Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 5 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
17/10/2017 kl. 21:06 #6347
JN27
DeltagareDet är ju fan att Viksten ska bränna drömläge innan Frölunda gör ledningsmålet..
17/10/2017 kl. 20:42 #6346Andreas
KeymasterSpelet i offensiv zon känns väl OK, men i den egna zonen klaffar det inte alls som det brukar.
17/10/2017 kl. 20:32 #6344pb_90
DeltagareJag tycker inte det ser riktigt synkat ut idag? Varken i försvar eller anfallsspel (om man bortser från firma Weinstock/Libor).
Jäklar vad Frölunda är skickliga i passningsspelet alltså. I deras PP på korta ytor framförallt! Man förstår att dom hänger kassar där. Synd att inte vi kan göra detsamma.
17/10/2017 kl. 20:30 #6343JN27
DeltagareHåller med, det vart lite jobbigt i andra men tycker på något sätt att vi är med ändå. Tack vare att vi skapar giftiga möjligheter på lägena som dyker upp vilket i sig kan vara lite stressigt för Frölunda. Bara att pumpa vidare i tredje. Vi gör ju ändå mål.
17/10/2017 kl. 20:30 #6342carl
DeltagareJag tycker att hela perioden var seg, känns just nu som att det blir 0 poäng om inte något radikalt händer
17/10/2017 kl. 20:24 #6341Yongma112
DeltagareRiktigt jobbig period. Orkar vi höja oss i tredje?
17/10/2017 kl. 20:08 #6340Yongma112
DeltagareManninen har inte sin bästa dag på jobbet kanske.
17/10/2017 kl. 19:45 #6339Andreas
KeymasterDe har bättre lägen än Örebro, men det är ganska jämnt annars. Örebro stressar högt och bra, men de får inte låta Frölunda vända snabbt. De försöker vinna puck snabbt i mittzon och går direkt in i offensiv zon igen. Örebro måste spela upp bättre än så.
Framförallt inte åka in i jätteuppenbara tacklingar som både Todd och Jonte gjorde.
17/10/2017 kl. 19:43 #6338pb_90
DeltagareFrölunda ser mycket hetare ut. Våra lirare ser ut att ha rätt sega ben faktiskt, är det värmen i scandinavium som spökar måntro?
Fjärde tycker jag har börjat väldigt svagt idag tyvärr :/ Det går lite för fort för dom känns det som.
Sen undrar jag hur fräsch Jocke är egentligen, när man ser närbilder på honom så känns det lite som.. jag vet inte. Han drog inte på smilbanden när han klappade om Weinis efter målet iaf. Kanske är skumt för honom att vara tillbaka i Götet också vem vet.
Kom igen nu, en bättre andra period!
17/10/2017 kl. 16:17 #6337pb_90
DeltagareFemton matcher brukar väl vara standard att säga att tabellen satt sig lite?
Det ska otroligt mycket till för att ÖHK ska hålla sig före lag som linköping och frölunda i slutändan. Jag var innan säsong inställd på att kämpa för existensen, detta känns det inte som att man alls behöver oroa sig för, mest pga att Rögle, Mora och Karlskrona inte fått någonting gratis hittills och verkligen har fått dåliga starter.
Det som jag tycker är absolut roligast med denna säsongen är ju att se utvecklingen på flera spelare. Jag har aldrig sett Ekbom så bra som han är nu tex. Och hur bra kan Spinkarna bli till nästa säsong? Kan Jocke steppa upp? Jonte bli en landslagsback (som många experter faktiskt nämnt)?
Sen det faktum att laget känns så pass gediget att dom kan ta poäng i varje match gör ju inte direkt det hela sämre. Varje match man tittar på kan eventuellt vara en trepoängare!
17/10/2017 kl. 15:54 #6336carl
Deltagarenaivt? spelar materialet är väl rätt underskattat
Har alldeles för goda minnen av första året i Elitserien för att tro det efter ynka 8 matcher. Om laget ligger kvar i toppen efter 20 omgångar är benägen att hålla med.
17/10/2017 kl. 15:36 #6335D.O
Deltagarenaivt? spelar materialet är väl rätt underskattat
17/10/2017 kl. 14:26 #6334carl
DeltagareKänns som att det är en väldigt naiv tanke att laget verkligen är top6 material. Top8-10 absolut, men en direktplats till slutspelet känns orimligt, klart det kommer vända och att det sker idag känns inte omöjligt.
17/10/2017 kl. 14:25 #6333Andreas
KeymasterVi har vunnit fyra raka. Det måste vända någon gång, eller?
