Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,901 till 8,925 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Nivån på domarna?!

JN27
    Deltagare

Men vad är det för jävla ägg till zebra i matchen? Ingen straff heller haha!

pb_90
    Deltagare

Är domaren helt efterbliven eller?

JN27
    Deltagare

Och sen ett bortdömt mål på det.. kanoners

Helt regelrätt.

pb_90
    Deltagare

Och sen ett bortdömt mål på det.. kanoners

JN27
    Deltagare

Är riktigt orolig över att vi är tillbaka mot samma svacka som innan uppehållet och nu är det inget uppehåll i närtid. Måtte vi ta oss ur detta.

JN27
    Deltagare

Klart att tränarbytet gett någon effekt. De vill visa upp sig typ. Men att falla i den fällan mot ett sargat gäng känns så jäkla illa. De har ju flera viktiga spelare borta dessutom.

Yongma112
    Deltagare

Inte egentligen. Men att Rögle plötsligt ser ut som de är SM-guldkandidater är lite överraskande ändå.

Jag vet inte.. tycker mer att de skrivits ner omotiverat mycket. Finns kvalité i deras lag helt klart. Plus att vi alltid blir tillbakapressade och drar på oss utvisningar i mängder i Lindab känns det som.

pb_90
    Deltagare

Helt plötsligt studsar allt deras väg, precis som mot Frölunda… Dom får med sig någon studs och en lite väl tveksam omställning. Sen borde Örebro gjort minst ett mål på de klara lägena mitt i slottet..

Tylor och Tyson -2 och Viksten -3… kanske ändå är dags att justera något där. Byta plats på Olsson och Viksten kanske?

Henric
    Keymaster

Ingen är väl ens förvånad?

Inte egentligen. Men att Rögle plötsligt ser ut som de är SM-guldkandidater är lite överraskande ändå.

Yongma112
    Deltagare

Ingen är väl ens förvånad?

Henric
    Keymaster

Helt otroligt. Helt otroligt.

Henric
    Keymaster

Ok?

Henric
    Keymaster

Hur de fick med sig 4 spelare så snabbt fattar jag inte riktigt. Vi tappade positionerna helt i deras zon. Likaså får inte Röglespelaren fram en sådan pass till på hela säsongen som vid deras första mål. Snudd på omöjligt.

JN27
    Deltagare

Klart som fan att Örebro ska åka på torsk mot brögänget.

pb_90
    Deltagare

Helvete vad det ser kasst ut nu………….. kommer fyra mot två… time out kanske?

pb_90
    Deltagare

Puckstirr = inte bra… eller helt enkelt missad överbelastning

Henric
    Keymaster

Kommer bli tokdäng om vi fortsätter dra på oss utvisningar så här.

Andreas
    Keymaster

De saknar en del betydande namn Rögle. Får se om det gör skillnad.

Status
    Deltagare

Då var det dags för värsta tänkbara motståndet igen då.

pb_90
    Deltagare

Då är vi nog alla överens där! 🙂

Jag undrar lite varför Kalle har hamnat i den situationen han har hamnat i? Han borde väl rimligtvis gå före många av dom som har fått mer speltid hittills?

Ska bli sjukt spännande att se vad NJ gör för rockader i truppen till nästa säsong också. Känslan är väl att det inte behövs mer än en liten finjustering för att man ska få en bra utväxling? Första, tredje och fjärdekedjan känns ju rätt givna ändå med tanke på hur det har gått och vilka som har kontrakt.

Andreas
    Keymaster

Jag tror Kalle är en bättre ersättare än Abols då han är extremt stabil. Abols vet man inte riktigt vad man får tyvärr. Ena matchen bländar han med dragningar och teknik, nästa kan han trycka till jävlar och nästa vilja slå ner alla han möter.

JN27
    Deltagare

Men visst blixtrar Abols till ibland med grym puckteknik? Tycker han är riktigt bra på att hålla i pucken osv. Men är väl lite ”valpig” i spelet fortfarande där han inte hittar en konstant nivå. Men känslan är väl att han kan få rätt bra utväxling ändå? Är väl hur som helst en billig spelare till en tredje/fjärdelina även till nästa säsong.

Fördelen är ju också att det är en spelare som fortfarande är nöjd att han fått chansen på den här nivån. Vilket är fördelaktigt för plånboken och vart han kan spela. Sen vore det ju kul om han, liksom mastomäki och även Glenn kan utvecklas till framgångsrika spelare genom att ha spelat i Örebro.

pb_90
    Deltagare

Men visst blixtrar Abols till ibland med grym puckteknik? Tycker han är riktigt bra på att hålla i pucken osv. Men är väl lite ”valpig” i spelet fortfarande där han inte hittar en konstant nivå. Men känslan är väl att han kan få rätt bra utväxling ändå? Är väl hur som helst en billig spelare till en tredje/fjärdelina även till nästa säsong.

JN27
    Deltagare

Libors axel strular igen och då får Kalle chansen där.

Mastomäki går genom hjärnskakningstrappan så Abols tar hans plats.

Todd är tillbaka!

Att han inte har varit helt fräsch tycker jag har varit tydligt. Han har ju inte alls vågat ta för sig alls? Antagligen då för att han har ont/är rädd för att det ska bli sämre då antar jag? Gillar att man sätter in Kalle där, visst har han inte alls samma egenskaper offensivt, men det är ju inte det han behöver bidra med heller för att det ska bli bättre. Jag vill se en hårdare forecheck från den kedjan och då passar han bra in.

Visst testade man Abols där förra gången Libor var borta? Tyckte att han var jäkligt blek då om jag inte minns helt rätt.. Jag skulle dock vilja se han få lite mer chanser högre upp i hierarkin då det känns som att han har en riktigt hög kapacitet som lurar..

Håller med. Tror Kalle funkar bra där. Han besitter även riktigt bra skridskoåkning i år jämfört med tidigare har jag märkt.

Tror Abols gör sig bättre i brunkarkedjan som ersättare till Masto. Han är ändå en relativt likvärdig spelartyp.

Visar 25 inlägg - 8,901 till 8,925 (av 13,266 totalt)