Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,051 till 9,075 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Mora är mycket hetare. Ligger nära och lyckas med mycket. Örebro får inte till det.

Henric
    Keymaster

Och då svarar vi med att göra ett riktigt sovjetmål. 🙂

Henric
    Keymaster

Ajajaj. Vill sig inte alls ikväll. Proppen ur nu efter DIF-torsken?

pb_90
    Deltagare

Jellvert hade ju bra siffror i corsistatistiken också på försäsongen. Men det känns rimligare (mest för honom själv) att hitta en trygg nivå i HA först innan han tar steget och blir ordinarie i SHL eller?

Andreas
    Keymaster

Jellvert verkar ha tagit ett litet kliv och har 4+2 på 12 matcher i AIK. Men svårt att se en förlängning här ändå.

Håller på med en artikel om Game Score med fokus på Örebro. Han låg rätt högt i den bemärkelsen så jag är inte helt förvånad han kan prestera i HA.

Yongma112
    Deltagare

Jellvert verkar ha tagit ett litet kliv och har 4+2 på 12 matcher i AIK. Men svårt att se en förlängning här ändå.

Andreas
    Keymaster

”Vad ska domarn göra nu?” är det som sjungs tror jag.

Och ja, jag håller väl med JN27 om att 2-1 kanske inte speglade matchen. Men visst, förra året hade vi säkert klappat igenom totalt där i andra perioden.

Du har rätt. Aningen mildare.

Yongma112
    Deltagare

”Vad ska domarn göra nu?” är det som sjungs tror jag.

Och ja, jag håller väl med JN27 om att 2-1 kanske inte speglade matchen. Men visst, förra året hade vi säkert klappat igenom totalt där i andra perioden.

JN27
    Deltagare

Ja… djurgårdare är speciella människor..

Okej, betänk följande.

Todd skadad.
    Ekbom åker på en femma och försvinner efter första perioden.
    Första 8(!)minutrarna i andra så sitter Hellström i utvbåset och får inte komma in. Vilket ger 5 backar i halva perioden varav Backström dagen innan fick en smäll mot huvudet på träningen och fick ledas av (hade aldrig spelat om vi inte varit få backar). Dessutom är en av dom Aronsson som inte alls har testat på mycket SHL-spel och kanske inte är 100% mogen för uppgiften än.

Dessutom är vår kanske bästa poängplockare borta i Hudacek.

Jävligt mycket saker som gör att det talar emot Örebro… Oerhört mycket tyngre belastning på spelare som normalt inte skulle ha haft det. Och ÄNDÅ så blir det bara 2-1.. Det är egentligen jävligt starkt jobbat med tanke på omständigheterna.

Eller vad tycker ni?

Med lite flyt också så vart det bara 2-1. Hade kunnat vara betydligt större siffror samt att målet aldrig skulle dömts bort. Men domarna ville väl rädda matchen genom att särfördela två givna situationer som dömdes fel och jämna ut det på något sätt.

Vad gäller siffrorna så var Örebro det bättre laget dom sista minutrarna efter Weinstocks reducering vilket mycket väl kunde genererat en kvittering.
    Djurgården vann rättvist men som du är inne på så var det helt klart en stark insats.
    Örebro gavs aldrig chansen att komma in i matchen men den hårda träning samt den tävlingsmentalitet Sundblad tryckt in i det här laget, gör att man ändå krigar in i det sista.

Jag är imponerad och absolut inte så bitter som jag annars hade varit, även om det suger att tappa poäng.
    Revansch i helgen och förhoppningsvis 6 pinnar mot Mora.

pb_90
    Deltagare

Ja… djurgårdare är speciella människor..

Okej, betänk följande.

Todd skadad.
    Ekbom åker på en femma och försvinner efter första perioden.
    Första 8(!)minutrarna i andra så sitter Hellström i utvbåset och får inte komma in. Vilket ger 5 backar i halva perioden varav Backström dagen innan fick en smäll mot huvudet på träningen och fick ledas av (hade aldrig spelat om vi inte varit få backar). Dessutom är en av dom Aronsson som inte alls har testat på mycket SHL-spel och kanske inte är 100% mogen för uppgiften än.

Dessutom är vår kanske bästa poängplockare borta i Hudacek.

Jävligt mycket saker som gör att det talar emot Örebro… Oerhört mycket tyngre belastning på spelare som normalt inte skulle ha haft det. Och ÄNDÅ så blir det bara 2-1.. Det är egentligen jävligt starkt jobbat med tanke på omständigheterna.

Eller vad tycker ni?

Andreas
    Keymaster

Kollade för övrigt in Wikegårds Instagram för att se om han kommenterade någon om matchen där. Kollade på första klippet där och hör knappt vad han säger för publiken skanderar ”hata domarn” högt efter matchen.