Jag känner mig också fortfarande ganska osäker på hur pass bra laget verkligen är. Det känns lite overkligt att de presterar så pass bra.
17/10/2017 kl. 09:31 #6332JN27
DeltagareJag är väldigt glad över att det återigen är match. Det är ju liksom veckans höjdpunkter när vi spelar. Men jag har fasen ingen bra känsla inför ikväll. Trots att det gått riktigt bra och vi har varit ledande i alla matcher så har jag ändå en halvjobbig känsla inför ikväll. Kan det vara för att det är en så viktig match för att bevisa vart vi egentligen står?
15/10/2017 kl. 15:32 #6329Henric
KeymasterÄven Carey Price kan snubbla och släppa i enkla mål:
Söderström i HV snubblade till igår också. Han hade lite flax och lyckades knipa pucken under armen mitt i fallet dock.
15/10/2017 kl. 07:32 #6328Andreas
KeymasterÄven Carey Price kan snubbla och släppa i enkla mål:
Matthews is so good he actually made Price stumble before sniping it pic.twitter.com/WWo1PDR41G
— Flintor (@TheFlintor) October 15, 2017
14/10/2017 kl. 23:25 #6327Orebro Center
DeltagareVäääldigt bra uppspel från Todd på tredje målet mot Mora. Det är ju han som startar hela omställningen med en fin passning till Jocke som bara skarvar vidare till Libor. Ingen poäng för Todd, men ack så viktigt!
Todd håller på att bli en favorit hos mig. Ingen aning var hans stats ligger men hans puckbehandling (alltså sådant jag upplever med ögonen utan att räkna stats), kyla, och skridskoåkning ger mig sådan trygghet. Han är verkligen spelskicklig. En back jag vill att klubben behåller
Från den ena backen till den andra, Hellströms proppar mot Mora, jag menar…kom igen..alla som vill vara utan dem kan kasta första pucken?
14/10/2017 kl. 23:16 #6326Henric
KeymasterDet indikerar ju att vi klickar som lag tycker jag. Och att försvars- samt MV-spelet är nyckeln till framgång i år, men det kan ju knappast kallas en revolutionerande analys. 😀
14/10/2017 kl. 22:52 #6324pb_90
DeltagareViktigare att ha ett bra försvarsspel först och sen få igång anfallssspelet. Det ger en helt annan trygghet! 🙂
Jag såg att jag skrev fel i min corsi. Ekbom utgick i mitten av tredje perioden, lär väl inte vara något värre där va? Lär vara blåmärke deluxe eller?
Sen Sallinen utgick i pausen till tredje. Kollade extra på hans sista byte om det hände något men det hände inget som såg ut att kunna leda till skada. Så jag tänker mig att han kände sig ofräsch bara liksom! Hoppas vi kör samma uppställning på tisdag.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
pb_90.
14/10/2017 kl. 21:36 #6323Andreas
KeymasterKolla speltid bland forwards också. Ingen Örebroare förrän lååååångt ner i listan 🙂
14/10/2017 kl. 21:25 #6322Henric
KeymasterIntressant ändå. Vi har ingen spelare med på topp 25 avseende mål, assist eller poäng. Inte en enda. Vi har släppt in minst mål i hela SHL och kommer ”bara” 10:a i antal gjorda.
14/10/2017 kl. 14:18 #6305pb_90
DeltagareAlltså Mastomäki, Olsson och Franzén har en helt störd corsi efter 50min.. ska bli kul att se vart det slutar!
14/10/2017 kl. 12:40 #6304pb_90
DeltagareVäääldigt bra uppspel från Todd på tredje målet mot Mora. Det är ju han som startar hela omställningen med en fin passning till Jocke som bara skarvar vidare till Libor. Ingen poäng för Todd, men ack så viktigt!
14/10/2017 kl. 12:19 #6303pb_90
DeltagareAlltså Jocke A när han håller undan moraspelaren innan passningen till Hudacek som i sin tur passar fram till Weinstocks mål. Det är tamefan godis av guds nåde, när såg vi det senast?
Riktigt grymt! Med den lilla detaljen så skapar han en enorm yta för både sig själv och Hudacek som får tid på sig att hitta Weinstock med en grym macka!
Sen så går det inte att ta miste på vad det första målet betydde för Jocke. Hans leende direkt efter han har hängt kassen, såååå mycket ångest och skit som släppte direkt där alltså. Blev så otroligt jävla glad för hans skull alltså. Det var så oerhört tydligt hur mycket det där betydde för honom!
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg