Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 20 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
28/09/2017 kl. 11:08 #6033
Peter B
DeltagareBartley spelklar!
http://m.stats.swehockey.se/Teams/Info/TeamRoster/8121#ÖHK27/09/2017 kl. 20:37 #6032JN27
DeltagareTycker att Jocke, om han har några sympatier för klubben och som tack för att han fick chansen, bryter kontraktet i samråd med klubben och kanske kan acceptera att karriären är över och på så sätt kan acceptera att han blir utan lön. Självklart ska han ha lön under uppsägningstiden om det finns något sånt skrivet i kontraktet.
Och att man på så sätt frigör pengar på så sätt.
Jag tror man kan signa en bra spelare för hans lön och kan rädda säsongen på så sätt och säkert hitta en fullvärdig spelare till råga på allt. Nu är ju detta rena spekulationer men det här funkar fan inte.Vad ska vi med en halvdassig spelare till? För oavsett om han tar sig tillbaka så kmr han inte vara 100 %
Alltså jag hatar verkligen Pontus Gustafsson som ville ha så jävla mkt heder för den här värvningen men fuckade allt ändå.27/09/2017 kl. 19:29 #6031pb_90
DeltagareVi lär väl iaf räkna bort Jocke ett bra tag igen.. Om han kör rehabträning nu lär det knappast vara aktuellt spel dom närmsta veckorna väl?
27/09/2017 kl. 18:29 #6030Andreas
KeymasterDet verkar ju som att Daine Todd kommer att vara med mot Brynäs på lördag, vilket ska bli grymt kul att se! Undrar när Victor Bartley gör sin första match? Visst borde väl papprena vara klara vid det här laget?
Det där kan ske när som. Är pappren klara till fredag så är han säkerligen med också.
Men ja det borde vara klart såhär dags.Jag har frågat klubben. Får väl se 🙂
27/09/2017 kl. 16:57 #6027JN27
DeltagareDet verkar ju som att Daine Todd kommer att vara med mot Brynäs på lördag, vilket ska bli grymt kul att se! Undrar när Victor Bartley gör sin första match? Visst borde väl papprena vara klara vid det här laget?
Det där kan ske när som. Är pappren klara till fredag så är han säkerligen med också.
Men ja det borde vara klart såhär dags.27/09/2017 kl. 16:55 #6026Rebound
DeltagareDet verkar ju som att Daine Todd kommer att vara med mot Brynäs på lördag, vilket ska bli grymt kul att se! Undrar när Victor Bartley gör sin första match? Visst borde väl papprena vara klara vid det här laget?
27/09/2017 kl. 16:27 #6025Andreas
KeymasterMin spontana känsla är att han gör ett stabilt jobb och samtidigt spelar Karlskrona ett försvarsspel som gör hans jobb ”relativt” enkelt. Jag vill inte ta ifrån honom hans fina siffror då han ändå får mota mycket skott och göra en del panikräddningar, men många skott är också väldigt ”tacksamma”.
Han passar som handen i handsken där nere helt enkelt.
På sätt och vis kostade Hudacek inte bara en massa pengar. Vi blev även tvungna att släppa flera unga lovande målvakter som behövde mer speltid än klubben kunde ge dem för att de skulle ta nästa steg. Nu verkar Hästen hålla rätt bra kontakt med många av dessa ändå, men lite bittert är det ju ändå att se unga lovande målvakter lämna klubben.
EDIT:
Hudacek och vårt dåliga försvarsspel kanske jag ska säga faktiskt. Hade vi haft ett bättre försvar hade man kanske kunnat mota de yngre målvakterna mer. Vi blev extremt beroende av Hudacek eftersom vi knappt kunde försvara oss på något annat sätt än att hoppas att han räddar oss. Lite smått överdrivet kanske, men en viss sanning i det ändå.
27/09/2017 kl. 13:56 #6024Henric
KeymasterHenric har du kikat något på Johannes Jönsson på länge? Han radar ju upp fina siffror, men är det försvaret som sitter eller är han svinbra helt plötsligt?
Jag har lyckats missa alla KHK-matcher i år men ska försöka kika nästa gång han står. Från förra årets resultat gissar jag att hans spelstil passar KHK rätt bra. Han är en tekniskt duktig keeper så jag är inte förvånad att tuffar på bra för honom.
26/09/2017 kl. 21:43 #6023Andreas
KeymasterIdag jobbar vi in en förlust för KHK och Luleå!
Jag tror du jinxade det 😛
26/09/2017 kl. 21:12 #6022pb_90
DeltagareHenric har du kikat något på Johannes Jönsson på länge? Han radar ju upp fina siffror, men är det försvaret som sitter eller är han svinbra helt plötsligt?
26/09/2017 kl. 18:09 #6021pb_90
DeltagareIdag jobbar vi in en förlust för KHK och Luleå!
26/09/2017 kl. 13:06 #6019JN27
DeltagareAlla experter firar väl nu att Örebro åker på en käftsmäll. Ingen som vill ha oss i SHL ändå. Bara att hoppas att detta löser sig på ett mycket bra sätt.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
JN27.
26/09/2017 kl. 11:25 #6018pb_90
DeltagareJag tror klubben och han själv varit för ivrigt att få igång honom. Han är inte återställd och behöver mer tid.
Hade jag varit i hans sits så hade nog jag också varit bra ivrig att få spela igen. Förstår att det kan gå fel när man har för bråttom. Han har varit ganska ärlig i intervjuer också att han är inte helt återställd, men att det fungerar typ.
