Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,926 till 8,950 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Libors axel strular igen och då får Kalle chansen där.

Mastomäki går genom hjärnskakningstrappan så Abols tar hans plats.

Todd är tillbaka!

Att han inte har varit helt fräsch tycker jag har varit tydligt. Han har ju inte alls vågat ta för sig alls? Antagligen då för att han har ont/är rädd för att det ska bli sämre då antar jag? Gillar att man sätter in Kalle där, visst har han inte alls samma egenskaper offensivt, men det är ju inte det han behöver bidra med heller för att det ska bli bättre. Jag vill se en hårdare forecheck från den kedjan och då passar han bra in.

Visst testade man Abols där förra gången Libor var borta? Tyckte att han var jäkligt blek då om jag inte minns helt rätt.. Jag skulle dock vilja se han få lite mer chanser högre upp i hierarkin då det känns som att han har en riktigt hög kapacitet som lurar..

Andreas
    Keymaster

Libors axel strular igen och då får Kalle chansen där.

Mastomäki går genom hjärnskakningstrappan så Abols tar hans plats.

Todd är tillbaka!

Andreas
    Keymaster

Grymt bra corsi efter uppehållet! Även om det såg lite uddlöst ut mot Frölunda så var det bra underliggande statistik. Dock så behövde ju Frölunda bara bevaka ledningen.

Det får mig ändå att bli lite hoppfull om närmsta framtiden 🙂 Det ”lilla” som oroar mig är att special teams inte riktigt funkar och att det egentligen bara är en kedja som är riktigt heta.

Instämmer. Det som dock PP visar på är att vi saknar faktiskt den extra duktiga spelfördelaren som kan styra ett powerplay. ”Spets” helt enkelt.

Vi saknar en Conny helt enkelt. Inget skämt. Det är precis en sådan spelare vi hade behövt nu. En kille som kan lägga smörpass till en fri spelare mitt i zon för enkla(re) mål i powerplay.

pb_90
    Deltagare

Grymt bra corsi efter uppehållet! Även om det såg lite uddlöst ut mot Frölunda så var det bra underliggande statistik. Dock så behövde ju Frölunda bara bevaka ledningen.

Det får mig ändå att bli lite hoppfull om närmsta framtiden 🙂 Det ”lilla” som oroar mig är att special teams inte riktigt funkar och att det egentligen bara är en kedja som är riktigt heta.

pb_90
    Deltagare

Facitet i Ängelholm är ju rätt dystert om man säger så..

Lite märkligt är att Örebro efter matchen på tisdag mot Rögle har lirat tre matcher mer borta än hemma. Och tittar man på hemmafacit så ligger örebro 6:a i antal segrar. Det är verkligen bortafacitet som har slagit i år. Där är vi endast 10:a.

Efter Rögle-matchen är det fyra hemmamatcher på dom nästa fem. Jääääävligt viktigt att hitta rätt form till dessa. Undrar om spelarna får så jäkla mycket extrakraft av publiken att dom orkar härda ut den jobbiga spelidén hela matchen? Och när detta inte finns på bortaplan så sjunker nivån på arbetsinsatsen lite för mkt?

Jag har kollat på matchen i efterhand och det enda jag tycker att man är dålig på egentligen i gårdagens match är att göra mål. Tycker Örebro skapar tillräckligt för att kunna vända på matchen och man bjuds in flera gånger. Arbetsinsatsen är det inga fel på men de har svårt att göra mål.

Man ska inte ta ifrån Gustafsson insatsen i Frölundamålet heller.

Tror det var rätt avgörande att Viksten och JA var borta. Hade man haft med dem så tror jag att spelet framför mål varit betydligt bättre, plus att Mastomäki utgick. Så överlag var inte arbetsinsatsen särskilt dålig och matchen i sig gjorde de ganska bra, men effektiviteten uteblev helt.

Exakt. Har fixat corsi-statistiken nu också och den är på 57% igen.. Och ändå lyckas man inte göra mål… :/

JN27
    Deltagare

Lite märkligt är att Örebro efter matchen på tisdag mot Rögle har lirat tre matcher mer borta än hemma. Och tittar man på hemmafacit så ligger örebro 6:a i antal segrar. Det är verkligen bortafacitet som har slagit i år. Där är vi endast 10:a.

Efter Rögle-matchen är det fyra hemmamatcher på dom nästa fem. Jääääävligt viktigt att hitta rätt form till dessa. Undrar om spelarna får så jäkla mycket extrakraft av publiken att dom orkar härda ut den jobbiga spelidén hela matchen? Och när detta inte finns på bortaplan så sjunker nivån på arbetsinsatsen lite för mkt?

Jag har kollat på matchen i efterhand och det enda jag tycker att man är dålig på egentligen i gårdagens match är att göra mål. Tycker Örebro skapar tillräckligt för att kunna vända på matchen och man bjuds in flera gånger. Arbetsinsatsen är det inga fel på men de har svårt att göra mål.

Man ska inte ta ifrån Gustafsson insatsen i Frölundamålet heller.

Tror det var rätt avgörande att Viksten och JA var borta. Hade man haft med dem så tror jag att spelet framför mål varit betydligt bättre, plus att Mastomäki utgick. Så överlag var inte arbetsinsatsen särskilt dålig och matchen i sig gjorde de ganska bra, men effektiviteten uteblev helt.

pb_90
    Deltagare

Gurra
    Deltagare

Det är enerverande med dessa typer av torskar. Dom är ju inte alls speciellt mycket bättre men vi blir straffade oerhört hårt… :/

Och vad ska man göra åt PP:t.. Vi har inte riktigt skillsen för att driva ett PP på normal nivå :/ Hudacek ska väl driva det ena och hur tanken är i andra uppställningen vet jag inte. Men Spinkarna passar inte alls i PP. Det blir för statiskt och för långt ut.

