Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 18 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
08/12/2017 kl. 10:58 #7093
JN27
DeltagarePå tal om fysiskt spel så tycker jag att Glenna står för betydligt mer av den varan. Hellström får ju aldrig till sina tacklingar och ska alltid bråka så att han åker ut.
Igår var han för ovanlighetens skull ganska osynlig dock.Håller med tidigare skrivande gällande förbättninsåtgärder osv, men jag är ändå lite osäker vart jag har Kilpeläinen. Jag skulle inte vilja säga att han överpresterade i början av säsongen.
Jag tror att han är inne i en dålig fas precis som hela laget. Han visade igår vilka kvalitéer han besitter men emellanåt går han bort sig och verkar framförallt ha svårt för låga skott.Får laget en höjning och några segrar i rad så tror jag även att han kommer komma tillbaka till sin tidigare form.
08/12/2017 kl. 10:51 #7092pb_90
DeltagareIgår kändes frånvaron av vår bästa back påtaglig, speciellt då några av de backar som spelade underpresterade och det grövsta. Jag tror jag aldrig sett Ekbom spelat så dåligt, undrar om han är skadad? Hellströms passningar ska vi inte tala om, jag tror inte ett enda pass satt på bladet igår…det spelar ingen roll om man tacklar som Hulken, om man inte kan slå passningar. Något att nöta på träningar för hans del.
På tal om backar så ser det ut som att vi iaf slipper Noah Welch i vår nästa match mot Växjö. Hoppas att gårdagens nederlag ger extra energi och revanschlust i den matchen.
Håller med.. Ekbom har tyvärr varit riktigt dålig hittills. Igår får man väl förlåta honom lite i och med att han fick vara pappa åt Aronsson (som jag tyckte gjorde det rätt bra under omständigheterna). Men faktum är att Ekbom tyvärr inte är bättre än en back för ett tredje backpar alternativt extraback om man kikar på hans siffror. Självklart har han kvalitéer som är svåra att mäta också med sitt uppoffrande spel m.m. men han saknar ändå många av dom kvalitéerna som jag värdesätter högst. Och man kanske tyvärr tittar mellan fingrarna lite för ofta just på grund av det tidigare omätbara där han ofta offrar sig för laget m.m. Sen tycker jag överlag att det ofta är ett oproportionerligt hyllande av spelare som täcker skott.. Erik Granqvist brukar säga att det ibland är mycket bättre att ge målvakterna fri sikt tex.
Sen Hellström kan man ju skriva en novell om han också. Jag har alltid varit ganska anti-honom i grundinställningen även om det är svårt att inte gilla honom i matcher där hans fysiska spel verkligen kommer fram (börjar bli väääääldigt sällsynt numer). Jag tror att Jonathan Andersson med en annan backpartner i utgångsläget hade varit landslagsaktuell. Andersson är den enda anledningen till att Hellström har hyfsade corsi-siffror.
Och enl mig är det livsfarligt att ha två så pass spelskickligt limiterade spelare som är svåra att göra sig av med. Hellström pga hans helt sinnessjukt obegripliga kontrakt (antar att PG tyckte att han sålde biljetter) och att så många verkar gilla honom för hans fysiska spel och sen Ekbom för hans publikfriande spel med uppoffring m.m. och det faktum att han varit i klubben ett tag. Jag skulle jättegärna se att dom såg över möjligheten att bryta Hellströms kontrakt efter säsongen för att lämna plats åt någon med mer skills men att man behåller Ekbom som en back för tredje backpar. Tror dock att Hellström får feta pengar tack vare PG så det lär vara svårt att bli av med honom..
Ny toppback-Jonathan Andersson
Bartley-Backström
Arnesson-EkbomExtra: Junior alt. ny spännande från HA (Marcus Björk i Oskarshamn lär det bli huggsexa om).
Detta skulle kunna vara en rätt bra backsida (inte mer om inte rejäla kliv tas) och inte speciellt mycket dyrare än nuvarande.
