Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,251 till 9,275 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Lite mer om Jocke:

http://www.hockeypuls.se/ishockey/shl/gor-sasongsdebut-i-orebros-dubbelmote-han-kommer-att-spela

I stort sett: han är på väg tillbaka, men spelar inte i helgen.

Andreas
    Keymaster

Jag är försiktigt optimistisk, men det ligger väl i min natur också.

Jag inser att det givetvis fortfarande är mycket tester som ska göras. Det är inget konkret som säger han faktiskt kan spela match igen, men lite hopp finns i alla fall.

PG orkar jag inte ens bry mig om längre. Det är ett avslutat kapitel för min del. -klubben däremot har några år kvar för att reda ut allt.

JN27
    Deltagare

Vore ju fel att inte hoppas. Jocke är för närvarande centern som vi saknar och kan han komma tillbaka är det ju såklart jäkligt bra.
    Däremot så är jag helt inne på din linje Karl, att detta bara är ett bevis på alla PG’s lögner, Vilka jag förespråkat om tidigare.
    Tyvärr måste vi ju defacto leva med detta och nu lär det ju avgöras om han kommer att kunna spela eller inte. När försäkringskassan kickat in så kan vi ju värva någon.

Karl
    Deltagare

Andreas//

Du må ha hopp om Joakim Andersson, själv ser jag honom som en djävla stor bluff som Pontus gick på. För Joakim är det ju toppen att få höften opererad så han kan lira golf när försäkringspengarna rullar in.

Just Joakim och att de satte in honom i spel igen är också något som tyvärr gjort många sponsorer förbannade, den lönen hade gett en kanoncenter i SHL. Han är dessutom ett levande bevis på Pontus alla lögner.

Kommer Joakim tillbaks och presterar på toppnivå för ÖHK gör jag en pudel direkt. Tror dock inte alla sponsorer ser lika på det. Förra säsongen och att sätta Joakim i spel svider rejält.

pb_90
    Deltagare

Kan väl säga såhär, även om spinks hade gjort mål så förändrar det absolut ingenting i egen zon.

Så länge man gör fler mål än man släpper in så vinner man matcher om jag inte missminner mig?

Det gäller hela laget ja. Om spinks femman släpper in 4 mål i en match, gör 1, Wandell gör 1 och libor 1 så betyder det fortfarande att vi förlorar.

Tror vi testade det där med dåligt spel i egen zon men helt OK anfallsspel första säsongen, gick sådär om jag inte minns helt fel?

Jo det är väl självklart. Hittills har dom släppt in en kasse på fyra matcher. Så även om det sett dåligt ut så har dom inte släppt till speciellt mycket. Detta med samma istid som tex Weinstock som varit inne på tre baklängesmål.

Skrivs i forumet på svenska fans att Jocke varit med och tränat med laget igen! Bakslaget verkar inte ha varit så himla allvarligt ändå! 😀 Hoppas han repar sig fort!

carl
    Deltagare

Kan väl säga såhär, även om spinks hade gjort mål så förändrar det absolut ingenting i egen zon.

Så länge man gör fler mål än man släpper in så vinner man matcher om jag inte missminner mig?

Det gäller hela laget ja. Om spinks femman släpper in 4 mål i en match, gör 1, Wandell gör 1 och libor 1 så betyder det fortfarande att vi förlorar.

Tror vi testade det där med dåligt spel i egen zon men helt OK anfallsspel första säsongen, gick sådär om jag inte minns helt fel?

pb_90
    Deltagare

carl
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Jag håller med dig JN27. Med endast liiite tur hade Spink-kedjan hängt en eller två kassar senast och då hade allt sätt annorlunda ut. Sen så måste Weinstock och Libor höja sig nu när dom har fått Mastomäki istället för Jocke i mitten. Jag tycker Mastomäki har gjort det riktigt bra där om man ser till omständigheterna och han måste ta chansen nu om han vill behålla den platsen. Kanske kan detta tvinga på en snabbare utveckling?

Sen måste jag säga att fjärdekedjan fått in lite mer skills med Abols i mitten. Dom tuggade på riktigt bra mot Brynäs dom också. Jag skulle dock vilja ha in Olsson snart för att få ännnu bättre bredd. Kanske låta Glenn lira någon match med juniorerna?

JN27
    Deltagare

Jösses vad skönt, det verkar inte vara en långvarig skada på Manninen. Nu går vi för 6 pinnar mot kolmårdstrollen!

Jääkligt viktigt. Den linan i princip den enda som fungerar klockrent! Sallinen och Manninen har redan växt fram till två personliga favoriter med sitt enorma arbete 🙂

Skulle det mot förmodan klaffa för spink-kedjan, Weinstock-kedjan också så har vi tre sylvassa kedjor i laget. Detta bör man ha i beaktning. Vi har hög kvalité både framåt och bakåt, så jag känner personligen att detta kommer generera något snart. För vi är redan svårslagna och har ägt i stort sett alla matcher utom Luleå hemma.

pb_90
    Deltagare

Jösses vad skönt, det verkar inte vara en långvarig skada på Manninen. Nu går vi för 6 pinnar mot kolmårdstrollen!

