Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,301 till 9,325 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Riktigt jävla äckligt trist… Man går ner sig på tok för mycket i tredje!!! Och man förvaltar heller inte dom 1240978 chanser som man har i första och framförallt andra…

JN27
    Deltagare

Helt fruktansvärt surt.

Yongma112
    Deltagare

Riktigt skönt att laget verkligen går för 2-0 istället för att bli passiva.

Haha, så är det precis vad som händer i tredje… ganska väntat kändes det som

Yongma112
    Deltagare

Riktigt skönt att laget verkligen går för 2-0 istället för att bli passiva. En självklarhet egentligen men vi har ju fått se annat senaste åren.

Lite synd att just 2-0 inte kommit bara. Snudd på överkörning första 15 här i andra.

pb_90
    Deltagare

Sjukt kul att se Bartley och Todd! Riktigt bra med puck 🙂 Bra press från Spink-kedjan och sjukt snyggt mål av Manninen! Passningen från Sallinen är genial! Wandell borde ju dock ha hängt en till i första PPt… :/

Andreas
    Keymaster

Hoppas verkligen Bartley är den där tvåvägsbacken som Örebro längtat efter. 25min högkvalitativ istid varje match.

Sen bör båda höja vårt PP något enormt!

Man har ju verkligen längtat efter kvalitet på backsidan! PG gav ju blanka fan i backsidan och köpta in skadad gods istället. Det är verkligen helt jäkla obegripligt att den karln hade så mycket makt som han hade över truppen… Frågan är ju hur de övriga i ”sportgruppen” har skött sig också..

Desto mer jag förstått av hur PG är som person så har de andra nog mest bara försökt hänga med i hans tempo. Sportgruppen har kanske varit behjälplig vid långsiktig planering, men snabba värvningar har nog varit mycket hans beslut.

Andreas
    Keymaster

Andreas//

Uppskattar att du håller oss med info gällande J20. Men hur fungerar det i praktiken, har dessa spelare lön, uppehälle och kontrakt? Kan de flytta vidare efter en lyckad säsong utan att ÖHK får ett öre?

Har hört att matcherna de spelar är gratis, stämmer det och i så fall, när vet man hur de spelar?

Nedanstående kommer alltid att bli min slutkommentar följande år så länge som Joakim Andersson finns i truppen eller visar att jag har fel.

Grattis Joakim Andersson
    Du har tjänat storkovan och blivit ekonomiskt oberoende i NHL. Skadan gjorde att du var tvingad att flytta hem vid tidig ålder. Ruggig tur du hade som fann Pontus G hos ÖHK som inte bara struntade i vad två läkarteam sa om dig, dessutom fick du två miljoner för att signa och 300.000 per månad från inte minst försäkring i många år.

Det varierar gällande ersättning. Eftersom de studerar och i vissa fall studerar på annan ort än sin hemort får de bidrag för det. Viss ersättning från klubben har jag för mig förekommer också. Det kan vara lite individuellt där. Vet inte hur Hägg har lagt upp detta exakt. Det har funnits innan vill jag minnas. Örebro är även duktiga att hjälpa till med boende om det behövs.

Övergångar får inte Örebro någonting för. Det har varit en diskussion kring detta att juniorspelare rör på sig för mycket för sitt eget bästa. Man klandrar överengagerade föräldrar som tycker att deras barn ska få mer speltid o.s.v. Det är kanske en annan diskussion dock.

Se exempelvis Alfons Malmström som var missnöjd med situationen i Luleå och kom till Örebro och blev draftad av Detroit när han var här. Nu ska inte Örebro ha hela äran för det, men han verkade nöjd i Örebro. Oavsett så slickade HV71 röv hos Detroit och då fick han flytta på sig. Ursäkta språket, men ogillade detta verkligen.

Alla juniormatcher är gratis. Det är så få kollar på matcherna att det gör varken från eller till att ta betalt. Det är lite synd kanske eftersom det kan vara ganska underhållande.

