Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,676 till 8,700 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Vi får se hur det blir med corsi-analyserna i framtiden. Kommer inte åt indatan i dagsläget. Men tänkte göra en del andra analyser istället! 🙂

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

För att återgå till låtdiskussionen skulle jag mer än gärna ha Dropkick Murphys – Out of our heads refräng som en av mållåtarna. Snickerboa skulle funka som utvisningslåt när motståndaren åker ut vid något tillfälle.

pb_90
    Deltagare

Nej Joakim är snudd på onödig i denna trupp… Frågan är om man inte ska stoppa in Mastomäki där istället? Jocke skapar ju verkligen noll och ingenting på egen hand.

Man märker att han är ”NHL-skadad” dvs väljer nästan alltid det enkla spelet först. Vilket är fine om man lirar tredje/fjärdekedja och lön därefter.

Håller med… Låt säga att vi inte hade haft Libor och Jocke och kunnat lägga deras lön på några andra spelare.. fan jag blir så jävla sur att PG:s jäkla andra hemsöker klubben fortfarande.. Nog för att Libor var bra förra året, men nu förstör han ju nästan bara

Yongma112
    Deltagare

Nej Joakim är snudd på onödig i denna trupp… Frågan är om man inte ska stoppa in Mastomäki där istället? Jocke skapar ju verkligen noll och ingenting på egen hand.

Man märker att han är ”NHL-skadad” dvs väljer nästan alltid det enkla spelet först. Vilket är fine om man lirar tredje/fjärdekedja och lön därefter.

pb_90
    Deltagare

Eero kommer upp enormt stort idag, till ingen nytta. Måste vara riktigt frustrerande.

Så tam insats i en så viktig match. Som någon på SF skrev får vi alltid KHK att se ut som serieledare. Bara vi i ligan som lyckas med det.

Jocke A har fått ganska många matcher att komma igång på nu, men jag ser då inget som tyder på att han kommer bli någon spetsspelare…

Yongma112
    Deltagare

Eero kommer upp enormt stort idag, till ingen nytta. Måste vara riktigt frustrerande.

Så tam insats i en så viktig match. Som någon på SF skrev får vi alltid KHK att se ut som serieledare. Bara vi i ligan som lyckas med det.

Jocke A har fått ganska många matcher att komma igång på nu, men jag ser då inget som tyder på att han kommer bli någon spetsspelare…

pb_90
    Deltagare

Och det börjar bli många ”hedersamma” förluster nu med uddamålet.. fan i helvete så jävla trött jag blir…

För övrigt hoppas jag verkligen att pensionsspararna åker ur..

JN27
    Deltagare

Fan vad trist det är att Örebro torskar alla viktiga matcher. Resultatmässigt kmr det bli samma skitår som förra året. Skönt att mora och Rögle förlorade.

Henric
    Keymaster

Det var spiken i kistan för vår sässe. Kamp för överlevnad nu. Finns ingen vändning på horisonten tyvärr, och rädda ekonomin är prio 1 nu. SHL 2018-19 är bara bonus.

pb_90
    Deltagare

Ja… där gjorde inte Backström sitt jobb och då blir det mål direkt…

Yongma112
    Deltagare

Så jävla vek Backström… herregud

Henric
    Keymaster

Men han revanscherar sig såklart med en brilliant uppspelning för 2-2.

Henric
    Keymaster

När det blir Örebroröra i KHKs zon blir Jönsson mänsklig.

Elbowing
    Deltagare

Tror vi måste spela som Karlskrona om vi ska vinna den här matchen,tyvärr

Henric
    Keymaster

Helt otroligt vad bra de är mot oss. Nästan löjligt. Samma läge för oss och vi skjuter utanför eller högt över.

Henric
    Keymaster

Magkänslan säger klar vinst idag.

Den magkänslan är helt borta nu. 😀

Henric
    Keymaster

Jönsson får jobba med oerhört mycket plockpotatis på skott från lägen när våra skyttar är trängda eller markerade hårt. Han är en tät målis på det viset så det gäller att vi flyttar på honom för han är inte så reaktiv eller fantastisk på att läsa spelet.

Henric
    Keymaster

Hur kan de tycka att Libor sparkar undan benen? Extremt löst tolkat av domarkåren efter att ha vevat reprisen 5 gånger nu.

Henric
    Keymaster

Allvarligt?

Henric
    Keymaster

Magkänslan säger klar vinst idag.

Catskinner
    Deltagare

Håller med Kex64, en tävling om detta vore en bra ide. Gillar Skellefteå Vi på västra stå har aldrig tvivlat, men E20 Norr är ett grym alternativ till intro låt

Andreas
    Keymaster

Det finns väl inget större än Millencolin från Örebro? Jag vet inte exakt vilken låt som skulle göra sig, men de känns ju som det uppenbara valet för den lokala anknytningen och låtar som många kan känna igen.

Annars vore det kul med något helt nytt. Det finns ju många duktiga musiker härifrån och man har ju sett många metal/hårdrockskonserter med diverse lokala förmågor av varierande kvalitet. Önskar jag hade mer att bidra med från den tiden, men de flesta har nog lagt av idag.

Elbowing
    Deltagare

Önskar att laget åkte in till en bättre låt än den de gör idag t.ex refrängen på Burrows låt Örebro dom röda och vita, dessutom vore det mer pepp om vi hade en egen låt när ÖHK gör mål och vid seger. Dessa små förändringar skulle skapa mer tryck i arenan eftersom vi i publiken skulle kunna sjunga med.
    Den där techno musiken som spelas nu är helt anonym och tråkig i sammanhanget.

Ett förslag vore att lägga ut någon sorts tävling på hemsidan och låta lokala band göra en riktigt bra mål/vinst låt”

Skickade det här meddelandet till 5-6 stycken personer på ÖHK, tror att jag skickade till TJ också, men ingen har svarat

Andreas
    Keymaster

Vill bara säga att Chelsea dagger kommer leda till att jag stryper någon i min närhet i arenan så helst inte den.

TJ
    Deltagare

Tar gärna emot förslag på allt. Utvisnings, mål, introlåtar etc etc.

Visar 25 inlägg - 8,676 till 8,700 (av 13,266 totalt)