtvis ingenting. Vore ju en dröm isåfall. Du förespråkar ju ofta att saker och ting ska vara billigt men jag står fast vid att klubben måste våga satsa om kapital finns. Åker vi ur så spelar det ingen roll, då KK:ar föreningen ändå.

Personal Jesus
    Deltagare

Jösses vad fel det blev.

Karl…du kan inte ha det lätt när du vaknat med den inställningen.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Personal Jesus.
    pb_90
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Nu vet vi ju inte vad Amnér kommer in på för kontrakt. Jag skulle tro att Mora betalar en del av kontraktet och det kanske till och med handlar om ett lån? Visst kanske han känns lite överflödig när alla spelare kommer tillbaka, men lär vara riktigt billig. Mora tog väl dessutom över hans kontrakt från Luleå innan?

Gjorde en snabb analys på honom likt tidigare inlägg om någon vill läsa.

https://statistatikern.blogspot.se/2017/12/viktor-amner-till-orebro.html

Men om detta äventyrar en eventuell värvning av en spetsspelare så är det trist…

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Jag ska säga att jag utöver detta är rätt trött på alla, inget ont mot någon, som tycker att vi ska värva billigt. Jag tycker ärligt talat att det är skitsamma. Finns det något kapital kvar så satsa det på alla jäkla kort som går. Att värva billigt nu för att spara pengar är bara idioti, nu ska klubben satsa för att klara sig kvar och inget annat. Pengarna kan de betala tillbaka sen, sålänge vi inte rör det egna kapitalet.

Karl
    Deltagare

Satan vad kul att Glenn tar plats i JVM.. En sån jäkligt viktig milstolpe för ÖHK! Det bevisar att man absolut kan komma till Örebro och jobba sig hela vägen fram till högsta nivå som juniorspelare. Det känns ändå som att klubben har något bra på gång, måtte det bara gå vägen denna säsong.

Tror nog att ÖHK behöver honom mer än småkronorna. Detta ser illa ut, mycket illa. Frågan är om vi klarar ett negativt kval?

Möjligt.. men örebro behöver framför allt få tillbaka alla backar…

Ett kval skulle vara sinnessjukt jobbigt.. tur att Rögle och Karlskrona fortsätter att vara kassa. Men det skulle sitta jäkligt fint med ett par snabba poäng här snart.

Vi får ju i princip alltid stryk av Rögle och KSK, så risken är mycket stor att de går om oss, Mora är väl om inom några omgångar. Inte lär det bli lättare om vi får möta Leksand i ett kval. Har ställt in mig mentalt på att SHL-sagan är slut. Tack för det Pontus och Geyhammar.

Andreas
    Keymaster

Fast Bartley kommer ju tillbaka om två matcher. Arnesson i januari, Ekbom borde vara tillbaka snart med.

Jonathan däremot blev jag lite orolig för om han bli borta när man hör han haltar omkring.

EDIT:
    Jonte ska vara relativt OK enligt Twitter 🙂

JN27
    Deltagare

Tror vi är i ett läge där man vill få in lite rutin. Vi har ju dessvärre inte råd att förlora så mycket mer nu. Poängen måste in och med tre ordinarie backar borta så måste ju något göras. Känner dock att en Squires in i laget skulle göra mer betydande skillnad.

Andreas
    Keymaster

Viktor Amnér påväg in, en bra back men absolut ingen spets. Dock en bra ersättare.

Han är en offensiv back dessutom. Han kan slå en pass, men jag kan tycka det är lite synd att man tar in honom som knappt platsar i SHL när man kan spela sina juniorer istället som fyller en liknande roll.

JN27
    Deltagare

Viktor Amnér påväg in, en bra back men absolut ingen spets. Dock en bra ersättare.

JN27
    Deltagare

Kan man direkt utesluta att det är Örebro han är påväg till?

pb_90
    Deltagare

http://statistatikern.blogspot.se/2017/12/vilka-statistiska-siffror-kan-man.html

Testar att leka lite med senaste årens siffror i SHL. Tanken är att göra en för bottenlagen och sedan Örebros säsonger.

pb_90
    Deltagare

Är vi säkra på att det är SHL-klubbar? Kan ju vara Hockeyallsvenskan också.

Karlskrona har inga pengar. De hade inte pengar till Ledin ens egentligen.

Rögle är nog mer aktuellt i så fall. De rensar ju ur och Squires skulle nog passa in där, tyvärr.

Det är sant iofs. Men känns märkligt om inte ett enda SHL-lag skulle vara intresserade. Squires skulle funka bra med en bättre omgivning än i ÖHK. Skulle kunna få samma explosion som Mustonen. Båda dom känns som bra komplementspelare till spelförande spelare.

Andreas
    Keymaster

Är vi säkra på att det är SHL-klubbar? Kan ju vara Hockeyallsvenskan också.

Karlskrona har inga pengar. De hade inte pengar till Ledin ens egentligen.

Rögle är nog mer aktuellt i så fall. De rensar ju ur och Squires skulle nog passa in där, tyvärr.

pb_90
    Deltagare

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/12/27/greg-squires-pa-vag-tillbaka-till-sverige/

Squires på väg tillbaka till Sverige.. Vilka klubbar kan tänkas vara aktuella? Lär väl inte vara Karlskrona och Rögle iaf?

pb_90
    Deltagare

Satan vad kul att Glenn tar plats i JVM.. En sån jäkligt viktig milstolpe för ÖHK! Det bevisar att man absolut kan komma till Örebro och jobba sig hela vägen fram till högsta nivå som juniorspelare. Det känns ändå som att klubben har något bra på gång, måtte det bara gå vägen denna säsong.

Tror nog att ÖHK behöver honom mer än småkronorna. Detta ser illa ut, mycket illa. Frågan är om vi klarar ett negativt kval?

Möjligt.. men örebro behöver framför allt få tillbaka alla backar…

Ett kval skulle vara sinnessjukt jobbigt.. tur att Rögle och Karlskrona fortsätter att vara kassa. Men det skulle sitta jäkligt fint med ett par snabba poäng här snart.

Karl
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Med tanke på laget som ställs på isen var det väl en hyfsad insats i två perioder. Bröderna Spink faller igenom igen. Wiklander spelade inte till sig en plats.

Pilö däremot var en fröjd.

JN27
    Deltagare

Är det laget eller tränarna det är fel på? Hur många gånger har vi lyckats vända matcher och sen ändå tappa det helt?

Henric
    Keymaster

Ja jösses. Och Lule gör processen kort med KHK. Bra för oss, men pinsamt att vi alltid måste få de att framstå som guldkandidater.

JN27
    Deltagare

Det ser så illa ut så det är väl bara att pricka in en ny förlust på bortaplan redan nu.

Personal Jesus
    Deltagare

Riktigt kul.

God jul.

pb_90
    Deltagare

Visar 25 inlägg - 8,651 till 8,675 (av 13,266 totalt)