Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 23 timmar, 48 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
26/10/2022 kl. 16:44 #19350
Status
DeltagareBackström känner man inte alls igen defensivt. Och offensiven som var klart begränsad innan är obefintlig nu. Ändå spelar man honom i 3v3?!
26/10/2022 kl. 14:05 #19349pb_90
DeltagareBackström snittar mest istid av alla. Näst sämst corsi i Örebro endast underträffad av Milton och har efter 14st matcher noll poäng. Jag har heller inte känslan att han har ”växlat” upp sitt defensiva spel mot förra året heller? Hur tänker ni?
25/10/2022 kl. 06:50 #19345Andreas
KeymasterJag kanske missminner mig, men var det inte Forsmark som var det stora utropstecnket bland juniorbackarna förra året? Nu är Elias P förbi?
Var det någon sjukdom Forsmark åkte på som strulade till det?Forsmark var den som fick rubrikerna. Han gjorde mest poäng, medan EP var mer allround i sitt spel.
Forsmark har varit sjuk under försäsongen i år som gjort att han hamnat lite snett.
24/10/2022 kl. 21:03 #19344Andreas
KeymasterÄr inte i så fall Rosdahl lite hetare än Vesalainen att knyta till sig? Risken är väl att båda floppar dock.. Men Rosdahl har ju två bra SHL-säsonger i ryggen som komplementspelare. Bromé och Abols kanske skulle passa tex?
Instämmer i detta. Rosdahl känns klart intressantare.
24/10/2022 kl. 21:03 #19343Status
DeltagareJag kanske missminner mig, men var det inte Forsmark som var det stora utropstecnket bland juniorbackarna förra året? Nu är Elias P förbi?
Var det någon sjukdom Forsmark åkte på som strulade till det?24/10/2022 kl. 19:42 #19341Status
DeltagareSåg nu att vesalainen tidigare i säsongen haft problem med en axelskada, så no no där.
24/10/2022 kl. 13:42 #19340pb_90
DeltagareÄr inte i så fall Rosdahl lite hetare än Vesalainen att knyta till sig? Risken är väl att båda floppar dock.. Men Rosdahl har ju två bra SHL-säsonger i ryggen som komplementspelare. Bromé och Abols kanske skulle passa tex?
24/10/2022 kl. 13:13 #19339pb_90
DeltagarePalmu mot Vesalainen i Malmö. Vad tror ni om det?
Manninen lär hålla ut tills han får testa på NHL-spel tror jag.
Drömmen vore annars att få in Manninen på Palmus plats och sen få in en rightare på det.Spontant så känns det rätt onödigt byte? Gissningsvis bör det finnas lite pengar kvar med tanke på att de var ute efter Manninen innan säsongen drog igång. Och gissningsvis lär de få loss en del pengar från Palmu också om de kan släppa honom. Jag hoppas att de går efter ordentlig spets.
Å andra sidan så verkar det väl just nu vara rätt dött på marknaden? Kommer det upp något spetsigt namn så lär det bli huggsexa direkt.. lär finnas fler lag som vill förstärka.
24/10/2022 kl. 13:06 #19338Status
DeltagarePalmu mot Vesalainen i Malmö. Vad tror ni om det?
Manninen lär hålla ut tills han får testa på NHL-spel tror jag.
Drömmen vore annars att få in Manninen på Palmus plats och sen få in en rightare på det.24/10/2022 kl. 11:18 #19337Andreas
KeymasterMja, Palmu har tyvärr inte blivit bättre, snarare tvärtom. Det finns ju kvaliteter där, men han kommer bort väldigt mycket i det vanliga spelet.
24/10/2022 kl. 10:34 #19336pb_90
DeltagareNu skriver Expressen (det vi redan vet) att Palmu kan vara på väg bort. Men vi kan väl inte släppa honom utan att plocka in något va? Tycker Milton växlat upp lite och ser ut att vara på gång. Sen har vi ju Hoffbauer som jag tror kan explodera när som helst. Men 1 forward till måste in minst om vi släpper Palmu.
Nej precis det måste väl vara något på G in i så fall? Med tanke på skador m.m. som redan har börjat smyga sig på? Man kan ju hoppas att Manninen hatar AHL och gärna slipper skiten 🙂
Hoffbauer ser fin ut för en fjärdeline tycker jag. Skulle passa bättre in än Ekström väl? Ekström har hamnat lite fel känns det som i den linan.
24/10/2022 kl. 10:11 #19335Kovacs
DeltagareNu skriver Expressen (det vi redan vet) att Palmu kan vara på väg bort. Men vi kan väl inte släppa honom utan att plocka in något va? Tycker Milton växlat upp lite och ser ut att vara på gång. Sen har vi ju Hoffbauer som jag tror kan explodera när som helst. Men 1 forward till måste in minst om vi släpper Palmu.
24/10/2022 kl. 09:16 #19334pb_90
DeltagareAlltså, man blir ju inte riktigt klok på årets Örebro Hockey..
13:e plats i corsi med riktigt usla 46,02%. I stil med Djurgårdens siffror i fjol. Dock ett special teams (som brukar vara ett sorgebarn) som är tredje bäst. Med ett PP som är 10:a och ett BP som är 3:a.
Vi har en rimlig PDO på 101,35%. Dvs, vi överpresterar inte direkt.
Fortsätter special teams att leverera så kanske vi kan fortsätta hänga oss kvar, men med den corsin borde det bli svårt över tid? Iofs har vi i princip inga alibi-skott alls. Vi ligger tex femma i antal skott i skottsektorn (dock fler matcher än de flesta lagen).
