Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 17 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
05/12/2017 kl. 17:54 #7054
pb_90
DeltagareSka vi värva någon mot slutet av säsongen måste det vara någon som vi också tänkt ha kvar längre än bara säsongen ut.
Överlag får jag en väldigt bitter smak i munnen av sena värvningar.
Ja sena värvningar är ett jäkla skit.. Kikar man på vår historia bakåt så är den inte direkt smickrande.
Jag tycker att NJ ska härda säsongen ut och verkligen spara på slantarna. Sen går ett par kontrakt ut och vi kanske kan uppgradera en del till nästa säsong utan för den sakens skull höja budgeten speciellt mycket. Undantaget är väl om han får chansen att göra världens klipp.. men det känns inte speciellt troligt.
För visst var det två år med en lägre budget tills man kommit underfund med underskottet? Å andra sidan så är det ett saftigt tillskott i kassan från SHL till nästa säsong.
05/12/2017 kl. 12:27 #7053Andreas
KeymasterSka vi värva någon mot slutet av säsongen måste det vara någon som vi också tänkt ha kvar längre än bara säsongen ut.
Överlag får jag en väldigt bitter smak i munnen av sena värvningar.
05/12/2017 kl. 10:25 #7052JN27
DeltagareHar vi tur kanske vi har säkrat säsongen lagom till OS. Dvs att vi slipper att jobba i motvind och därför kan offra en spelare.. motvilligt.
I annat fall får dom ju försöka lösa en ersättare lagom tills dess men sanolikt plockar man väl hem Ahl och JW.04/12/2017 kl. 19:00 #7051Andreas
KeymasterJag gillar inte när våra spelare blir uttagna till landslag, förutom skaderisken riskerar vi att mista tongivande spelare under OS, fattar inte varför SHL kör på som vanligt just under OS. Som bottengäng kan det stå oss dyrt.
Jag tror inte de trodde att NHL skulle sätta sig så på tvären för OS och därmed skulle väldigt få SHL-spelare behöva åka.
Att tappa Manninen under hela OS var en ren mardröm.
04/12/2017 kl. 18:44 #7050Karl
DeltagareJag gillar inte när våra spelare blir uttagna till landslag, förutom skaderisken riskerar vi att mista tongivande spelare under OS, fattar inte varför SHL kör på som vanligt just under OS. Som bottengäng kan det stå oss dyrt.
04/12/2017 kl. 14:35 #7049Andreas
KeymasterInga enkla matcher som följer, men Malmö är kanske möjligt, framförallt hemma. Växjö borta är väl så svårt som det kan bli?
02/12/2017 kl. 23:58 #7028JN27
DeltagareGivetvis vinner Mora med…
Skiter i Mora sålänge Rögle och Karlskrona fortsätter att åka på spö. Vi måste öka klyftan.
Matchen som helhet var suverän. Man gjorde verkligen ingen överprestation tack vare att hela laget gjorde jobbet. Så sjukt viktigt när hela laget verkligen jobbar stenhårt, då vinner man. Borde vara väldigt mkt roligare att spela när man känner att gubben bredvid gör allt.
Älskade Libors reaktion när han missade sitt läge och man fångade efterspelet. Smäller igen dörren till båset. Det bevisar ju att han vill jäkligt mkt och som tidigare skrev så jobbade även han på en mycket högre nivå. Kul.
02/12/2017 kl. 20:22 #7027Status
DeltagareGivetvis vinner Mora med…
02/12/2017 kl. 19:12 #7026pb_90
DeltagareWoho Örebro först ut direkt i TV4-sporten! 😉
02/12/2017 kl. 17:59 #7025pb_90
DeltagareMånga viktiga bitar idag tycker jag. Försvarsspelet riktigt solitt och backcheckingen stenhård. Eero får hålla nollan (grymt viktigt) och med en riktigt fin räddning som Henric skriver. Sen tycker jag att Libor Hudacek trampade på mer än vad han har gjort på länge och den kedjan såg bra ut.
Förstakedjan får utdelning deluxe och Manninen var fan överallt. Sallinen hade riktigt oflyt med skyttet men lyckas ändå få med sig två ass. Wandell är magisk i egen zon med pucken klistrad på klubban hela tiden.
Alla backar är bra idag! Riktigt viktigt 🙂
02/12/2017 kl. 17:36 #7024Henric
KeymasterSkön seger. Och underbart att se Eero göra en riktig fantomräddning. Otroligt fin sidledsförflyttning sär i slutet.