08/12/2017 kl. 10:02 #7091Rebound
DeltagareIgår kändes frånvaron av vår bästa back påtaglig, speciellt då några av de backar som spelade underpresterade och det grövsta. Jag tror jag aldrig sett Ekbom spelat så dåligt, undrar om han är skadad? Hellströms passningar ska vi inte tala om, jag tror inte ett enda pass satt på bladet igår…det spelar ingen roll om man tacklar som Hulken, om man inte kan slå passningar. Något att nöta på träningar för hans del.
På tal om backar så ser det ut som att vi iaf slipper Noah Welch i vår nästa match mot Växjö. Hoppas att gårdagens nederlag ger extra energi och revanschlust i den matchen.
08/12/2017 kl. 08:25 #7090pb_90
DeltagareKilpeläinen är inte alls bra alltså… Kan inte ta en enda straff
Tycker du vänder kappan efter vinden lite väl ofta. Han gjorde ju en monsterräddning tidigare. Fattar dock inte hur de tänker när de parkerar i knät på honom i 6 mot 5…
Kappan vändes för ett tag sen. Det är för många lätta puckar som slinker in. Han borde nog kunna ha nypt någon puck till idag. Och jag är väl införstådd i att det kan slinka in någon enkel ibland, men 2-3 målet mot Brynäs och sen Miele idag är inte godkänt bara. Och jag kanske går på lite väl hårt i affekt, men dom poängen som han vann åt oss i början har han nog tyvärr gett tillbaka med ränta nu på slutet :/
Och sen straffar så går det inte annat än att säga att han är usel på.. Har han tagit en av sju i år typ?
Hans stats har ju helt klart sjunkit. Tänkte före säsongen att Finska ligan är nog lite som Allsvenskan, 94% i AS är lika med 91% i SHL. Och det är ju inget snack att en del billiga puckar börjat slinka in. Därför man skall ha två bra målvakter istället för en förmodat bra och en vattenbärare. Så har det ju varit i alla Örebros SHL säsonger. Förstod aldrig vitsen med att byta Lundberg mot Brage. Nu har iofs Brage varit bättre i år än i fjol. Men jag vill ha mer två målakter som tävlar än en given som är ojämn
Håller med till 100%.
Nu när man lugnat ner sig lite så går det väl att sammanfatta situationen med en lite mer rimlig ton angående Kilpeläinen.
För nu lär vi väl kunna säga att det snarare var en överprestation i början på säsongen? Det känns troligare än att han underpresterar just nu. Möjligtvis skulle sanningen kunna ligga någonstans emellan. Skulle vara kul att få en analys på Kilpeläinen, jag kan kika lite på alla siffror och jämföra med övriga målvakter i helgen.
På straffläggningen har han följande facit:
Straffar under matchens gång: 1/2 insläppta och 50% räddning.
Straffar efter matchens gång: 4/5 insläppta och 20% räddning. Näst sista har 50%.07/12/2017 kl. 23:56 #7089Orebro Center
Tycker du vänder kappan efter vinden lite väl ofta. Han gjorde ju en monsterräddning tidigare. Fattar dock inte hur de tänker när de parkerar i knät på honom i 6 mot 5…
Kappan vändes för ett tag sen. Det är för många lätta puckar som slinker in. Han borde nog kunna ha nypt någon puck till idag. Och jag är väl införstådd i att det kan slinka in någon enkel ibland, men 2-3 målet mot Brynäs och sen Miele idag är inte godkänt bara. Och jag kanske går på lite väl hårt i affekt, men dom poängen som han vann åt oss i början har han nog tyvärr gett tillbaka med ränta nu på slutet :/
Och sen straffar så går det inte annat än att säga att han är usel på.. Har han tagit en av sju i år typ?
Hans stats har ju helt klart sjunkit. Tänkte före säsongen att Finska ligan är nog lite som Allsvenskan, 94% i AS är lika med 91% i SHL. Och det är ju inget snack att en del billiga puckar börjat slinka in. Därför man skall ha två bra målvakter istället för en förmodat bra och en vattenbärare. Så har det ju varit i alla Örebros SHL säsonger. Förstod aldrig vitsen med att byta Lundberg mot Brage. Nu har iofs Brage varit bättre i år än i fjol. Men jag vill ha mer två målakter som tävlar än en given som är ojämn
07/12/2017 kl. 23:54 #7088Orebro Center
DeltagareÄh jag är fan extremt besviken på detta.. i vanliga fall lägger det sig men när man känner att segern var i hamn så ska det likt förbannat släppas in ett skitmål på slutet. Brynäs är 4 p före nu och ser ruggigt starka ut.. slutspel känns långt borta.
