Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 1 timme sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
07/10/2017 kl. 06:56 #6179
Andreas
KeymasterNejnej, jag är jättenöjd med gårdagen. Örebro gjorde en bra match från start till mål. Att det fanns små misstag är inget att hänga upp sig på egentligen.
Det ännu mer positiva är ju att laget faktiskt kan spela ännu bättre. Igår var bara den jämnaste insatsen över tre perioder jag sett på extremt länge.
06/10/2017 kl. 23:29 #6178Karl
DeltagareÖrebro-Center och PB90 Jag håller med er i era analyser.
Men Andreas, vad har hänt? Du låter liiite pessimistikt, eller vill du bara hoppas? Vi håller oss på mattan? Förstår dig. Jag m.fl inklusive sponsorer är mer än nöjda om vi med råge slipper kval
Ok, jag har visst inflytande i Byggtema. vi har lagt in mycket, mycket pengar. Vi gillar hockey från företagsledning ”ner” till våra snickare. Ihop med övriga stora sponsorer älskar vi det NJ gjort så här långt och den öppenhet vår nya VD visar oss. Dock inte lika kul när vi får höra att vår tröjreklam och andras förstör matchstället, var glad att jag inte skvallrar!!
Bara nyfiken, förstår folk att vi har en Revisionsbyrå som vi måste visa att det vi lägger på ÖHK är rimlig reklam? Vilket tröjorna är den största delen av?
Hur Brynäs kan köra reklamfritt är för mig ofattbart.
Ok, nu kör vi vidare och det är vi som är Örebro !!!
06/10/2017 kl. 22:39 #6177pb_90
DeltagareJag tänker mig också att det måste vara skönt för forwards att ha backar på blålinjen som man vet att man kan slå en passning till och vara säker på att dom fångar upp den och gör något vettigt med den. Bartley och Todd kommer att komma in i det mer och mer. Man ser ju att Todd är säker med puckhanteringen så när som på en indianare. Bartley är ju stor som ett hus och har relativt precisa passningar, dock så måste hans tempo upp. Men han har ju varit på liten rink hur länge som helst så borde ta ett tag att anpassa sig. Som tur är så är ju Arnesson, Andersson och Ekbom riktigt stabila i match efter match. Gillar verkligen vår backsida och Arnesson och Andersson kommer att blomma ut ordentligt i år tror jag.
Sen måste jag säga att det var grymt kul att se Kalle Olsson igen. Han har ett helt annat klipp i skridskoåkningen än vad någon annan i vår fjärdelina har haft hittills. Jag hoppas verkligen att han tar en ordinarie plats. Tycker även att Ahl gör det bra när han kommer in. Lite problem med tempot men stark och bra på puck! Abols känns klok som center i mitten med rimligt mycket istid. Bra med puck.
Det känns som att det finns så många i detta lag som har potential att utvecklas! Hur bra kommer Mastomäki, Abols, Spinkarna, Andersson, Arnesson och Franzén vara när vi summerar?
06/10/2017 kl. 22:26 #6176Orebro Center
DeltagareBartley och Todd spelar lysande i PP:et som ger 3-1. När en av Spinkarna slår en sämre riktad pass upp mot Todd och blå så vänder de spelet omedelbart i mittzon utan krussiduller in mot anfallszon igen. Stor skillnad mot tidigare. Öht är PP passningsmässigt äntligen på en nivå jag saknat i flera säsonger. Man bokstavligen parkerar i Linköpings zon. Något jag bara är van vid att motståndare gör i Örebros zon. Ok, vi vet inte riktigt var Linköping står i år, men ändå.
Samtidigt får vi inte glömma att vi har en målis som spelar på en mycket hög lägsta nivå hittills och med en lägre nivå kanske vi inte haft sju pinnar idag.
Imorgon retur och Linköping har tagit 6 av sina 8 poäng borta. Efter förlusten idag slår de från underläge imorgon. Något att se upp med.
06/10/2017 kl. 21:57 #6175Andreas
KeymasterTodd kommer slå fler indianare, det är jag säker på, men det måste han nästa få göra för att han ska kunna spela sitt spel och vi ska få ut vad vi vill av honom. Om de bara lyckas minimera hans misstag kan det bli riktigt bra.
Bartley tycker jag än så länge varit lite blek. Inga misstag, men han sticker inte riktigt ut heller.
06/10/2017 kl. 21:56 #6174Karl
DeltagarePB90//
Hahaha, med glimten i ögat !! Jag har skrivit att förra året var jag mest lugn när som tvåa hade Backström var inne, nu dömer du ut min etta Hellström !!
Ps. Jag menar enbart det defensiva arbetet och pondus när jag bedömer våra backar. Sedan att de båda tar för sig och då i synnerhet Hellström efter avblåsning värmer ett gammalt hockeyhjärta. Spelade själv back i många år och målisen gav mig alltid sin uppskattning.
06/10/2017 kl. 21:42 #6172pb_90
DeltagareBackströms två senaste matcher får mig att tvivla på det jag sagt tidigare. Har varit riktigt bra och kul att han får hänga en i öppen kasse!
Tänker inte säga vad var det jag sa, men jag kan ju skriva det
Vi ska inte säga för mycket än 😉 Men han kör tills han spyr och tar många kloka beslut i egen zon idag! Han kommer att konkurrera ut Hellström som tyvärr såg lite väl vilsen ut idag. Todd och Bartley smälte mest in även om Todd har ett par livsfarliga passningar i egen zon.
Ekbom gör en mycket bra match också och han verkar ha ätit någon dunderhonung med anfallsskills i år också, fin passning till Mastomäki!
Sen måste jag faktiskt berömma Spinkarna också. Fan va dom ger 100% hela tiden! Kör dom så här hårt hela tiden så måste dom ta kliv i utvecklingen! Snyggt mål där också med en lysande passning från Tylor till Tyson! Svor lite först för att jag tyckte att han skulle skjuta men det gick ju rätt bra! 😉
06/10/2017 kl. 21:37 #6170Andreas
KeymasterLinköpings stora problem är väl försvarsspelet. Mullen och Larssons krock kändes lite symptomatisk för hur det såg ut.
06/10/2017 kl. 21:35 #6169Karl
DeltagareBackströms två senaste matcher får mig att tvivla på det jag sagt tidigare. Har varit riktigt bra och kul att han får hänga en i öppen kasse!
Tänker inte säga vad var det jag sa, men jag kan ju skriva det 😉
06/10/2017 kl. 21:33 #6168Karl
DeltagareAlltså Eero är så JÄVLA bra. Känns så oerhört gött att dom hittade honom och NJ ska ha så jävla mycket credd för detta! Försvarsspelet och BP grymt också.
Ja och vem fan är Monstret? 😉
06/10/2017 kl. 21:25 #6167JN27
DeltagareIdag gjorde Örebro en i stort sett felfri match. De gjorde det jäkligt jobbigt för Linköping som jag själv inte tkr spelade dåligt. Kul om det kan fortsätta så imorgon.
06/10/2017 kl. 21:18 #6166pb_90
DeltagareAlltså Eero är så JÄVLA bra. Känns så oerhört gött att dom hittade honom och NJ ska ha så jävla mycket credd för detta! Försvarsspelet och BP grymt också.
06/10/2017 kl. 21:13 #6165pb_90
06/10/2017 kl. 20:44 #6164Henric
KeymasterDen var inte inne.
06/10/2017 kl. 20:38 #6163Orebro Center
DeltagareNervöst som satan – Att vi inte kan få en 2-målsledning? PP sista minuten är ett av det bästa och vackraste jag sett passningsmässigt från Örebro på mycket länge. Faktum är ju att det ”PP-spelet” började redan 4 mot 4
Håll i det här nu, sjunk inte utan sätt trean!
06/10/2017 kl. 20:36 #6162pb_90
DeltagareJa så fort någon Örebroares klubba är i närheten av en Linköpingslirares skridskor så flyger dom all världens väg.. Och nog fan ska en Örebroare behöva bli typ ihjälkörd för att en utvisning ska gå åt andra hållet…
Weinstock-linan gör sin klart bästa match sen Jockes skada! Synd att vi inte sätter någon av frilägena eller Libors jäkla otursstuds där.. 3-1 hade suttit mumma!
KOM IGEN NU ÖHK!!
06/10/2017 kl. 20:04 #6161Henric
KeymasterFilmande blåa för övrigt. Ogillar starkt.
Ja, alldeles ohyggligt mycket sådant från LHC. Osnyggt.
06/10/2017 kl. 19:43 #6160Andreas
KeymasterFilmande blåa för övrigt. Ogillar starkt.
06/10/2017 kl. 19:43 #6159Andreas
KeymasterSpelar inte Bartley idag eller är jag blind?
Blind vet jag inte, men du kan behöva glasögon. Han är på isen mellan varven 🙂
06/10/2017 kl. 19:31 #6158Yongma112
DeltagareSpelar inte Bartley idag eller är jag blind?
06/10/2017 kl. 16:01 #6157Andreas
KeymasterTänkte jag skulle skriva ett statistikinlägg om publiksituationen, men det går fan inte få fram ett jämnt underlag ännu för det eftersom lagen spelat så in i helvete olika många matcher.
Luleå har spelat sju matcher varav FEM varit hemma, och roligt nog inte lyckats vinna en enda vid full tid.
Djurgården har spelat sex matcher och bara två hemma.
Efter Djurgårdens match i morgon kan jag dra lite slutsatser och publicera…
06/10/2017 kl. 08:27 #6153pb_90
DeltagareJag tror vi tar en match iaf! Todd och Bartley har fått lira in sig lite mer samtidigt som Olsson kommer in och höjer fjärdelinan! 🙂 Kilpe i mål är givet på bortaplan men hemma kanske Brage kan få sin första match
06/10/2017 kl. 08:06 #6152Andreas
KeymasterJag har en ganska bra känsla i kroppen, men är också ganska nervös.
Linköping känns lite som Örebro i att de skapar en del framåt, men får inte in pucken.
Deras förstakedja är väldigt farlig, men de andra känns lite meh och fjärdekedjan med Niklas Persson i spetsen verkar vara en Corsimardröm.
05/10/2017 kl. 23:22 #6151Status
DeltagareHar ingen bra känsla inför detta back-to-back. Hoppas jag har väldigt fel.
05/10/2017 kl. 17:36 #6150pb_90
DeltagareLite mer om Jocke:
http://www.hockeypuls.se/ishockey/shl/gor-sasongsdebut-i-orebros-dubbelmote-han-kommer-att-spela
I stort sett: han är på väg tillbaka, men spelar inte i helgen.
Det lär ju faktiskt rätt så positivt ändå? I stort sätt fullt ut någon vecka efter att alla trodde det var över x)..
Sen kul att Olsson och Ahl får hoppa in.
-
FörfattareInlägg