Viktigt då att klubben är transparent om detta. Nu har det ju blivit en riktig hönsgård eftersom rykten går osv.. Ingen bra publicitet :/
26/09/2017 kl. 10:44 #6017Andreas
KeymasterJag tror klubben och han själv varit för ivrigt att få igång honom. Han är inte återställd och behöver mer tid.
Hade jag varit i hans sits så hade nog jag också varit bra ivrig att få spela igen. Förstår att det kan gå fel när man har för bråttom. Han har varit ganska ärlig i intervjuer också att han är inte helt återställd, men att det fungerar typ.
26/09/2017 kl. 10:42 #6016pb_90
DeltagareJa det är väl sant iofs. Det man har hört från läkarna är väl att det kan komma bakslag? Och vad man läst hittills så känns det väl som en rimligt förklaring?
Men det känns OCKSÅ lite konstigt att man kan lira en hel del matcher på försäsongen och sen bara kunna lira en match när säsongen dra igång.. Alternativt har Jocke härdat för att verkligen få spela för ÖHK i SHL.
Det är jävligt många frågor i varje fall. Och det lämnar en aura kring ÖHK som inte känns bra.. Pontus spöke fortsätter att hemsöka liksom..
26/09/2017 kl. 09:32 #6015JN27
DeltagareViktigt är väl att komma ihåg här att det är läkare och inte vilka plebs som helst.
Hade de inte sett en möjlighet så hade man troligtvis gått ut för längesen och sagt att det är över.
Framförallt efter att ansvariga för värvningen lämnat klubben.
Jag förutsätter ju att Micke Johansson är den sista att inte säga som det är i det här läget.Jocke har nog gett så pass bra svar att man trodde att det var grönt, sen vart det uppenbarligen värre när det blev match.
Det finns ju också en CHANS även om den säkert är minimal men som jag gått och grubblat på, Att detta var planerat.
Man lät Jocke spela en match, kollade hur kroppen svarade på det och höll honom därför borta från allt fram tills resultaten och testerna var klara, bara för att se hur kroppen klarade matchspel efter operationen.Det är min konspiration för att verka optimistisk, men mig vetligen så är det ju inte så och troligen har han känningar som gör att han inte vågar chansa.
26/09/2017 kl. 09:24 #6014pb_90
DeltagareFace It, Jocke skrattar hela vägen till banken, en liten höftoperation är mödan värt för att bli ekonomiskt oberoende.
Djävla Pontus.
Jag tror Jocke mår jäkligt dåligt över detta.. Känslan är att han kanske inte vill inse allvaret i skadan och uttalar sig lite märkligt? Det är viktigt att Örebro tar tag i denna fråga och äger den.
Örebro borde ha lyssnat på läkarna direkt och inte bara på vad Jocke själv sa, ingenting har ändrats här, ÖHK borde fortfarande lyssna på läkarna och inte på Jocke. Jocke är ju beroende av ishockey såklart och man kanske ska ta vad han säger med en nypa salt. Jag får flashbacks till slutet på Foppas karriär där han försökte allt men ingenting fungerade..
Med allt detta sagt ändå.. Hoppas verkligen att Jocke kommer tillbaka! ÖHK behöver honom och han behöver ishockeyn!
25/09/2017 kl. 21:37 #6013Karl
DeltagareFace It, Jocke skrattar hela vägen till banken, en liten höftoperation är mödan värt för att bli ekonomiskt oberoende.
Djävla Pontus.
25/09/2017 kl. 20:49 #6012pb_90
DeltagareJävligt fult när det cirkulerar olika vinklar i olika medier.. Klubben borde äga frågan själva och ta död på alla jäkla rykten. Om Jocke nu säger att ”han siktar på att vara tillbaka snart” så varför går inte klubben ut med detta själva? Nog vill man kanske vara 100% säker först, men då är det ju dumt att Jocke går ut och säger något annat till någon annan…
Hoppas verkligen att bakslaget bara var känningar och inget värre… Kommer han inte tillbaka snart så måste han ju förstå att ÖHK behöver leta ersättare.
25/09/2017 kl. 20:37 #6011JN27
DeltagareJocke förnekar att karriären är över:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6785439Det här är en fars… att det ens går diskussioner om detta är ett fiasko. Ska han spela var tredje match om han nu spelar igen?
25/09/2017 kl. 20:37 #6010pb_90
DeltagareJocke förnekar att karriären är över:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6785439Bara att hoppas på att det stämmer.. ”Jag har fått ett bakslag, men siktar på att spela snart igen. Mycket mer än så vill jag inte säga.”
Jävligt dumt och säga ”snart igen” om han inte är helt säker på det. Och hur snart är snart?
25/09/2017 kl. 20:27 #6007Andreas
KeymasterJocke förnekar att karriären är över:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=678543925/09/2017 kl. 18:02 #6006JN27
DeltagareJag sa det tidigare och jag säger det igen. Skicka räkningen till Pontus.
25/09/2017 kl. 18:01 #6005pb_90
DeltagareJa vi kan nog tyvärr räkna bort Jocke känns det som… då känns centerdjupet helt plötsligt ganska klent. Och Jocke tar ju upp en stoooor del av lönebudgeten, pengar som vi inte får se röken av för ens försäkringen kickar in efter 90 dagar.
25/09/2017 kl. 17:53 #6004Andreas
KeymasterJocke kan tvingas avsluta karriären.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/zaadw/orebros-stjarna-riskerar-tvingas-sluta
Bra jobbat PG!
Magiskt hur han fick spela en hel match i Örebrotröjan. NU är ju inget bekräftat ännu, men när man ser alla tre namn som skrivit under på artikeln känns det som att de har bra med kött på benen när de går ut med detta.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg