Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,026 till 9,050 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Väldigt tråkigt att tappa två poäng efter att man jobbat in pucken. Tråkigt, men sådana här förluster kommer att komma.

Man undrar ju lite hur de ska kunna handskas med Karlskrona sedan som spelar ännu mer defensivt.

JN27
    Deltagare

Hoppas man kan göra en okej match mot Skellefteå som underdogs och kanske vinna den. Sen kommer uppehållet extremt lägligt. Skador hinner läka, Todd hinner komma tillbaka. Men det är deppigt nu. Riktigt riktigt deppigt.

Orebro Center
    Deltagare

Personligen saknar jag Todd väldigt mycket. Jag tycker han står för en viktig spelmässig del i försvaret med att hålla i puck och hitta bra uppspel

Orebro Center
    Deltagare

Riktigt, riktigt surt………………. 4 sekunder ifrån tre fina poäng och istället blir det bara en ynka på två matcher mot det andra rövgänget från Dalarna…

Det håller ju inte att göra ett mål framåt på 36+22 skott framåt som ÖHK gör idag. Målskyttet måste upp ordentligt. Det har studsat emot lite väl nu, men så är det ju. Ibland studsar det med och ibland inte. Gäller bara att dom fortsätter tro på spelet och fortsätter jobba till tusen.

Det är ju i varje fall den här fjärdelinan man ska ha på matcherna. Dom kämpar på riktigt bra och får ner pucken. Tyvärr för Olsson och Wiklander så kommer dom nog få vara vid sidan av isen bra länge nu. Wiklander borde tyvärr inte få mer speltid denna säsong.

Håller med. Firma Olsson och Wiklander var bra osynliga sist. Även om jag tycker Olsson gjorde det helt ok i de tidigare matcherna han fick chansen innan han plockades av igen

Yongma112
    Deltagare

Dessa två tappade poäng kan visa sig bli betydligt mer kostsamt än just bara två tappade poäng känns det som. Riktigt tungt.

En pinne av sex möjliga mot ett blekt Mora är fasen inte bra.

pb_90
    Deltagare

Riktigt, riktigt surt………………. 4 sekunder ifrån tre fina poäng och istället blir det bara en ynka på två matcher mot det andra rövgänget från Dalarna…

Det håller ju inte att göra ett mål framåt på 36+22 skott framåt som ÖHK gör idag. Målskyttet måste upp ordentligt. Det har studsat emot lite väl nu, men så är det ju. Ibland studsar det med och ibland inte. Gäller bara att dom fortsätter tro på spelet och fortsätter jobba till tusen.

Det är ju i varje fall den här fjärdelinan man ska ha på matcherna. Dom kämpar på riktigt bra och får ner pucken. Tyvärr för Olsson och Wiklander så kommer dom nog få vara vid sidan av isen bra länge nu. Wiklander borde tyvärr inte få mer speltid denna säsong.

Orebro Center
    Deltagare

Jag är gammal och såg hur ÖIK i slutet på 70-talet kom ut i hemmamatcherna som retade tigrar och malde sönder motståndet för att sedan steg för steg vittra sönder – Därför att i botten fanns inte riktigt den spelkompetensen som fanns hos konkurrenterna. Men också för några skador på nyckelspelare och att det inte bara är fysiskt jobbigt i längden utan även mentalt.

Samma sak hände egentligen samma säsong som vi gick upp i SHL. Mycket energi första 10 och Ross intervjuades som aspirant till årets tränare.

Örebro HC spelar på samma sätt i år. Skillnaden mot tidigare är att laget tränar för att just spela på detta sätt. Man tränar mycket mycket hårdare för att kunna spela så här i 55 grundspelsomgångar.

Likheten är, mot de förra säsongerna, att man inte riktigt har spelkompetensen över 4 linor, som finns hos många av konkurrenterna. Möjligen undantaget backlinjen och målvakt.

Det hårda arbetet och taktiken skall då kompensera för den bristen. Och när laget i de matcher inte gör jobbet till 100% så blir det som det sett ut i det sista tre matcherna. Det svåra tror jag är att upprätthålla inställning mentalt så hjärnan hela tiden pumpar orders till kroppen att jobba så hårt i varje byte. Det är en stor ledarfråga att upprätthålla den mentala inställningen.

