Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,101 till 9,125 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Todd borta en månad visar det sig.

Andreas
    Keymaster

Hoppas inte Todd är ordentligt skadad bara. Han verkar fått ont i handen/armen.

Yongma112
    Deltagare

Spinks växer, Viksten varvar upp, Wandell-kedjan producerar igen. Dessutom fick Todd göra sin första poäng. Bara att njuta en sådan här kväll!

Andreas
    Keymaster

Fullt rättvis seger. Idag var studsarna med oss och äntligen lite lossning i både powerplay och för Viksten.

Rebound
    Deltagare

Njuter av att höra Renberg ”tvingas” prata om Örebro i hockeykäll. Det är inte med någon direkt glädje i rösten han erkänner att Örebro ör så mycket bättre i år än han tippat på förhand….Kul att vi får lite mediautrymme!

pb_90
    Deltagare

Viksten säger något helt fantastiskt efter matchen. ”Det är dags att ni skärper till er annars kan vi ta in andra hungriga killar som gör det istället” man märker att sundblads ledarskap gjort något jäkligt bra med gruppen. Sjukt kul att höra.

Efter matchen? Dom intervjuade väl Sundblad då eller missade jag något? Måste lyssna! 😀 Älskar hur Sundblad fått igång alla spelare till att tro på detta till 100%.

Edit: visade sig att jag hade noll koll på grejerna och att detta står i alla medier typ hoho!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Viksten säger något helt fantastiskt efter matchen. ”Det är dags att ni skärper till er annars kan vi ta in andra hungriga killar som gör det istället” man märker att sundblads ledarskap gjort något jäkligt bra med gruppen. Sjukt kul att höra.

pb_90
    Deltagare

Alltså det finns så sjukt mycket att älska i detta årets uppsättning av Örebro…

pb_90
    Deltagare

Riktigt fin match idag! Bra spelövertag i första som inte lönar sig. Och sen verkligen proppen ur i andra och sen spelar man av det skitbra i sista!

Andreas
    Keymaster

Brage står och Jocke vilar. Mastomäki tar hans plats.

Gustafsson – Abols – Ahl ny fjärdefemma.

http://www.orebrohockey.se/artikel/zkn8aj8yf-3afc1/eriksson-det-blir-nagra-sma-korrigeringar

Andreas
    Keymaster

Jo, visst är det så.

Ska bli spännande att se hur det går ikväll. Om Örebro kan höja sig igen kan det nog bli bra med poäng även utan Jocke.

Rebound
    Deltagare

Tacksamt för klubben att det säljs så mycket företagsabonnemang dock. Däremot är det som flera säger, jäkligt tråkigt att det aldrig blir fullt pga detta.
    Tror dock det kmr vara bra tryck på Lördag. En seger imorgon kryddar nog lite det med.

Ja, företagabonnemangen är de som genererar mest pengar. Jag kan tänka mig att det är många som har de platserna ibland hänger i Röda rummet istället och låter sittplatser stå tomma.

pb_90
    Deltagare

Tjena boys! Kommer dröja lite med corsi-analyserna till helgen. Mycket jobb nu!

JN27
    Deltagare

Tacksamt för klubben att det säljs så mycket företagsabonnemang dock. Däremot är det som flera säger, jäkligt tråkigt att det aldrig blir fullt pga detta.
    Tror dock det kmr vara bra tryck på Lördag. En seger imorgon kryddar nog lite det med.

Andreas
    Keymaster

Hoppas verkligen det blir slutsålt. Det känns lite tråkigt att det saknas några hundra varje match numera.

Om vi skall vara ärliga är det få matcher det verkligen varit fullsatt.

Fullsatt är nog en våt dröm mest. Hoppas på att biljetterna säljer slut i alla fall.

Där jag sitter denna säsong är det ganska mycket företagsabonnemang har jag märkt. Lite tråkigt att man nästan känner sig lite ensam ibland.

Personal Jesus
    Deltagare

Hoppas verkligen det blir slutsålt. Det känns lite tråkigt att det saknas några hundra varje match numera.

Om vi skall vara ärliga är det få matcher det verkligen varit fullsatt.

Andreas
    Keymaster

Det är ju supportermatchen och de har dessutom speciella VIP-paket de säljer. Det är en match de gör lite extra reklam för.

Rebound
    Deltagare

Förmodligen ingen Jocke Andersson imorgon mot HV, antar att Masto kliver in där återigen. Trist med tanke på att kedjan lyft sedan Jocke kom in….ska bli intressant att se om det kan hålla i sig trots Jockes frånvaro. Apropå frånvaro, jäklar vilken skadelista HV har just nu. Ska vi knipa poäng mot dem i vinter så är morgondagen ett ypperligt tillfälle.

Från det ena till det andra. Jag undrar varför det annonseras i NA om biljettköp inför matchen mot FBK på lördag? Det finns ju knappt en handfull biljetter kvar, en sådan match borde sälja sig själv. Men jag förmodar att annonseringsupplägget ser ut så, att det alltid är nästkommande match som är i fokus.

Andreas
    Keymaster

10 mål på 9 matcher. Kommer bli huggsexa om Palmberg.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6931

pb_90
    Deltagare

Frölunda har ju ett helt galet brett lag på pappret.. Ska såklart inte ligga utanför topp sex. Vi är med och hugger på alla poäng vilket är bra!

Jag tycker (tyvärr) att Viksten pajar lite väl mycket ibland… tappar puckar i konstiga lägen och håller i puckar för länge osv. Och hur kan en spelare som skjuter så bra misslyckas att lobba ut en puck ur egen zon så ofta? Nja.. Viksten måste höja sig enligt min mening. Nu gjorde han ett grymt snyggt mål senast vilket förlåter en del så klart. Men det stämmer inte riktigt för honom just nu :/

Äh vafan. Han har precis som Jocke varit borta en hel säsong och bjöd ändå på målet i förra matchen. Samt att han är där och hugger idag. Däremot förstår jag inte varför han inte vågade dra till direkt. Det kanske beror på att han inte är igång än. Tycker både han och Jocke presterar över förväntan med tanke på vad de gått igenom.

Jo så är det ju såklart, jag kanske glömmer att även han varit borta jäkligt länge.. Han letar efter det där flytet som han haft tidigare där han lyckades bryta sig loss till klara skottlägen oftare. Jag hoppas verkligen att saker och ting börjar falla på plats för honom, målet senast borde hjälpa att hålla borta hjärnspökena i varje fall kan man tycka. Vi håller nog alla tummarna för att saker och ting börjar falla på plats för honom, för där finns ett sparkapital.

JN27
    Deltagare

Frölunda har ju ett helt galet brett lag på pappret.. Ska såklart inte ligga utanför topp sex. Vi är med och hugger på alla poäng vilket är bra!

Jag tycker (tyvärr) att Viksten pajar lite väl mycket ibland… tappar puckar i konstiga lägen och håller i puckar för länge osv. Och hur kan en spelare som skjuter så bra misslyckas att lobba ut en puck ur egen zon så ofta? Nja.. Viksten måste höja sig enligt min mening. Nu gjorde han ett grymt snyggt mål senast vilket förlåter en del så klart. Men det stämmer inte riktigt för honom just nu :/

Äh vafan. Han har precis som Jocke varit borta en hel säsong och bjöd ändå på målet i förra matchen. Samt att han är där och hugger idag. Däremot förstår jag inte varför han inte vågade dra till direkt. Det kanske beror på att han inte är igång än. Tycker både han och Jocke presterar över förväntan med tanke på vad de gått igenom.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Jag tycker vi står upp bra. Frölunda är ett av Sveriges och Europas bästa lag. De ska vinna mot oss på pappret men som det lag och den maskin Örebro blivit så är vi med och var extremt nära på att vinna om Viksten hade haft lite flyt. Deras målvakt gör en monsterräddning, dock lite tack vare att Viken tar för lång tid på sig.

Summa sumarum. Skittrist men jag är glad att vi är med och gott och väl kunde ha vunnit. Nya tag mot HV.

Andreas
    Keymaster

Ungefär så. Inte riktigt marginalerna med sig denna match, men samtidigt var det kanske dags för en förlust. Nu kommer laget ner lite på jorden och kan ladda om inför HV71 i nästa runda.

pb_90
    Deltagare

Ja med lite flyt hade denna match kunnat studsa hem.. Ett dåligt PP och en miss av Viksten tyvärr :/

Surt sätt att torska matchen på men vi är med och hugger på varenda poäng.

Visar 25 inlägg - 9,101 till 9,125 (av 13,266 totalt)