Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 901 till 925 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Grymt med förlängning på Rothen! Att han verkar trivas så bra i klubben skickar bra signaler!

pb_90
    Deltagare

Sex andra klubbar i SHL intresserade av Abols. Namnges inga.

Bara för Bentzen och NJ att öppna plånboken ögonaböj. Abols ska ingenstans inom SHL.

Jag avundas inte NJ och Bengtzén.. Om de kritar på ett dyrt och längre kontrakt med Abols nu så blir det nog lite svettigt om hans knackiga säsong fortsätter.

Kovacs
    Deltagare

Sex andra klubbar i SHL intresserade av Abols. Namnges inga.

Bara för Bentzen och NJ att öppna plånboken ögonaböj. Abols ska ingenstans inom SHL.

Orlok
    Deltagare
    Kovacs
    Deltagare

Jag tycker Brome har intentionerna att hålla samma klass som senast han var här. Skillnaden nu är marginaler till stor del. Säg att Abols gjort mål på några av dom drömlägen Brome spelat fram till. Då hade han haft 2-3 poäng till.
    Många verkar ha glömt hur Brome var senast och tror man ska få ut 30 kassar av han. Hans målmässigt bästa säsong i SHL gjorde han 17 mål. Säsongen han åkte till Detroit gjorde han 4 mål på 23 matcher. Det är ju mer av en framspelare vi har här. Och då krävs det att dom runt han steppar upp också och gör mål på chanserna som ges.
    Med det sagt så är han ju inte i toppform än heller.

Leksand har ju fått rätt emot tillväxtverket. Vi borde få besked när som helst. Om vi får rätt. Undra om man lastar in mer pengar i budgeten då?

Status
    Deltagare

Svårt att se att det är samma Bromé som åkte och gjorde det ganska bra i Detroit för några år sen. Jäklar vad brist på självförtroende kan ställa till det.

pb_90
    Deltagare

Vi har en jäkligt fin backsida alltså.. Sjuk pondus på Holm på banan! Berglund börjar komma in i det mer och mer, börjar synas att det är klass där också. Och Näkyvä/Rissanen börjar se så där mysigt dominanta ut som de gjorde för någon säsong sedan. Och som du skriver Status, Hardegård såg också fin ut igår!

Leo är sjuk! Blir sjukt intressant att följa draften!

Skönt för Bromé att få två pinnar in på kontot! Hoppas på lite proppen ur där nu.

Arntzen riktigt fin igår också.

Status
    Deltagare

Hardegård gjorde sin kanske bästa match. Och Leo dominerar stundtals…
    Dominerar!

Andreas
    Keymaster

Nog för att Örebro gör en jättebra första period, men HV71 är ju knappt närvarande ibland.

Status
    Deltagare

Ja Hardegård har det ganska tufft.

Catskinner
    Deltagare

Tveksamt om Ebert efter valet att gå till KHL under rådande omständigheter. Jag hoppas att Forsmark snart kommer tillbaka till A-laget. Jag tror att han kan utmana Hagegård om en plats. Jag tycker att Hagegård är långsam i egen zon och tar felbeslut för ofta.

Status
    Deltagare

Vad tror ni om Ebert då? Vill man ens ta i en spelare som varit KHL nu? Har vi någon plats för honom?

Status
    Deltagare

Jotack det har man ju läst 1000 gånger, men han ska ju vilja spela där med.

Andreas
    Keymaster

Max Veronneau hade varit kul annars. En så kallad Palushaj.🤭 Men det ligger nog absolut ingenting i det ryktet.

Han har kontrakt med Leksand om det inte blir spel i Nordamerika.

Status
    Deltagare

Max Veronneau hade varit kul annars. En så kallad Palushaj.🤭 Men det ligger nog absolut ingenting i det ryktet.

Status
    Deltagare

Strömwall eller Frödén hade ju varit grymt. Men det lär vara många som vill ha deras signatur, och vi står nog ganska långt ner på den listan tyvärr.