Jääkligt viktigt. Den linan i princip den enda som fungerar klockrent! Sallinen och Manninen har redan växt fram till två personliga favoriter med sitt enorma arbete 🙂

Rebound
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av Rebound.
    Andreas
    Keymaster

Spinks gör ungefär vad jag hade förväntat mig. Där jag är lite besviken är det defensiva jobbet. Det är lite för mycket huvudlöst anfallande ibland. De kör mer på känsla än hjärna ibland.

Jag tror det kan bli bra när de kommer in i SHL mer, men just nu är de varken bra eller dåliga genomsnittligt.

Henric
    Keymaster

Hade ribbstyrningen gått in misstänker jag att diskussionerna inte hade gått lika heta. Hade ju varit en kandidat till årets mål. 😀

pb_90
    Deltagare

Mycket snack om Spinkarna i forumet på svenska fans.

Vad tycker ni om deras säsong hittills?

Hur mycket kan man begära och har man förväntat sig lite för mycket?

Jag tycker inte att det är rimligt att förvänta sig att två nya SHL-spelare från ECHL ska gå in och göra massa poäng direkt. Kollar man på Abbotarna så fick ju dom varva upp ett år i norge först tillsammans med en viss Zuccarello. Känns som att man måste ge Spinkarna tid eller hur? Jag antar att NJ såg att dom var beredda på att lägga ner arbetet för att bli bättre och att han därför ger dom ett tvåårskontrakt direkt.

Kan dom jobba vidare likt dom två första perioderna mot Brynäs så finns det potential.

Henric
    Keymaster

Jag kan tycka att de lägena där spelet går fort och den tacklade spelaren vänder sig mot sarg i sista stund är mer olycksfall i arbetet. Spdant som händer när det går fort. Här var det ju inte så. Ölund hade tid att reagera och satte dessutom upp händerna i ryggen. Jag tycker personligen inte att de är ngt snack här.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av Henric.
    pb_90
    Deltagare

Jag skulle vilja se Ahl och Olsson in istället för Glenn och Wiklander till nästa match. Jag tror att Ahls uppsida är större än Glenns och dito för Olsson och Wiklander. Man bör i varje fall ha med Olsson snart.. Han har bra fart och större offensiv uppsida än Glenn och Wiklander. Är Wiklander en sån pass informell ledare att dom har med honom enbart därför?

Yongma112
    Deltagare

Ahl med två mål för J20 idag. Nyförvärvet Wassenius hade två assist.

Andreas
    Keymaster

Problemet är väl lite att klubben måste stå för de tre första månaderna av Jockes lön om han blir skadad igen. Efter det har man pengar till godo.

Som laget har spelat dessa fyra matcher kan jag tycka att det borde finnas sponsorer som vill återvända eller pumpa in mer, men det är inte omöjligt att det som varit fortfarande svider för många.

pb_90
    Deltagare

Tror ni vi har en endaste chans att skramla fram pengar till en ersättare för Jocke om han inte blir bättre? Eller ska man hålla i pengarna och härda ut?

Andreas
    Keymaster

Nu finns första säsongsrapporten uppe. Det är bara gotta ner sig i det 🙂

D.O
    Deltagare

Sanny är en märklig figur, Jag håller med! båda spelarna har ett ansvar och jag tycker att Bartley inte tar det ansvaret alls.. MEN sedan Sanny kom in i Cmore har han predikat om att fula tacklingar ska bort från SHL och att det största ansvaret ligger på spelaren som tacklar, helt plötsligt nu så ändrar han sig och säger att allt är Bartleys ansvar. Man ser ju att Öhlund trycker till lite extra med armarna

pb_90
    Deltagare

Sen börjar man bli lite orolig över att Mora och Karlskrona är lite bättre än vad man på förhand trott. Å andra sidan verkar Rögle sämre så det kanske tar ut sig förhoppningsvis..

Vi får inte glömma att denna säsong är en kamp för att klara kontraktet till nästa säsong. Förhoppningsvis kan NJ då få lite tid att byta ut lite spelare i truppen också så vi får två riktigt bra kedjor och två spännande.

pb_90
    Deltagare

Jag kan tycka att det räcker med en tvåa för boarding i varje fall? Nu blev det dubbelfel känns det som.. Men det ser ut som att han trycker ner huvudet på Bartley lite onödigt mycket kanske. Bra för oss att Brynäsare blir avstängda iaf.

Fan jag är så jävla trött på att skiten ska studsa så in i helvete emot hela tiden.. En överlägsen match mot Luleå som bara gen en poäng.

En riktigt bra bortamatch mot Växjö som ger noll poäng.

Två grymma perioden hemma mot Brynäs och noll poäng.

Det är så mentalt jobbigt alltså.. Hoppas dom intalar spelarna att dom ändå gör saker rätt!

Andreas
    Keymaster

Det var snabba puckar. Bra!

Sanny tyckte det var fel tydligt eftersom Bartley sätter sig i en dålig sits. Han har väl en liten poäng i det, men Öhlund behöver inte heller trycka på så in i helvete heller.

Nöjd med två matcher.

Visar 25 inlägg - 9,251 till 9,275 (av 13,266 totalt)