Hudacek skall inte vara med och styra i PP just nu, ser ut som han endast letar mål när han är inne, har väl 7 matcher utan mål nu och det går ut över hans skills att hitta medspelare då han inte verkar vilja leta passningar utan endast avslut, sen var både Viksten och Andersson inte med och där blev PP spelet väldigt uddlöst.
    Sen förlusten som sådan tycker jag man kan ta, Frölunda kom från en fyra matcher lång förlustrad, på hemmais var de nog väldigt motiverade att verkligen bryta den raden, nu väntar Rögle borta, ett lag med nio matcher lång förlustrad, i denna serie finns inga ”lätta” matcher, att möta ett lag som torskat nio matcher och som kommer offra hörntänder för att vinna ser jag som svårare än att möta t.ex. Växjö eller FBK.

pb_90
    Deltagare

Det är enerverande med dessa typer av torskar. Dom är ju inte alls speciellt mycket bättre men vi blir straffade oerhört hårt… :/

Och vad ska man göra åt PP:t.. Vi har inte riktigt skillsen för att driva ett PP på normal nivå :/ Hudacek ska väl driva det ena och hur tanken är i andra uppställningen vet jag inte. Men Spinkarna passar inte alls i PP. Det blir för statiskt och för långt ut.

JN27
    Deltagare

Skönt med ett mål. Tyvärr för sent och det är riktigt segt att PP verkligen inte fungerar. Tyvärr kommer vi inte komma långt nog om det inte börjar fungera.

Måtte vi vinna mot Rögle borta på Tisdag.

Andreas
    Keymaster

Nej det här var en besvikelse. Om de kommit upp i normal nivå så hade det nog kunnat bli poäng här, men det andra period tar de en del beslut som är direkt bedrövliga som Frölunda sedan utnyttjar till fullo. Trist att de inte ger sig själva chansen att vinna.

pb_90
    Deltagare

Äntligen ett mål iaf.. men fyra min kvar känns omöjligt

pb_90
    Deltagare

Ja PP:t är under all kritik :/ inga skott och ganska statiskt spel. Tycker inte Spinkarna riktigt funkar i PP, blir lite för stillastående där. Och Hudacek ska ju styra sitt PP men är under isen :/

JN27
    Deltagare

JÄVLA SOPOR!!!! Jag orkar inte att de är så dåliga i numerärt överläge. Det är helt sanslöst.

Personal Jesus
    Deltagare

4 sekunder i BP och mål, bra jobbat.

Yongma112
    Deltagare

5 mot 5 spelet är inte så jäkla illa tycker jag. PP är för dåligt givetvis.

Länge sen vi mötte ett så tamt Frölunda känns det som, surt att ligga under 3-0.

pb_90
    Deltagare

Aronssons fel på första efter en märklig passning bakom ryggen till ingen.

Hudaceks fel på andra som fegar ur en närkamp vilket ger på tok för mycket tid till frölundabacken.. börjar bli riktigt trött på Hudaceks feghet alltså.. Han passar verkligen inte in

Du tycker inte det förbannat dåligt tajmade bytet var det som låg bakom mål nr 2?

Dom hade nog haft tillräckligt med tid ifall han hade gått på kropp där. Då hade inte backen i lugn och ro fått vända upp och hitta den passen. Sen visst.. bytet sög också.. Men jag börjar bli så sjukt trött på alla urfegningar där. Spelet bygger ju för fasen på att man ska sätta press, fegar en spelare ur 10/10 gånger så funkar det ju inte

JN27
    Deltagare

Hudaceks fel på andra som fegar ur en närkamp vilket ger på tok för mycket tid till frölundabacken.. börjar bli riktigt trött på Hudaceks feghet alltså.. Han passar verkligen inte in

Du tycker inte det förbannat dåligt tajmade bytet var det som låg bakom mål nr 2?

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Nu spelar dom lika klantigt som mot Mora senast. Och det är tydligt att man inte kommer långt om man inte klarar att spela PP. Riktigt dålig match av Örebro.

Yongma112
    Deltagare

Pucken ska passas in i mål i PP verkar det som.

Viksten saknas här helt klart.

Andreas
    Keymaster

Ingen Jocke eller Viksten idag. Det blir svårt detta tror jag, men jag hoppas ändå att laget kan ta poäng. Det vore på sätt och viss lite skönt att skapa en lucka nedåt till Frölunda och Mora.

Vi möter ett inte så toppresterande Frölunda så jag tror vi har goda möjligheter ändå!

De blandar och ger, mest av allt i försvaret.

Det är strafförluster mot Luleå och Djurgården nu senast. Det är två lag som går bra nu. Tycker det gör Frölunda väldigt svåra att utvärdera var det verkligen står. Ännu mer när de tar in två stycken nya spelare till denna match också.

JN27
    Deltagare

Ingen Jocke eller Viksten idag. Det blir svårt detta tror jag, men jag hoppas ändå att laget kan ta poäng. Det vore på sätt och viss lite skönt att skapa en lucka nedåt till Frölunda och Mora.

Vi möter ett inte så toppresterande Frölunda så jag tror vi har goda möjligheter ändå!

Andreas
    Keymaster

Personal Jesus
    Deltagare

Inte bara smällarna… Blev lite ställd när det inte kom något ”det är vi som är Örebro” efter 1-0 målet, vad hände?

De kanske har vaknat och bestämt sig för att skrota denna hemska ramsa?

Visar 25 inlägg - 8,926 till 8,950 (av 13,266 totalt)