För laget har inte gjort jobbet sista tre matcherna. Man kommer inte upp i tempo och skridskoåkning som nådde sin kulmen mot Färjestad. I matchen mot Djurgården började jag se försvarare som började glida istället för att åka in i pressen egen zon. Då ger man dem de extra sekunder de vill ha.

Örebro roterar spelare, det är sant, men man roterar bara i fjärde linan. Jag tror man måste rotera även i de två första linorna. Men det har man inte råd med. Ett alternativ då är att ge de spelarna ledigt från ett träningspass då & då för att vila kroppen.

Hur som helst, min poäng är att Örebro måste upp i tempo, skridskoåkning och press för att komma till sin rätt. Annars är man inte mycket bättre än ett lag som Mora

Frågan är hur Djurgården match efter match kan hålla uppe sin intensitet? Och det i flera säsonger. För jag ser många likheter mellan Örebro och DIF i sitt sätt att spela hockey. För jag kommer ihåg när DIF gick upp och man gjorde väldigt få spetsvärvningar men man hölls sig kvar tack vare sitt disciplinerade och hårda arbete på isen och man spelar i princip på samma sätt än

JN27
    Deltagare

Jag hoppas verkligen att detta bars ären svacka

Henric
    Keymaster

Sur torsk. Riktigt sur.

JN27
    Deltagare

Det är fan Örebro som ska ligga nere i bottenträsket med det här beteendet

Orebro Center
    Deltagare

Sköt Weinstock 18 meter över? Trots träning sedan han var 7 år gammal?

JN27
    Deltagare

Hur står det till med tröjorna? När får man hämta ut dem egentligen?

JN27
    Deltagare

Min känsla är att man gick in och tog matchen lite för givet. Typ som en snabb genväg tillbaka efter torsken mot djurgården. Vanligt för lag som är inne i ett stim. Dom måste fortsätta kämpa för varje poäng och verkligen spela sitt spel för ingenting kommer gratis oavsett vem man möter.

Andreas
    Keymaster

Jo, med en natts sömn efter matchen känns det lite bättre, men jag är lite besviken att de låter Mora styra så mycket som de gjorde.

Säsongsinledningen är fortfarande extremt bra för det här laget.

Personal Jesus
    Deltagare

Mora är erkänt starka hemma.
    Tycker vi har en betydligt högre lägsta nivå i år.
    Trots att vi har en dålig dag på jobbet lyckas vi hålla siffrorna nere.
    Nu står det 1-1 mellan oss och vi ligger på 6:e plats.
    Vem hade trott det innan serien börjat?

Nu kör vi över Mora.

Andreas
    Keymaster

Svag insats. Hoppas verkligen de rycker upp sig till imorgon.

JN27
    Deltagare

Helt överjävligt dålig match. Slarv från back till forwards. Mora vinner välförtjänt och som det är nu så är det inget annat än vinst i morrn som gäller för att hitta tbx. Underbetyg till HELA laget.

Yongma112
    Deltagare

Otroligt svag tredjeperiod. Vi kan inte börja bli desperata med tre min kvar när vi legat under sen perioden startade…

Henric
    Keymaster

Och så får Hellström en 2:a för ingenting. 😀 Snacka om att de ville markera efter hans helt korrekta tackling.

Henric
    Keymaster

Domaren missar glasklar interference mot Wandell när Morakillen skiter i pucken och tacklar en icke-puckförande Wandell…

Henric
    Keymaster

”Det är vi som är Dalarna”? Är det nytt för i år eller?

Henric
    Keymaster

Den ska Brage ha. Fan!

Henric
    Keymaster

Lite mer som vi spelar nu.

Henric
    Keymaster

HA! Vilket iskallt prickskytte. Riktigt snyggt.

Henric
    Keymaster

Mora är mycket hetare. Ligger nära och lyckas med mycket. Örebro får inte till det.

Ja. Jag är lite rädd för fortsättningen av denna match. Nu ska jag inte måla fan på väggen när vi ännu inte torskat andra raka, men vi får inte börja tro på allt som skrivs om oss. Gäller att komma ut med samma attityd och djävlar anamma i varje match annars så kommer en lång svacka som ett brev på posten.

Visar 25 inlägg - 9,026 till 9,050 (av 13,266 totalt)