Börjar spelet att se bättre ut och corsin stiga så kommer jag börja hoppas/tro mer på att det är hållbart. Annars så fortsätter jag att vara svagt skeptisk tills vidare. Monsternöjd med poängen hittills givetvis!
23/10/2022 kl. 17:21 #19333Kovacs
DeltagareFille är absolut ett intressant alternativ.
Ne är givet ett annat.Jag personligen ger nog hellre Thelander chansen om inte NE förlänger. Tror han kan våga vara lite mer offensiv än Filander och Ne är generellt med sina lag.
23/10/2022 kl. 12:15 #19332Status
DeltagareFilander hade jag gärna sett i båset. Men antar att inte Emil Larsson blir kvar isåfall😝
23/10/2022 kl. 08:54 #19331Catskinner
DeltagareJag läste på Twitter att Madhawk hade sagt att Örebro var ute efter Martin Filander. Låter bra och logiskt men någon som hört eller läst något?
22/10/2022 kl. 09:57 #19330Kovacs
DeltagareAng. spelarbudgeten så är det en sanning med modifikation såklart. Stefan kan inte sitta i en sådan intervju och säga att ”vi har flera miljoner kvar”. Jag har fått bekräftat att man vill ha in en forward. Helst rightare. Inte att det prompt måste vara nu.
Om Bentzen då säger att det finns massor med pengar i spelarbudgeten kvar så går priset på en sådan spelare upp x antal procent.21/10/2022 kl. 21:55 #19329Status
DeltagareVerkar konstigt. Bänkar man Palmu skulle man ha kunnat gjort lika med t.ex Bromé för några matcher sen. Om man nu tror det ger effekt.
Blev aningen förvånad när Bengtzén påstår att vi redan använt upp spelarbudgeten. Var helt säker på att man hade sparat en skaplig slant för åtmunstone en spetsspelare.
Jag hade känslan att vi hade en av det billigare spelartrupperna.
21/10/2022 kl. 10:50 #19327Kovacs
DeltagareJag tycker det vore helt befängt att värva en spelare och ge han 11 matcher innan man skickar honom. Låt han växa in i det. Och bästa sättet att göra det är att låta honom spela i 1 och samma formation. Hittills under dom 11 matcherna har han gått i 3 olika formationer. Det är att misshandla en spelare enligt mig och ruttet ledarskap. Framför allt när han började säsongen med att producera. Sen om han har fel attityd eller liknande, det vet jag inget om.
Jag ser Palmu som en potentiell Marcus Nilsson eller liknande. Låt han komma in i det bara.Jag gillar tränarteamet i Örebro. Det NE har gjort med Örebro senaste åren är fasen riktigt vasst. Men sättet som hanterar spelare på och hur dom formerar laget. Det ifrågasätts för lite känner jag.
21/10/2022 kl. 09:17 #19323Status
DeltagareHåller helt med i PP-uppställningarna. Att inte ha en högerskytt på rätt sida förstör rätt mycket i vad som skulle kunna vara ett farligt PP.
Vad tror ni om Palmu då? Blir han kvar?
21/10/2022 kl. 07:25 #19322Kovacs
DeltagareKorrigering. Leino och Palmus kemi var uppenbar.
21/10/2022 kl. 07:17 #19321Kovacs
DeltagareRiktigt skön seger igår. Emil Larsson redan på 7 mål i år. Starka papper:)
Jag undrar så över en sak. På försäsongen matchade NE Brome och Abols med Öberg. Sen efter 3-4 matcher delade han på dom med motiveringen i NA att dom vill prova andra konstellationer när dom nu hittat något som funkar. Den är jag med på. Abols och Öberg hade fantastisk kemi förra året med Kovacs. Han är en notorisk målskytt och precis vad Brome och Abols behöver.
När vi sedan rullade igång säsongen gjorde Öberg- Leino – Palmu succé i starten. Sen delade man på dom. Leino och Öbergs kemi var uppenbar. Efter det kastar man runt Palmu för att sedan bänka honom.
Här förstår jag inte NE. Palmu är ny i klubben i en ny liga och har ganska stora förväntningar på sig. Spela honom med några han har kemi med och låt honom komma igång.Sen i P.P vill jag ha nya formationer.
Första vill jag ha:
Öberg till vänster för direktskott
Abols som center
Larsson framför mål
Brome till höger som spelfördelare med direktskottet
Holm på pointAndra:
Leino som center, sen i öbergs position
Palmu till höger i bromes position
Eklind framför kassen
leo som spelfördelare
Näkyvä på point20/10/2022 kl. 17:08 #19320Andreas
KeymasterDet har varit en del upp och ner, men säsongen är ung och jag tycker att Abols och Bromé kom igång senast.
Ska bli kul att se hur det går ikväll med fullsatta läktare och motstånd av hyfsad kvalitet.20/10/2022 kl. 16:56 #19319Status
DeltagareMatcherna mot Leksand och Oskarshamn tycker jag ändå är rätt bra. Men ja det har inte sett speciellt lovande ut över lag.
19/10/2022 kl. 09:00 #19316pb_90
DeltagareDet är rätt märkligt.. Förutom matchen mot HV71 så tycker jag inte att någon insats har varit speciellt bra, men ändå har vi en hel del poäng.
Skulle nu bara spelet börja klicka mer, Abols och Bromé komma igång ordentligt. Då skulle man börja hoppas. Nu är det lite avvaktande i förhoppningarna ändå när spelet ser så knackigt ut som det ändå gör?
Abols, Bromé, Öberg och till och med Backström förväntar jag mig mer av. Backis måste upp ordentligt i det defensiva för att kompensera sin obefintliga offensiv.
-
FörfattareInlägg