De vinner och ska ändå fortsätta bete sig på detta vis?

https://www.instagram.com/p/BaqbAUihcXM/?taken-by=niklaswikegard

pb_90
    Deltagare

Jäklar vad det kan gå fort utför ibland.

Zamorsky verkar ha blivit sparkad från sin Tjeckiska klubb..

Känns som ett oerhört slöseri med talang på den killen. Han var ju riktigt vass dom första två vändorna han var här för att sen gå ner sig rejält förra säsongen.

Måste ju vara träningsovilja på den killen?

Andreas
    Keymaster

Ekbom står kvar som Game Misconduct och ingen anmälan till disciplinnämnden. Han spelar med andra ord mot Mora.

Andreas
    Keymaster

Det är en lite ovan och lustig känsla i efterhand. Man har sett laget spela mycket bättre än såhär och förväntade sig nästan att de skulle spela bättre än vad vi fick se.

Besviken är inte riktigt rätt ord, men i brist på ett annat är det nog det jag får köra med.

Jag skulle tro att både spelare och ledare inte är nöjda med denna insats och det är nog bra att det kommer en plattmatch nu efter så många bra insatser. Det är ett nytt spel och det är nog bra att komma ner på jorden också. Speciellt relativt tidigt på säsongen. Stora egon är inget som kommer fungera tillsammans med Sundblads modell.

pb_90
    Deltagare

Jonathan lirade nästan 26min under denna match. Han såg rätt sliten ut i slutet av matchen :/

Kändes inte helt klockrent att stoppa in Hellström som back när man tog ut målvakten! x) Det är ju inte riktigt hans roll direkt. Visst var det han som gjorde så att Arnesson fick agera flygande målis också?

pb_90
    Deltagare

Kul post från ÖIK All In på svenska fans:

”Vanligaste ramsan på hovet.

Buuuuuuuuuuuuuuu”

Sveriges grinigaste publik. Om dom inte buar åt domaren eller motståndarna så buar dom åt sina egna spelare x)

Aja! Örebro kom inte upp i nivån där dom vill vara. Djurgårdens spel kanske passar ÖHK otroligt dåligt? Såg ju ut något liknande på försäsongen när lagen möttes. Det är ändå sjukt att ÖHK lyckas torska med mer än uddamålet. Dom har liksom hittat en lägstanivå i år som håller kvar dom i matcher där dom spelmässigt nästan inte har en chans. Det är ju en gaaaalet jämn serie hittills.

Nya tag på fredag/lördag mot Mora och sen Karlskrona på torsdag innan uppehållet! Tre enormt viktiga matcher då det är lag vi ska ha bakom oss när serien är slut!

Känns som att ÖHK har riktigt bra chans att komma till slutspel i år, även om det måste ske genom play-in! Rögle, Mora och Karlskrona är givna att ha bakom oss. Sen är ju Brynäs, Malmö och Luleå inte alls speciellt bra heller.

Yongma112
    Deltagare

Hade varit sååå skönt att sno en pinne här. Sjukaste gnället jag hört från en publik/ett lag någonsin.

Men kanske ett väntat bakslag som några var inne på. Dom får riktigt farliga ytor på alla tre mål, ska inte riktigt hända i fem mot fem.

Men Sundblad är kung ändå. Hoppas han får laget att bli otroligt revanschsugna i dubbelmötet mot Mora. Viktiga matcher.

Andreas
    Keymaster

Jag kanske var lite väl bitter och ”ärlig” i senaste inlägget, men det får gå. Jag är besviken att laget inte kommer upp i nivå och att domarna först tar ett horribelt matchstraff och sedan dömmer bort ett helt legitimt mål. Det kändes som de försökte kompensera och det är fasen inte OK.

Gah, nu hoppas jag de tar med sig detta till dubbelmötet mot Mora och verkligen gasar och kör på!

JN27
    Deltagare

Jag är stolt som supporter vad Örebro trots en dåligt genomförd match ändå ger allt och lyckas så när kvittera. Det här kommer inte rubba självförtroendet alls. Arnessons räddning är STOR stjärna i min bok också, jäklar vilken legend.

Henric
    Keymaster

Helvete vad gnälliga de är Djurgårdarna. Minsta grej så står hela båset och gapar.

Henric
    Keymaster

Nähä.

Henric
    Keymaster

Ja, definitivt ridå ner nu. 3-0.

JN27
    Deltagare

Känns som ridå ned. Örebro har svårt att återhämta sig efter Ekboms utvisning. Känns stressat allting.

Henric
    Keymaster

Välförtjänt och har hängt i luften.

Henric
    Keymaster

Vi har lite svårt att värja oss nu.

Visar 25 inlägg - 9,051 till 9,075 (av 13,266 totalt)