01/12/2017 kl. 20:12 #7021Andreas
KeymasterLäste plusintervjun med Sundblad från idag. Det är på ett sätt ganska skönt att han tar ner alla på jorden på något vis. Jag hoppas att det finns realitet i det han säger. Han hade samma problem som laget har nu i Tyskland. Och visst tyska ligan skiljer sig kvalitétsmässigt men någonstans är det ju samma villkor för alla lag oavsett serie.
Som jag förstår det från spelarna så är det ingen i laget som betvivlar Sundblad och man ser honom som en bra ledare. Det jag är lite orolig för är att han saknar dom sympatiska sidorna, typ hur mår gruppen men samtidigt så är det viktigt för en ledare att laget följer hans idé och inte börjar tvivla och som jag förstår det så är det precis så det är idag.
I Tyskland vann de mästerskapet det året de hade en liknande svacka som vi har nu. Jag säger inte att det kommer ske för oss, men jag tror ändå att laget kommer höja sig rejält.
Kvalitén finns ju där och han har gjort många spelare som jag tyckte var väldigt loja i intervjuer osv till riktiga vinnarskallar så förhoppningen är väl att dom får någon sorts medstuds och rentav kanske vänder på trenden helt.Jag känner att han bryr sig om spelarna ändå. Han må ha stenansikte och se dem som anställda proffs, men jag fick mig en tankeställare med tanke på hur han reagerade när Backström fick en smäll mot huvudet på träning. Han blev nästan förskräckt att det var en hjärnskakning. Det var en väldigt ”mänsklig” och sympatisk reaktion som kom fram.
Jag tror han är väldigt insnöad på hockey och inte speciellt road av att vara i media bara. Han vill träna laget. Att svara på frågor är kanske något han helst hade varit utan, men han inser också att det ingår i jobbet och han tar det för det är så jäkla roligt att träna spelare.
Ungefär så har min bild växt fram.
01/12/2017 kl. 19:48 #7020Henric
KeymasterNu ser ju iofs KHK ut att få en tuff kväll ikväll, men skulle de vända och ta tre pinnar är strecket bara två poäng bort. Väl under det simmar vi motströms. Ett par raka torsk till… Usch.
01/12/2017 kl. 15:43 #7019JN27
DeltagareLäste plusintervjun med Sundblad från idag. Det är på ett sätt ganska skönt att han tar ner alla på jorden på något vis. Jag hoppas att det finns realitet i det han säger. Han hade samma problem som laget har nu i Tyskland. Och visst tyska ligan skiljer sig kvalitétsmässigt men någonstans är det ju samma villkor för alla lag oavsett serie.
Som jag förstår det från spelarna så är det ingen i laget som betvivlar Sundblad och man ser honom som en bra ledare. Det jag är lite orolig för är att han saknar dom sympatiska sidorna, typ hur mår gruppen men samtidigt så är det viktigt för en ledare att laget följer hans idé och inte börjar tvivla och som jag förstår det så är det precis så det är idag.
I Tyskland vann de mästerskapet det året de hade en liknande svacka som vi har nu. Jag säger inte att det kommer ske för oss, men jag tror ändå att laget kommer höja sig rejält.
Kvalitén finns ju där och han har gjort många spelare som jag tyckte var väldigt loja i intervjuer osv till riktiga vinnarskallar så förhoppningen är väl att dom får någon sorts medstuds och rentav kanske vänder på trenden helt.30/11/2017 kl. 22:07 #7012pb_90
DeltagareOch Ahl i NA.
”Men du vill väl tillbaka till Örebro?
– Näej, alltså … Jag vill spela ishockey. Det är vad det handlar om. Får jag ändå inte spela i Örebro tackar jag jättegärna ja till att vara här.”
Jag tror verkligen inte det är smart att ha en så stor trupp om man ska bygga ett lag… Man ger sig själv en massa onödiga problem.
Örebro hade lika gärna kunnat skita i två forwards innan säsongen. Abols och Ahl hade man kunnat skippat och på så sätt sparat kanske 40k/mån samtidigt som alla är ”nöjda” över att vara i truppen.. Det funkar ju uppenbarligen för andra lag.
30/11/2017 kl. 21:51 #7011pb_90
DeltagareGrymt besviken att de fortsätter släppa så enkla mål från bra lägen framför mål. Det borde de väl se att det är där målen kommer?
Franzen på backen med så mycket speltid är ett rent misstag. Inget ont om Franzén så, men varför tvinga ner en forward till back mot ett av SHL:s bästa lag när det finns sex friska ordinarie backar att spela?
Jag tycker också att det ger ett löjets skimmer över laget också när man tvingar ner en forwards som back.. Har vi ont om backar så får vi väl gå kort och kasta in någon när det verkligen är kris eller så får vi väl ta med en junior och ge dom sparsamt med istid.