Tittar du uppåt?
07/12/2017 kl. 23:01 #7087pb_90
DeltagareBesviken är bara förnamnet. Det här borde de kunna reda ut tycker man.
Att sedan spela Hudacek och Weinstock i OT är ju rent seppuku. Utan tvekan största misstaget jag sett från Sundblad.
Ja Hudacek och Weinstock var kanske sämst på plan idag och ändå får dom kliva på först? Vad tänkte dom på? Glenn var stekhet, Manninen, Sallinen och Wandell var stekheta. Spinkarna har avgjort ett par förlängningar åt oss men ändå stoppar man in dom två.. Det är faktiskt obegripligt och jag tycker man sänder märkliga signaler till resten av truppen
07/12/2017 kl. 22:58 #7086pb_90
07/12/2017 kl. 22:43 #7085JN27
DeltagareÄh jag är fan extremt besviken på detta.. i vanliga fall lägger det sig men när man känner att segern var i hamn så ska det likt förbannat släppas in ett skitmål på slutet. Brynäs är 4 p före nu och ser ruggigt starka ut.. slutspel känns långt borta.
07/12/2017 kl. 21:58 #7084Andreas
KeymasterBesviken är bara förnamnet. Det här borde de kunna reda ut tycker man.
Att sedan spela Hudacek och Weinstock i OT är ju rent seppuku. Utan tvekan största misstaget jag sett från Sundblad.
07/12/2017 kl. 21:24 #7081Status
DeltagareBetala 2-300k/mån för Jocke A känns som slöseri.
07/12/2017 kl. 21:23 #7080JN27
07/12/2017 kl. 21:19 #7079pb_90
07/12/2017 kl. 21:18 #7078Yongma112
DeltagareFullt rättvist tyvärr. Bra första 15. Värdelösa sista 40.
07/12/2017 kl. 21:04 #7077Personal Jesus
DeltagareVi fortsätter kasta bort minut efter minut i PP…
Vi gör så för att få lite nerv i matcherna.
07/12/2017 kl. 20:48 #7076Orebro Center
DeltagareÖrebro får slita för sina mål men det behöver inte Malmö göra. Släng väg en puck och det är målchans. Dax att låta Brage få stå
07/12/2017 kl. 20:23 #7075pb_90
DeltagareSpinkarna fortsätter att vara inne på alla mål bakåt och kedjan med Weinstock, Andersson och Hudacek är helt meningslös. Den är så sjukt jävla uddlös så jag blir förbannad…
07/12/2017 kl. 20:09 #7074Yongma112
DeltagareVi fortsätter kasta bort minut efter minut i PP…
07/12/2017 kl. 19:41 #7073Andreas
KeymasterNej, det där ska han ta.
07/12/2017 kl. 19:38 #7072pb_90
DeltagareKilpeläinen och halvlåga dåliga skott är ingen höjdare alltså..
07/12/2017 kl. 18:37 #7071Andreas
KeymasterTrist, men saker som händer. Nu när laget kanske kan bygga upp en positiv trend också.
07/12/2017 kl. 18:28 #7070Orebro Center
DeltagareKänns ändå lite tunt. En back och en forward till skulle behövas. Iaf en back. Serien är lång
Även om truppen till numerär är/varit stor så måste det ju finnas kvalitet också
07/12/2017 kl. 18:13 #7069Personal Jesus
DeltagareDe har gått och blivit sjuka.
07/12/2017 kl. 17:56 #7068Andreas
KeymasterInte hört något om Viksten eller Jonathan Andersson. Den senare har vi verkligen inte råd att tappa nu.
07/12/2017 kl. 17:43 #7067JN27
DeltagareVilar man Viksten medvetet? Någon som vet?
-
FörfattareInlägg