De scheman jag känner till är dessa:
    https://www.laget.se/OREBROHOCKEYJ20/Event/Month
    http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Schedule/8125

Karl
    Deltagare

Andreas//

Uppskattar att du håller oss med info gällande J20. Men hur fungerar det i praktiken, har dessa spelare lön, uppehälle och kontrakt? Kan de flytta vidare efter en lyckad säsong utan att ÖHK får ett öre?

Har hört att matcherna de spelar är gratis, stämmer det och i så fall, när vet man hur de spelar?

Nedanstående kommer alltid att bli min slutkommentar följande år så länge som Joakim Andersson finns i truppen eller visar att jag har fel.

Grattis Joakim Andersson
    Du har tjänat storkovan och blivit ekonomiskt oberoende i NHL. Skadan gjorde att du var tvingad att flytta hem vid tidig ålder. Ruggig tur du hade som fann Pontus G hos ÖHK som inte bara struntade i vad två läkarteam sa om dig, dessutom fick du två miljoner för att signa och 300.000 per månad från inte minst försäkring i många år.

pb_90
    Deltagare

Hoppas verkligen Bartley är den där tvåvägsbacken som Örebro längtat efter. 25min högkvalitativ istid varje match.

Sen bör båda höja vårt PP något enormt!

Man har ju verkligen längtat efter kvalitet på backsidan! PG gav ju blanka fan i backsidan och köpta in skadad gods istället. Det är verkligen helt jäkla obegripligt att den karln hade så mycket makt som han hade över truppen… Frågan är ju hur de övriga i ”sportgruppen” har skött sig också..

Andreas
    Keymaster

Såg nu att NA kommenterat uppställningen.

Bartley-Hellström
    Ekbom-Todd
    Andersson-Arnesson

Fan så när som på Hellström så är detta en jäkligt spännande backsida tycker jag?

Bästa backlinjen som Örebro ställt på isen någonsin tror jag.

pb_90
    Deltagare

Såg nu att NA kommenterat uppställningen.

Bartley-Hellström
    Ekbom-Todd
    Andersson-Arnesson

Fan så när som på Hellström så är detta en jäkligt spännande backsida tycker jag?

pb_90
    Deltagare

Ska bli kul att se hur dom sätter ihop backparen imorgon. Ska vi tro att dom sätter ihop Todd och Bartley ändå? Sen kör man Ekbom-Arnesson och Andersson-Hellström? Skulle vara kul att se Andersson med en hetare back men känns rätt najs att ha något lite mer ihopspelat backpar också.

Orebro Center
    Deltagare

Sant, men vårt boxplay överlag var ju rätt förvirrat den säsongen. Han var kanske en av de minst dåliga vi hade då?

Oavsett, det är inget nyförvärv som skrämmer slag på en och med tanke på att Luleå borde sluta i våra trakter känns det tryggt att vi har en backlinje som känns ganska stark just nu.

Ja, skall bli jättekul att se nya backarna imorgon

pb_90
    Deltagare

Jalvanti var varken bu eller bä egentligen. Han gör absolut inte bort sig i en undanskymd roll i sHL, en breddback.

Jag skulle nog kunna tänka mig att hellre ha honom är Hellström eller Backström i vår backsida tex. Men övriga skulle jag inte vilja byta mot honom.

Andreas
    Keymaster

Sant, men vårt boxplay överlag var ju rätt förvirrat den säsongen. Han var kanske en av de minst dåliga vi hade då?

Oavsett, det är inget nyförvärv som skrämmer slag på en och med tanke på att Luleå borde sluta i våra trakter känns det tryggt att vi har en backlinje som känns ganska stark just nu.

Orebro Center
    Deltagare

Jalvanti till Luleå (NA)

Om de vill ha en ganska osynlig back, men som gör jobbet godkänt så visst. Han sticker ju tyvärr inte ut på något sätt. Känns lite halvt desperat på något sätt.

Han tillför ingen spets på något sätt, men samtidigt verkar det ju som att Luleå var lite halvt desperata för att få in en back till.