Hela laget lär ju undra när tränarna säger ”du ska spela back idag!” till Franzén.. Även om han gjorde det helt okej under omständigheterna så är han inne på två av målen bakåt.
30/11/2017 kl. 21:45 #7010pb_90
DeltagareTycker Todd och Bartley är helt OK. Däremot så tycker jag alla är så yra och slarvar med pucken. Tacklar utan idé. Man tjatar om att spela presspel men det blir aldrig något sånt. Ändå slänger man inte om i kedjorna eller ändrar på något.
Jo dom är väl dom backarna som känns okej. Dock tycker jag att Jonathan har sjunkit rätt mycket han också efter sin lysande start. En hel del konstiga beslut.
Exakt.. och man kastar ju inte om i slutet på matcherna heller bara för att se om man kan få någon effekt? Förstakedjan har ju försvunnit helt från att ha dominerat ett gäng matcher i rad och Weinstock, Andersson och Viksten är också helt osynliga. Spinkarna är ju dom enda som lyckas få någon så när press i ett par byten, men dom släpper in en hel del mål också tyvärr (även om det är skitmål alla tre idag…). Fjärdekedjan kan man inte klaga på då deras uppgift ändå är att spela 0-0, och dom gör arbetet i så gott som varje match.
Nej det börjar se mörkt ut. Det är ju faktiskt endast fem poäng ner till Karlskrona..
Frågan är ju om det är något skumt i gruppen? Det lär väl ha knorrats en del från dom som inte får speltid och man lånade ju faktiskt ut både Ahl och Wiklander nyss. Dom ser ju inte riktigt ut att kämpa för varann direkt på samma sätt som tidigare?
30/11/2017 kl. 21:42 #7009JN27
DeltagareJo men det är just detta som gör att jag inte förstår hur tränarna tänker. Det känns som att de saknar idéer typ. Nästa match måste det bli 3 p. HV blir ju inte lättast direkt.
30/11/2017 kl. 21:40 #7008Andreas
KeymasterGrymt besviken att de fortsätter släppa så enkla mål från bra lägen framför mål. Det borde de väl se att det är där målen kommer?
Franzen på backen med så mycket speltid är ett rent misstag. Inget ont om Franzén så, men varför tvinga ner en forward till back mot ett av SHL:s bästa lag när det finns sex friska ordinarie backar att spela?
30/11/2017 kl. 21:37 #7007Status
DeltagareTittar man på KHK, Rögle och Mora så ser det åtminstone ut som att de vill/tycker det är kul att spela.
30/11/2017 kl. 21:34 #7005JN27
DeltagareTycker Todd och Bartley är helt OK. Däremot så tycker jag alla är så yra och slarvar med pucken. Tacklar utan idé. Man tjatar om att spela presspel men det blir aldrig något sånt. Ändå slänger man inte om i kedjorna eller ändrar på något.
30/11/2017 kl. 21:30 #7004pb_90
DeltagareVäldigt många som underpresterar ändå. Vart har Viksten, Jocke och Weinstock tagit vägen? Vart är Libor? Kilpeläinen?
Libor är påväg bort och skiter i hur det går för oss. Det märks på hela honom. Kanske är dags att plocka hem JW och Ahl för att få lite ordning i laget och en förändring.
Ja Libor kan gärna få försvinna enl mig. Jag är tveksam till om han verkligen varit skadad eller om han helt enkelt varit petad, vad tror ni? Skulle vara riktigt najs att få in något yrväder med lite skills där istället, även om jag verkligen skulle vilja få in en back av hög kvalitet. Vi loggar för mycket istid på spelare som aldrig kommer att höja lagets prestanda. Spelare som Hellström kommer tyvärr aldrig att höja kvalitén i spelet med puck. Sen en annan sak, är inte merparten av våra backar rätt kassa på skridskorna? Jonathan är väl helt okej, men övriga är väl riktigt sparsamma skridskoåkare?
30/11/2017 kl. 21:20 #7003JN27
DeltagareAsså KHK, Rögle och Mora är ju inte skitvassa heller. Men min känsla är ju att ngt är jävligt fel i laget. Känns ju inte direkt som att Sundblad pekar på rätt grejer när det ALDRIG ser bättre ut. Det är samma mediokra spel varje match.
30/11/2017 kl. 21:14 #7001Status
DeltagareVi har SHL’s blekaste lag
30/11/2017 kl. 21:12 #7000JN27
DeltagareVäldigt många som underpresterar ändå. Vart har Viksten, Jocke och Weinstock tagit vägen? Vart är Libor? Kilpeläinen?
Libor är påväg bort och skiter i hur det går för oss. Det märks på hela honom. Kanske är dags att plocka hem JW och Ahl för att få lite ordning i laget och en förändring.
-
FörfattareInlägg