Jag tror inte vi kommer få in en svensk spelare på den position vi söker.

Kovacs
    Deltagare

Funderade lite på vilka spelare som skulle kunna vara perfekta som den där nya in.
    Malte Strömwall har 2 vägs kontrakt med Carolina. Säg att han inte får spela NHL. Rightare. Notorisk målskytt. Vass i p.p.

Alexander Holtz. Precis den typ vi söker. Kan det gå att få till ett lån om han inte tar plats i NHL. Hade gjort oss klasser bättre i p.p.

Jesper Fröden är en annan som skulle kunna vara perfekt. Tröttnat på AHL?

Linus Sandin. Också en i perfekt ålder. Har mer i sig än hm får ut i AHL. Bra ålder.

Här har vi 4 rightare i AHL som är svenskar? Någon annan som har något förslag?

method
    Deltagare

Hade turen att vara på väg hem från Värmland och passerade Örebro lagom till matchen. Lyckades till slut hitta en biljett så jag fick se de sista två perioderna på plats – lycka för en som till i år berövats möjligheten att se laget i närområdet. Illa att stockholmshockeyn ska vara så under isen…

Förutom den rena glädjen att vara på plats så var det ju några saker som stod ut:
    * finns ingen i laget jag hellre ser blir hjälte än Leino!
    * Lajunens betydelse tycker jag inte får tillräcklig uppmärksamhet – riktigt tung! Nu har han åkt dit på några för många utvisningar på sistone men över lag grym och det märks att han är en riktig moralhöjare.
    * Rissanens agerande i försvarszon en fröjd att beskåda. Här var det stopp!
    * Boxen ser stabil ut, även i förra matchen (med undantag för FHCs klapp-klapp-mål som bara var lite FÖR snyggt).
    * Laget är mycket jämnare än många motståndare – känns nästan som 4 jämnstarka linor och så borde det kanske inte vara?
    * Spelar runt fint i PP men inga jättechanser. Skottviljan verkar inte riktigt vara där.

Det som ju är elefanten i rummet är förstalinan. Som Kovacs skrev hamnar de mycket i egen zon och även om Abols är stark och rejäl där så är det ju inte det vi behöver. Bromé och Leo får inte mycket gjort förutom några fina individuella prestationer som oftast rinner ut i sanden. Några matcher till, men sedan måste nåt hända – de är för bra för att inte leverera!

Kovacs
    Deltagare

Jag känner ändå att vi bör ge dom mer än tre matcher innan vi splittrar dom. Tyvärr har dom hamnat rätt mycket i egen zon och där har dom inte sin styrka.

Känner även att det blir fel i deras p.p. Brome är felvänd från sin position och kan aldrig skjuta direkt. Det gör att dom tappar fart i spelet där. Måste sätta in Öberg där istället i p.p. och sätta Brome på Leos position. Måste ha 1 rightare i varje formation

Status
    Deltagare

Det är dags att splitta Bromé och Abols. Kovacs fick ju ett lyft av att spela med Masto förra säsongen.

Andreas
    Keymaster

Riktigt nöjd med prestationen idag, men vill se mer av förstalinan. Abols och Bromé behöver bidra med mer.

Kovacs
    Deltagare

Man vill ha in 1 toppforward. Det är bekräftat. Men kan bli aktuellt med 1 till längre fram.

Status
    Deltagare

Söker man två forwards?

Status
    Deltagare

Nej alltså att man skulle erbjudit Hardegård var bara en tanke.

Kovacs
    Deltagare

Har vi erbjudit Harde alltså? Mer än jag visste.
    Har bekräftade uppgifter på att vi söker efter en top forward. Ska helst vara rightare enligt kravspecifikationen. Har inget namn än men när NJ säger att vi inte söker nyförvärv så ljuger han. Kan t.o.m. vara 2 vi söker.

Visar 25 inlägg - 901 till 925 (av 13,233 totalt)