Jag kommer ihåg att Kenta började använda honom i BP sista säsongen och i det var han inte bra. Vill minnas att han ofta missade i markeringsspelet framför kassen med flera baklängesmål som följd. Begrep aldrig att Kenta, trots det, fortsatte ge honom förtroende i BP. Men det är mycket man inte begriper som tränare gör :0)

Andreas
    Keymaster

Jalvanti till Luleå (NA)

Om de vill ha en ganska osynlig back, men som gör jobbet godkänt så visst. Han sticker ju tyvärr inte ut på något sätt. Känns lite halvt desperat på något sätt.

Han tillför ingen spets på något sätt, men samtidigt verkar det ju som att Luleå var lite halvt desperata för att få in en back till.

Orebro Center
    Deltagare

Jalvanti till Luleå (NA)

Andreas
    Keymaster

Ingen vidare insats av Brynäs ikväll. Tog lång tid innan de kom igång och växlade bara Djurgården upp och tog ledningen igen.

carl
    Deltagare

Finns inte en chans att karlskrona orkar spela på det här sättet en hel säsong, sen har du tomma läktare på det.

pb_90
    Deltagare

Orka att Karlskrona fortsätter att göra mål på typ var femte skott.. Deras skithockey borde inte lyckas! Men ändå gör den det gång på gång på gång… Och inte blir man mer positiv av att Jönsson dominerar i målet och Bobbo hängt en idag…

Brynäs ligger under mot DIF. Känns som att dom är under isen nu? Bra chans för tre pinnar på lördag!

Luleå ligger under mot HV också, det är bra. Bara Karlskrona som fuckar upp allt..

Andreas
    Keymaster

Det vore ju själva fan om inte PP skulle komma igång med både Bartley och Todd på plats.

JN27
    Deltagare

Just precis det som är problemet. Det har redan kostat så fruktansvärt mycket och det är garanterat en av anledningarna till att revisorerna yrkade på att inte bevilja ansvarsfrihet vad gällde en del ekonomiska bitar. Bland annat att man värvar en skadad spelare för massor med pengar och som dessutom fortsätter att kosta massor med pengar.
    Skicka en räkning på dom där miljonerna till Pontus så kan han själv få betala för sitt misslyckade köp.
    Det kokar verkligen i en när man tänker på det.

Har vi tur är någon av de större sponsorerna beredda på att betala en slant för en bra ersättare. Frågan är dock vem då marknaden tyvärr inte präglas av topcentrar.

Karl
    Deltagare

Tycker att Jocke, om han har några sympatier för klubben och som tack för att han fick chansen, bryter kontraktet i samråd med klubben och kanske kan acceptera att karriären är över och på så sätt kan acceptera att han blir utan lön. Självklart ska han ha lön under uppsägningstiden om det finns något sånt skrivet i kontraktet.

Och att man på så sätt frigör pengar på så sätt.
    Jag tror man kan signa en bra spelare för hans lön och kan rädda säsongen på så sätt och säkert hitta en fullvärdig spelare till råga på allt. Nu är ju detta rena spekulationer men det här funkar fan inte.

Vad ska vi med en halvdassig spelare till? För oavsett om han tar sig tillbaka så kmr han inte vara 100 %
    Alltså jag hatar verkligen Pontus Gustafsson som ville ha så jävla mkt heder för den här värvningen men fuckade allt ändå.

De två miljonerna Jocke fick för att signa är ju borta. Var bra dumt att låta honom spela igen istället för att låta försäkringen fortsätta betala lönen. Nu ryker ju tre månadslöner igen och det med arbetsgivaravgifter är ju långt över miljonen. Jocke måste med råge vara den dyraste spelaren sett till kostnad per minuts spel i Sverige någonsin, kanske i hela världen. Helt sjukt hur Pontus kunde få igenom en värvning av en skadad spelare. Att två läkarteam sa nej gör det bara värre.

Han lär ju dessutom dra från stan efter säsongen, kanske han börjar om i en annan klubb, alternativt håvar in försäkringspengar i många år till.

Andreas
    Keymaster

Mwahaha, Bartley verkar klar 🙂

Visar 25 inlägg - 9,301 till 9,325 (av 13,266 totalt)